Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[2,5TDI 115km AAT] Nastawnik pompy, jakie objawy???

Silniki wysokoprężne
tourneo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 04 wrz 2009, 16:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: tourneo » 15 gru 2009, 23:53

Witam,
Kolega tutaj napisał że w 2,5TDI 115km AAT kąt wtrysku ma wartość 0,25, nie wiecie jaki ma mieć kąt wtrysku 2,5TDI 140km AEL ? Taki sam czy inny?
Druga sprawa, po wymianie rozrządu i szklanek świeci się kontrolka ciśnienia oleju :-( nie spotkał się nikt z czymś takim?

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 16 gru 2009, 00:42

Kolego uszaty2222:

c4-25-tdi-wyciek-z-pompy-wtryskowej-vt14356,45.htm

Przy okazji wymiany uszczelek w moim AEL wyczyscilem sobie nastawnik, bo u mnie rowniez falowaly obroty. Jednak w 100% nie wyeliminowalo to falowania obrotow. Niekiedy, choc juz o wiele mniej zafaluje sobie silnik, ale jest to niemal niezauwazalne na obrotomierzu.
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 16 gru 2009, 15:13

Michaelo nie miałeś problemów z czyszczeniem i poźniej złożeniem nastawnika? Po świętach chce u siebie przeczyścić, toerie znam ale jeszcze nie czyściłem nigdy.

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 16 gru 2009, 21:33

Nie.

Przy demontażu wg. mnie najdłużej zajmującą czynnością było dorobienie nasadki na śrube trójkątną oraz odseparownie połączeń elektrycznych. [Nie polecam igły].

Elementy na które należy zwrócić szczególną uwagę:
1. Zrobienie kresek na nastawniku i na pompie aby mieć punkt odniesienia przy późniejszym montażu.
2. Odczyt odpowiednich wartości na VAGu w odpowiednich momentach. - JA bym do tej instrukcji wprowadził 1 korektę, która ułatwia niemal bezbłędny powrót do ustawień początkowych. Mianowicie chodzi o wykonanie odczytu przed ingerencją w układ:
"Przy wyłączonym silniku i włączonym zapłonie odczytać przy pomocy programu VAG-COM napięcie z czujnika drogi przesuwu regulacyjnego (RSW). Przykładowo dla silnika AEL jest to trzecia wartość w bloku 1 wartości mierzonych. Podana jest w voltach i różni się w zależności od typu silnika, dla AEL odczytuje się tutaj przykładowo wartość 0,740 V. "
Moja sugestia :arrow: ZANOTOWAć TÂĄ WARTOÂŚć RÓWNIEÂŻ PRZY ZDJęTEJ OBUDOWIE NASTAWNIKA, UWAÂŻAJÂĄC ABY GO NIE PRZESUNÂĄć. Zatem powinny być dwa nieco różniące się wyniki pomiarów, wyrażone w [V]. Wynika to z wytwarzającej się indukcji po zdjęciu/założeniu pokrywy nastawnika.
Przyda się to przy montażu nastawnika.

3. Luzowanie ramienia czujnika od pierścienia tak aby go nie uszkodzić przez użycie zbyt dużej siły.
4."Przy ustawianiu nastawnika na pompie koniecznie zwrócić uwagę na to, że wałek nastawnika na pokazanym poniżej otworze wszedł w zagłębienie poruszającego się pierścienia."

To jest tylko moja sugestia.. ;-)
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 17 gru 2009, 10:19

Dzięki Michaelo, faktycznie dobra rada z tym sprawdzeniem napięcia czujnika przesuwu po zdjęciu pokrywki nastawnika.

A czym rozdzieliłeś te zgrzane połączenia elektryczne? Jakimś małym srubokręcikiem? Lutowałeś pozniej?

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 19 gru 2009, 19:09

Połączenia rozdzieliłem za pomocą malego, płaskiego śrubokręta. Tak, potem lutowałem, po uprzednim oczyszczeniu/przeszlifowaniu powierzchni.
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl