Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 AKE Q ] Jaka turbosprężaka do AKE

Silniki wysokoprężne
martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C5 AKE Q ] Jaka turbosprężaka do AKE

Post autor: martinshadow » 29 gru 2009, 23:24

Witam Serdecznie Kolegów .
Mam dziś problem z turbosprężarką która mi kompletnie się wysypała( nie brała oleju nie dymiła i kręciła aż miło )
postanowiłem znaleźć inną regenerowaną albo używkę i tu okazało się ,że mam w samochodzie turbo z 98roku a samochód 2002 i jak sprawdzałem turbiny z mojego rocznika od AKE 180 KM są inne wirniki niż ktoś wsadził przypuśćmy ,że omyłkowo.
Chciałbym w samochodzie mieć właściwą jak fabryka przewidziała.
Czy ktoś potrafi podać oznaczenia z włąściwej turbiny do tego modelu ?

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 30 gru 2009, 11:36

Witam ponownie.
Dzięki Piotruś za zainteresowanie się moim tematem.
Wczoraj , zanim założyłem nowy temat chciałem nawet napisać do ciebie na PW gdyż pamiętałem ,że śmigałeś kiedyś AKE :)
U mnie była założona do tej pory turbina o nr. 059145701 z literką C
z 98 roku i widać ,że ma mniejszy od F wirnik zimny. Myślałem ,że mam 180 KM ale pewnie miałem dużo mniej. ?
Jak pisałem wcześniej awaria nastąpiła nagle i wirnik zimny trochę się rozleciał, zastanawiam się czy myć intercculer i doloty z opiłków aluminium - ale chyba tak . ?
szukałem na forum coś o tej czynności ale mało było. Olej i filtr zamierzam wymienić obowiązkowo.
Koledzy może wiecie na co jeszcze zwrócić uwagę po tej awarii.?

rodos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 16 lis 2009, 17:37
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: rodos » 30 gru 2009, 18:31

Witam kolego jezeli potrzebujesz takiej turbo sprężarki z 2002 roku do swojego modelu to mam cos takiego co bedzie pasowało dokładnie z takimi oznaczeniami. W bardzo dobrym stanie jest to z mojego osprzętu z silnika.

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 31 gru 2009, 13:24

Witam ponownie. Piotruś Dzięki za radę. Zrobiłem jak mówiłeś. Ze zaprzyjaźnionym mechanikiem - sąsiadem , pół nocy i cały ranek - wszystko wyjeliśmy. Na szczęście - Nie było dużo syfu w intercculerze.
Turbinka już chodzi z literką jak radziłeś F, ale praca silnika się zmieniła - od samego dołu 1200 obrotów słychać teraz takie wiu wiu jak wchodzi na obroty i jak schodzi ?
poprzednio tego nie miałem .
Myślałem również jak turbinka z więkrzymi łopatkami to może moc wzrośnie ale nie zaobserwowałem tego :(
i praca silnika jakby dźwięk teraz jest twardszy - bardziej jak zdrowy ciągnik - diesel, poprzednio był łagodniejszy.
Tak się zastanawiam nad tym czy turbina nie załancza się przy za niskich obrotach ? z tąd tylko musnę pedał przyśpieszenia i słychać wiu wiu ..
sądzę ,żę może trzeba coś wyrególować ..?

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 14 sty 2010, 12:55

Witam ponownie. Długo nie pisałem gdyż się zeźliłem na mój silniczek AKE.
Logów nie jestem w stanie zrobić . Jak kręcę motor do 3 tyś obr. to jakby chciał z ramy wyskoczyć . A to po awarii i wymianie turbo z C na właściwe F. Czyżby inna turbawka spowodowała wcześniejszy( natychmiastowy) zgon wałków- czy może poprzedni właściciel wiedział i umyślnie włożył słabsze turbo.Zastanawiam się nad znalezieniem turbo z C ale chyba już to nic nie pomoże . Z poprzednim było ok. Ale teraz mechanik stwierdził ,że trzeba robić rozrząd. Pokazał mi przez wlew oleju dwie krzywki - wyglądają ich środki tak jakby je ktoś szlifował papierem ściernym. rysy prawie na milimetr albo więcej. Muszę jeździć na razie nim do roboty ale nie przekraczam 1800 . Szukam wałków a może lepiej silnik BAU ? Ponoć pasuje idealnie ale też jest chyba nie osiągalny :-( . Znalazłem jeden BDH z 2003 ale coś w nim jest inny dolot łączący z intercuulerem .

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 14 sty 2010, 16:23

Dzięki Piotruś . To już mam pewność ,że słusznie postępuję .
Mam nadzieję ,że mogę liczyć na wsparcie w szukaniu silnika :) .?

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 17 sty 2010, 09:24

:-) nie sądzę ,że wszystkie BAU jakie kupujesz są potrzebne na swój użytek, czy robisz jak się domyślam takie przekładki na zamówienie ? dla prawdziwych klubowiczów aby przez długie lata cieszyli się 2.5 TDI i obalali mit awaryjności ;-) ?

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 18 sty 2010, 09:42

Piotruś zastanawiam się ,czy moje problemy najpierw z turbiną a teraz wałki nie są spowodowane małą ilością oleju w silniku- sprawę opisywałem tu
25-tdi-ake-zmienny-stan-oleju-w-silniku-vt13896.htm
może są jkieś zaworki ,które trzymają olej w górze silnika ? czytałem o jakiś zaworkach olejowych ale nie wiem ,czy za to odpowiadają ?

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 19 sty 2010, 11:28

No cóż Piotruś dużo się od Ciebie dowiedziałem , Za co ogromnie Dziękuję ! O rozpadających się kolektorach wydechowych nie miałem pojęcia.
Szuka tego Bau ale ciężko , Ciężko. ÂŚmigam do 1800 obrotów a opiłki robią swoje. :-(
Teraz to już spać nie mogę. Wymyśliłem ,że narazie zanim nie znajdę odpowiedniego silnika a ten jeszcze zapala to wkręcę śrubę z magnesem do miski olejowej i się przekonam ile tych opiłków jest - czysta ciekawość. Nie pamiętam do spustu oleju jest 14 czy M 16 1.5 ?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 19 sty 2010, 13:02

martinshadow pisze:Nie pamiętam do spustu oleju jest 14 czy M 16 1.5 ?
M14x1,5x18 :mrgreen: numer kat N 906 606 01. Pozdrawiam

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 20 sty 2010, 08:40

Bardzo dzięki Kolego. Zaraz zaczynam szukać . A może masz jakieś namiary ? :-)

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 20 sty 2010, 09:34

martinshadow pisze:A może masz jakieś namiary
Niestety nie ale moze u jakiegoś tokarza bys dorobił łącznie z magnesem. ;-)

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 20 sty 2010, 11:00

Ok. Dzięki za sugestię . A właśnie przypomniałem sobie ,że w mojej misce tipa nie było ani magnesów ani nawet miejsca w których mogły by być :-( , zastanawiam się czy to wynik wymiany miski przez kogoś na jakiś zamiennik , czy też tak mogło być ? Spotkałeś się Piotruś z taką miską .?

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 20 sty 2010, 11:18

Luzem czyli przymagnesowane w środku miski olejowej .? Ma ktoś może na sprzedaż ?

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 20 sty 2010, 18:45

kolego wal jak najszybciej do aso po te magnesy,a jak by nie mieli to do sklepu meblowego :lol: one sa prostokatne okolo 10x 20 mm. ;-)
potrzebne sa ci 4 sztuki rozmieszczone w dwoch rogach miski po 2 sztuki razem na jeden rog <ok>
jak ci juz piotrus zaznaczyl one nie maja prawa wyparowac ,wydaje mi sie ze ktos jak wymienial olej i czyscil miske zapomnial ich spowrotem wsadzic :-?
zie zwlekaj z tym jak chcesz pojezdzic jeszcze tym autem <ok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja