Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] problem z odpaleniem -15st. C

Silniki wysokoprężne
marcin290890
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 259
Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
Lokalizacja: Płock

[A6 C5] problem z odpaleniem -15st. C

Post autor: marcin290890 » 18 gru 2009, 21:04

Witam, mam problem z uruchomieniem samochodu przy -15st , dodam że auto stoi pod chmurką... :-/ , dziś po kilku próbach udało mi się odpalić ale silnik chodził nadzwyczaj głośno a obroty wskazywały 1100 /min. , po jakis 2 minutach sam zgasł a na FIS-ie pojawił się komunikat o braku smarowania... Czy mam się powoli bać czy jest to objaw który może pojawić się przy co tu gadać aucie w wieku średnim...??? Dzięki za odpowiedzi.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 18 gru 2009, 21:24

marcin290890 pisze:dziś po kilku próbach udało mi się odpalić ale silnik chodził nadzwyczaj głośno a obroty wskazywały 1100 /min.
Czesc. Tym bym się nie martwił, zanim to zimne żelastwo się rozgrzeje i ten olej zalegający w misie pójdzie w obieg i zacznie smarować ,troche to trwa, a głośniejsza praca to normalne.

Co do zgaśnięcia to ja podejrzewam ze zamarzło ci paliwko, na-przykład w filtrze. Dlaczego nie wiem. Gdzie tankowałeś ostatnio? Rozważ to. Może tam jeszcze nie wymienili na zimowe. Dzisiaj jadąc Jedynką na odcinku 15 km minąłem 2 samochody w których zamarzło paliwo przy -11 stC-ciężarowe. Tak koledzy mobilki odpowiadały przez CB,na pytanie co się stało.
Może to samo stało się u ciebie. Pozdrawiam

marcin290890
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 259
Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
Lokalizacja: Płock

Post autor: marcin290890 » 18 gru 2009, 21:42

hmm paliwko tankuje przeważnie na jednej stacji ale cholera ich wie czy maja letnie czy zimowe... , ta praca silnika po odpaleniu była paraliżująca, troszkę się zlękłem przyznam szczerze :-/ , niech ta piep... zima już się skończy :-|

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 20 gru 2009, 14:37

marcin290890 pisze:hmm paliwko tankuje przeważnie na jednej stacji ale cholera ich wie czy maja letnie czy zimowe... , ta praca silnika po odpaleniu była paraliżująca, troszkę się zlękłem przyznam szczerze :-/ , niech ta piep... zima już się skończy :-|
. Zima dopiero się zaczyna,ale co do problemu to radzę wymienić filtr paliwa. Ja wymieniam przed zimą i nie mam problemu. Najczęściej paliwo zamarza w filtrze-robi się kasza i zatyka go. Co prawda na filtrze jest taka śrubka na klucz bodajże ósemkę służąca do odwadniania filtra,ale uważam że tylko wymiana wyeliminuje Twój problem.

marcin290890
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 259
Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
Lokalizacja: Płock

Post autor: marcin290890 » 21 gru 2009, 18:02

witam ponownie, dziś temp spadła do -3 stopni a Audi nadal się buntuje i nie chce zapalić :-| , dolałem denaturatu do baku, akumulator stał cała noc w domu w cieple i na nic się to zdało...
Czy rzeczywiście paliwo mogło aż tak zamarznąć ze przy -3 nie daje rady uruchomić motoru??
Filtr paliwa na pewno jest stary ale wymienię go dopiero na warsztacie jak furę odpalę

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 21 gru 2009, 19:23

może to coś Ci pomoze tu tez problem z odpaleniem ;-)
19tdi-110km-problem-z-odpaleniem-na-mrozie-vt16330.htm

marcin290890
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 259
Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
Lokalizacja: Płock

Post autor: marcin290890 » 21 gru 2009, 21:50

nom dzięki za linka ale tak dokładniej to gdzie ten filtr paliwa jest? ÂŁatwo go samemu wymienić? Ile takie coś kosztuje i jakiej firmy kupić? Dzięki za porady

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 21 gru 2009, 22:51

na podszybiu na wprost "twarzy pasażera" taka puszka po piwie z której wychodzą 4 węże paliwowe.

Wymiana filtra. Patrz post "Piotrusia"

zalecają wszyscy ori filtr firmy KNECHT koszt ok.150zł + wymiana. Ja kupiłem BOSCH cena w IC ok 100zł.

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 22 gru 2009, 10:19

Ja kupiłem wczoraj firmy Mann za 70, ale to do 1,9 TDI - nie wiem czy do ciebie podejdzie.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 22 gru 2009, 14:50

witam . temat przerabiany przezemnie . auto na mrozie odpaliło i po kilku chwilach zgasło . stary filyr sapchany i wilgotny co powoduje zamarzniecie ( zatkanie przewodów w filtrze ) . nic tylko wymiana . zadna filozofia z tym . kobieta sobie poradzi nawet . srubokręt .kombinerki to co trzeba do wymiany filtra . dłużej sciąga sie osłone silnka . pozdrawiam

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 22 gru 2009, 15:06

Dużo wiedzy też można tutaj znaleźć http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2119&page=2

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 22 gru 2009, 15:28

marcin290890 pisze:witam ponownie, dziś temp spadła do -3 stopni a Audi nadal się buntuje i nie chce zapalić :-| , dolałem denaturatu do baku, akumulator stał cała noc w domu w cieple i na nic się to zdało...
Czy rzeczywiście paliwo mogło aż tak zamarznąć ze przy -3 nie daje rady uruchomić motoru??
Filtr paliwa na pewno jest stary ale wymienię go dopiero na warsztacie jak furę odpalę
. Dętka w zbiorniku pomoże Ci tylko w tym,że paliwo zmiesza się z wodą. Musisz wymienić filtr paliwa i odpowiednio odpowietrzyć układ zasilania silnika paliwem. Nie kombinuj po chłopsku bo szkoda pompy wtryskowej.

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 22 gru 2009, 16:04

Można jeszcze dolać etyliny i jest szansa, że rozpuści parafinę.

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 22 gru 2009, 17:25

piotrekkawa pisze:marcin290890 napisał/a:
witam ponownie, dziś temp spadła do -3 stopni a Audi nadal się buntuje i nie chce zapalić , dolałem denaturatu do baku, akumulator stał cała noc w domu w cieple i na nic się to zdało...
Czy rzeczywiście paliwo mogło aż tak zamarznąć ze przy -3 nie daje rady uruchomić motoru??
Filtr paliwa na pewno jest stary ale wymienię go dopiero na warsztacie jak furę odpalę
. Dętka w zbiorniku pomoże Ci tylko w tym,że paliwo zmiesza się z wodą. Musisz wymienić filtr paliwa i odpowiednio odpowietrzyć układ zasilania silnika paliwem. Nie kombinuj po chłopsku bo szkoda pompy wtryskowej.
pan42 pisze:Można jeszcze dolać etyliny i jest szansa, że rozpuści parafinę.
Wasze rady są bardzo pomocne, ale przed. Po fakcie to już filtr nowy trzeba i wtedy można do baku dorzucić te gadżety - zapobiegawczo. Chociaż według prognozy pogody - zima się na razie kończy. Ale wróci .Mamy teraz wszyscy trochę czasu na zrobienie tego co trzeba było jesieniązrobić.
Ja dziś wymieniam filtr paliwa. :->

marcin290890
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 259
Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
Lokalizacja: Płock

Post autor: marcin290890 » 22 gru 2009, 21:42

hehe nareszcie odpaliłem podgrzewając filtr paliwa ale poprawa warunków pogodowych również miała swoje znaczenie. Chciałem go po prostu uruchomić aby jutro jechać i wymienić filtr. Nie chcę tego robić samemu gdyż nie wiem tak do końca jak potem odpowietrzyć układ paliwowy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga