Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4] 2.5 TDI 115KM zimny pali, rozgrzany pali, letni nie.

Silniki wysokoprężne
gość_

Post autor: gość_ » 05 sty 2010, 22:57

Lechu pisze:MOże wina w jakimś przekaźniku ? Co do dawki to przejrzyj HowTo
też myślałem o przekaźniku, żeby wymienić ten który odpowiada za grzanie świec. Gdzieś tam na forum wyczytałem, że siedzi on pod kierownicą

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 05 sty 2010, 22:57

Z tego co się orientuję to tak.
Lekarstwo na slabe odpalanie dla silnikow AEL
musimy miec VAG
login 11 tu wpisujemy 22158
adaptacja 10 tutaj szukamy pozycji 5 i wpisujemy 160
Mozna jeszcze zmieniac inne parametry silnika ale to wystarczy.
To cytat z tego forum.

gość_

Post autor: gość_ » 05 sty 2010, 23:02

w końcu będę musiał zaopatrzyć się w ten kabel :) nie będę leciał z czymś takim do elektryka. Samemu się zrobi. Dzięki robak26 ;)

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 05 sty 2010, 23:02

Z tego co się orientuję to tak.
Lekarstwo na slabe odpalanie dla silnikow AEL
musimy miec VAG
login 11 tu wpisujemy 22158
adaptacja 10 tutaj szukamy pozycji 5 i wpisujemy 160
Mozna jeszcze zmieniac inne parametry silnika ale to wystarczy.
To cytat z tego forum.


co sie przez to zmienia /reguluje ????????????????????????????????
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 05 sty 2010, 23:05

Nie jestem autorem tej wypowiedzi.
Domyślam się ,że chodzi o dawkę albo kąt wtrysku.
Przed zmianą parametru zapisać ten co był przed zmianą.

gość_

Post autor: gość_ » 07 sty 2010, 18:00

Co mnie dziś zaskoczyło. Wsadziłem nowy akumulator. Pojechałem do miasta, silnik ledwo złapał 50 stopni. Auto stało 2 godziny. Myślę, no wsiądę i znów będzie kręcenie. Odpalam i zaskoczył momentalnie. Czy możliwe, że większa moc rozruchowa akumulatora poprawi palenie?

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 07 sty 2010, 18:31

Siema szybki-ens.
Powtórz to doświadczenie jeszcze z kilka razy i daj znać.
Mi się wydaje, że aku. i rozrusznik to 27% sukcesu.
He,he...
No w procentach nie jestem dobry, ale jak jest kompresja, wtrysk w odpowiednim momencie i dobry kopniak :mrgreen: , to orkiestra powinna grać.
Pozdro.

gość_

Post autor: gość_ » 07 sty 2010, 18:48

dokładnie muszę poobserwować to dłużej ;) o wynikach dam znać :)

[ Dodano: 2010-01-11, 14:17 ]
od 4 dni brak problemu z paleniem. Czy rozgrzany czy nie. Pali naprawdę świetnie. Cóż wychodzi, że w moim przypadku okazało się to winą akumulatora?
Dodam, że jeśli temp spada w ciągu dnia do dajmy na to -8 po 4 godzinnym i wzwyż postoju auto grzeje świece. Co wcześniej miało miejsce tylko z rana.

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 12 sty 2010, 12:13

No dobra szybki-ens.
A co powiesz na to ,że mój w ciągu dnia nie grzeje, tylko rano.
I też od pierwszego odpala.
Czy załączanie świeczek ma się do mocy akumulatora?
Czy raczej czujnik i temp.
Chyba ,że przekaźnik potrzebuje mocy?
Ale nie.
Bo po zdjęciu wtyki z czujnika grzeje koło minuty.
Zielony już jestem jak moje auto.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2010, 18:41 przez robak26, łącznie zmieniany 1 raz.

gość_

Post autor: gość_ » 12 sty 2010, 12:32

Nie wiem też już sam. Skoro mam nowy czujnik więc on odpada. Może trzeba by jeszcze przyczyny szukać w przekaźniku? Może on sobie steruje jak chce. Tak czy siak cieszę się, że jest lepiej a wręcz świetnie bo te piłowanie zaczynało dołować. Dzisiaj -6. Rano podgrzało świece jak zawsze odpalił ślicznie. Teraz w ciągu dnia w ogóle nie podgrzewało ale też super pali. Jak by nie patrzeć pewnie dalej jesteśmy w kropce co do tego palenia. Bo nic na dobrą sprawę się nie wyjaśniło. Tyle, że problem znikł w moim wypadku po wymianie akumulatora. Ale to, jak już pisałem, nie wyjaśnia sprawy do końca.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 12 sty 2010, 16:29

dobra panowie po malu troche zauważyłem że na letnim siliku moje auto lepiej zapala jak sie pompuje gazem , - zalapa wtedy od okloło 3 obrotów wałem
za to jak sie nie rusza wogóle pedału gazu - kreci chyba z 7-8 obrotów wałem aż "chyci"

zatem mysle sobie że coś jest nie tak z dawką rozruchową w pompie nie tak -
(na zimnym silniku - "1 start z rana" duzo pomagaja świece )
ale na letnim juz nie grzeją - a dawka jest chyba mniejsza (niż wtedy gdy grzeja świece)

dlatego mysle że wina złego palenia leży w sterowniku pompy wtryskowej albo w samej pompie ale ona chyba raczej sama sobie nie zmienia dawki startowej

[ Dodano: 2010-01-12, 16:30 ]
dużo na to palenie na letnim pomaga naładowany/nowy akku
Łan tu sri TDI :mrgreen:

gość_

Post autor: gość_ » 12 sty 2010, 17:05

Lechu pisze:Skąd wiesz ,że czujnik nowy nie jest kopnięty od nowości ? :-P Taka mała uwaga.
też fakt.
Chętnie bym sobie sprawdził tą dawkę i kąt, już tak z czystej ciekawości. Ktoś na terenie Olsztyna dysponuje sprzętem bym mógł to sprawdzić?

[ Dodano: 2010-01-13, 14:13 ]
Z deszczu pod rynnę. Dziś miałem jakiś śmieszny motyw z rana :]
Podgrzałem świeczki, autko odpaliło ale jakby nie zaskoczyło na wszystkie gary. Dosłownie po sekundzie dziwnej pracy silnika, zaskoczyło wszystko i działało już ok. Obroty jak zawsze z rana wskoczyły na 1200 po 5 minutach pracy już normalnie 800, jak przestało działać ssanie. Potem już paliło normalnie, jak pisałem wczoraj, czyli super.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 16 sty 2010, 20:39

chlopaki chyba coś odkryłem - mysle że w duzym stopniu dotyczy to naszego problemu z paleniem na letnim silniku

http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 23875.html - tu jest duzo opisane ale silnik 1,9tdi ,lecz poruszono problem palenia na zimnym i na letnim -looknijcie
U mnie odpalanie poprawiło się zdecydowanie. Na letnim silniku, gdzie w zasadzie miałem problem z odpaleniem zdecydowanie szybciej zaskakuje, nie jest to ideał lecz zdecydowana poprawa. Na zimnym i gorącym silniku odpala teraz wzorcowo.
a pamietacie cytat (dokładnie jest on przytoczony z elektrody )
Lekarstwo na slabe odpalanie dla silnikow AEL
musimy miec VAG
login 11 tu wpisujemy 22158
adaptacja 10 tutaj szukamy pozycji 5 i wpisujemy 160
Mozna jeszcze zmieniac inne parametry silnika ale to wystarczy.
Cieszymy sie z jazdy:)
chyba to chodzi wlasnie o dawke startową ktora może coś zmienić /tak mi sie wydaje :-P
mam nadzieje że ktoś zrobi jak najszybciej testy <ok>
Łan tu sri TDI :mrgreen:

gość_

Post autor: gość_ » 17 sty 2010, 15:30

ja od jutra rozpoczynam przygodę z vagiem. Znam też już przyczynę problemów z odpalaniem u mnie, pomimo tego że już jest dobrze po wymianie akumulatora.
Wczoraj miły Pan z klubu a4 podłączył moje auto pod komputer i okazało się że po wymianie rozrządu nie ustawiono mi kąta wtrysku. Wartość kąta powinna wynosić 70 u mnie się waha pomiędzy 25-36. Klęska. Oddaje auto w ręce osoby, która się zna i mi to poprawi a od tamtych partaczy odbiorę moje pieniądze za fuszerę jaką odstawili.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 17 sty 2010, 16:17

szybki-ens, kąt wtrysku w ael 45...60 -watrość z stronki soldaten
Łan tu sri TDI :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja