Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[2,5TDI 115km AAT] Nastawnik pompy, jakie objawy???

Silniki wysokoprężne
franklin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew

[2,5TDI 115km AAT] Nastawnik pompy, jakie objawy???

Post autor: franklin » 23 lis 2009, 08:58

Witam,

Problem polega na nierównej pracy silnika. Tzn. w momencie rozruchu zimnego silnika wszystko jest wporządku. Gdy silnik zaczyna łapać tepmeraturę (wskaźnik temp. powoli zaczyna wstawać) zaczyna tak jak by wypadać zapłon na jednym garze. Dodatkowo silnik jest strasznie wrażliwy na jakie kolwiek obciążenia typu: włączenie świateł, ogrzewania tylej szyby, włączenia klimy. Wtedy nierówność się pogłębia, silnik drży jeszcze mocniej.
To co sprawdziłęm: ciśnienie na garach: 28;28;29;28;27,5. Kąt wtrysku ustawiłem na zegar, wartość 0,25. Wymienione popychacze hydrauliczne(zachodziło prawdopodobieństo mniejszego uchylania się któregoś z zaworów.) Czujnik położenia wału podmieniony na chwilę od kumpla z A6 C4, nie pomogło. Zostaje już tylko pompa. Gdy pada nastawnik, to jakie są objawy?
Dodam że zmieniane były końcówki wtryskiwaczy na końcówki od silnika 150 konnego.
Po tej operacji silnik zaczął się telepać. Na starych końcówkach tego nie było, ale nie do końca. Gdy wycinałem kata przejechałem się kawałek bez wydechu, i wtedy również słyszałęm take wypadanie, ale to było bez wydechu, na starych końcówkach, i to raz na 2-3minuty i silnik zadrżał dosłownie przez 2s.
Stąd moje pytanie jakie są objawy padającego nastawnika?
Ostatnio zmieniony 23 lis 2009, 11:05 przez franklin, łącznie zmieniany 1 raz.

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 23 lis 2009, 09:27

jaka masz dawke na wolnych obrotach ... ?

kanal 001 ...

franklin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew

Post autor: franklin » 23 lis 2009, 09:54

I to jest właśnie problem, ponieważ samochód jest z 1992r. i sterownik silnika nie łączy się z żadnym kompem :-/ Silnik można sprawdzić tylko po przez pamięć błędów, czyli, albo jest błąd, i coś nie halo, albo nie ma błędu i teoretycznie wszystko wporządku. U mnie nie ma błędu, a silnikiem telepie.

franklin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew

Post autor: franklin » 23 lis 2009, 13:35

Lechu pisze:Grupa 000 - 4 kolumna,
?????
Co mi po tym jak nie mogę połączyć się ze sterownikiem silnika i podejrzeć parametrów :-?

franklin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew

Post autor: franklin » 23 lis 2009, 14:41

Szczerze mówiąc to już nie pamiętam czy próbowałem start baud na 240 ale napewno próbowałem 1200, 4800, 9600, nawet do viakena dzwoniłem i postępowałem wg ich zaleceń, tez nie pomogło. Latency też już było...
Spróbuje jeszcze baud na 240, ewentualnie wygenerowanie błędu i wtedy próbę nawiązania połączenia.

Dodam, że pompiarz sprawdzał u mnie błędy na silniku, tyle że jakimś kompem w rodzaju KTS-a ale nie był to KTS. Jestem więc pewien że połączenia, w sensie elektryka jest sprawna i musi KURRR.. działać
Dam znać czy dało radę.

franklin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew

Post autor: franklin » 23 lis 2009, 14:58

Troche nie rozumiem Twojego ostatniego posta :?: :-)

franklin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew

Post autor: franklin » 23 lis 2009, 15:34

Dobra :-)
Spróbuje dziś po robocie, start baud na 240. Szczerze mówiąc to wątpie...
Dziś wieczorem, albo jutro rano dam znać czy poszło...

franklin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew

Post autor: franklin » 24 lis 2009, 08:22

Andi 2.5 tdi,
Dzięki za konkretną odpowiedź :-)
Sprawdzałem ustawienia Vaga na start baud 240 i nic, wygenerowanie błędu też nie pomogło. Nie ma nadzieji na połączenie się z tym sterownikiem(przynajmniej Vagiem i fejsem za 100zł).
Jutro zadzwonię i umówię się z pompiarzem. Zastanawiam się tylko czy zaprowadzic cały samochód żeby pogmerał coś jeszcze przy dawce, czy odrazu wyjąc pompę, i zawieźdz mu niech na stół wrzuca i wydajnośc sprawdza...
Andi 2.5 tdi, mam pytanie jeszcze. Czy w Twoim silniku huśtawka miała miejsce tylko na ciepłym silniku (od około 40 stopni ), czy również na zimnym silniku?

karolp1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 24 sie 2009, 09:26
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karolp1 » 06 gru 2009, 23:13

zakres dawki dla silnika AAT na biegu jalowym wynosi od 5-25mg/skok http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_VE.html jezeli zakres na biegu jalowym bedzie pnizej 5mg/skok to moze trzepac silnikiem obroty beda falowac tak samo jak bedzie zabrudzony nastawnik, co do laczenia z vagiem to trzeba ustawic w vagu start baud na 240 musza byc zwarte linie K i L, trzeba wygenerowac blad np przez wypiecie wtyczki od przeplywki jezeli to nie pomoze to wypnij wtyczki czujnik temp cieczy jak nic to nie da to wypnij wtyczke na chwile od ecu

franklin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew

Post autor: franklin » 07 gru 2009, 08:51

Byłem u mechanika, stwierdził on że padnięty jest nastawnik i dlatego telepie. Wyczyścił, zmniejszył dawkę, no i jest może tak mini mini lepiej ale i tak trzęsie...
Zastanawia mnie tylko to, że jak się zatrzymam to telepie silnikiem(temp. silnika 90st.), po czym wyłączam światłam światła silnik cyka równiutko. Może tak być że zużyty nastawnik, jest tak bardzo czuły na zmiany napięcia?

karolp1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 24 sie 2009, 09:26
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karolp1 » 07 gru 2009, 11:51

a gdzie wymieniales rozpylacze :?: jaki zakres dawki teraz ustawil mechanik :?: czy falowanie jest tylko na biegu jalowym :?: a u ciebie siedzi nastawnik potencjometryczny jak sie nie myle ktory niby sie nie czysci
Audi a6 c4 1.9tdi 140KM :D

Awatar użytkownika
uszaty2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
Lokalizacja: poznań

Post autor: uszaty2222 » 09 gru 2009, 07:01

mam podobny problem tyle ze mi silnik nierowno pracuje na jalowym jak sie go odpali i zanim sie nagrzeje jest si ale pozniej sobie zaczyna nierowno pracowac faluje sobie :roll:

Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ralf30 » 09 gru 2009, 16:10

Uszaty2222 u mnie było to samo.Byłem u pompiarza wyczyścił nastawnik i teraz jest lala <ok>
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Awatar użytkownika
uszaty2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
Lokalizacja: poznań

Post autor: uszaty2222 » 09 gru 2009, 18:19

powiedz mi kolego jaki jest koszt wyczyszczenia takiego nastawnika? i czy robi sie to od reki czy trzeba auto zostawic? :?:

Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ralf30 » 10 gru 2009, 10:59

Ja płaciłem 320zł ale mi uszczelniał całą pompe wtryskową z wyjęciem z auta i potem z montażem plus diagnostyka i czyszczenie nastawnika.Jeżeli u ciebie czyszczenie nic nie da to wtedy regeneracja a to już duże koszty.Wszystko robił ok 4 godzin
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl