Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 1.8T] Jaki akumulator ?

Elektryka
Awatar użytkownika
herodos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 25 mar 2008, 22:25
Lokalizacja: Kielce

[A6 C5 1.8T] Jaki akumulator ?

Post autor: herodos » 26 mar 2008, 17:58

Panowie jaki akumulator jest optymalny do A6 C5 1.8T ?

wogenke
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 21 mar 2008, 08:40
Lokalizacja: hackedprofile

Post autor: wogenke » 10 kwie 2008, 19:12

Tutaj powinna byc... przynajmniej opis i wymiar :)
http://www.performancebatteries.co.uk/c ... e=Audi.htm

Awatar użytkownika
greknov
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:14
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Sanok

Post autor: greknov » 14 gru 2009, 16:47

odnowie trochę temat i dodam ze link wyżej nie działa , u mnie w kodach wyposażenia jest kod J1P = akumulator 220 A (44 Ah) czy ten akumulator nie jest za mały ?? Jeżeli wstawię większy o ile większy ma być ??

Według tego linku Akumulator.pl ma być 66Ah

Bolekru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 24 wrz 2009, 21:27
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bolekru » 14 gru 2009, 17:30

wg. autodaty dla 1,8T powinien być 63Ah
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
greknov
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:14
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Sanok

Post autor: greknov » 14 gru 2009, 20:30

duży nie mały też nie więc średni czyli jakiś ponad 50 Ah powinien starczyć czy jeszcze większy trochę , teraz mam 44Ah wszystko było ok do wczoraj gdy przyszły pierwsze mrozy odpalam kontrolki przygasły ale załapał za pierwszym razem dzisiaj po pracy idę odpalić auto a tu nic zgasły kontrolki i nawet nie drgnął dodam ze akumulator jeszcze od nowości jest , oryginał .

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 16 gru 2009, 08:51


Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 16 gru 2009, 10:43

greknov pisze:duży nie mały też nie więc średni czyli jakiś ponad 50 Ah powinien starczyć czy jeszcze większy trochę , teraz mam 44Ah wszystko było ok do wczoraj gdy przyszły pierwsze mrozy odpalam kontrolki przygasły ale załapał za pierwszym razem dzisiaj po pracy idę odpalić auto a tu nic zgasły kontrolki i nawet nie drgnął dodam ze akumulator jeszcze od nowości jest , oryginał .
9 lat to wynik rewelacyjny :!: <ok>

Wiec sam widzisz, że raczej dobrze dobrany był <ok>

Ja osobiście w Passacie 1,8 T wymieniłem na 50 lub 55 Ah (ori był 44 Ah).
Mam wyposażenie takie jak było z fabryki poza tym kilka drobnych dodatkowych pozeraczy prądu (ale naprawdę, żadne dyskoteki czy fanfary).

Oczywiscie możesz zainstalowac również większy akumulator. Sens miałoby to tylo wtedy gdy masz zainstalowane dodatkowe odbiorniki, bardzo "pradożerne".
Nie obawiałbym sie wtedy o niedoładowanie (to nie maluch z prądnicą - tu mamy alternator), no bo chyba nie zalozysz 300-400 Ah :?: ;-)

Natomiast niepotrzebnie zbytnio przewymiarowany akumulator to:
- wiekszy koszt zakupu,
- wiekszy ciężar do wożenia w aucie (balast :lol: )
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 16 gru 2009, 18:43

RomanS pisze:Oczywiscie możesz zainstalowac również większy akumulator.
podobno to nie jest najlepsze rozwiązanie, niby dobre, ale nie ma co przedobrzać
alternator jest przygotowany do ładowania takiego, a nie innego aku, dasz większy to aku będzie nie doładowywany - co skróci żywotność aku
wyczytałem to w necie, w sumie mądra teoria
ja miałem 70 teraz 76 i widzę, ze nie jest doładowywany jak stary, więc chyba coś w tym jest

Awatar użytkownika
greknov
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:14
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Sanok

Post autor: greknov » 16 gru 2009, 18:59

o dzięki za odpowiedzi poprzedni właściciel mówił ze włożony jest jakiś nowy alarm nie fabryczny i ze trochę więcej pobiera prądu więc ciut większy aku nie zaszkodzi a tu niżej zrobiłem fotkę z instrukcji która była przy tym dodam oryginalnym akumulatorze -

Duża rozdzielczość

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 16 gru 2009, 21:23

goly191 pisze:
RomanS pisze:Oczywiscie możesz zainstalowac również większy akumulator.
podobno to nie jest najlepsze rozwiązanie, niby dobre, ale nie ma co przedobrzać
alternator jest przygotowany do ładowania takiego, a nie innego aku, dasz większy to aku będzie nie doładowywany - co skróci żywotność aku
wyczytałem to w necie, w sumie mądra teoria
ja miałem 70 teraz 76 i widzę, ze nie jest doładowywany jak stary, więc chyba coś w tym jest
goly191, zacytowałeś jedno moje zdanie ale wyszło to niezbyt szczęśliwie bo za nim było od razu następne:

"Sens miałoby to tylo wtedy gdy masz zainstalowane dodatkowe odbiorniki, bardzo "pradożerne". "

Tak, że jak widzę zdania na temat wielkosci aku mamy bardzo zbieżne <ok>

Natomiast jesli fabrycznym Twoim aku był 70 Ah (no właśnie- taki był ?) a teraz masz 76 Ah to niemozliwe jest abyś odczuł niedoladowanie z powodu niewydolnosci sprawnego alternatora :!:
Załóz 120 Ah to może co nieco tak.


Chyba, że alternator jest niesprawny... :roll: (wróżenie ;-) )
Części samochodowe online - Motostacja pl

mart73301

Post autor: mart73301 » 17 gru 2009, 00:13

greknov pisze:duży nie mały też nie więc średni czyli jakiś ponad 50 Ah powinien starczyć czy jeszcze większy trochę
Kolego. Sam miesiąc temu zakupiłem aku. Po dokonaniu sprawdzeń w wielu sklepach i na wielu stronach internetowych zdecydowałem się na 12V 74Ah 680A. Też mieszkam w chłodnym regionie i jak na razie nie narzekam. A dziś po 3 dniach postoju odpalił na 17 stopniowym mrozie bez problemu. Decyzja należy do ciebie. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Zibi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 11 sty 2010, 16:48
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: Zibi1 » 12 sty 2010, 08:40

Wymieniłem akumulator w audi A6 tdi 2006r. Pomyślałem ,że zima, aby nie było problemów.W warsztacie podpięli inny aku, wymienili i ok! Na drugi dzień poczułem zapach palącego się plastiku. Otworzyłem maskę i okazuje się,że topi się osłonka przewodu wysokiego napięcia. Zadzwoniłem do serwisu, kazali odłączyć aku i lawetą dostarczyć do nich. Zapakowałem i pojechał. Dzwoni z serwisu,że wymienili przewód, ale mam nieoryginalny aku więc nie dają gwarancji,że będzie dobrze.Nowych akumulatorów nie mieli w tym dniu na stanie, więc zapakowałem stary i pojechałem do serwisu.Założyli, zaprogramowali i pojechałem do domu lżejszy o: 350zł-laweta,410-przewód,200-robocizna,150-programowanie.Razem=1110. W serwisie powiedział,że konieczne jest wprowadzenie jakiś tam kodów z akumulatora i wtedy jest wszystko ok!
Nowy aku u nich 95Ah 820A kosztuje 700zł+150 to wgrywanie.Nie wiem co o tym wszystkim sądzić, ale chciałem się podzielić z Wami moim przypadkiem.
Pozdrawiam.

Zibi.

Awatar użytkownika
greknov
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:14
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Sanok

Post autor: greknov » 12 sty 2010, 18:34

Zibi1, nieźle a czy akumulator trzeba w jakiś sposób adaptować ?? Czy tylko naciągają za to programowanie ??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 12 sty 2010, 21:32

Zibi1, jesli to co napisałeś jest prawdą, to w życiu się nie przesiądę do C6 :!:

Jak to moze byc zrobione, że może byc tylko "oryginalny" akumulator bo zaraz pali się kabel od "wysokiego napięcia" ( w dieslu wysokie napięcie ?) :!:

To opony napewno tez mozna wymienić tylko na "oryginalne" z napisem Audi, o żarówkach "oryginalnych" nie wspominając <ok>

A nie było czasem tak, że ktos nie dokrecił klemy ? Albo załozył za wysoki aku i maska go dociskała ? Jak nie ma zwarcia lub dużego oporu to nic nie ma prawa się fajczyć ;-)

Brzmi to trochę jak historia s-f :shock:
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
knepa11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 lis 2009, 11:37
Lokalizacja: cb

Post autor: knepa11 » 14 kwie 2010, 14:57

ja dzis zakupiłem 66ah zobaczymy jak bedzie pracowac.. wczoraj chciałem go odpalic i wcale nie zareagował nawet sie lampka nad sufitem nie paliła..

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl