[A6 C5 AKE Q ] Jaka turbosprężaka do AKE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
[A6 C5 AKE Q ] Jaka turbosprężaka do AKE
Witam Serdecznie Kolegów .
Mam dziś problem z turbosprężarką która mi kompletnie się wysypała( nie brała oleju nie dymiła i kręciła aż miło )
postanowiłem znaleźć inną regenerowaną albo używkę i tu okazało się ,że mam w samochodzie turbo z 98roku a samochód 2002 i jak sprawdzałem turbiny z mojego rocznika od AKE 180 KM są inne wirniki niż ktoś wsadził przypuśćmy ,że omyłkowo.
Chciałbym w samochodzie mieć właściwą jak fabryka przewidziała.
Czy ktoś potrafi podać oznaczenia z włąściwej turbiny do tego modelu ?
Mam dziś problem z turbosprężarką która mi kompletnie się wysypała( nie brała oleju nie dymiła i kręciła aż miło )
postanowiłem znaleźć inną regenerowaną albo używkę i tu okazało się ,że mam w samochodzie turbo z 98roku a samochód 2002 i jak sprawdzałem turbiny z mojego rocznika od AKE 180 KM są inne wirniki niż ktoś wsadził przypuśćmy ,że omyłkowo.
Chciałbym w samochodzie mieć właściwą jak fabryka przewidziała.
Czy ktoś potrafi podać oznaczenia z włąściwej turbiny do tego modelu ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
Witam ponownie.
Dzięki Piotruś za zainteresowanie się moim tematem.
Wczoraj , zanim założyłem nowy temat chciałem nawet napisać do ciebie na PW gdyż pamiętałem ,że śmigałeś kiedyś AKE
U mnie była założona do tej pory turbina o nr. 059145701 z literką C
z 98 roku i widać ,że ma mniejszy od F wirnik zimny. Myślałem ,że mam 180 KM ale pewnie miałem dużo mniej. ?
Jak pisałem wcześniej awaria nastąpiła nagle i wirnik zimny trochę się rozleciał, zastanawiam się czy myć intercculer i doloty z opiłków aluminium - ale chyba tak . ?
szukałem na forum coś o tej czynności ale mało było. Olej i filtr zamierzam wymienić obowiązkowo.
Koledzy może wiecie na co jeszcze zwrócić uwagę po tej awarii.?
Dzięki Piotruś za zainteresowanie się moim tematem.
Wczoraj , zanim założyłem nowy temat chciałem nawet napisać do ciebie na PW gdyż pamiętałem ,że śmigałeś kiedyś AKE

U mnie była założona do tej pory turbina o nr. 059145701 z literką C
z 98 roku i widać ,że ma mniejszy od F wirnik zimny. Myślałem ,że mam 180 KM ale pewnie miałem dużo mniej. ?
Jak pisałem wcześniej awaria nastąpiła nagle i wirnik zimny trochę się rozleciał, zastanawiam się czy myć intercculer i doloty z opiłków aluminium - ale chyba tak . ?
szukałem na forum coś o tej czynności ale mało było. Olej i filtr zamierzam wymienić obowiązkowo.
Koledzy może wiecie na co jeszcze zwrócić uwagę po tej awarii.?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
Witam ponownie. Piotruś Dzięki za radę. Zrobiłem jak mówiłeś. Ze zaprzyjaźnionym mechanikiem - sąsiadem , pół nocy i cały ranek - wszystko wyjeliśmy. Na szczęście - Nie było dużo syfu w intercculerze.
Turbinka już chodzi z literką jak radziłeś F, ale praca silnika się zmieniła - od samego dołu 1200 obrotów słychać teraz takie wiu wiu jak wchodzi na obroty i jak schodzi ?
poprzednio tego nie miałem .
Myślałem również jak turbinka z więkrzymi łopatkami to może moc wzrośnie ale nie zaobserwowałem tego
i praca silnika jakby dźwięk teraz jest twardszy - bardziej jak zdrowy ciągnik - diesel, poprzednio był łagodniejszy.
Tak się zastanawiam nad tym czy turbina nie załancza się przy za niskich obrotach ? z tąd tylko musnę pedał przyśpieszenia i słychać wiu wiu ..
sądzę ,żę może trzeba coś wyrególować ..?
Turbinka już chodzi z literką jak radziłeś F, ale praca silnika się zmieniła - od samego dołu 1200 obrotów słychać teraz takie wiu wiu jak wchodzi na obroty i jak schodzi ?
poprzednio tego nie miałem .
Myślałem również jak turbinka z więkrzymi łopatkami to może moc wzrośnie ale nie zaobserwowałem tego

i praca silnika jakby dźwięk teraz jest twardszy - bardziej jak zdrowy ciągnik - diesel, poprzednio był łagodniejszy.
Tak się zastanawiam nad tym czy turbina nie załancza się przy za niskich obrotach ? z tąd tylko musnę pedał przyśpieszenia i słychać wiu wiu ..
sądzę ,żę może trzeba coś wyrególować ..?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
Witam ponownie. Długo nie pisałem gdyż się zeźliłem na mój silniczek AKE.
Logów nie jestem w stanie zrobić . Jak kręcę motor do 3 tyś obr. to jakby chciał z ramy wyskoczyć . A to po awarii i wymianie turbo z C na właściwe F. Czyżby inna turbawka spowodowała wcześniejszy( natychmiastowy) zgon wałków- czy może poprzedni właściciel wiedział i umyślnie włożył słabsze turbo.Zastanawiam się nad znalezieniem turbo z C ale chyba już to nic nie pomoże . Z poprzednim było ok. Ale teraz mechanik stwierdził ,że trzeba robić rozrząd. Pokazał mi przez wlew oleju dwie krzywki - wyglądają ich środki tak jakby je ktoś szlifował papierem ściernym. rysy prawie na milimetr albo więcej. Muszę jeździć na razie nim do roboty ale nie przekraczam 1800 . Szukam wałków a może lepiej silnik BAU ? Ponoć pasuje idealnie ale też jest chyba nie osiągalny
. Znalazłem jeden BDH z 2003 ale coś w nim jest inny dolot łączący z intercuulerem .
Logów nie jestem w stanie zrobić . Jak kręcę motor do 3 tyś obr. to jakby chciał z ramy wyskoczyć . A to po awarii i wymianie turbo z C na właściwe F. Czyżby inna turbawka spowodowała wcześniejszy( natychmiastowy) zgon wałków- czy może poprzedni właściciel wiedział i umyślnie włożył słabsze turbo.Zastanawiam się nad znalezieniem turbo z C ale chyba już to nic nie pomoże . Z poprzednim było ok. Ale teraz mechanik stwierdził ,że trzeba robić rozrząd. Pokazał mi przez wlew oleju dwie krzywki - wyglądają ich środki tak jakby je ktoś szlifował papierem ściernym. rysy prawie na milimetr albo więcej. Muszę jeździć na razie nim do roboty ale nie przekraczam 1800 . Szukam wałków a może lepiej silnik BAU ? Ponoć pasuje idealnie ale też jest chyba nie osiągalny

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
Piotruś zastanawiam się ,czy moje problemy najpierw z turbiną a teraz wałki nie są spowodowane małą ilością oleju w silniku- sprawę opisywałem tu
25-tdi-ake-zmienny-stan-oleju-w-silniku-vt13896.htm
może są jkieś zaworki ,które trzymają olej w górze silnika ? czytałem o jakiś zaworkach olejowych ale nie wiem ,czy za to odpowiadają ?
25-tdi-ake-zmienny-stan-oleju-w-silniku-vt13896.htm
może są jkieś zaworki ,które trzymają olej w górze silnika ? czytałem o jakiś zaworkach olejowych ale nie wiem ,czy za to odpowiadają ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
No cóż Piotruś dużo się od Ciebie dowiedziałem , Za co ogromnie Dziękuję ! O rozpadających się kolektorach wydechowych nie miałem pojęcia.
Szuka tego Bau ale ciężko , Ciężko. ÂŚmigam do 1800 obrotów a opiłki robią swoje.
Teraz to już spać nie mogę. Wymyśliłem ,że narazie zanim nie znajdę odpowiedniego silnika a ten jeszcze zapala to wkręcę śrubę z magnesem do miski olejowej i się przekonam ile tych opiłków jest - czysta ciekawość. Nie pamiętam do spustu oleju jest 14 czy M 16 1.5 ?
Szuka tego Bau ale ciężko , Ciężko. ÂŚmigam do 1800 obrotów a opiłki robią swoje.

Teraz to już spać nie mogę. Wymyśliłem ,że narazie zanim nie znajdę odpowiedniego silnika a ten jeszcze zapala to wkręcę śrubę z magnesem do miski olejowej i się przekonam ile tych opiłków jest - czysta ciekawość. Nie pamiętam do spustu oleju jest 14 czy M 16 1.5 ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
kolego wal jak najszybciej do aso po te magnesy,a jak by nie mieli to do sklepu meblowego :lol: one sa prostokatne okolo 10x 20 mm.
potrzebne sa ci 4 sztuki rozmieszczone w dwoch rogach miski po 2 sztuki razem na jeden rog
jak ci juz piotrus zaznaczyl one nie maja prawa wyparowac ,wydaje mi sie ze ktos jak wymienial olej i czyscil miske zapomnial ich spowrotem wsadzic :-?
zie zwlekaj z tym jak chcesz pojezdzic jeszcze tym autem

potrzebne sa ci 4 sztuki rozmieszczone w dwoch rogach miski po 2 sztuki razem na jeden rog

jak ci juz piotrus zaznaczyl one nie maja prawa wyparowac ,wydaje mi sie ze ktos jak wymienial olej i czyscil miske zapomnial ich spowrotem wsadzic :-?
zie zwlekaj z tym jak chcesz pojezdzic jeszcze tym autem

allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH