Witam. Problem mam taki że po podgrzaniu silnika na dużym mrozie ze dwa razy świecami silnik odpala na strzał - czyli jest ok ale kontrolka oleju świeci z 30sekund i dopiero gaśnie.
Od czego to może być?? Stary olej?? Czy silnik wyjechany??
[ 2.5 TDI AFB] koontrolka oleju nie gaśnie
- D@mi@n 2.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
- Lokalizacja: Wieluń
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Przy obecnych temperaturach, olej jest stosunkowo gesty więc na początku powinno być największe ciśnienie-kontrolka gaśnie po np 2 sek. W przypadku kiedy ze wzrostem temp silnika olej sie rozgrzewa,robi sie rzadszy , ciśnienie powinno maleć ale tylko w przypadku nieszczelności,słabej wydajności ,przepuszczania przez pompę. W mysl równania pv=mRT kiedy temperatura T rośnie to i p-ciśnienie również rośnie więc wszystko co wcześniej napisałem jest błędem. Reasumując: zimny silnik,zimny olej-w początkowej fazie uszczelnia bardziej wszystkie po kolei elementy niż silnik+olej rozgrzane. Czyli sytuacja u ciebie to sygnał na STOP silnika i posprawdzania wszystkiego. A na początek czujnik ciśnienia oleju-przewody czy czasami coś tam nie styka do końca. Od co taka opowiastka. Poprostu taka teoria zaczerpnięta z silników starszej generacji 650 FL --hihihi :mrgreen: , ale nadal aktualna :lol: . PozdrawiamD@mi@n 2.8 pisze:czyli jest ok ale kontrolka oleju świeci z 30sekund i dopiero gaśnie.