Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.5tdi 150KM] chwilowy pisk przy starcie silnika

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
pablopila
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 07 mar 2009, 20:52
Lokalizacja: piła wielkopolska

[2.5tdi 150KM] chwilowy pisk przy starcie silnika

Post autor: pablopila » 13 gru 2009, 11:40

Witam wszystkich .Mam taki problem choć niewiem czy to jest jakiś problem czy to normalne .Mianowicie kiedy auto stoi całą noc a na dworze jest temperatura poniżej zera czasami się zdaża jak odpalam silnik pojawia się dosłownie na 2-3 sekundy jakiś pisk jakby paska jakiegoś ,pózniej już nic takiego się nie pojawia .Czy są to objawy jakiejś awarii czy to normalne przy minusowych temperaturach.Dzięki za podpowiedzi.

Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem nazywania tematów!
Ostatnio zmieniony 13 gru 2009, 11:55 przez pablopila, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 13 gru 2009, 11:51

Zużyty pasek wieloklinowy. Przy niskiej temperaturze robi się twardy a alternator przy wzbudzeniu ładowania stawia duży opór,pasek się ślizga i stąd ten pisk-tak przypuszczam.

Awatar użytkownika
pablopila
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 07 mar 2009, 20:52
Lokalizacja: piła wielkopolska

Post autor: pablopila » 13 gru 2009, 13:44

piotrekkawa pisze:Zużyty pasek wieloklinowy. Przy niskiej temperaturze robi się twardy a alternator przy wzbudzeniu ładowania stawia duży opór,pasek się ślizga i stąd ten pisk-tak przypuszczam.
Wszystkie paski łącznie z rozrządem wymieniałem rok temu,czy ten pasek mógłby się tak szybko zużyć i czy przez to może się coś rozsypać.Zaznaczam iż nie zawsze jast ten pisk przy starcie

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 13 gru 2009, 13:54

Oj,teraz to jest zagadka... Nie wiem jak w tych silnikach wygląda mechanizm napinania paska. Jest tam napinacz hydrauliczny,ale czy napina pasek wieloklinowy czy rozrządu to już na prawdę nie mam pojęcia.

Awatar użytkownika
pablopila
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 07 mar 2009, 20:52
Lokalizacja: piła wielkopolska

Post autor: pablopila » 13 gru 2009, 18:07

proszę innych urzytkowników mających pojęcie o tych sprawach o wypowiedzenie się na ten temat ,ponieważ niewiem czy mam powód do niepokoju.

Boner
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 20 paź 2009, 22:27
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: Boner » 14 gru 2009, 09:57

Nie chciałbym niepotrzebnie wzbudzać Twojego niepokoju ale miałem podobny przypadek, zakładając oczywiście że mówimy o tym samym dzwięku,
a to niestety przez internet jest trudne do ustalenia.
U mnie dziwięk ten (czyt.krótki pisk) pojawiał się nieregularnie tylko podczas rozruchu i tylko przez chwilkę na samym początku, z czasem dzwięk ten zaczął pojawiać się coraz częściej.
Ponieważ wymiana rozrządu była przeprowadzona dosłownie 20tyś.km wstecz, problem zbagatelizowałem :-/ i tu był mój błąd.
Okazało się pewnego pięknego dnia że zatarła się pompa wody :shock:
Powodem tego był fakt że jeden z serwisów BOSCHa na Pomorzu nie dostosował się do mojej prośby aby części do rozrządu założyć ORI i zamontowano pompę wody NO NAME która nie wytrzymała próby czasu :!: krótkiego czasu.
Morał :?:
Wnioski wyciągnij sam.
Oczywiście mojego przypadku nie traktuj jako pewnika 8-)
ale może cokolwiek Ci podpowie.

Awatar użytkownika
pablopila
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 07 mar 2009, 20:52
Lokalizacja: piła wielkopolska

Post autor: pablopila » 14 gru 2009, 20:04

ja odnalazłem rachunek i u mnie jest włożona pompa wody Febi mam nadzieje że to nie to mam jeszcze pytanie kolego do ciebie czy u ciebie te piski ujawniały się tylko przy mrozie czyli poniżej zera .pytam bo wiosna ,lato nic mi nie piszczało teraz zima atakuje i coś tam usłyszałem tumaczyłem to sobie mrozem bo w nocy już -5 nieraz nawet lepiej

Boner
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 20 paź 2009, 22:27
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: Boner » 15 gru 2009, 22:32

Z uwagi na fakt że zaczęło się wszystko u mnie w okolicach wiosny, a defekt dał znać ostatecznie o sobie w październiku, trudno mi tu mówić o wpływie temperatury :roll:

Nic niestety więcej nie jestem w stanie pomóc, jedynie zaproponować kontrole pasków, ale to już chyba wcześniej któryś z kolegów podpowiedział.

A jesteś wogóle pewien skąd dochodzi ten dzwięk? Mam tu na mysli dokładną jego lokalizacje?
Próbowałeś z kimś ustalić jego żródło, np przy porannym uruchomieniu?
Jeden głowe pod maskę, drugi niech pali...a nóż widelec ;-)

Awatar użytkownika
pablopila
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 07 mar 2009, 20:52
Lokalizacja: piła wielkopolska

Post autor: pablopila » 17 gru 2009, 20:58

panowie może by się ktoś wypowiedział jeszcze.
tak się dzisiaj rano przysłuchałem to bardziej jakby takie ocieranie niewiem już sam czy to może napinacz paska czy co i dlaczego teraz się odzywa jak jest mróz jak było jeszcze zero albo powyżej zera to nic nie było. wymieniałem wszystkie paski,rolki i napinacze i myślałem że będe miał spokój na dłuższy czas ,a tu zonk te silniki to jakaś porażka,pozatym ci od audi chyba niemyślą żeby wrzucić rozrząd i wszystkie paski pod jedną osłone coś pierdyknie to zaraz w rozrząd pójdzie i po zawodach.

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 18 gru 2009, 13:47

pablopila pisze:panowie może by się ktoś wypowiedział jeszcze.
tak się dzisiaj rano przysłuchałem to bardziej jakby takie ocieranie niewiem już sam czy to może napinacz paska czy co i dlaczego teraz się odzywa jak jest mróz jak było jeszcze zero albo powyżej zera to nic nie było. wymieniałem wszystkie paski,rolki i napinacze i myślałem że będe miał spokój na dłuższy czas ,a tu zonk te silniki to jakaś porażka,pozatym ci od audi chyba niemyślą żeby wrzucić rozrząd i wszystkie paski pod jedną osłone coś pierdyknie to zaraz w rozrząd pójdzie i po zawodach.
U mnie też było ocieranie, chrupotanie z tym, że występowało prawie cały czas. Jak się okazało po zdjęciu przodu, uszkodzone były tuleje w napinaczu paska. Tuleje wymienione i problem zniknął. Jak znajdę filmy to wrzucę to ocieranie i porównasz czy masz coś podobnego.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
pablopila
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 07 mar 2009, 20:52
Lokalizacja: piła wielkopolska

Post autor: pablopila » 18 gru 2009, 19:30

Piotruś bardzo dobrze wiem o czym mówisz ponieważ sam miałem również przygode z wielorowkiem .Pewnego dnia kiedy wracałem z Holandii pod Berlinem poszedł wielorowek i poszedł w rozrząd skączyło się na lawecie i servis vv audi powymieniali paski i kilka innych rzeczy mam fakture moge ją zamieścić na forum jakbyś chciał zobaczyć co wymienili i powiedzieli głowice trzeba zwalać ponieważ auto nie miało wogule siły kopciło jak parowóz ,także wziołem auto od nich bo jak usłyszałem ile oni chcą za zdjęcie głowic i ocene co dalej to wycenili że może nawet koszt dojść do 8tys.złotych . Za przywrucenie tak jak było przed strzeleniem wielorowka skasowali 3tys. i radzili głowice sprawdzić , tak też uczyniłem głowice do regeneracji dwa zawory do wymiany i tak na przyszłość dałem wałki rozrządu do regeneracjii .Dlaczego tak pisze otym ,ponieważ troche mnie to zastanawia wydałem 3 tysie za przywrucenie do stanu pierwotnego tak servis uczynił, a po półtora roku po tym coś tam trzei piszczy jakby z wielorowka ,który servis wymieniał.Wydaje mi się że części orginalne bo servis tylko takie ładuje powinny wytrzymać dłużej,conajmniej do następnej wymiany rozrządu co wy na to.Jakby co moge zeskanować fakture i wrzucić na forum ,żeby było wiadomo co wymieniali tam są takie nazwy że ja niewiem co to za części, poza tym że są dwa paski wielorowkowe

Awatar użytkownika
pablopila
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 07 mar 2009, 20:52
Lokalizacja: piła wielkopolska

Post autor: pablopila » 03 mar 2011, 15:03

Witam po długiej przerwie problem został zdiagnozowany bynajmniej tak myśle auto na warsztacie po zwaleniu przodu okazało się iż napinacz paska wielorowkowego wyrobiony na tulejach ten amortyzator napinacza tez do wymiany .Przy okazji naprawy napinacza jest zmieniany kompletny rozrząd wraz z paskami i rolkami osprzętu .Według mechaników to było przyczyną ,ale zobaczymy jak odbiore auto,przy okazji zwalone były pokrywy aby sprawdzić wałki i chydraulike na szczęście po przejechaniu 50tys. wedlug majstrów wałeczki perfekt .

mateuszsta20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:19
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa/Utrecht

Post autor: mateuszsta20 » 05 mar 2011, 04:35

U mnie popiskuje elektryczny wentylator i tez nie wiem jak to ugrysc <nerwus>

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 06 mar 2011, 07:41

Witam! U mnie podobny problem a mianowicie w zimie zuwazylem piski przy starcie motoru natomiast dodatkowo przy obrotach 1400-1450 slychac bylo chwilowy pisk jakby cos sie zacieralo ... natomiast rozrzad byl wymieniany ok 6 mies temu i podejrzewam ze galgany cos spartolili ... na domiar tego teraz po przejechaniu paru - do kilkunastu km i zatrzymaniu wydobywa sie dym po stronie kierowcy ... wstepnie myslalem ze to pompa wspomagania gdyz zmienialem plyn i odglos przy zmianie byl podobny ... teraz narzuca sie pytanie czy to pasek sie zsunal i trze o plastikowa obudowe czy faktycznie cos jest zatarte ... <uoee> ... jutro jade do mechanikow ktorzy to robili i niech to sprawdza ... natomiast mam nadzieje ze nic sie nie urwie ... i dojade spokojnie to tych partaczy ...

p.s.
czytalem w ktoryms poscie ze moze to byc zla geometria czyli zle poskladane rolki czy jakos tak ... mam dzis troche czasu prosze o pilna podpowiedz jak to sprawdzic <nerwus>

lista rzeczy wymienionych:
wklad filtra oleju
pasek klinowy wzdluzny 4 pk 1238
pasek rozrzadu 2,5 tdi pompa
pasek rozrzadu 2,5 tdi v6 180km
termostat
napinacz termiczny 2,5 tdi v6
rolka prowadzaca rowkowa 2,5 tdi
rolka prowadzaca gladka 2,5 tdi v6
rolka napinajaca paska klimy 2,5 tdi v6
rolka napinajaca paska 2,5 tdi
3x rolki prowadzace
plyn chlodniczy
pompa wody
olej
zestaw uszczelek
pasek klinowywzdl. 6 pk 2404
wezyk paliwowy 3,2 mm
filtr paliwa
Ostatnio zmieniony 06 mar 2011, 07:57 przez mad_ar2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 06 mar 2011, 07:58

jeszcze simering walu :)
pytanie czego nie wymienili

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga