Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5TDI AFB] Ustawienie kąta wtrysku

Silniki wysokoprężne
m3iaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 29 maja 2008, 15:11
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

[a6 c5 2,5TDi] ustawienie zapłonu

Post autor: m3iaz » 20 cze 2008, 13:45

podobny temat jest w benzyniakach
mam interface VAG i wiem że na 100% mam do ustawienia zapłon (kąt wtrysku pompy czy coś takiego). czekam już chyba z miesiąc na info z servisu audi kiedy mógłbym przyjechać a oni nic...

jeśli ktoś wie jak to się robi to proszę o instrukcje.
pozdro
Quattro ;-)
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 20 cze 2008, 14:06

Tu masz wzor z A4 1.9tdi



Potrzebne narzędzia:
1. 13 - nasadowa
2. 10 - nasadowa
3. 13 - oczkowa
4. grzechotka z krótką przedłużką
5. śrubokręt krzyżakowy
6. drewniany kij o dł. ok 50 cm i średnicy ok. 4-5 cm
7. młotek
8. VAG-COM + notebook + interfejs ODB2 (lub inne urządzenie na którym możemy odczytać statyczny kąt wtrysku)

Wyposażenie dodatkowe:
1. 40-50 minut wolnego czasu
2. 0,5L-1,0L DogInTheFog (tutaj ilość i marka może zależeć od indywidualnych możliwości i upodobań :-)

Rezanko:


Przed rozpoczęciem pracy najlepiej rozgrzać auto do 90 C po czym ustawiamy niuńkę na równej powierzchni,
wyłączamy zapłon i otwieramy maskę silnika, po czym zdejmujemy plastikową osłonę silnika (klucz nasadowy 10 ). I teraz:

1. Zdejmujemy osłonę paska rozrządu uwalniając dwa zaczepy (fot. 1 i fot. 2) i odkręcając śrubokrętem krzyżakowym plastikową śrubę (fot. 3) po czym wyjmujemy plastikowy zaczep w który była wkręcona (tutaj trzeba uważać, aby podczas wyjmowania nie upuścić go, ponieważ wtedy czekać nas będzie dodatkowo zdejmowanie dolnej osłony silnika, żeby go z tamtąd wyciągnąć, czego doświadczyłem osobiście :-)

2. Luzujemy dwie śruby mocujące pompę z przodu auta za pomocą klucza nasadowego 13 na grzechotce z przedłużką. Dokonamy tego przez otwory w kole zębatym pompy
właściwie je wcześniej ustawiając. Właściwe położenie koła umożliwiające dostęp do śrub pokazane jest na fot. 4. ÂŚruba nr 1 jest dostępna przez otwór zaznaczony zieloną elipsą, natomiast śruba nr2 jest dostępna przez otwór znajdujący się pod śrubą mocującą koło zębate pompy (zielona strzałka)
Aby właściwie ustawić koło zębate, zapinamy bieg piąty i pchamy samochód do przodu dotąd, aż koło zębate ustawi się właściwie (może być przydatna druga osoba do obserwacji)

3. Luzujemy śrubę nr 3 (fot.5) za pomocą klucza oczkowego 13

4. Luzujemy śrubę nr 4 (fot. 6) za pomocą klucza nasadowego 13 na grzechotce (dostęp jest ciężki, ale "da się"). Teraz możemy wykorzystać pozycję drugą z wyposażenia dodatkowego :-)

5. I teraz w zależności od tego, czy wartości kąta są za małe, czy za duże, przy pomocy kija drewnianego i młotka delikatnie przestawiamy pompę (minimalne wartości) w zgodzie z tym co chcemy uzyskać (fot. 7).


6. Po korekcie dokręcamy mocno śrubę nr 3 uruchamiamy silnik i kontrolujemy kąt
(VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2)

7. Jeśli kąt nadal jest nieprawidłowy gasimy silnik i powtarzamy punkty 5 i 6 do skutku.

8. Jeśli wartość kąta jest poprawna (druga fotografia poniżej) gasimy silnik i ponownie ustawiamy koło zębate pompy tak jak w pkt. 2, aby znowu uzyskać dostęp do śrub nr 1 i nr 2 i przykręcamy je mocno, następnie to samo ze śrubami 3 i 4.

9. Zakładamy osłonę paska rozrządu, zapinamy zapinki i wkładamy plastikowy zaczep i wkręcamy śrubę plastikową (fot. 3)

10. Zakładamy osłonę plastikową silnika i zamykamy maskę.

Ps.Wzór został napisany przez uzytkownika Audi A4 1.9 AFN z innego forum.


Moze Ci w jakims stopniu pomoze. 8-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

m3iaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 29 maja 2008, 15:11
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: m3iaz » 20 cze 2008, 15:19

znalazłem na AKP:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... trysku+ake

gość jest dla mnie gigantem a ja mam dziś lekturę do poduszki

ale dzięki za dobre chęci.

[ Dodano: 2008-06-20, 22:45 ]
zczytałem swojego w/g instrukcji na AKP. tak jak przewidywałem jest nie tak jak powinno. zakres działania to 2 +-2 na opóźnionym a z logów które widziałem wzorcowych ideał to 3,2 a ja mam 4,6!!! teraz tylko do mechanika i siedzieć mu na głowie żeby mi pompy nie spierd*&%$$#
Quattro ;-)
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania

Vienio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 23 cze 2008, 19:57
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C5 2.5 150km] Jaki kąt wtrysku?

Post autor: Vienio » 23 cze 2008, 20:06

Jestem od niedawna posiadaczem audi a6, po podłączeniu komputera wyskakuje mi błąd 550, czytałem trochę na ten temat, może być źle ustawiony kąt, czy ktoś wie jaka powinna być tam ustawiona wartość?

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 23 cze 2008, 20:47

kolego temat był juz poruszany
tu masz odp. :arrow: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... trysku+ake

m3iaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 29 maja 2008, 15:11
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: m3iaz » 24 cze 2008, 08:59

kąt jest na poziomie 2 +- 2 stopnie dla "late". zadowolony? a poważnie to sam sie za to zabiorę niedługo to zrobię manuala.
Quattro ;-)
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania

karolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 21 gru 2008, 19:54
Lokalizacja: Chojnice

[A6 C5 2.5TDI] Jak zmienić kąt wtrysku.

Post autor: karolek » 29 sty 2009, 22:51

U mnie kąt przekracza skalę w TDI Timing. Jak w Wag'u krok po kroku zmienić mu tą wartość. Odnalazłem post i kod 12233 do logowania nie działa. Dostaje info : za dużo błędów komunikacji. Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 30 sty 2009, 00:47

Ustawienie kąta wtrysku jest dość łatwym zadaniem.ÂŚciągasz lewą (od strony kierowcy) górną obudowę rozrządu, następnie luzujesz 3 śruby na kole lewego wałka i leciutko kręcisz kołem pompy w prawą bądź lewą stronę(zależy od tego czy chcesz opóźnić czy przyśpieszyć kąt wtrysku).Następnie dokręcasz śruby (z wyczuciem!! nie na siłę!) i sprawdzasz czy kat jest OK.Jeśli nie czujesz się na siłach to podjedź do jakiegoś dobrego mechanika.
Ja robiłem to samodzielnie.Tutaj masz dbd instrukcję.

http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf


ps jaki masz motor V6 Tdi? bo opisana prze zemnie procedura dotyczy tego właśnie silnika.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

[A6 C5 2.5TDI AFB] Ustawienie kąta wtrysku

Post autor: ma_pok » 27 mar 2009, 18:17

Witam.

Dzisiaj ustawiłem sobie kąt wtryski bo nie był ustawiony.

Czy teraz jest juz ok??

Dzieki za opinie.

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 27 mar 2009, 18:54

drugi temat zostal usunięty więc możecie tutaj pisać <ok> <ok> <ok>

Awatar użytkownika
danielus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 11 mar 2009, 20:43
Lokalizacja: wadowice

Post autor: danielus » 28 mar 2009, 23:31

ja dopiero że tak powiem zaczynam sie oswajać z tymi tabelkami i cyferkami :-D
według mnie kąt jest bdb.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 29 mar 2009, 08:24

to sie ciesze.
tak w warsztatach sprawszyli ze to jest strasznie duzo roboty, ze trzeba sciagac caly przod - koszt od 100 do 450zl.

W rezultacie zrobilem to sam. czas wykonania ok.30 - 45 min łącznie z jazdą próbną <ok> <ok>

Nie dajcie się naciagać na kase przez pseudo warsztaty ktore nie maja zielonego pojecia :!: :!: <ok> <ok>

Marianoit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 03 sty 2009, 19:35
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Marianoit » 29 mar 2009, 11:22

Dlatego ja mechaników omijam szerokim łukiem. Nie dość, że biorą jakieś ceny z kosmosu to jeszcze zawsze po nich się coś sypie ehhh....

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 18 maja 2009, 23:27

Mam pytanie na co ma znaczenie ten kąt wtrysku ???

U mnie sprawdzałem przy 90st temp chłodnicy i był (późny 0,2 - 0,4)
Jaki powinien być najlepiej lub w jakim przedziale??
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 19 maja 2009, 13:55

wcale nie trzeba ściągać przodu do ustawienia kąta wtrysku. dobry mechanik ściągnie odkręci tą dużą aluminiową dubeltówkę,osłonę pompy wtryskowej i ustawi koło przy pomocy imbusa. u mnie kąt wyszedł 0.6 i jest miodzio. autko pali na dotyk i nie kopci.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga