[2,5TDI 115km AAT] Nastawnik pompy, jakie objawy???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
- Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew
[2,5TDI 115km AAT] Nastawnik pompy, jakie objawy???
Witam,
Problem polega na nierównej pracy silnika. Tzn. w momencie rozruchu zimnego silnika wszystko jest wporządku. Gdy silnik zaczyna łapać tepmeraturę (wskaźnik temp. powoli zaczyna wstawać) zaczyna tak jak by wypadać zapłon na jednym garze. Dodatkowo silnik jest strasznie wrażliwy na jakie kolwiek obciążenia typu: włączenie świateł, ogrzewania tylej szyby, włączenia klimy. Wtedy nierówność się pogłębia, silnik drży jeszcze mocniej.
To co sprawdziłęm: ciśnienie na garach: 28;28;29;28;27,5. Kąt wtrysku ustawiłem na zegar, wartość 0,25. Wymienione popychacze hydrauliczne(zachodziło prawdopodobieństo mniejszego uchylania się któregoś z zaworów.) Czujnik położenia wału podmieniony na chwilę od kumpla z A6 C4, nie pomogło. Zostaje już tylko pompa. Gdy pada nastawnik, to jakie są objawy?
Dodam że zmieniane były końcówki wtryskiwaczy na końcówki od silnika 150 konnego.
Po tej operacji silnik zaczął się telepać. Na starych końcówkach tego nie było, ale nie do końca. Gdy wycinałem kata przejechałem się kawałek bez wydechu, i wtedy również słyszałęm take wypadanie, ale to było bez wydechu, na starych końcówkach, i to raz na 2-3minuty i silnik zadrżał dosłownie przez 2s.
Stąd moje pytanie jakie są objawy padającego nastawnika?
Problem polega na nierównej pracy silnika. Tzn. w momencie rozruchu zimnego silnika wszystko jest wporządku. Gdy silnik zaczyna łapać tepmeraturę (wskaźnik temp. powoli zaczyna wstawać) zaczyna tak jak by wypadać zapłon na jednym garze. Dodatkowo silnik jest strasznie wrażliwy na jakie kolwiek obciążenia typu: włączenie świateł, ogrzewania tylej szyby, włączenia klimy. Wtedy nierówność się pogłębia, silnik drży jeszcze mocniej.
To co sprawdziłęm: ciśnienie na garach: 28;28;29;28;27,5. Kąt wtrysku ustawiłem na zegar, wartość 0,25. Wymienione popychacze hydrauliczne(zachodziło prawdopodobieństo mniejszego uchylania się któregoś z zaworów.) Czujnik położenia wału podmieniony na chwilę od kumpla z A6 C4, nie pomogło. Zostaje już tylko pompa. Gdy pada nastawnik, to jakie są objawy?
Dodam że zmieniane były końcówki wtryskiwaczy na końcówki od silnika 150 konnego.
Po tej operacji silnik zaczął się telepać. Na starych końcówkach tego nie było, ale nie do końca. Gdy wycinałem kata przejechałem się kawałek bez wydechu, i wtedy również słyszałęm take wypadanie, ale to było bez wydechu, na starych końcówkach, i to raz na 2-3minuty i silnik zadrżał dosłownie przez 2s.
Stąd moje pytanie jakie są objawy padającego nastawnika?
Ostatnio zmieniony 23 lis 2009, 11:05 przez franklin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
- Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew
Szczerze mówiąc to już nie pamiętam czy próbowałem start baud na 240 ale napewno próbowałem 1200, 4800, 9600, nawet do viakena dzwoniłem i postępowałem wg ich zaleceń, tez nie pomogło. Latency też już było...
Spróbuje jeszcze baud na 240, ewentualnie wygenerowanie błędu i wtedy próbę nawiązania połączenia.
Dodam, że pompiarz sprawdzał u mnie błędy na silniku, tyle że jakimś kompem w rodzaju KTS-a ale nie był to KTS. Jestem więc pewien że połączenia, w sensie elektryka jest sprawna i musi KURRR.. działać
Dam znać czy dało radę.
Spróbuje jeszcze baud na 240, ewentualnie wygenerowanie błędu i wtedy próbę nawiązania połączenia.
Dodam, że pompiarz sprawdzał u mnie błędy na silniku, tyle że jakimś kompem w rodzaju KTS-a ale nie był to KTS. Jestem więc pewien że połączenia, w sensie elektryka jest sprawna i musi KURRR.. działać
Dam znać czy dało radę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
- Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew
Andi 2.5 tdi,
Dzięki za konkretną odpowiedź
Sprawdzałem ustawienia Vaga na start baud 240 i nic, wygenerowanie błędu też nie pomogło. Nie ma nadzieji na połączenie się z tym sterownikiem(przynajmniej Vagiem i fejsem za 100zł).
Jutro zadzwonię i umówię się z pompiarzem. Zastanawiam się tylko czy zaprowadzic cały samochód żeby pogmerał coś jeszcze przy dawce, czy odrazu wyjąc pompę, i zawieźdz mu niech na stół wrzuca i wydajnośc sprawdza...
Andi 2.5 tdi, mam pytanie jeszcze. Czy w Twoim silniku huśtawka miała miejsce tylko na ciepłym silniku (od około 40 stopni ), czy również na zimnym silniku?
Dzięki za konkretną odpowiedź

Sprawdzałem ustawienia Vaga na start baud 240 i nic, wygenerowanie błędu też nie pomogło. Nie ma nadzieji na połączenie się z tym sterownikiem(przynajmniej Vagiem i fejsem za 100zł).
Jutro zadzwonię i umówię się z pompiarzem. Zastanawiam się tylko czy zaprowadzic cały samochód żeby pogmerał coś jeszcze przy dawce, czy odrazu wyjąc pompę, i zawieźdz mu niech na stół wrzuca i wydajnośc sprawdza...
Andi 2.5 tdi, mam pytanie jeszcze. Czy w Twoim silniku huśtawka miała miejsce tylko na ciepłym silniku (od około 40 stopni ), czy również na zimnym silniku?
zakres dawki dla silnika AAT na biegu jalowym wynosi od 5-25mg/skok http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_VE.html jezeli zakres na biegu jalowym bedzie pnizej 5mg/skok to moze trzepac silnikiem obroty beda falowac tak samo jak bedzie zabrudzony nastawnik, co do laczenia z vagiem to trzeba ustawic w vagu start baud na 240 musza byc zwarte linie K i L, trzeba wygenerowac blad np przez wypiecie wtyczki od przeplywki jezeli to nie pomoze to wypnij wtyczki czujnik temp cieczy jak nic to nie da to wypnij wtyczke na chwile od ecu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
- Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew
Byłem u mechanika, stwierdził on że padnięty jest nastawnik i dlatego telepie. Wyczyścił, zmniejszył dawkę, no i jest może tak mini mini lepiej ale i tak trzęsie...
Zastanawia mnie tylko to, że jak się zatrzymam to telepie silnikiem(temp. silnika 90st.), po czym wyłączam światłam światła silnik cyka równiutko. Może tak być że zużyty nastawnik, jest tak bardzo czuły na zmiany napięcia?
Zastanawia mnie tylko to, że jak się zatrzymam to telepie silnikiem(temp. silnika 90st.), po czym wyłączam światłam światła silnik cyka równiutko. Może tak być że zużyty nastawnik, jest tak bardzo czuły na zmiany napięcia?
- uszaty2222
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
- Lokalizacja: poznań
- uszaty2222
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
- Lokalizacja: poznań
Ja płaciłem 320zł ale mi uszczelniał całą pompe wtryskową z wyjęciem z auta i potem z montażem plus diagnostyka i czyszczenie nastawnika.Jeżeli u ciebie czyszczenie nic nie da to wtedy regeneracja a to już duże koszty.Wszystko robił ok 4 godzin
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI
! :D
