Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 C5] Jak sprawdzić czy to uszczelka pod glowicą

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 03 lut 2010, 12:53

Koledzy zamiast odm będą węże gumowe i też jest ok po co kupować i pchać się w koszty pozdro

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Rocznik: 2016
Moje auto: Inne
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 03 lut 2010, 12:59

Nie da się jeździć z zamarzniętą odmą bo będzie olej waliło w dolot, wypluwało go pod korkiem oleju, bagnetem a nawet ciśnienie może wypchnąć uszczelniacze na wale. Ja wiedziałem, że mi przymarza i sprawdzałem rano, jak się robiło ciśnienie pod korkiem i pod bagnetem, to czekałem, aż silnik się nagrzeje i to się rozmarznie (czasami długo czekałem), czasmi wogóle nie złapała, różnie było. Zaraz popatrzę jak to wygląda w Twoim silniku.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2010, 14:11 przez Raf4rb, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 03 lut 2010, 14:04

Raf4rb pisze:Nie da się jeździć z zamarzniętą odmą bo będzie olej waliło w dolot, wypluwało go pod korkiem oleju, bagnetem a nawet ciśnienie może wypchnąć uszczelniacze na wale.
Ja miałem to ostatnie.Wywaliło mi simering na wale z przodu.Trzeba sprawdzać odmy,szczególnie zimą bo później są problemy.
usunieto !!

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Rocznik: 2016
Moje auto: Inne
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 03 lut 2010, 20:02

Kolego liberro, nie mogę znaleźć w etce info na temat Twojego silnika, etka podaje mi tylko, że ten silnik był stosowany w S4 i to w bardzo krótkim okresie 98' roku, jak możesz i chcesz to podaj VIN, zobaczę co wyskoczy, bo powiem szczerze bardzo mnie ciekawi ten silnik, Autodata i InfoTech też milczą na temat takiego oznaczenia silnika.

liberro

Post autor: liberro » 03 lut 2010, 22:18

Silnik APB był raczej nie spotykany w wersji euro bynajmniej europejskie ETKI go nie widzą. Moja ETKA łaczy się z jakimś serwerem i z tamtad pobiera dane po nr VIN. Nie znam sie na tym dokładnie ale wg niej to silnik APB.Moja A6 została sprowadzona z USA i wogóle to auto jest inne jakieś większe tarcze hamulcowe, klocki i wielotłoczkowe zaciski dodatkowe wyposazenie niespotykane w europejskich wersjach ale ogólnie problemu z nia wiekszego nie ma.

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Rocznik: 2016
Moje auto: Inne
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 04 lut 2010, 03:10

I wszystko jasne.

Wracając do odmy, strzałką zaznaczyłem miejsce, w którym odma nabardziej się zapycha, z tego zbiorniczka co się rurki schodzą wyciekła mi woda, a ta rurka co strzałka na nią pokazuje była prawie całkowicie zatkana szlamem. W etce to jest rysunek 133-87, u Ciebie jest jeszcze ezektor (26), który też trzeba by sprawdzić, u mnie go nie ma.

Obrazek

liberro

Post autor: liberro » 04 lut 2010, 09:24

Dzięki wielkie za pomoc kolego :) A powiedz mi dam rade to sam wymienić/wyczyścić ? Czy na coś szczególnie tam trzeba uważać?

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Rocznik: 2016
Moje auto: Inne
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 04 lut 2010, 11:17

Trzeba uważać, żeby nie połamać tych rurek, są palstikowe i w niskich temperaturach dość kruche, ja sobie podgrzałem je trochę opalarką ale i tak połamałem, u mnie dostęp do jednej rurki był kiepki, pod kolektorem ssącym ale u Ciebie wygląda to inaczej i może być łatwiej. Zdejmujesz osłony silnika, odkręcasz rurę ssącą Y i z tyłu silnika zobaczysz odmę, nie jest tak źle.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja