też myślałem o przekaźniku, żeby wymienić ten który odpowiada za grzanie świec. Gdzieś tam na forum wyczytałem, że siedzi on pod kierownicąLechu pisze:MOże wina w jakimś przekaźniku ? Co do dawki to przejrzyj HowTo
[A6 C4] 2.5 TDI 115KM zimny pali, rozgrzany pali, letni nie.
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Rocznik: 1992
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
Z tego co się orientuję to tak.
Lekarstwo na slabe odpalanie dla silnikow AEL
musimy miec VAG
login 11 tu wpisujemy 22158
adaptacja 10 tutaj szukamy pozycji 5 i wpisujemy 160
Mozna jeszcze zmieniac inne parametry silnika ale to wystarczy.
To cytat z tego forum.
co sie przez to zmienia /reguluje

Łan tu sri TDI :mrgreen:
dokładnie muszę poobserwować to dłużej
o wynikach dam znać
[ Dodano: 2010-01-11, 14:17 ]
od 4 dni brak problemu z paleniem. Czy rozgrzany czy nie. Pali naprawdę świetnie. Cóż wychodzi, że w moim przypadku okazało się to winą akumulatora?
Dodam, że jeśli temp spada w ciągu dnia do dajmy na to -8 po 4 godzinnym i wzwyż postoju auto grzeje świece. Co wcześniej miało miejsce tylko z rana.


[ Dodano: 2010-01-11, 14:17 ]
od 4 dni brak problemu z paleniem. Czy rozgrzany czy nie. Pali naprawdę świetnie. Cóż wychodzi, że w moim przypadku okazało się to winą akumulatora?
Dodam, że jeśli temp spada w ciągu dnia do dajmy na to -8 po 4 godzinnym i wzwyż postoju auto grzeje świece. Co wcześniej miało miejsce tylko z rana.
- robak26
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1137
- Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
No dobra szybki-ens.
A co powiesz na to ,że mój w ciągu dnia nie grzeje, tylko rano.
I też od pierwszego odpala.
Czy załączanie świeczek ma się do mocy akumulatora?
Czy raczej czujnik i temp.
Chyba ,że przekaźnik potrzebuje mocy?
Ale nie.
Bo po zdjęciu wtyki z czujnika grzeje koło minuty.
Zielony już jestem jak moje auto.
A co powiesz na to ,że mój w ciągu dnia nie grzeje, tylko rano.
I też od pierwszego odpala.
Czy załączanie świeczek ma się do mocy akumulatora?
Czy raczej czujnik i temp.
Chyba ,że przekaźnik potrzebuje mocy?
Ale nie.
Bo po zdjęciu wtyki z czujnika grzeje koło minuty.
Zielony już jestem jak moje auto.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2010, 18:41 przez robak26, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wiem też już sam. Skoro mam nowy czujnik więc on odpada. Może trzeba by jeszcze przyczyny szukać w przekaźniku? Może on sobie steruje jak chce. Tak czy siak cieszę się, że jest lepiej a wręcz świetnie bo te piłowanie zaczynało dołować. Dzisiaj -6. Rano podgrzało świece jak zawsze odpalił ślicznie. Teraz w ciągu dnia w ogóle nie podgrzewało ale też super pali. Jak by nie patrzeć pewnie dalej jesteśmy w kropce co do tego palenia. Bo nic na dobrą sprawę się nie wyjaśniło. Tyle, że problem znikł w moim wypadku po wymianie akumulatora. Ale to, jak już pisałem, nie wyjaśnia sprawy do końca.
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Rocznik: 1992
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
dobra panowie po malu troche zauważyłem że na letnim siliku moje auto lepiej zapala jak sie pompuje gazem , - zalapa wtedy od okloło 3 obrotów wałem
za to jak sie nie rusza wogóle pedału gazu - kreci chyba z 7-8 obrotów wałem aż "chyci"
zatem mysle sobie że coś jest nie tak z dawką rozruchową w pompie nie tak -
(na zimnym silniku - "1 start z rana" duzo pomagaja świece )
ale na letnim juz nie grzeją - a dawka jest chyba mniejsza (niż wtedy gdy grzeja świece)
dlatego mysle że wina złego palenia leży w sterowniku pompy wtryskowej albo w samej pompie ale ona chyba raczej sama sobie nie zmienia dawki startowej
[ Dodano: 2010-01-12, 16:30 ]
dużo na to palenie na letnim pomaga naładowany/nowy akku
za to jak sie nie rusza wogóle pedału gazu - kreci chyba z 7-8 obrotów wałem aż "chyci"
zatem mysle sobie że coś jest nie tak z dawką rozruchową w pompie nie tak -
(na zimnym silniku - "1 start z rana" duzo pomagaja świece )
ale na letnim juz nie grzeją - a dawka jest chyba mniejsza (niż wtedy gdy grzeja świece)
dlatego mysle że wina złego palenia leży w sterowniku pompy wtryskowej albo w samej pompie ale ona chyba raczej sama sobie nie zmienia dawki startowej
[ Dodano: 2010-01-12, 16:30 ]
dużo na to palenie na letnim pomaga naładowany/nowy akku
Łan tu sri TDI :mrgreen:
też fakt.Lechu pisze:Skąd wiesz ,że czujnik nowy nie jest kopnięty od nowości ? :-P Taka mała uwaga.
Chętnie bym sobie sprawdził tą dawkę i kąt, już tak z czystej ciekawości. Ktoś na terenie Olsztyna dysponuje sprzętem bym mógł to sprawdzić?
[ Dodano: 2010-01-13, 14:13 ]
Z deszczu pod rynnę. Dziś miałem jakiś śmieszny motyw z rana
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Podgrzałem świeczki, autko odpaliło ale jakby nie zaskoczyło na wszystkie gary. Dosłownie po sekundzie dziwnej pracy silnika, zaskoczyło wszystko i działało już ok. Obroty jak zawsze z rana wskoczyły na 1200 po 5 minutach pracy już normalnie 800, jak przestało działać ssanie. Potem już paliło normalnie, jak pisałem wczoraj, czyli super.
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Rocznik: 1992
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
chlopaki chyba coś odkryłem - mysle że w duzym stopniu dotyczy to naszego problemu z paleniem na letnim silniku
http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 23875.html - tu jest duzo opisane ale silnik 1,9tdi ,lecz poruszono problem palenia na zimnym i na letnim -looknijcie
mam nadzieje że ktoś zrobi jak najszybciej testy
http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 23875.html - tu jest duzo opisane ale silnik 1,9tdi ,lecz poruszono problem palenia na zimnym i na letnim -looknijcie
a pamietacie cytat (dokładnie jest on przytoczony z elektrody )U mnie odpalanie poprawiło się zdecydowanie. Na letnim silniku, gdzie w zasadzie miałem problem z odpaleniem zdecydowanie szybciej zaskakuje, nie jest to ideał lecz zdecydowana poprawa. Na zimnym i gorącym silniku odpala teraz wzorcowo.
chyba to chodzi wlasnie o dawke startową ktora może coś zmienić /tak mi sie wydaje :-PLekarstwo na slabe odpalanie dla silnikow AEL
musimy miec VAG
login 11 tu wpisujemy 22158
adaptacja 10 tutaj szukamy pozycji 5 i wpisujemy 160
Mozna jeszcze zmieniac inne parametry silnika ale to wystarczy.
Cieszymy sie z jazdy:)
mam nadzieje że ktoś zrobi jak najszybciej testy

Łan tu sri TDI :mrgreen:
ja od jutra rozpoczynam przygodę z vagiem. Znam też już przyczynę problemów z odpalaniem u mnie, pomimo tego że już jest dobrze po wymianie akumulatora.
Wczoraj miły Pan z klubu a4 podłączył moje auto pod komputer i okazało się że po wymianie rozrządu nie ustawiono mi kąta wtrysku. Wartość kąta powinna wynosić 70 u mnie się waha pomiędzy 25-36. Klęska. Oddaje auto w ręce osoby, która się zna i mi to poprawi a od tamtych partaczy odbiorę moje pieniądze za fuszerę jaką odstawili.
Wczoraj miły Pan z klubu a4 podłączył moje auto pod komputer i okazało się że po wymianie rozrządu nie ustawiono mi kąta wtrysku. Wartość kąta powinna wynosić 70 u mnie się waha pomiędzy 25-36. Klęska. Oddaje auto w ręce osoby, która się zna i mi to poprawi a od tamtych partaczy odbiorę moje pieniądze za fuszerę jaką odstawili.