Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[All V6] nie mozna dodac rano gazu po zapaleniu bo gasnie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 17 lis 2009, 21:58

Zabralem sie konkretnie za ta sprawę i znalazlem kilkanascie wotków oto jeden z nich :
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic ... 85ac9ed75f

chodzi o te niewinne Fiaty Panda waidomo to fiat a ma ten sam problem co Audi. Wystarczy podniesc pływak i ustawic na full a auto odpali na krancowej rezerwie. Cos nie tak z elektroniką panowie .Nic nie wymieniajcie narazie tylko trzeba zlokalizowac o co chodzi z poziomem paliwa a odpalaniem jaki to ma wpływ. pływaki wydaje mi sie ze są dwa w audi a6 . sprawdzalem w etce . I chodzi o to ze jeden jest przy pompce a drugi z drugiej strony jako sam plywak . tak mi sie wydaje :/ pompkę wymienialem juz jakis czas temu
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 21 lis 2009, 12:42

Spoko, spróbować można, ale już pisałem, że to nie tyle kwestia poziomu paliwa, a jego "świeżości", bądź wzrostu jego poziomu w baku.


EDIT: Zapłon podczas uruchamiania ustawia się na 17 stopni. Po uruchomieniu i nagrzaniu na wolnych obrotach osiąga jakieś 16-16,5 stopnia. Wniosek taki, że to jednak nie zapłon :-/ Ale: przed odpaleniem zdjąłem sobie wężyk od kolektora ssącego do mapsensora LPG, żeby sprawdzić, czy większa ilość "lewego" powietrza coś zmieni. Nie zmieniła za dużo, ale za to z kolektora waliło równo benzyną. Muszę teraz sprawdzić, czy to opary z baku, czy też puszczające wtryskiwacze... No i jaki to ma wpływ na odpalanie...
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 22 lis 2009, 09:36

Wszystko się powoli sklada w całość ale jestem pewien ze to ma 90% związku z poziomem w baku . nie zdazylo mi się zeby po zalaniu do polowy nie odpalil idealnie. A benzyna w kolektorze hmmm moze cos z odpowietrzeniem tak jak piszesz. Porozbierałem bak i stwierdzilem ze moj pływak zle wskazuje p[oziom . Problem zaczyna się 3 mm przed rezerwą . Chodzi mi o wskaźnik. Ostatnio wskazówka stała tak caly czas a gdy zatankowałem to okazało się ze w baku było prawie pusto. wlalem 60 l. wydaje mi się ze poprzednio wlalem 60l gdy juz kreska była prawie na samym dole. :shock: pływak tez nie płynnie wskazuje poziom :) jak się go przesówa powolutku nawet. ALe za to przy penym baku odpala jak zloto . Muszę jeszcze go obwąchać ale wydaje mi się ze nie smierdzi nawet beznyną czyli i problem z zalewaniem sie zmienia. Pozatym mogę dodac gazu zaraz po odpaleniu bez dławienia.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

dobi1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:31
Lokalizacja: lublin

Post autor: dobi1988 » 22 lis 2009, 16:29

fishmanr11 pisze:Wszystko się powoli sklada w całość ale jestem pewien ze to ma 90% związku z poziomem w baku . nie zdazylo mi się zeby po zalaniu do polowy nie odpalil idealnie. A benzyna w kolektorze hmmm moze cos z odpowietrzeniem tak jak piszesz. Porozbierałem bak i stwierdzilem ze moj pływak zle wskazuje p[oziom . Problem zaczyna się 3 mm przed rezerwą . Chodzi mi o wskaźnik. Ostatnio wskazówka stała tak caly czas a gdy zatankowałem to okazało się ze w baku było prawie pusto. wlalem 60 l. wydaje mi się ze poprzednio wlalem 60l gdy juz kreska była prawie na samym dole. :shock: pływak tez nie płynnie wskazuje poziom :) jak się go przesówa powolutku nawet. ALe za to przy penym baku odpala jak zloto . Muszę jeszcze go obwąchać ale wydaje mi się ze nie smierdzi nawet beznyną czyli i problem z zalewaniem sie zmienia. Pozatym mogę dodac gazu zaraz po odpaleniu bez dławienia.
Mi sie dławi po zapaleniu ( cieżkim zapaleniu 10 sek krecenia) gdy w baku jest około 10 l paliwa gdy jest połowa moge dodac gaz i nie dławi sie ... gdy jest mało jeszcze gorzej go odpalic i do tego gasnie i musze znowu go krecic... jak dodaje gazu nieraz zdarza mu sie strzelac...

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 22 lis 2009, 17:02

Mi odpala dobrze z kilkoma litrami świeżej benzyny w baku (świeci już rezerwa).
Pozdrawiam,
Krisker

dobi1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:31
Lokalizacja: lublin

Post autor: dobi1988 » 22 lis 2009, 17:44

krisker pisze:Mi odpala dobrze z kilkoma litrami świeżej benzyny w baku (świeci już rezerwa).
No tak ale niektorzy nie maja zbyt swiezej benynki i im pali z pierwszego hehe;p

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 22 lis 2009, 22:33

Niestety dzisiaj auto mimo wczoraj zalanego paliwa 98 mając pełen bak odpaliło po dłuższym kreceniu . Co prawda wchodzilo w obroty ale smierdzialo nie dopalonym paliwem . Dalej bedę sledził temat i informował o zmianach :)
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 23 lis 2009, 07:31

Ja już powoli wymiękam. Zaczynam sądzić, że to ECU wariuje albo ma błędne algorytmy. Ale obserwując parametry jest niby wszystko OK :-/ Może jeszcze luknę na czasy wtrysku przy odpalaniu... Może jeszcze spróbuję oszukać ECU podając mu cieplejszą temperaturę płynu...
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 23 lis 2009, 08:11

Nie można wymiękać, trzeba dalej szukać no i chyba zmienić pole działania. Mam przeczucie że to może być układ zapłonowy a na myśli mam cewkę. Dorwać na 100% dobrą cewkę od kogoś i podmienić i zobaczyć co się dzieje. <ok>

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 24 lis 2009, 07:37

Podgrzanie czujnika spowodowało, że silnik nawet się nie odezwał. Zero chęci odpalenia. Pojeżdżę jeszcze z odłączonym przewodem oparów.

Fassi, czy możesz zmierzyć napięcie pomiędzy plusem aku a kolektorem ssącym i obudową cewek? Ty zdaje się nie masz problemów z odpalaniem?
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 24 lis 2009, 20:07

Mierzyłem na wyłączonym silniku i było nie więcej jak pół volta do kolektora i obudowy cewki.
Chociaż przez moment miernik pokazał około 4 na obu.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 25 lis 2009, 09:26

Dzięki za pomoc. A mierzyłeś na zapłonie? U mnie pokazuje jakieś dziwne wartości - ok. 5V. Chociaż nie wiem, jaki to może mieć związek ze sprawą. Jak mierzę w tym samym czasie napięcie między +12 a blokiem lub głowicą, to jest OK: 12V.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 lis 2009, 08:17

Nie mierzyłem. Sprawdzę.z Tak czy inaczej na elementach nie podłączonych do masy nie powinno być przebicia więc powinno być 0 (lub prawie zero).

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 03 gru 2009, 12:21

No właśnie. Kolektor ssący jak najbardziej powinien mieć masę m.in. z głowic. Nie wiem, jak z obudową cewek, bo ta zawieszona jest na tulejkach gumowych, czy to z powodu izolacji, czy też ochrony przeciwwstrząsowej.

Nadal jestem w kropce. Mimo wszelkich prób jedynymi czynnikami poprawiającymi odpalanie są świeże paliwko i wyższe temperatury zewnętrzne (w lato nie było problemów). Wczoraj znowu zalałem 11l 98 na niemal pusty bak i dziś rano odpalił bez problemów :-/


EDIT: Przydałby się czas wtrysku benzyny przy odpalaniu na zimno od kogoś, kto nie ma problemów opisanych w tym wątku. Może ktoś sczytać?
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 05 gru 2009, 20:36

Jezeli chodzi o problem z nierowna praca silnika po odpaleniu to zdecydowanie po wymianie kabli i świec na kable beru za 500 zł i świece NGK takie jak zaleca producent . Problem z nierowna praca ustapił calkowicie . Silnik jak juz odpali to pracuje idealnie. rowniutko i zalapuje tez rowniutko . Pozostał problem dlugiego krecenia. Moj pomysl kolejny jest taki . Problem lezy nie w zaworku zwrotnym a w zaworku cisnieniowym. Takie dwa zaworki powinien posiadać nasz uklad zasilania paliwem aby dzialalo wszystko . Pompka wytwarza cisnienie zawór zwrotny powoduje brak cofania sie cisnienia a zaworek cisnieniowy powoduje utrzymanie odpowiedniego cisnienia . Daltego nasze auta muszą się okręcić aby stworzyc odpowiednie cisnienie . Zaworek jeden jak i drugi powinien znajdować sie w obudowie pompki paliwa tak mi się wydaje ale mogę sie mylić . Zawory zwrotne juz zakladalismy i nic to nei daje ale wg mnie problem lezy w tym drugim i jak napisalem wymiana plastikowej obudowy pompy na nowa z dobrymi dwoma zaworkami da efekt badz zamontowanie odpowiedniego zaworku cisnieniowego do utrzymania cisnienia w ukladzie na powrocie (!!!) . Ktos moze sie wypowiedzeic na ten temat bo moze poczynilem jakies bledy w rozumowaniu ale warunkiem dzialania wtryskiwaczy jest odpowiednie cisnienie na listwie. jak jest za małe to pluje powietrzem wtrysk a nie paliwem badz mieszanka powietrza z paliwem . Z tad po zalaniu do oporu paliwa problem znika a raczej wydluza sie okres oczekiwania na splyniecie paliwa czyli obnizenie cisnienia w ukladzie. U mnie po tygodniu znowu trzeba bylo krecic z pelnym bakiem. ale juz nastepnego dnia z tym samym paliwem krecilem tylko pół obrotu . Co prawda to bylo przyjemne uczucie :)
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja