Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ALL TDI] Jak rozpoznać kończące się świece żarowe ??

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

[ALL TDI] Jak rozpoznać kończące się świece żarowe ??

Post autor: eneron » 12 gru 2009, 14:24

W jaki sposób można organoleptycznie lub w inny sposób dowiedzieć się czegoś na temat świec żarowych, w jakiej są kondycji?

Póki temp nie spadła poniżej zera auto odplałao normalnie, bez oporów dziś w dzień było -3 st C i świece grzały sie ponad 7 sek po odpaleniu nierówna praca przez okolo 15 - 20 sek i tak jakby silnik pracował na 3 cylindrach. Dodam, że wczoraj przygotowałe mautko do zimy tzn zmieniłem filtr paliwa, olej wraz z filtrem, płyn chlodniczy G12, i filtr powietrza a dzis taka niemiła niespodzianka przy porannym odpalaniu :-( :roll:

Zeszłej zimy nawet przy -20 st C odpalał bezproblemowo tzn pracował cały czas równo i odpał na 4 cylindrach.

Jeśli to są oznaki kończących się świec to jakiej firmy świece doradzacie? Wszelkiej maści linki ze sprawdzonymi świecami mile widziane <ok> :-P
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
djlysy1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 gru 2009, 15:08
Lokalizacja: ok.Katowic

Post autor: djlysy1 » 12 gru 2009, 15:56

dołaczam sie do tematu...
jakie sa najczestsze objawy po ktorych mozemy stwierdzic ze swiece zarowe nadaja sie do wymiany...

Awatar użytkownika
bryku104
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 14 wrz 2008, 23:38
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: bryku104 » 12 gru 2009, 16:53

Dokładnie tak jak Piotruś napisał. Ewentualnie można kabelek zmodernizować - ja wpiąłem w niego oprawkę na małą żarówkę 12v - jak świeca jest ok żarówka się zapala. Tyle.

Pozdrawiam
Marcin

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 12 gru 2009, 16:58

Jak zmieniałeś filtr paliwa to nie śpiesz się z oceną świec żarowych. Mógł zostać zapowietrzony układ paliwowy. Najłatwiej podpiąć pod VAG, jak coś nie tak to określi Ci nawet na którym cylindrze.

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 12 gru 2009, 20:33

Dzięki Panowie za podpowiedzi.

Popatrzyłem na Allegro i świece żarowe nie są drogie, więc nie będę starych nawet sprawdzał tylko odrazu kupię nowe 4 sztuki. Nie wiadomo kiedy były wymieniane, idzie zima i nie chcę meć problemów z porannym odpalaniem autka :-P

Tylko, że nei mam bladego pojęcia, jakie wybrać, jakiej firmy?

Co sądzicie o tych, które godne polecenia i czy będą pasowały do 1,9 TDI AFN ??

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=822748884

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=848746881

Trudno je się wymienia samodzielnie?? :oops:
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
diabel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diabel » 13 gru 2009, 03:33

pan42 pisze:Jak zmieniałeś filtr paliwa to nie śpiesz się z oceną świec żarowych. Mógł zostać zapowietrzony układ paliwowy. Najłatwiej podpiąć pod VAG, jak coś nie tak to określi Ci nawet na którym cylindrze.
Ojj to to. Zajrzyj pod oslone silnika, jest tam przezroczysty przewod paliwowy. Jesli auto pracuje nierowno, a wezykiem leca bable powietrza, to znaczy, ze auto sie zapowietrza.

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 13 gru 2009, 08:05

diabel pisze:
pan42 pisze:Jak zmieniałeś filtr paliwa to nie śpiesz się z oceną świec żarowych. Mógł zostać zapowietrzony układ paliwowy. Najłatwiej podpiąć pod VAG, jak coś nie tak to określi Ci nawet na którym cylindrze.
Ojj to to. Zajrzyj pod oslone silnika, jest tam przezroczysty przewod paliwowy. Jesli auto pracuje nierowno, a wezykiem leca bable powietrza, to znaczy, ze auto sie zapowietrza.

Auto pracuje nierówno TYLKO przy porannym uruchomieniu przez max 20 sek, dalej wszystko ok, ładnie ciągnie i równo pracuje. Więc chyba zapowietrzony układ odpada...

Moim zdaniem jeśli pracuje nierówno jakby na 3 cyl to chyba raczej na pewno któraś świeca nie grzeje lub prawie nie grzeje :/

Panowie a jaki koszt świec BERU, NGK czy BOSCH ?? Na allegro nie ma świec tych marek
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 13 gru 2009, 10:25


Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 13 gru 2009, 17:01

Nie potrzebnie rozkręcacie temat. Spalone świeczki powodują trudny rozruch diesla przy niskich temperaturach. Jest zimno-zdrowy diesel zapali po dłuższym kręceniu i puści niebieską chmurę z wydechu. Co prawda będzie głośniejszy,póki się nie rozgrzeje lub załapie na wszystkich garkach. Jak każdej jesieni,kiedy zaczynają się mrozy napływają posty podobnej treści. Trochę to nudne. Szukajka nawaliła? Latem jakoś nie macie koledzy takich problemów. Pozmieniajcie świeczki,filtr paliwa i akumulator. Problemy powinny zniknąć. Ile można czytać-zimno się zrobiło i nie mogę odpalić silnika?

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 14 gru 2009, 14:03

Jeżeli kogoś uraziłem to przepraszam. Faktycznie trochę przesadziłem. :oops:

tyg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 paź 2008, 23:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tyg » 18 gru 2009, 22:10

Piotruś pisze: Kontrola właściwa polega na tym, żeby "pocierać" końcówkę "druta" o "cycek" na każdej świecy osobno i notować która iskrzy, a która nie iskrzy . Te, które mocno i wyraźnie nie zaiskrzą - co logiczne nadają się do wywalenia .
Niestety nie jest to stuprocentowa metoda.
ÂŚwieca z upaloną końcówką nadal może iskrzyć przy sprawdzaniu.
Więc jeśli wszystkie będą wydawać się ok, bez wykręcania się nie obejdzie.

Ale osobiście zacząłbym od sprawdzenia kondycji akumulatora.

tyg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 paź 2008, 23:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tyg » 18 gru 2009, 22:52

Piotruś pisze:
tyg pisze:
Metoda "na druta i cycek" <rotfl> nie zawiodła mnie dotąd ani razu i uważam, że kompletnym nieporozumieniem jest sugestia demotażu świec kiedy testy wykonywane drutem czy nawet specjalistycznym próbnikiem wypadają pozytywnie ... .
A mnie się to akurat zdarzyło w pasacie.
ÂŚwieca upalona z boku, miała zwarcie.
Nie przeczę że np miernikiem cęgowym można by to wykryć
Tylko kto sobie go kupi tylko do testowania świec :)
Piotruś pisze:riposta dotyczy problemu, nie traktuj jej personalnie)..
no problemo <piwo>

tomect
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 18 lis 2009, 15:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: tomect » 19 gru 2009, 15:56

ja również próbowałem dziasiaj sprawdzić świece żarowe w swoim aucie .

Odkręciłem pokrywe i zdiołem fajki ze świec, nastepnie jeden koniec kabelka przytknołem do plusa na akumulatorze a drugim koncem do swiecy na pierwszym cylindrze i niby nic nie iskrzyło ale ża było dosyc mrożno a dostep nie najleprzy dotknelo mi sie kablem do glowicy i wtedy juz iskrzylo:)

wziołem wiec zwykły miernik i ustawiłem na V.

pierwszy cylinder : -0,15
drugi cylinder: -0,06
trzeci cylinder: -0,00
czwarty cylinder: -0,05

czy ktos mi może powiedziec czy z tych pomiarów można odczytać która świeca jest niesprawna??

Auto cieżko pali z rana niekiedy czuc ze chwile po uruchomieniu nie pracuje na wszystkich garach

tomect
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 18 lis 2009, 15:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: tomect » 19 gru 2009, 18:06

sprawdze w poniedziałek tą oporność.

z jednym kabelkiem nie było by tak trudno gdyby nie było takiego mrozu i gdyby on sie nie wyginał ,natomiast miernik jest zakonczony szpikulcami i bedzie łatwiej dotknąc jednym z boku świecy a drugim do tego wystającego cycka.
.

tak sobie pomyślałem ze skoro cos tam powinno iskrzec sprawdzając świece kabelkiem , lub powinna sie zapalać żaróweczka to pomiary które zrobiłem miernikiem (v) też powinny dać jakieś ogólne rozeznanie która świeca jest padnięta.

wg mnie to albo 3 swiece są uszkodzone ( 1,2,4 ) a swieca na trzecim cylindrze jest dobra. lub na odwrót.

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 19 gru 2009, 18:33

tomect pisze:
tak sobie pomyślałem ze skoro cos tam powinno iskrzec sprawdzając świece kabelkiem , lub powinna sie zapalać żaróweczka to pomiary które zrobiłem miernikiem (v) też powinny dać jakieś ogólne rozeznanie która świeca jest padnięta.

wg mnie to albo 3 swiece są uszkodzone ( 1,2,4 ) a swieca na trzecim cylindrze jest dobra. lub na odwrót.

tomect świece sprawdzasz kabelkiem podłączonym do + akumulatora i robisz w ten sposób "zwarcie" czyli świeca ma małą rezystację jest sprawna. Natomiast Ty nie mogłeś nic sensownego zmierzyć voltomierzem :) Musiałbyś zmierzyć właśnie rezystację (oporność) która ma być mała przy zdrowej świecy. Jeśli oporność jest duża bądź nieskończona wtedy jest rozwarcie na świecy i jest nie sprawna, czyli też nic sie nie będzie działo przy "teście kabelkiem".

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl