Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ 2.5 TDI AFB] koontrolka oleju nie gaśnie

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

[ 2.5 TDI AFB] koontrolka oleju nie gaśnie

Post autor: D@mi@n 2.8 » 23 sty 2010, 10:10

Witam. Problem mam taki że po podgrzaniu silnika na dużym mrozie ze dwa razy świecami silnik odpala na strzał - czyli jest ok ale kontrolka oleju świeci z 30sekund i dopiero gaśnie.
Od czego to może być?? Stary olej?? Czy silnik wyjechany??

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 23 sty 2010, 10:53

czy mozesz napisac co to za olej ? (producent, oznaczenie) i ile ma przejechane (od kiedy) ?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 23 sty 2010, 15:18

D@mi@n 2.8 pisze:czyli jest ok ale kontrolka oleju świeci z 30sekund i dopiero gaśnie.
Przy obecnych temperaturach, olej jest stosunkowo gesty więc na początku powinno być największe ciśnienie-kontrolka gaśnie po np 2 sek. W przypadku kiedy ze wzrostem temp silnika olej sie rozgrzewa,robi sie rzadszy , ciśnienie powinno maleć ale tylko w przypadku nieszczelności,słabej wydajności ,przepuszczania przez pompę. W mysl równania pv=mRT kiedy temperatura T rośnie to i p-ciśnienie również rośnie więc wszystko co wcześniej napisałem jest błędem. Reasumując: zimny silnik,zimny olej-w początkowej fazie uszczelnia bardziej wszystkie po kolei elementy niż silnik+olej rozgrzane. Czyli sytuacja u ciebie to sygnał na STOP silnika i posprawdzania wszystkiego. A na początek czujnik ciśnienia oleju-przewody czy czasami coś tam nie styka do końca. Od co taka opowiastka. Poprostu taka teoria zaczerpnięta z silników starszej generacji 650 FL --hihihi :mrgreen: , ale nadal aktualna :lol: . Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja