Podam poniżej (łopatologicznie

Zaznaczam na początku że mod dotyczy operacji m.in. na kablach od poduszki powietrznej w kierownicy więc jeśli nie jesteś dobry w te klocki to może zleć to komuś zanim zrobisz coś nie tak co może zaważyć na twoim bezpieczeństwie.
Całą operacje zaczynamy od zgromadzenia potrzebnych elementów i narzędzi w tym przypadku potrzebujemy:
Przełącznika wycieraczek z obsługą komp. z symbolem 4E0 953 503B (to dla wersji sedan dla avant-a jest inna litera na końcu odsyłam do katalogu ETK-a)
Interfejs VAG z obsługą szyny CAN (zwykły nie da rady)
długi śrubokręt torx 8
torx 25
torx 30
klucz nasadwy 8
spline M12
grzechotki duża i mała
Pracę można zacząć od odpięcia akumulatora (dla bardziej bojaźliwych

Na początek ustawiam ramiona kierownicy na mniej więcej 2:40 i wyciągamy kluczyk w celu jej zablokowania co ułatwi nam potem odkręcenie poduszki jak i samej kiery. Jeśli nie odpinacie aku. to od tego momentu nie wkładać i nie włączać stacyjki do samego końca moda aż wszystko będzie poskładane.
Zaczynamy :shock:
Długim śrubokretem wykręcamy dwie śrubki od spodu obudowy przełączników (od strony kiery) śrubokręt musi mieć min. 8cm dł. bo inaczej nie sięgnie śrubki
Następnie odkręcamy trzy śruby M8 trzymającą dolną osłonę deski (to co jest nad nogami kierowcy) dwie śruby są na krawędziach osłony w okolicach jej środka i jedna jest pod boczną pokrywką bezpieczników następnie delikatnie ciągniemy za miejsce jej styku w okolicach listw ozdobnych i odciągamy (tam są klipsy więc ciągnąć z czuciem) odchylamy osłonę nie trzeba jej całej wyciągać.
Teraz wykręcimy dolną osłonę kolumny kierowniczej. Kluczem torx T25 odkręcamy rączkę regulacji kiery i dwie śruby na końcu obudowy całą obudowę wyciągamy.
Teraz odpinamy dwie zaślepki śrub trzymających airbag. To dwie półkoliste zaślepki znajdujące się na godzinie 3:45 na krawędzi kiery i obudowy przełączników naciskamy je w kierunku obudowy i wyskakują. W otworach znajdują się śruby na klucz torx T30
Teraz powoli wysuwamy poduszkę i odpinamy jej główną wtyczkę (duża żółta)wciskając wzdłuż jej osi fioletowy suwak wtyczka sama wyskoczy jesli mamy multi kierę to wypinamy też wtyczkę od sterowania.
Teraz odkręcamy kierę potrzebny jest klucz spline M12 i najlepiej grzechotka. Dobrze jest przytrzymać kierę jedną ręką tak aby nie obciążac elektrycznego mechanizmu blokady kiery.
UWAGA! Po jej odkręceniu zaznaczyć sobie niezmywalnym pisakiem lub zarysować znak jej ustwienia tak aby potem tak samo włożyć ją na wieloklin
Po odkręceniu kiery najlepiej zabezpiczyć sobie tależ zwijaka taśmy lepcem tak aby się nam nie obrócił a następnie odpinamy trzy spinki trzymające cały zwijak jak i żółtą wtyczkę po prawej stronie w głebi otworu na obudowę kolumny kier.
Teraz możemy się zabrać do wykręcenia przełącznika wycieraczek
Wykręcamy dwie śrubki torx T8 te które są bliżej kolumny kier. a nastepnie pociągamy do siebie cały przełącznik który powinien lekko wyjść.
Po jego wyciągnięciu montujemy "nowy" z obsługą kompa i przechodzimy przez wszystko w odwrotnej kolejności.
Po zmontowaniu wszystkiego (dokładnie wszystkiego) robimy test manetki czy wycieraczki działają itd.
nie przejmować się świecąca kontrolką ESP sama się wyłączy po przejechaniu kilkudziesięciu metrów.
Teraz podpinamy VAG-a.
Wchodzimy w grupę 17 Instruments następnie: kodowanie
Kod który się nam wyświetli bezwzględnie zapisujemy zanim cokolwiek zaczniemy zmieniać pozwoli nam to wrocić do punktu wyjścia jeśli coś zrobicie źle

W moim przypadku było to 0262108
Zmieniamy wynik tylko pierwszych czterech cyfr (trzy ostatnie nie służą do kodowania sumarycznego)
Oto możliwości kodowania
Na początku odiąłem od 0262 liczbę 0002 (w/o Driver Information System DIS) a dodatkowo dodałem 2048 (Switch Option of Bord Computer Levels (MY 2006+)
Na pewno musi być odjęta ta "2" ale co (i czy wogole coś) daje ten kod 2048 tego nie wiem dałem go w ciemno

Jeśli ktoś wie do czego on jest to proszę o info ja mam A6 z 2007 uznałem że może mnie to dotyczy ale szczerze mówiąc nie wiem czy coś mi to daje :oops: .
Na koniec dajemy D'it i wychodzimy z grupy 17
Teraz wchodzimy w grupę 16 Stering Whell następnie: kodowanie
Mamy takie mozliwości
I tak jak poprzednio odczytujemy swój kod zapisujemy kod przed zmianami.
Mój kod to 0002021
Zmieniamy przed ostatnią cyfrę na 4 czyli wynikowo 0002041
dajemy D'it i wychodzimy całkiem z programu
Od tego momentu możemy się cieszyć pełnym komputerem mamy do dyspozycji dwie grupy pomiarowe oraz cyfrowy prędkościomerz tak to przynajmniej u mnie wyglądało .
I w ten sposób omineliśmy żenującą pazerność audi bo takie coś jest już od dawna w standarcie u innych marek bez dopłacania a audi wymyśliło sobie że można jeszcze strzyc klienta nawet za takie podstawowe cechy wyposarzenia. Każdy z nas ma FIS-a tylko w niektórych wersjach nie wstydzmy się tego słowa "bidniejszych" jest to zablokowane brakiem przełącznika w manetce jak i ustawieniami w kompie.
No to się napisałem ale może uszczęśliwie niejednego posiadacza C6

Pozdrawiam