[A6 C5 1.8T] Jaki akumulator ?
[A6 C5 1.8T] Jaki akumulator ?
Panowie jaki akumulator jest optymalny do A6 C5 1.8T ?
Tutaj powinna byc... przynajmniej opis i wymiar 
http://www.performancebatteries.co.uk/c ... e=Audi.htm

http://www.performancebatteries.co.uk/c ... e=Audi.htm
- greknov
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 24 sty 2009, 18:14
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Sanok
odnowie trochę temat i dodam ze link wyżej nie działa , u mnie w kodach wyposażenia jest kod J1P = akumulator 220 A (44 Ah) czy ten akumulator nie jest za mały
Jeżeli wstawię większy o ile większy ma być 
Według tego linku Akumulator.pl ma być 66Ah


Według tego linku Akumulator.pl ma być 66Ah
- greknov
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 24 sty 2009, 18:14
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Sanok
duży nie mały też nie więc średni czyli jakiś ponad 50 Ah powinien starczyć czy jeszcze większy trochę , teraz mam 44Ah wszystko było ok do wczoraj gdy przyszły pierwsze mrozy odpalam kontrolki przygasły ale załapał za pierwszym razem dzisiaj po pracy idę odpalić auto a tu nic zgasły kontrolki i nawet nie drgnął dodam ze akumulator jeszcze od nowości jest , oryginał .
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
9 lat to wynik rewelacyjny :!:greknov pisze:duży nie mały też nie więc średni czyli jakiś ponad 50 Ah powinien starczyć czy jeszcze większy trochę , teraz mam 44Ah wszystko było ok do wczoraj gdy przyszły pierwsze mrozy odpalam kontrolki przygasły ale załapał za pierwszym razem dzisiaj po pracy idę odpalić auto a tu nic zgasły kontrolki i nawet nie drgnął dodam ze akumulator jeszcze od nowości jest , oryginał .

Wiec sam widzisz, że raczej dobrze dobrany był

Ja osobiście w Passacie 1,8 T wymieniłem na 50 lub 55 Ah (ori był 44 Ah).
Mam wyposażenie takie jak było z fabryki poza tym kilka drobnych dodatkowych pozeraczy prądu (ale naprawdę, żadne dyskoteki czy fanfary).
Oczywiscie możesz zainstalowac również większy akumulator. Sens miałoby to tylo wtedy gdy masz zainstalowane dodatkowe odbiorniki, bardzo "pradożerne".
Nie obawiałbym sie wtedy o niedoładowanie (to nie maluch z prądnicą - tu mamy alternator), no bo chyba nie zalozysz 300-400 Ah :?:

Natomiast niepotrzebnie zbytnio przewymiarowany akumulator to:
- wiekszy koszt zakupu,
- wiekszy ciężar do wożenia w aucie (balast :lol: )
Części samochodowe online - Motostacja pl
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
podobno to nie jest najlepsze rozwiązanie, niby dobre, ale nie ma co przedobrzaćRomanS pisze:Oczywiscie możesz zainstalowac również większy akumulator.
alternator jest przygotowany do ładowania takiego, a nie innego aku, dasz większy to aku będzie nie doładowywany - co skróci żywotność aku
wyczytałem to w necie, w sumie mądra teoria
ja miałem 70 teraz 76 i widzę, ze nie jest doładowywany jak stary, więc chyba coś w tym jest
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
goly191, zacytowałeś jedno moje zdanie ale wyszło to niezbyt szczęśliwie bo za nim było od razu następne:goly191 pisze:podobno to nie jest najlepsze rozwiązanie, niby dobre, ale nie ma co przedobrzaćRomanS pisze:Oczywiscie możesz zainstalowac również większy akumulator.
alternator jest przygotowany do ładowania takiego, a nie innego aku, dasz większy to aku będzie nie doładowywany - co skróci żywotność aku
wyczytałem to w necie, w sumie mądra teoria
ja miałem 70 teraz 76 i widzę, ze nie jest doładowywany jak stary, więc chyba coś w tym jest
"Sens miałoby to tylo wtedy gdy masz zainstalowane dodatkowe odbiorniki, bardzo "pradożerne". "
Tak, że jak widzę zdania na temat wielkosci aku mamy bardzo zbieżne

Natomiast jesli fabrycznym Twoim aku był 70 Ah (no właśnie- taki był ?) a teraz masz 76 Ah to niemozliwe jest abyś odczuł niedoladowanie z powodu niewydolnosci sprawnego alternatora :!:
Załóz 120 Ah to może co nieco tak.
Chyba, że alternator jest niesprawny... :roll: (wróżenie

Części samochodowe online - Motostacja pl
Kolego. Sam miesiąc temu zakupiłem aku. Po dokonaniu sprawdzeń w wielu sklepach i na wielu stronach internetowych zdecydowałem się na 12V 74Ah 680A. Też mieszkam w chłodnym regionie i jak na razie nie narzekam. A dziś po 3 dniach postoju odpalił na 17 stopniowym mrozie bez problemu. Decyzja należy do ciebie. Pozdrawiam.greknov pisze:duży nie mały też nie więc średni czyli jakiś ponad 50 Ah powinien starczyć czy jeszcze większy trochę
Wymieniłem akumulator w audi A6 tdi 2006r. Pomyślałem ,że zima, aby nie było problemów.W warsztacie podpięli inny aku, wymienili i ok! Na drugi dzień poczułem zapach palącego się plastiku. Otworzyłem maskę i okazuje się,że topi się osłonka przewodu wysokiego napięcia. Zadzwoniłem do serwisu, kazali odłączyć aku i lawetą dostarczyć do nich. Zapakowałem i pojechał. Dzwoni z serwisu,że wymienili przewód, ale mam nieoryginalny aku więc nie dają gwarancji,że będzie dobrze.Nowych akumulatorów nie mieli w tym dniu na stanie, więc zapakowałem stary i pojechałem do serwisu.Założyli, zaprogramowali i pojechałem do domu lżejszy o: 350zł-laweta,410-przewód,200-robocizna,150-programowanie.Razem=1110. W serwisie powiedział,że konieczne jest wprowadzenie jakiś tam kodów z akumulatora i wtedy jest wszystko ok!
Nowy aku u nich 95Ah 820A kosztuje 700zł+150 to wgrywanie.Nie wiem co o tym wszystkim sądzić, ale chciałem się podzielić z Wami moim przypadkiem.
Pozdrawiam.
Zibi.
Nowy aku u nich 95Ah 820A kosztuje 700zł+150 to wgrywanie.Nie wiem co o tym wszystkim sądzić, ale chciałem się podzielić z Wami moim przypadkiem.
Pozdrawiam.
Zibi.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Zibi1, jesli to co napisałeś jest prawdą, to w życiu się nie przesiądę do C6 :!:
Jak to moze byc zrobione, że może byc tylko "oryginalny" akumulator bo zaraz pali się kabel od "wysokiego napięcia" ( w dieslu wysokie napięcie ?) :!:
To opony napewno tez mozna wymienić tylko na "oryginalne" z napisem Audi, o żarówkach "oryginalnych" nie wspominając
A nie było czasem tak, że ktos nie dokrecił klemy ? Albo załozył za wysoki aku i maska go dociskała ? Jak nie ma zwarcia lub dużego oporu to nic nie ma prawa się fajczyć
Brzmi to trochę jak historia s-f :shock:
Jak to moze byc zrobione, że może byc tylko "oryginalny" akumulator bo zaraz pali się kabel od "wysokiego napięcia" ( w dieslu wysokie napięcie ?) :!:
To opony napewno tez mozna wymienić tylko na "oryginalne" z napisem Audi, o żarówkach "oryginalnych" nie wspominając

A nie było czasem tak, że ktos nie dokrecił klemy ? Albo załozył za wysoki aku i maska go dociskała ? Jak nie ma zwarcia lub dużego oporu to nic nie ma prawa się fajczyć

Brzmi to trochę jak historia s-f :shock:
Części samochodowe online - Motostacja pl
ja dzis zakupiłem 66ah zobaczymy jak bedzie pracowac.. wczoraj chciałem go odpalic i wcale nie zareagował nawet sie lampka nad sufitem nie paliła..
LINK DO MOEJE PEREŁKI a-oto-moja-perelka-nowe-fotki-vt18100.htm#196543