Nie.
Przy demontażu wg. mnie najdłużej zajmującą czynnością było dorobienie nasadki na śrube trójkątną oraz odseparownie połączeń elektrycznych. [Nie polecam igły].
Elementy na które należy zwrócić szczególną uwagę:
1. Zrobienie kresek na nastawniku i na pompie aby mieć punkt odniesienia przy późniejszym montażu.
2. Odczyt odpowiednich wartości na VAGu w odpowiednich momentach. - JA bym do tej instrukcji wprowadził 1 korektę, która ułatwia niemal bezbłędny powrót do ustawień początkowych. Mianowicie chodzi o wykonanie odczytu przed ingerencją w układ:
"Przy wyłączonym silniku i włączonym zapłonie odczytać przy pomocy programu VAG-COM napięcie z czujnika drogi przesuwu regulacyjnego (RSW). Przykładowo dla silnika AEL jest to trzecia wartość w bloku 1 wartości mierzonych. Podana jest w voltach i różni się w zależności od typu silnika, dla AEL odczytuje się tutaj przykładowo wartość 0,740 V. "
Moja sugestia :arrow: ZANOTOWAć TÂĄ WARTOÂŚć RÓWNIEÂŻ PRZY ZDJęTEJ OBUDOWIE NASTAWNIKA, UWAÂŻAJÂĄC ABY GO NIE PRZESUNÂĄć. Zatem powinny być dwa nieco różniące się wyniki pomiarów, wyrażone w [V]. Wynika to z wytwarzającej się indukcji po zdjęciu/założeniu pokrywy nastawnika.
Przyda się to przy montażu nastawnika.
3. Luzowanie ramienia czujnika od pierścienia tak aby go nie uszkodzić przez użycie zbyt dużej siły.
4."Przy ustawianiu nastawnika na pompie koniecznie zwrócić uwagę na to, że wałek nastawnika na pokazanym poniżej otworze wszedł w zagłębienie poruszającego się pierścienia."
To jest tylko moja sugestia..
