Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1.8T] Jaki akumulator ?

Elektryka
Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 18 sie 2011, 18:27

OGRZEJE TEMAT ;p :p
w moim 1osiem turbo padł aku:(((
na amen- po naładowaniu prostownikiem nastepnego dnia 0 reakcji.. Jaki kupic nowy ?? obecnie na szybko wrzuciłem aku od corsy 45ah ale no wiadomo stary był wiekszy i zimą bez kłopotu palił. Niestety na starym brak jest oznaczeń. Czy 55Ah wystarczy czy 60 ładowac ??
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

napalm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 08 lis 2009, 18:02
Lokalizacja: didcot . uk

Post autor: napalm » 18 sie 2011, 18:47

ja kupilem taki
http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Audi_ ... 7fb&000020

wczoraj zalozylem i dziala,wczesnij byl bosch 63ah

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 18 sie 2011, 18:57

no tez tak mysle zeby 60Ah wybrac, zaraz cos na alledrogo poszukam :)
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: emcetdbc » 20 sie 2011, 14:25

Ja do swojego Diesla założyłem 100Ah 830 moc rozruchu i jestem zadowolony w pełni.
Akumulator wyposażony w nową technologie która pozwala na krótkich odcinkach odzyskać moc potrzebna na rozruch:)

Link do niego:

http://www.sklepcentra.pl/sklep/akumula ... p-459.html

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 20 sie 2011, 14:36

dislel ogolenie potrzebuje wieszej pojemnosci i zdolnosci rozruchowej a jesli to V6 to juz górna półka parametrów
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

tomek5333
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 15 lip 2011, 22:51
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: tomek5333 » 11 paź 2011, 22:47

ja załozyłem do swojej 1,8t 88Ah chciałem koło 60Ah ale niestety w sklepie nie mieli innych (mniejsze były za wysokie) sklep zamykali a spieszylem sie na prom wiec bez wyjscia zostałem , narazie nie narzekam ;) fakt ze mam wzmacniacz i subwoofer jednak mam nadzieje ze jest doładowywany ;)

imm3

Post autor: imm3 » 22 lip 2012, 23:15

Odgrzeje trochę temat dzisiaj odmówił mi akumulator. W chwili obecnej siedzi w nim 61ah. Według vin powinien być J1P Battery 220 A (44 Ah) mam alternator 8GL Alternator 120 A czy nie sądzicie że 44 ah to nie będzie za mało?

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 23 lip 2012, 06:36

kolego 44 to zdecydowanie za mało na taki samochód. Miałem 45 w corsie 1.6 i wolno kreciła:)
do A6 to poniżej 60 nie ma co schodzic. W samochozie jest duzo elektryki wiec i pojemnośc musi być odpowiednia.
Wg boscha to do tych samochodów zalecaja min 75Ah Ale z doświaczenia własnego wiem ze 62 (tak jak ja mam) spokojnie daje rade
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 23 lip 2012, 08:11

Wiadomo, ze akumulator dobiera się do mocy rozrusznika, wzoru nie bede podawal, jest w każdej książce do elektrotechniki samochodowej. I na to te 44 Ah pewnie wystarczy. Ale wg moich doświadczeĂą dla silników 1,8T oryginalne akumulatory w 2 przypadkach koĂączyły się po 3 latach, co rekordem żywotnosci nie jest. Auta były standardowo wyposażone, bez dokładanego audio itp.

W pierwszym aucie zastąpiłem je 61 Ah i obecnie już 9 lat pracuje (ale czas już szukać nowego- jak postoi z tydzien to sa kłopoty, widac, że starczy go na 1-2 rozruchy) a w drugim dałem 62 Ah (akumulatory tej samej marki tylko producent zmienił o 1 Ah pojemnosc) i juz 7 rok chodzi, w tym roku na wiosnę raz sie zdarzyło, że po 1/2 godzinie stania na swiatłach nie odpalił, po naładowaniu chodzi do dzisiaj ale wyglada na to, że też już nie ma całej pojemności.
Auta parkowane na dworze, wiec chyba wyniki są bardzo dobre :)

Wyposażenie elektryczne ma wplyw jeśli chcesz na postoju uruchomić jakąś dyskotekę czy salę koncertową <okok>
W czasie jazdy zasila wszystko alternator, a jeślibyś zamontował tyle urządzeĂą, że przekraczałoby to mozliwosci alternatora to duży akumulator i tak nie pomoże bo on przecież nie wyprodukuje energii <okok>

Reasumując to dałbym znowu wiekszy niż te 44 Ah, ale te 60-62 Ah jak dla mnie wystarcza, (po drodze masz 50, 55 Ah) <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 23 lip 2012, 10:55

ponoc jest tak ze 20Ah odchylu w 1 lub 2 strone nie robi jakis szkud , wiecej juz tak , niech mnie ktos poprawi jak sie myle :)
ANIMAL

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 23 lip 2012, 11:56

egoonn pisze:ponoc jest tak ze 20Ah odchylu w 1 lub 2 strone nie robi jakis szkud , wiecej juz tak , niech mnie ktos poprawi jak sie myle :)
Działać będzie <okok>

Natomiast 20 Ah za mało to bedzie pradu na max kilka rozruchow i zapewnw akumulator nie pożyje dlugo. natomiast 20 Ah za dużo nie powinno niczym zaszkodzić, alternator na pewno to doładuje, trzeba natomiast za takiego więcej zapłacić i potem wozić trochę cięzszego grzmota. O tym, że zajmie wiecej miejsca nie piszę bo to u nas nie ma znaczenia, jest w takim miejscu, że nie przeszkadza :)

Co do obaw o niedoładowanie to mam w 2 samochodach alternatory o tych samych mozliwościach (120 A) a akumulator jeden 62 Ah (fabrycznie 44 Ah) a w drugim 95 Ah fabrycznie 92 Ah). Obydwa się doładowuja bez obaw <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

C..
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 20 paź 2011, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: C.. » 23 lip 2012, 14:00

Mam aku jeszcze oryginalny. Oczywiście 44 ah. Wytrzymał 12 lat. Taki też kupię, ponieważ ten już jest słabiutki i latem to jeszcze ok, ale jak zima przyjdzie to będzie kiepsko. Po co poprawiać fabrykę? No, chyba że na prawdę masz mnóstwo dołożone pobieraczy prądu.
P.S. Alternator prawie zawsze doładuje większy aku, to nie jest prądnica :).

imm3

Post autor: imm3 » 23 lip 2012, 16:10

Właśnie na stronie Bosha wyszło mi 70ah albo 74ah i to trochę moje zdziwienie że według wyposażenia była tam tylko 44ah. A w aucie mam trochę dodatkowej elektryki.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 27 gru 2016, 01:16

Odkopię temat bo stary aku wymieniłem (od nowości) jakieś 2 lata temu. czyli oryginał miał juz lat 12 albo 13. I naprawde padał po nocy stania nawet w domu... Teraz centra dopasowała mi 75 lub 74 jakos tak i od samego początku są małe problemy latem jeszcze ok ale okolice 5 stopni to po trasie z londynu do łodzi zaparkowane o 18 a ledwo zapala o tej 12 rano... Dzisiaj też ledwo aż zegarek stracił połączenie (znikneła antenka koło godziny)

tu pytanie jak mam alternator prawie nowy bo kupiłem od innego audi z tym samym numerem (ostatnim jaki zastąpili mój fabryczny firmy WALNĘŁO) z 2009r. Podczas jazdy jest ok na zegarach około 14V czasami spadnie poniżej. Mam wrażenie że go nie doładowuje. Alternator ma niewymienione wszystko poza regulatorem bo firma tym zajmująca się powiedziała że jest ok jak nówka. Czy warto zmienić go na jakis mniejszy około 50-60Ahm? co z prądem rozruchu są małe z dużym prądem? Przeczytałem temat od początku i wygląda, że warto kupic coś troszkę wiekszego. Pobór prądu to około 0,01 do 0,04 (mam jakieś zwarcie na navi dla tego ją wyjąłem tak to pobiera prawie 0,8...)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja