[a6 C5] Jak sprawdzić czy to uszczelka pod glowicą
- 
				
				Raf4rb
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 147
 - Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
 - Imię: Rafał
 - Rocznik: 2016
 - Moje auto: Inne
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.0 TFSI 170KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: S-tronic
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Hrubieszów
 
Nie da się jeździć z zamarzniętą odmą bo będzie olej waliło w dolot, wypluwało go pod korkiem oleju, bagnetem a nawet ciśnienie może wypchnąć uszczelniacze na wale. Ja wiedziałem, że mi przymarza i sprawdzałem rano, jak się robiło ciśnienie pod korkiem i pod bagnetem, to czekałem, aż silnik się nagrzeje i to się rozmarznie (czasami długo czekałem), czasmi wogóle nie złapała, różnie było. Zaraz popatrzę jak to wygląda w Twoim silniku.
			
			
													
					Ostatnio zmieniony 03 lut 2010, 14:11 przez Raf4rb, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						- stasiuszef
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 595
 - Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
 - Imię: Forum Audi
 - Rocznik: 1999
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.8 ACK 193KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Benzyna+LPG
 - Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
 - Kontakt:
 
Ja miałem to ostatnie.Wywaliło mi simering na wale z przodu.Trzeba sprawdzać odmy,szczególnie zimą bo później są problemy.Raf4rb pisze:Nie da się jeździć z zamarzniętą odmą bo będzie olej waliło w dolot, wypluwało go pod korkiem oleju, bagnetem a nawet ciśnienie może wypchnąć uszczelniacze na wale.
usunieto 
						- 
				
				Raf4rb
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 147
 - Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
 - Imię: Rafał
 - Rocznik: 2016
 - Moje auto: Inne
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.0 TFSI 170KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: S-tronic
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Hrubieszów
 
Kolego liberro, nie mogę znaleźć w etce info na temat Twojego silnika, etka podaje mi tylko, że ten silnik był stosowany w S4 i to w bardzo krótkim okresie 98' roku, jak możesz i chcesz to podaj VIN, zobaczę co wyskoczy, bo powiem szczerze bardzo mnie ciekawi ten silnik, Autodata i InfoTech też milczą na temat takiego oznaczenia silnika.
			
			
									
									
						- 
				
				liberro
 
Silnik APB był raczej nie spotykany w wersji euro bynajmniej europejskie ETKI go nie widzą. Moja ETKA łaczy się z jakimś serwerem i z tamtad pobiera dane po nr VIN. Nie znam sie na tym dokładnie ale wg niej to silnik APB.Moja A6 została sprowadzona z USA i wogóle to auto jest inne jakieś większe tarcze hamulcowe, klocki i wielotłoczkowe zaciski dodatkowe wyposazenie niespotykane w europejskich wersjach ale ogólnie problemu z nia wiekszego nie ma.
			
			
									
									
						- 
				
				Raf4rb
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 147
 - Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
 - Imię: Rafał
 - Rocznik: 2016
 - Moje auto: Inne
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.0 TFSI 170KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: S-tronic
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Hrubieszów
 
I wszystko jasne.
Wracając do odmy, strzałką zaznaczyłem miejsce, w którym odma nabardziej się zapycha, z tego zbiorniczka co się rurki schodzą wyciekła mi woda, a ta rurka co strzałka na nią pokazuje była prawie całkowicie zatkana szlamem. W etce to jest rysunek 133-87, u Ciebie jest jeszcze ezektor (26), który też trzeba by sprawdzić, u mnie go nie ma.
![Obrazek]()
			
			
									
									
						Wracając do odmy, strzałką zaznaczyłem miejsce, w którym odma nabardziej się zapycha, z tego zbiorniczka co się rurki schodzą wyciekła mi woda, a ta rurka co strzałka na nią pokazuje była prawie całkowicie zatkana szlamem. W etce to jest rysunek 133-87, u Ciebie jest jeszcze ezektor (26), który też trzeba by sprawdzić, u mnie go nie ma.

- 
				
				liberro
 
- 
				
				Raf4rb
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 147
 - Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
 - Imię: Rafał
 - Rocznik: 2016
 - Moje auto: Inne
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.0 TFSI 170KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: S-tronic
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Hrubieszów
 
Trzeba uważać, żeby nie połamać tych rurek, są palstikowe i w niskich temperaturach dość kruche, ja sobie podgrzałem je trochę opalarką ale i tak połamałem, u mnie dostęp do jednej rurki był kiepki, pod kolektorem ssącym ale u Ciebie wygląda to inaczej i może być łatwiej. Zdejmujesz osłony silnika, odkręcasz rurę ssącą Y i z tyłu silnika zobaczysz odmę, nie jest tak źle.
			
			
									
									
						
							







