[A6 C5 2.5TDI AFB] Ustawienie kąta wtrysku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 29 maja 2008, 15:11
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
[a6 c5 2,5TDi] ustawienie zapłonu
podobny temat jest w benzyniakach
mam interface VAG i wiem że na 100% mam do ustawienia zapłon (kąt wtrysku pompy czy coś takiego). czekam już chyba z miesiąc na info z servisu audi kiedy mógłbym przyjechać a oni nic...
jeśli ktoś wie jak to się robi to proszę o instrukcje.
pozdro
mam interface VAG i wiem że na 100% mam do ustawienia zapłon (kąt wtrysku pompy czy coś takiego). czekam już chyba z miesiąc na info z servisu audi kiedy mógłbym przyjechać a oni nic...
jeśli ktoś wie jak to się robi to proszę o instrukcje.
pozdro
Quattro 
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania

RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania
- kylo99
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 991
- Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
- Imię: Adam
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
- Kontakt:
Tu masz wzor z A4 1.9tdi
Potrzebne narzędzia:
1. 13 - nasadowa
2. 10 - nasadowa
3. 13 - oczkowa
4. grzechotka z krótką przedłużką
5. śrubokręt krzyżakowy
6. drewniany kij o dł. ok 50 cm i średnicy ok. 4-5 cm
7. młotek
8. VAG-COM + notebook + interfejs ODB2 (lub inne urządzenie na którym możemy odczytać statyczny kąt wtrysku)
Wyposażenie dodatkowe:
1. 40-50 minut wolnego czasu
2. 0,5L-1,0L DogInTheFog (tutaj ilość i marka może zależeć od indywidualnych możliwości i upodobań
Rezanko:
Przed rozpoczęciem pracy najlepiej rozgrzać auto do 90 C po czym ustawiamy niuńkę na równej powierzchni,
wyłączamy zapłon i otwieramy maskę silnika, po czym zdejmujemy plastikową osłonę silnika (klucz nasadowy 10 ). I teraz:
1. Zdejmujemy osłonę paska rozrządu uwalniając dwa zaczepy (fot. 1 i fot. 2) i odkręcając śrubokrętem krzyżakowym plastikową śrubę (fot. 3) po czym wyjmujemy plastikowy zaczep w który była wkręcona (tutaj trzeba uważać, aby podczas wyjmowania nie upuścić go, ponieważ wtedy czekać nas będzie dodatkowo zdejmowanie dolnej osłony silnika, żeby go z tamtąd wyciągnąć, czego doświadczyłem osobiście
2. Luzujemy dwie śruby mocujące pompę z przodu auta za pomocą klucza nasadowego 13 na grzechotce z przedłużką. Dokonamy tego przez otwory w kole zębatym pompy
właściwie je wcześniej ustawiając. Właściwe położenie koła umożliwiające dostęp do śrub pokazane jest na fot. 4. ÂŚruba nr 1 jest dostępna przez otwór zaznaczony zieloną elipsą, natomiast śruba nr2 jest dostępna przez otwór znajdujący się pod śrubą mocującą koło zębate pompy (zielona strzałka)
Aby właściwie ustawić koło zębate, zapinamy bieg piąty i pchamy samochód do przodu dotąd, aż koło zębate ustawi się właściwie (może być przydatna druga osoba do obserwacji)
3. Luzujemy śrubę nr 3 (fot.5) za pomocą klucza oczkowego 13
4. Luzujemy śrubę nr 4 (fot. 6) za pomocą klucza nasadowego 13 na grzechotce (dostęp jest ciężki, ale "da się"). Teraz możemy wykorzystać pozycję drugą z wyposażenia dodatkowego
5. I teraz w zależności od tego, czy wartości kąta są za małe, czy za duże, przy pomocy kija drewnianego i młotka delikatnie przestawiamy pompę (minimalne wartości) w zgodzie z tym co chcemy uzyskać (fot. 7).
6. Po korekcie dokręcamy mocno śrubę nr 3 uruchamiamy silnik i kontrolujemy kąt
(VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2)
7. Jeśli kąt nadal jest nieprawidłowy gasimy silnik i powtarzamy punkty 5 i 6 do skutku.
8. Jeśli wartość kąta jest poprawna (druga fotografia poniżej) gasimy silnik i ponownie ustawiamy koło zębate pompy tak jak w pkt. 2, aby znowu uzyskać dostęp do śrub nr 1 i nr 2 i przykręcamy je mocno, następnie to samo ze śrubami 3 i 4.
9. Zakładamy osłonę paska rozrządu, zapinamy zapinki i wkładamy plastikowy zaczep i wkręcamy śrubę plastikową (fot. 3)
10. Zakładamy osłonę plastikową silnika i zamykamy maskę.
Ps.Wzór został napisany przez uzytkownika Audi A4 1.9 AFN z innego forum.
Moze Ci w jakims stopniu pomoze. 8-)
Potrzebne narzędzia:
1. 13 - nasadowa
2. 10 - nasadowa
3. 13 - oczkowa
4. grzechotka z krótką przedłużką
5. śrubokręt krzyżakowy
6. drewniany kij o dł. ok 50 cm i średnicy ok. 4-5 cm
7. młotek
8. VAG-COM + notebook + interfejs ODB2 (lub inne urządzenie na którym możemy odczytać statyczny kąt wtrysku)
Wyposażenie dodatkowe:
1. 40-50 minut wolnego czasu
2. 0,5L-1,0L DogInTheFog (tutaj ilość i marka może zależeć od indywidualnych możliwości i upodobań

Rezanko:
Przed rozpoczęciem pracy najlepiej rozgrzać auto do 90 C po czym ustawiamy niuńkę na równej powierzchni,
wyłączamy zapłon i otwieramy maskę silnika, po czym zdejmujemy plastikową osłonę silnika (klucz nasadowy 10 ). I teraz:
1. Zdejmujemy osłonę paska rozrządu uwalniając dwa zaczepy (fot. 1 i fot. 2) i odkręcając śrubokrętem krzyżakowym plastikową śrubę (fot. 3) po czym wyjmujemy plastikowy zaczep w który była wkręcona (tutaj trzeba uważać, aby podczas wyjmowania nie upuścić go, ponieważ wtedy czekać nas będzie dodatkowo zdejmowanie dolnej osłony silnika, żeby go z tamtąd wyciągnąć, czego doświadczyłem osobiście

2. Luzujemy dwie śruby mocujące pompę z przodu auta za pomocą klucza nasadowego 13 na grzechotce z przedłużką. Dokonamy tego przez otwory w kole zębatym pompy
właściwie je wcześniej ustawiając. Właściwe położenie koła umożliwiające dostęp do śrub pokazane jest na fot. 4. ÂŚruba nr 1 jest dostępna przez otwór zaznaczony zieloną elipsą, natomiast śruba nr2 jest dostępna przez otwór znajdujący się pod śrubą mocującą koło zębate pompy (zielona strzałka)
Aby właściwie ustawić koło zębate, zapinamy bieg piąty i pchamy samochód do przodu dotąd, aż koło zębate ustawi się właściwie (może być przydatna druga osoba do obserwacji)
3. Luzujemy śrubę nr 3 (fot.5) za pomocą klucza oczkowego 13
4. Luzujemy śrubę nr 4 (fot. 6) za pomocą klucza nasadowego 13 na grzechotce (dostęp jest ciężki, ale "da się"). Teraz możemy wykorzystać pozycję drugą z wyposażenia dodatkowego

5. I teraz w zależności od tego, czy wartości kąta są za małe, czy za duże, przy pomocy kija drewnianego i młotka delikatnie przestawiamy pompę (minimalne wartości) w zgodzie z tym co chcemy uzyskać (fot. 7).
6. Po korekcie dokręcamy mocno śrubę nr 3 uruchamiamy silnik i kontrolujemy kąt
(VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2)
7. Jeśli kąt nadal jest nieprawidłowy gasimy silnik i powtarzamy punkty 5 i 6 do skutku.
8. Jeśli wartość kąta jest poprawna (druga fotografia poniżej) gasimy silnik i ponownie ustawiamy koło zębate pompy tak jak w pkt. 2, aby znowu uzyskać dostęp do śrub nr 1 i nr 2 i przykręcamy je mocno, następnie to samo ze śrubami 3 i 4.
9. Zakładamy osłonę paska rozrządu, zapinamy zapinki i wkładamy plastikowy zaczep i wkręcamy śrubę plastikową (fot. 3)
10. Zakładamy osłonę plastikową silnika i zamykamy maskę.
Ps.Wzór został napisany przez uzytkownika Audi A4 1.9 AFN z innego forum.
Moze Ci w jakims stopniu pomoze. 8-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 29 maja 2008, 15:11
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
znalazłem na AKP:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... trysku+ake
gość jest dla mnie gigantem a ja mam dziś lekturę do poduszki
ale dzięki za dobre chęci.
[ Dodano: 2008-06-20, 22:45 ]
zczytałem swojego w/g instrukcji na AKP. tak jak przewidywałem jest nie tak jak powinno. zakres działania to 2 +-2 na opóźnionym a z logów które widziałem wzorcowych ideał to 3,2 a ja mam 4,6!!! teraz tylko do mechanika i siedzieć mu na głowie żeby mi pompy nie spierd*&%$$#
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... trysku+ake
gość jest dla mnie gigantem a ja mam dziś lekturę do poduszki
ale dzięki za dobre chęci.
[ Dodano: 2008-06-20, 22:45 ]
zczytałem swojego w/g instrukcji na AKP. tak jak przewidywałem jest nie tak jak powinno. zakres działania to 2 +-2 na opóźnionym a z logów które widziałem wzorcowych ideał to 3,2 a ja mam 4,6!!! teraz tylko do mechanika i siedzieć mu na głowie żeby mi pompy nie spierd*&%$$#
Quattro 
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania

RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania
[A6 C5 2.5 150km] Jaki kąt wtrysku?
Jestem od niedawna posiadaczem audi a6, po podłączeniu komputera wyskakuje mi błąd 550, czytałem trochę na ten temat, może być źle ustawiony kąt, czy ktoś wie jaka powinna być tam ustawiona wartość?
- kylo99
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 991
- Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
- Imię: Adam
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
- Kontakt:
kolego temat był juz poruszany
tu masz odp. :arrow: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... trysku+ake
tu masz odp. :arrow: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... trysku+ake
[A6 C5 2.5TDI] Jak zmienić kąt wtrysku.
U mnie kąt przekracza skalę w TDI Timing. Jak w Wag'u krok po kroku zmienić mu tą wartość. Odnalazłem post i kod 12233 do logowania nie działa. Dostaje info : za dużo błędów komunikacji. Dzięki za pomoc.
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Ustawienie kąta wtrysku jest dość łatwym zadaniem.ÂŚciągasz lewą (od strony kierowcy) górną obudowę rozrządu, następnie luzujesz 3 śruby na kole lewego wałka i leciutko kręcisz kołem pompy w prawą bądź lewą stronę(zależy od tego czy chcesz opóźnić czy przyśpieszyć kąt wtrysku).Następnie dokręcasz śruby (z wyczuciem!! nie na siłę!) i sprawdzasz czy kat jest OK.Jeśli nie czujesz się na siłach to podjedź do jakiegoś dobrego mechanika.
Ja robiłem to samodzielnie.Tutaj masz dbd instrukcję.
http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf
ps jaki masz motor V6 Tdi? bo opisana prze zemnie procedura dotyczy tego właśnie silnika.
Ja robiłem to samodzielnie.Tutaj masz dbd instrukcję.
http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf
ps jaki masz motor V6 Tdi? bo opisana prze zemnie procedura dotyczy tego właśnie silnika.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
[A6 C5 2.5TDI AFB] Ustawienie kąta wtrysku
Witam.
Dzisiaj ustawiłem sobie kąt wtryski bo nie był ustawiony.
Czy teraz jest juz ok??
Dzieki za opinie.
Dzisiaj ustawiłem sobie kąt wtryski bo nie był ustawiony.
Czy teraz jest juz ok??
Dzieki za opinie.
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
to sie ciesze.
tak w warsztatach sprawszyli ze to jest strasznie duzo roboty, ze trzeba sciagac caly przod - koszt od 100 do 450zl.
W rezultacie zrobilem to sam. czas wykonania ok.30 - 45 min łącznie z jazdą próbną
Nie dajcie się naciagać na kase przez pseudo warsztaty ktore nie maja zielonego pojecia :!: :!:

tak w warsztatach sprawszyli ze to jest strasznie duzo roboty, ze trzeba sciagac caly przod - koszt od 100 do 450zl.
W rezultacie zrobilem to sam. czas wykonania ok.30 - 45 min łącznie z jazdą próbną


Nie dajcie się naciagać na kase przez pseudo warsztaty ktore nie maja zielonego pojecia :!: :!:


- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź