Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All TDI] Jaki olej do TDi

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 10 sty 2010, 15:23

shiz nie słuchaj kumpla i dalej zalewaj 5w40 a turbinka ci to wynagrodzi dobrą pracą. przejście na gorszy olej przy jakimś tam przebiegu, jak również zakaz zmiany np z 15w40 na 10w40 a nawet na 5w40 bo wypłucze silnik itp itd to jakieś stare mity mechaników z ery fiata 125p, poloneza.

u siebie 2 dni temu zmieniłem olej na motul 5w40 x-cess, jak się gdzieś rozszczelni to cóż .. życie. poprzedni właściciel podobno zalewał jakiegoś fordowskiego 10w40 (brak jakich kolwiek wlepek, kartek nt oleju), więc przed zmianą przepłukałem silnik motul engine clean'em.
troszkę pojeżdżę i się okaże czy są jakieś ubytki itp.

nie żałujcie kilku złotówek na oliwę i lejcie fullsyntetyk.

pozdro

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 10 sty 2010, 16:02

ja miałeś ostatnio akcje - auto całe życie od nowości jeżdzilo na 0w40 mobila -ktos dodatkowo pisał - wpisy z ksiązki serwisowej z polskiego aso , potem auto kupil dziadek który wlal nie wiadomo co -sam nie wiedział jaki olej marka i kiedy ostatnio go wymienił hehhehehe - za to mało co jezdzil -19 kkm przez 5 lat -

powiem tak wybierałem na slepo - , zdecydowałem zalać 0w40 - efekt olej po wymianie ( patrząć na bagnet zaraz był znowu czarny jak smola - ale auto jakby szybciej zapala - łatwiej kreci rozruchem
- silnik byl przd tem suchy i po zrobieniu 1000km dalej taki jest - nie leje z nikąd , nie spala oleju nic - czyt, same plusy --- nie załować na olejach nawet jak auto ma 300kkm przegiegu lać mu full syntetic i bedzie dobrze ,

ps miałem zastosowac ten srodek do czyszczenia ale 1 razem troche sie bałem - głownie o turbo /// nastepnym razem przd wymianą zaleje nim silnik alby sie przeczyścił <ok>
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ralf30 » 12 sty 2010, 09:54

Ja też polecam shella <ok> Wymieniam już któryś raz z kolei i jest miodzio :mrgreen:
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Awatar użytkownika
daroxxl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 04 paź 2008, 15:00
Lokalizacja: UK

Post autor: daroxxl » 29 sty 2010, 21:48

Do wszystkich silników diesla opartych o system zasilania pompa VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika.
Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKE, AKN, AFB, BDH, BAU, BDG, BCZ, BFC
A co mam lać do mojej? C5 1.9 TDI, AWX, 220tys. km, czy to jest silnik ten PD z pompowtryskiwaczami czy nie ?
Dzięki
Audi, Audi Ăźber alles ...

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 29 sty 2010, 23:43

AWX to PD i ten sam silnik co AVF róznica w ilości biegów. Twój olej ma być syntetyk, ale pamiętaj o normie 505 01. Do 2.5 TDI niezależnie od modelu tez pełen syntetyk, ale z normą 505 00.
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
Markus-47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 29 wrz 2009, 20:00
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Markus-47 » 30 sty 2010, 16:34

Witam.

Mam trochę inne pytanie od pozostałych:


jaki jest okres przydatności w latach od daty produkcji oleju silnikowego w fabrycznie, szczelnie zamkniętym opakowaniu ????

pozdrawiam

Greg 1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 25 sty 2009, 22:36
Lokalizacja: U.K.

Post autor: Greg 1981 » 30 sty 2010, 22:15

Castrol jest dla mnie najlepszy a Wy jak chcecie,yo!

Awatar użytkownika
daroxxl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 04 paź 2008, 15:00
Lokalizacja: UK

Post autor: daroxxl » 06 lut 2010, 18:32

dzięki za pomoc, postawiłem na Castrol EDGE Turbo Diesel 5W 40, 505 01 i już zauważyłem że silnik chodzi ciszej i bardziej "gładko" (smooth)
:roll:
Audi, Audi Ăźber alles ...

MrBorrows

Post autor: MrBorrows » 07 lut 2010, 21:56

daroxxl pisze:dzięki za pomoc, postawiłem na Castrol EDGE Turbo Diesel 5W 40, 505 01 i już zauważyłem że silnik chodzi ciszej i bardziej "gładko" (smooth)
:roll:
Jeżdżę na takim samym i bardzo sobie chwalę. :)

dorian82bdg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 06 paź 2009, 17:13
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: dorian82bdg » 10 lut 2010, 12:04

czesc mam a6 2002 1.9tdi 131km 6 biegow przejechane tez 135000 km olej zalany to shell diesel ultra extra 5w30 przejechane mam 13000 a rok uplywa w marcu. przy zakupe auta kazali lac olej syntetyczny long life w tej niemieckiej ksiazce obslugi pisze ze olj z narma 50600 50601 i jest tez cos 0 50500 50501 jaki olej wlac castrol edge 5w40 czy mobil z normami 50500 50501???
czy moja fura ma filtr czastek stalych bo czytalem ze ta norma 50600 50601 jest dla silnikow diesel z pompowtryskiwaczami i f cz stalych.
jakie filty wymienic f oleju co rok, kiedy f paliwa? powietrza? przeciwpylkowy?
jeszcze jedno skrzynia biegow olej warto zato sie brac ?
pozdro czekam na odp dla doriana

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 10 lut 2010, 14:21

witam.

kupilem auto w listopadzie 2008r i nie wiedzialem jaki olej byl zalany.
Mechanik powiedzial ze jak nie wiadomo to lej polsyntetyk. od tego czasu leje mobil 1 Super S Turbo Diesel 10W40. Przejechalem juz ponad 30tys, oczywiscie 2 razy juz wymienialem i teraz znowu mnie czeka. Co o tym sadzicie? Czy moge wrocic na pelen syntetyk?? Czy moze jakis inny polsyntetyk??

Awatar użytkownika
AGUARES
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:32
Lokalizacja: biegun polnocny

Post autor: AGUARES » 12 lut 2010, 20:58

ja zalałem mobil 10w-40 i smiga wiec moge polecic

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 12 lut 2010, 21:50

vippassat pisze:Mechanik przy pierwszej wymianie wlal mi Castrol polsyntetyk (teraz mam druga wymiane) i tylko tyle mi powiedzial o tym oleju nic nie wspominal o jakis normach i czy wogule jakikolwiek Castrol spelnia te normy?
Przy tym przebiegu, nie rozpisuj się , nie dochodź czemu,tym bardziej ze miałeś już lany półsyntetyk, lej castrol 10W40 (nie namawiam do tej marki,również dobrze możesz lać inne z oznaczeniem 10w40)- to dobre dla twojego silnika.
Radzę kup tylko z bańki 4l+1l , wchodzi ok 4,5l, bo nigdy nie wiadomo co mieści się w beczkach 180l.
Jeżeli Auto Romir Starogard Gdański to olej owszem z bańki 4l+1l, ale za żadne skarby nie wymieniaj filtra paliwa. Sam ci go wymienię za gratis jeżeli tylko przyjdzie na to czas :-P ;-)
Kanał będe miał dostępny na wiosnę to na następną wymianę także możemy się umówić. :-D

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 12 lut 2010, 22:03

ja rowniez duzo naczytalem sie o olejach bo juz czeka mnie wymiana, zalozylem kilka tematow na roznych forach i polecili zeby wrocic do pelnego syntetyku. duzo osob robilo taki manewr w swoich 2.5 i sa same plus - zadnych wyciekow.
Wczoraj zamówiłem Motul 8100 X-Cess 5W40 i przelalem pieniadze a dzisiaj olej z filtrem juz byl u mnie w bagazniku

Naprawdę polecam kolege Marcina ze Szczecina:

Pro Choice Marcin Kardaś
ul. ÂŻubrów 6
71-617 Szczecin
gg 347504
tel. 663 962 604


Kolega posiada w ofercie nie tylko oleje ale wszystkie czesci w dobrych cenach.
Napewno nieomieszkam jeszcze skorzystac z jego uslug.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 12 lut 2010, 22:20

Też przeszedłem na full syntetyka z semi. Zero wycieków czy coś podobnego. Mam wytyrane turbo, a nawet nie pije mi oleju w zastraszającym tempie, coś ubywa, ale obywa się bez dolewki ;)
Także polecam Pro Choice Marcin Kardaś
Nie tylko oleje brałem i zazwyczaj szybciutko dostaje pake i załatwiam to w 3 minuty via gg.
Zalałem Motul X-Cess 5W40, blisko 300tys, silnik ma pare simmeringów wymienionych ale turbo jeszcze żyje, i jak jest duży mróz auto jedzie i nie chodzi ociężale na początku <ok>

Co ile teraz wymieniać olej? W instrukcji do C4 widnieje z tego co pamiętam 7500tys km. Ale to było 15 lat temu opracowane :lol:
Obrazek TDI +

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga