Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Montaż xenonów HID (slim) soczewki H1 / by eldo

Warsztat
Awatar użytkownika
boluss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: boluss » 05 sty 2010, 21:57

Kolego jakie by to przetwornice nie były slim czy zwykle to z własnego doświadczenia wiem że przetwornica jest zaj... wrażliwa na wysoką temperaturę. A to że na niej pisze ze do 105 C to bajka.
Wiesz nie testowałem tych przetwornic slim miejmy nadzieje ze bedzie git ale jak przyjdzie lato lampa sie nagrzewa od żarnika no i jak auto postoi na słońcu i moze się wylączać przetwornica. Poza tym nawet oryginalne przetwornice nie są montowane w kloszu tylko pod spodem gdzie ma dobre chlodzenie.
Nie zrozum mnie źle. Nie jestem wrogiem montowania przetwornic w lampach. :-D

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 05 sty 2010, 23:02

boluss pisze:Nie zrozum mnie źle. Nie jestem wrogiem montowania przetwornic w lampach.
nie no luzik ;-) po prostu wszystko sie okaże po pełnym sezonie użytkowania.

Nie sądzisz ze przetwornica zamontowana w chermetycznym miejscu tj. obudowa lampy jest w 100% odizolowana od wilgoci, co przy 3kV nie jest korzystnym zjawiskiem. ÂŚmiem stwierdzić że nie tylko przetwornica, ale całe okablowanie WN (czyt. wysokie napięcie) nie lubi wilgoci, której nie brakuje pod maską juz nie wspomnę o miejscu pod kloszem lampy. Masz racje, temperatura wewnątrz lampy ma znaczenie duże i wpływa na poprawną prace całego układu. Ale należy pamiętać że palnik xenonowy to lampa wyładowcza a nie żarnik ktory połowę enegrii która pobiera z instalacji oddaje w otoczenie w postaci ciepła. Jedynym i poważnym zródłem ciepła jest obudowa przetwornicy i ew. temperatura otoczenia, no zobaczymy... jeżdzę od pażdziernika i jest OK.
Decydując sie na taki montaż sugerowałem sie właśnie wyeliminowaniem wilgoci, troche estetyką i jak najmniejszej ingerencji w obudowe lampy. Temperatury nie brałem pod uwagę przyznam szczerze wiec tak jak wspomniałem, wypowiem się po przejechaniu pełnego sezonu, poki co jest <ok>
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
boluss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: boluss » 06 sty 2010, 07:26

Nie no pomsł jest naprawdę dobry <ok> Tylko żeby dał egzamin. ale jak kto ktoś kiedyś powiedział...
Jak spróbujesz to się nie przekonasz.
A próbować trzeba...

Awatar użytkownika
poldektm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 22 lis 2008, 08:42
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: poldektm » 07 sty 2010, 15:59

Ja sie wahalem co do montazu HID'ow w moim aucie. Ale wykonanie kolegi eldo mnie do tego przekonalo. Dzieki kolego <ok> Jak na razie obaj testujemy i zobaczymy jak to sie sprawdzi w lecie.

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 10 sty 2010, 23:07

poldektm pisze:Ja sie wahalem co do montazu HID'ow w moim aucie. Ale wykonanie kolegi eldo mnie do tego przekonalo. Dzieki kolego <ok> Jak na razie obaj testujemy i zobaczymy jak to sie sprawdzi w lecie.
ależ proszę bardzo :oops: też miałem opory przed montażem, ale miałem możliwość sprawdzenia kilku opcji wcześniej w zaprzyjaźnionym zakładzie no i koniec z końcem padło na konkretny model i konkretną barwę palników ;-) przelatałem już kilka tysiaków i złego słowa nie mogę powiedzieć. 25-tego jadę na przegląd, zobaczymy 8-)

p.s. choć by mi sie miały palić regularnie przetwornice co lato, szczerze zakładał bym nowe i tak w kółko bo światła mijania na ORI H1 to chłam największy jaki w życiu widziałem :-P
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 28 sty 2010, 11:24

I jak tam? Udalo sie przejsc przeglad?

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 01 lut 2010, 21:03

birdman pisze:I jak tam? Udalo sie przejsc przeglad?
przegląd zrobiony, nastepne badanie techniczne za rok <ok>

p.s. diagnosta oraz zakład diagnostyczny jest mi zupełnie obcy. Podjechalem do pierwszego leprzego, byle nie czekać w kolejce itp...
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 02 lut 2010, 23:51

birdman pisze:I jak tam? Udalo sie przejsc przeglad?
Hyhy, a da sie nie ? JA pojechałem ok pół godziny przed zamknięciem zakładu i gość do mnie czy chce wjeżdżać czy od razu podbić.. :roll: Bez komentarza, a co dopiero żeby zerknęli na ustawienie świateł.. :lol:

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 03 lut 2010, 14:13

Hincó pisze:a co dopiero żeby zerknęli na ustawienie świateł..
nie no u mnie podjechał pod lampy, sprawdził ustawienie stwierdzil ze OK tylko ze powinien byc tam jakis cień a nie było i takie tam (nie znam sie i malo mnie to interesuje) a ze od razu zmieniłem temat na sprawnośc zawieszenia i jego stan, to temat świateł moment odszedł w zapomnienie ;-)

wniosek: montować barwe do 5000k i nie przejmować sie przegladem ;-)

Co innego jak na ścieżkę diagnostyczną wjeżdza polonez w zamian za H4 z Hid-ami, takiemu to osobiście bym sprał lampy młotkiem :-P Soczewka dobrze ustawiona zupełnie nie przeszkadza (nie oślepia) ! Hid bezposrednio z klosza jest niedozniesienia :-P
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 03 lut 2010, 20:22

eldo pisze:stwierdzil ze OK tylko ze powinien byc tam jakis cień a nie było i takie tam (nie znam sie i malo mnie to interesuje)
Chodziło mu pewnie o świecenie _/ _/ jak w normalnych lampach a ty masz _ _/ jak w ksenonach.
Po założeniu palników od razu pojechałem na ustawienie świateł na stację diagnostyczną i też diagnosta był zaskoczony trochę płaskim świeceniem lewej lampy, a muszę dodać że powiedziałem o wykonanej "modernizacji " :-D Nie wszyscy wiedzą że w A6 można zmienić sposób świecenia lampy :-D

[ Dodano: 2010-02-03, 20:25 ]
eldo pisze:wniosek: montować barwe do 5000k i nie przejmować sie przegladem
Dokładnie tak ,barwa do 5000 k jest jak najbardziej prawidłowa



A przy okazji, nie wiecie ile kosztuje czujnik samopoziomowania ,ten mocowany do nadwozia przy wahaczu? Muszę lewy przedni wymienić.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 04 lut 2010, 11:02

A przy okazji, nie wiecie ile kosztuje czujnik samopoziomowania ,ten mocowany do nadwozia przy wahaczu? Muszę lewy przedni wymienić.[/quote]

używany do C6 w granicach 100-120zł ,do C5 nie widziałem ,ale pewnie podobnie

sylvesterrrrrr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 03 cze 2008, 21:33
Lokalizacja: Łomża

Post autor: sylvesterrrrrr » 10 lut 2010, 20:44

koledzy mam jedno pytanie. jak zamontowaliście żarniki z tego zestawu HID? tym pręcikiem u dołu czy u góry :?: wyczytałem gdzieś, że powinno być pręcikiem do dołu bo inaczej będzie rzucało cienie na drogę ale u mnie nie włożę inaczej niż pręcikiem u góry. akurat w taki sposób zrobione jest to nacięcie na żarniku. a i jeszcze jedno. w soczewce jest przesłonka co zmienia sposób świecenia z__/ __/ na __ __ czy ją też ustawiliście w tym drugim położeniu bo podobno tak trzeba zrobić w przypadku montażu hidów?
pozdrawiam!!!
"na zawsze i na wieczność" :)

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 12 lut 2010, 10:10

sylvesterrrrrr pisze:jak zamontowaliście żarniki z tego zestawu HID? tym pręcikiem u dołu czy u góry wyczytałem gdzieś, że powinno być pręcikiem do dołu bo inaczej będzie rzucało cienie na drogę
u mnie zostało dokładnie tak samo jak na H1 czyli jedna, mozliwa opcja montażu (ścięcie na mocowaniu) nic nie kombinowałem. A ten precik to szczerze pojecia nie mam czy jest u góry czy na dole grunt że widze 10x lepiej w nocy i nikogo nie oslepiam ;-)

p.s. kolego robsonb73 możesz opisać ustawienie tych przesłon ze na przegladzie wyszło GITT ?
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 12 lut 2010, 20:19

p.s. kolego robsonb73 możesz opisać ustawienie tych przesłon ze na przegladzie wyszło GITT ?
_________________
Mam ustawione świecenie__ _/. Zamontowane slimy jak u Ciebie, więc raczej nawet mógłby się nie kapnąć. Z tym że u mnie jest samopoziomowanie, więc możliwość oślepiania też się zmniejsza i obsługa ogranicza się jedynie do utrzymania kloszy lapm w czystości.
Poza tym powiedział, że wyjątkowo równo świecą, tzn. bez żadnych plam ciemnych jak niektóre, więc też nie miał się do czego czepić.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

Awatar użytkownika
Żółty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Lokalizacja: xxxx

Post autor: Żółty » 13 lut 2010, 17:33

Panowie zamontowałem dzisiaj Hidy (efekt porażający) wszystko działało ok przez jakieś 2 godz.potem podczas jazdy zatrzymałem się bo zauważyłem że jedna żarówka mi mruga jak stroboskop :-x co się dzieje Panowie czy coś źle zamontowałem czy jedna z żarówek jest zepsuta :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga