Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 ALL] Drgające, wolno działające, stające wycieraczki.

Warsztat

Jak dziaÂłajÂą Twoje wycieraczki?

ÂŚwietnie
96
45%
Coraz sÂłabiej
55
26%
UmierajÂą
63
29%
 
Liczba głosów: 214

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 02 paź 2009, 21:39

A u mnie tylnia wycieraczka swiruje pawiana aż miło :-P

Daje impulsem na przetarcie tylnej szyby no i sie zaczyna jazda: podczas calego cyklu (lewo=prawo) potrafi sie zatrzymać ze 3x a nastepnie ruszyć samoczynnie, tak ooo . . . najleprze jest to ze pkt. zatrzymania za kazdym razem jest inny :-P

Może ma ktoś jakis patent na tylnia wycieraczke ?
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Qris

Post autor: Qris » 02 paź 2009, 22:13

czujnik położenia zatrzymania silnika się Ci rypnął...

slawekl98
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 04 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: slawekl98 » 03 paź 2009, 19:56

Qris pisze:czujnik położenia zatrzymania silnika się Ci rypnął...

to do mnie czy do eldo?

przekaźnik, czyli ten przełącznik od włączania wycieraczek?

Qris

Post autor: Qris » 03 paź 2009, 20:35

do tego któremu się wycieraczki zatrzymują się nei w tym miejscu

slawekl98
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 04 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: slawekl98 » 27 paź 2009, 20:00

Ja już jestem po naprawie, drgania miały cos wspólnego z zatarciem mechanizmu, bo po nasmarowaniu wszystko chodzi idealnie, ze swojej strony dodam, żeby uważac przy ustawianiu wycieraczek,bo można np.maske porysowac. Polecam siedzenie w aucie i wyłączanie stacyjką jak wycieraczki za daleko nachodzą
Dzięki dla klubowicza Qris za świetny opis <ok>

Qris

Post autor: Qris » 27 paź 2009, 20:50

Aha nie dodałem tego po złożeniu wszystkiego właczamy wycieraczki ale bez ramion same cypki wystają i się kręcą potem zakładamy wycieraczki tak by nie było ich widac tzn chowały się pod przyciemnieniem szyby. Wtedy bedzie ok

Awatar użytkownika
harus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: harus » 12 gru 2009, 20:54

Podepne sie do temeciku i opisze jak ja sobie z tym poradziłem. ze swoja tylną wycieraczką :-P

Moja wycieraczka podczas powrotu sie blokowała około dwa razy.

Po zdemontowaniu i otworzeniu puszki z mechanizmem , podwazyłem mechanizm zepolony zebatek i wyciągnołem go wraz z cała tuleją trzymająca ramie wycieraczki.

Kazdy chyba zauważy że w puszce znajduje się takie plastikowe koło zębatkowe ( zazwyczaj jasnego koloru ) , które bezposrednio jest poruszane przez ślimak silniczka.

W/w koło należy delikatnie podważyc i wyciągnąć.

Od wewnętrznej strony na tym kole jest miedziana płytka z przerwami.

( ja miałem ją zaśniedziałą )

Płytke należy przeszlifowac drobnym papierem ściernym .

Gniazdo , w którym pracuje w/w koło jet wyposazone w dwie blaszki , które bezpośrednio muszą dotykać i poruszac sie na miedzianej płytce.

Ja osobiście równiez je przeszlifowałem odrobine i lekko zwiekszyłem odgięcie.

Po tym wszystkim włozyłem owe największe białe kółko zębate spowrotem do gniazda , mniej więcej w takie samo położenie jak było pierwotnie.

Zamontowałem nowy mechanizm zespolony wraz z rurką do prowadzenia płynu do spryskiwaczy ( w ASO 150 zł ) :-? , nałozyłem smaru ( jest w zestawie 2 tubki ) , nałozyłem nowa uszczelke obudowy ( jest w zestawie ) i wszystko skręciłem.

zamontowałem całośc do klapy i przystąpiłem do próby generalnej.

Wszystko działa idealnie , wycieraczka nie blokuje sie nigdzie i bez żadnych oporów wykonuje cały cykl prawo-lewo. <ok>

czas naprawy około 30 min. bez większych przygotowań.

Teraz moge wam życzyc tylko miłej wymiany oraz czystych szyb tylnych.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2010, 08:42 przez harus, łącznie zmieniany 1 raz.

Kunter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 gru 2009, 12:47
Lokalizacja: Cannock

Post autor: Kunter » 24 sty 2010, 00:05

Witam!
Przedewszystkim gratulacje i podziekowania dla Qrisa za instrukcje.

Chcialbym prosic o pomoc, otoz zaczalem naprawe pozno bo juz w momencie gdy wycieraczki zaciely sie na amen. Po rozebraniu wszystkiego,zlozeniu do kupy i zamontowaniu w samochodzie wycieraczki zyja wlasnym zyciem. za kazdym przekreceniem kluczyka(bez wzgledu na polozenie dzwigni) wycieraczki wykonuja okolo 3 cykle i zatrzymuja w roznych polozeniach.czasem u dolu, czasem u gory lub po srodku.
gdy wlacze je zeby dzialaly na stale(w cyklu ciaglym)dzieje sie to samo-machna 3 razy zatrzymaja sie gdzie im pasuje i kibel. po okolo pol minuty przerwy machna znow 3 razy i tak do zaj.....a. jak myslicie czy jest to kwestia polaczenia sie vag-comem do komputera i zresetowania bledu czy biega o cos innego??

Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2010, 15:54 przez Kunter, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
harus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: harus » 24 sty 2010, 08:33

WD40 , troche czasu i chęci czynia cuda i nie trzeba mieć do tego fachowej wiedzy.

<ok>

Kunter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 gru 2009, 12:47
Lokalizacja: Cannock

Post autor: Kunter » 24 sty 2010, 13:28

Mozesz troszke rozwinac?? Wszystko jest juz wyczyszczone i nasmarowane grafitowym smarem, poza tym gdy dzwignia przy kierownicy do wlaczania/wylaczania wycieraczek jest w pozycji "wylaczone" to po wlozeniu i przekreceniu kluczyka wycieraczki sie na chwile wlaczaja. co mam w tej sytuacji zdzialac wd40??

ps. Przy okazji opisze jak poradzilem sobie z trzpieniem w ktorym pekl gwint przy wybijaniu(bylo zapieczone na amen) otoz pojechalem na szrot i wykrecilem mechanizm od starego audi 80. wymontowalem i zabralem trzpienie. w domu na szlifierce usunalem nadmiar metalu od zaczepu kulowego(nie wiem czy dobrze to nazywam ale kto rozbieral ten mechanizm z pewnoscia bedzie wiedzial o co biega)aby go wybic i przelozyc z drugiej strony.po przelozeniu zaczepu trzeba go sklepac jak nit i mamy nowy pasujacy trzpien.

Qris

Post autor: Qris » 25 sty 2010, 16:42

według mnie masz gdzieś spięcie i to by było na tyle. Wybijanie na siłę nie jest nazbyt rozsądne WD i kręcimy itd zawleczki wek i znowu kręcimy aż wylezie. Tam jest miedź albo mosiądz już nie pamiętam ale delikatność to podstawa:-) Kolega wcześniej pisał że miał podobny problem ale on miał zwarę do masy...
A silnik pracował na sucho? Po oczyszczeniu oczywiście potem złożenie i z mechanizmem? i dopiero ramiona wycieraczki i znowu test. Za dużo s`maru to też nie dobrze bo według czegoś działa silnik i widocznie zapaciałeś mu punk odniesienia czy coś w tym stylu. Wymontuj oczysc smar tylko tam gdzie trzeba i złóż :-) Tak to mam gg...

Kunter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 gru 2009, 12:47
Lokalizacja: Cannock

Post autor: Kunter » 25 sty 2010, 17:09

po kolei:
wymontowalem mechanizm,wybilem trzpienie,przeczyscilem, nasmarowalem.
wmontowalem mechanizm,podlaczylem komputer pokladowy,uruchomilem mechanizm bez ramion wycieraczek aby sie ustawily na dole szyby,zalozylem ramiona.
wycieraczki uruchamiaja sie za kazdym przekreceniem kluczyka w stacyjce (nawet gdy sa wylaczone),"dzialaja" zawsze tak samo bez wzgledu na to jaki tryb wlacze(szybki,wolny).

w tygodniu nie uda mi sie nic sprawdzic,bede musial poczekac do weekendu.
jakby co zamowilem interface pomoze czy nie przyda sie na przyszlosc.

pozdrawiam

Qris

Post autor: Qris » 26 sty 2010, 00:15

Może to mało ważne bo o tym napisałem małą czcionką... odłączyłeś akumulator?

Kunter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 gru 2009, 12:47
Lokalizacja: Cannock

Post autor: Kunter » 26 sty 2010, 04:01

Tak, odlaczylem :)

Jednak za ktoryms razem gdy wymontowywalem mechanizm nie zabezpieczylem klemy i zsusnela mi sie spowrotem do "+" i nie dam glowy ze sie nie zetknelo.
Jesli tak sie stalo co moglo sie posypac?

Ps. Czcionka ktora pisales nie byla az taka mala :)

Pozdrawiam

Qris

Post autor: Qris » 26 sty 2010, 21:14

Jakiś moduł np wycieraczek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl