Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 C5 1.8T (150 KM - 192 KM!!!)

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
mart73301

Post autor: mart73301 » 25 wrz 2009, 10:30

BartG60, a tak OT to jakiej firmy zapodałeś sobie ten przepływomierz i ile kosztował ???

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 25 wrz 2009, 11:11

mart73301 pisze:BartG60, a tak OT to jakiej firmy zapodałeś sobie ten przepływomierz i ile kosztował ???
Przeplywka bosch'a byla zamowiona w serwisie audi,
(dokladnie nie pamietam ale ok 900zl)
Ale widze ze na allegro tez sa bosche po ok 400-500zl.
Uzywek zadnych nie polecam !!!

P.S.
a i jeszcze jedno, po zmianie przeplywki silnik ciagnie nawet
kiedy jade na wyzszym biegu z malymi obrotami, wczesniej musialem redukowac bo zamulal.

PZDR///

Peter_84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2009, 18:24
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Peter_84 » 25 wrz 2009, 11:48

Dzisiaj jade na Vaga ale czy jezeli Tobie nie pokazalo bledu a przeplywke miales do wymiany to raczej trudno bedzie mi to ocenic po Vagu:(Jak wyglada zawalona przeplywka i gdzie moge ja znalezc u siebie?Spalanie masz super...Ale ja mam automat ,to musze troche na to brac poprawke...

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 25 wrz 2009, 12:21

Peter_84 pisze:Dzisiaj jade na Vaga ale czy jezeli Tobie nie pokazalo bledu a przeplywke miales do wymiany to raczej trudno bedzie mi to ocenic po Vagu:(Jak wyglada zawalona przeplywka i gdzie moge ja znalezc u siebie?Spalanie masz super...Ale ja mam automat ,to musze troche na to brac poprawke...
Przeplywomierz jest w obudowie filtra powietrza, po wygladzie nic nie mozna ocenic,
moja stara (z data produkcji 1998r.) wygladala praktycznie tak jak nowa,
aaaaa.... sa tez preparaty do czyszczenia przeplywek ktore tez na jakis czas pomoga.
(kosztuja kilkanascie zl)

Edit:

P.S.
jezeli jedziesz "na vaga" to jedz do kogos kto siedzi w temacie
i zrobi Ci odczyt wartosci przeplywki.

Peter_84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2009, 18:24
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Peter_84 » 28 wrz 2009, 19:42

I stało się...Po sprawdzeniu u kilku diagnostyków okazało się że przepływomierz padnięty...Problem rozwiązany:)Może to nie w temacie ,ale może ktoś się orientuje gdzie można dostać przepływomierz (jakiś sklep wysyłkowy).Na allegro nie chciałbym szukać bo chcę kupić część po numerze VIN (tak dla pewności).Pozdrawiam

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 29 wrz 2009, 00:15

Peter, jak podjedziesz do ASO audi i oddasz swoja stara przeplywke
to cena bedzie oscylowala w okolicach 380 PLN'ow <piwo>
(na forum audi TT pisza: http://www.clubtt.pl/forum/topics10/czy ... 1d872b3169 )

Ewentualnie poszukaj w dobrej hurtowni, zapisz sobie numery przeplywki
i mysle ze nie bedzie problemu. I nie kupuj zadnej podroby :!:


PZDR///

Peter_84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2009, 18:24
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Peter_84 » 29 wrz 2009, 00:56

Pomysł z oddaniem nie najgorszy...Nie wiedziałem że tak można:)Czyścić bym nie chciał bo może nie zdać egzaminu...Podróbki nie chcę kupować ,no może zamiennik Boscha (chyba że oryginał to właśnie Bosch:),mechanik mi mówił żeby nie patrzeć na numer przepływki tylko na VIN bo ktoś już mógł ją wymieniać i kupie drugi raz złą...

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 05 paź 2009, 20:07

............... i mam cos jeszcze do dodania, sama zmiana starej (10 letniej) przeplywki w 1.8T
naprawde zmienia charakterystyke silnika, jest bardziej dynamiczny oraz zmniejsza sie
spalanie benzyny ale................. ten silnik nie lubi PB/95 robilem roznego rodzaju proby
i zdecydowanie polecam zalewac bak SHELL V-Pover 99 lub dobra PB/98 tylko wtedy
ten silnik "chodzi" jak trzeba.
I wcale nie wychodzi to drozej !!!
Tankujac za te same pieniadze np. PB/98 przejedziesz tyle samo km. lub wiecej
niz na PB/95 a silnik bedzie o wiele lepiej reagowal na "gaz".

P.S.
jezeli ktos ma swoje doswiadczenia w tym temacie to tez niech cos napisze,
<piwo>

PZDR///

mart73301

Post autor: mart73301 » 05 paź 2009, 22:55

BartG60, po opisie fury sądzę, że masz ją zarejestrowaną jako zabytek ;-) Oczywiście to był żart i się nie gniewaj. Zmień tylko opis bo śmiesznie to wygląda 110 letnia C5. Pzdr.

Peter_84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2009, 18:24
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Peter_84 » 06 paź 2009, 14:13

Niestety nie mam porównania co do jakości i oktanowości benzyny bo mieszkam w Irlandii a tutaj mają tylko jeden rodzaj paliwa (chyba 98).Co do dynamiczności silnika to masz rację ,bo po wymianie przepływki rzeczywiści się tak jakoś "lżej" jeździ...Muszę tylko zrobić trochę kilometrów żeby potwierdzić mniejsze spalanie.

Pozdrawiam

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 06 paź 2009, 17:38

mart <piwo> patrzac na skale w jakiej rozwija sie motoryzacja to moje
auto to naprawde zabytek hehe...
Peter, mieszkasz w Irlandi??
hehe... a my tez mielismy tutaj miec druga Irlandie ale jakos nie wypalilo
i zostalismy przy PB/95 :lol:
pzdr///

alfred
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 27 lis 2009, 15:59
Lokalizacja: slask

Post autor: alfred » 27 lis 2009, 17:59

spada spada spalanie , zwlaszcza w miescie i na trasie jesli nie przekraczam 160km/h mam spalanie o litr mniejsze , wszystko robione w abt w kempten , 150 na 237 koni.

eddi83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 25 sie 2009, 17:20
Lokalizacja: Żagań,Żary

Post autor: eddi83 » 26 sty 2010, 23:39

panowie nie zmianiajcie tematu na spalanie czy jakie lac paliwo 95czy 98 kolega zapodał temat chipowania o tym piszcie...tyle postów ale nic ciekawe sie nie dowiedziałem...

alfred, , kolego mozesz opisac co i jak pozmieniałes ze z 1.8T udało ci sie tyle koników wydusic? i oczywiscie napisz jakie koszty..i wrażenia


Peter_84 , powiedz ile zaspiewali w masters co niby na 190km chcą to zrobic...

ja mam własnie troche kaski i sie zastanawiam czy nie dodac wigoru mojej niuni i jestem skłonny w tym temacie troche pogrzebac by cos ogarnąć...Prosze o kontakt osó z 1.8T które wgrywały wiruska lub chociaz o przybliżenie w tym temacie co i jak...[koszty, komplikacje i jakie wrażenia..takie rzeczy jak spalanie akurat mnie nie interesuje]

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 04 lut 2010, 09:41

eddi83 pisze:
ja mam własnie troche kaski i sie zastanawiam czy nie dodac wigoru mojej niuni i jestem skłonny w tym temacie troche pogrzebac by cos ogarnąć...Prosze o kontakt osó z 1.8T które wgrywały wiruska lub chociaz o przybliżenie w tym temacie co i jak...[koszty, komplikacje i jakie wrażenia..takie rzeczy jak spalanie akurat mnie nie interesuje]
Tutaj nie ma co ogarniac, jezeli chcesz tylko wrzucic jakis soft to sprawa wyglada tak,
wycisniesz ok 180KM i bedzie fajnie, do czasu kiedy sie turbina nie wysra.
(a jest duze prawdopodobienstwo)
W tamtym roku szwagier zrobil w dynosofcie 1.8T
Zmienil caly wydech, turbine na K03s, nowa pompe paliwa
(i inne: swiece, filtry, wieksze hamulce itd....)
wszystko zrobione na nowych ori czesciach na tip top.
Zadnych duzych intercoolerow itp nie zakladal.
Wszystko "bezpiecznie" wystrojone, bez zadnego zylowania.
A jakie wrazenia? zapier... bardzo fajnie.
Ponizej masz porownanie wykresow: mojego 180KM i jego 150/200KM


Obrazek

mart73301

Post autor: mart73301 » 04 lut 2010, 12:57

BartG60 pisze:Zmienil caly wydech, turbine na K03s, nowa pompe paliwa
(i inne: swiece, filtry, wieksze hamulce itd....)
wszystko zrobione na nowych ori czesciach na tip top.
Zadnych duzych intercoolerow itp nie zakladal.
Wszystko "bezpiecznie" wystrojone, bez zadnego zylowania.
A ile go te zmiany wyniosły ? Jaki miał przebieg przed wprowadzeniem modów ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja