Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1.8T 150KM 98''] HID - żółte światło po środku

Elektryka
Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

[A6 C5 1.8T 150KM 98''] HID - żółte światło po środku

Post autor: hoopek » 30 paź 2009, 20:58

Witam!
Po założeniu HIDów w A6 C5 z 98 roku światło po środku drogi jest żółtawe.. Co może być przyczyną? Jak włączam światełka, to przez 20-30 sekund jest rewelacyjnie białe po czym żółknie na środku.
ÂŻarniki HID są mocy 4300k. HIDy mają około 3 tygodni. Autko pochodzi ze szwecji i w pozycji "0" światełka się palą delikatnie (tzn. światła dzienne, jakieś 80% całej mocy) a w pozycji "I" jest 100% mocy.
Co myślicie o tej żółtej poświacie?

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 31 paź 2009, 22:01

Wydaje mi się, że to żarniki. U mnie po roku pojawiła się żółta poświata u góry, widoczna dobrze jak się zbliżyłem np. do ściany. Lampy świeciły coraz słabiej, wymieniłem żarniki i jak na razie jest ok.

John
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 22 sty 2009, 16:33
Lokalizacja: Kraków

Re: [A6 C5 1.8T 150KM 98''] HID - żółte światło po środku

Post autor: John » 31 paź 2009, 22:08

hoopek pisze:Witam!
Po założeniu HIDów w A6 C5 z 98 roku światło po środku drogi jest żółtawe.. Co może być przyczyną? Jak włączam światełka, to przez 20-30 sekund jest rewelacyjnie białe po czym żółknie na środku.
ÂŻarniki HID są mocy 4300k. HIDy mają około 3 tygodni. Autko pochodzi ze szwecji i w pozycji "0" światełka się palą delikatnie (tzn. światła dzienne, jakieś 80% całej mocy) a w pozycji "I" jest 100% mocy.
Co myślicie o tej żółtej poświacie?
Przez te 20 sekund żarnik się rozgrzewa, więc to że daje niebieskie/białe światło na początku to normalne. ÂŚwiatła z hid'em świecą na żółto, gdy odbłyśnik soczewki jest już w kiepskim stanie. W dodatku nie chce straszyć, ale HID nie nadaje się do świecenia na 80%. W żarówkach nie ma tego problemu, ale przetwornica żarnika, musi wytworzyć 25kV na starcie i później utrzymuje 85V niezależnie od napięcia wejściowego, jeśli to napięcie zmniejszymy przetwornica będzie się bardziej grzać jak również nie będzie w stanie wytworzyć odpowiednich napięć, co może szybko zniszczyć i ją i żarnik. Aczkolwiek nie wiem, w jaki sposób realizowane są te "światła dzienne", być może wina leży wyłącznie w zużytym żarniku, bądź odbłyśniku.

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 01 lis 2009, 10:45

Zużyty żarnik po 3 tygodniach? Wydaje mi się, że wina leży raczej po stronie zużytej soczewki w reflektorze. A co do tych świateł dziennych, to chyba muszę podjechać do jakiegoś elektryka by zmienił w komputerze by "0" to były światła wyłączone a nie te dzienne.

John
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 22 sty 2009, 16:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: John » 01 lis 2009, 12:40

hoopek pisze:Zużyty żarnik po 3 tygodniach? Wydaje mi się, że wina leży raczej po stronie zużytej soczewki w reflektorze. A co do tych świateł dziennych, to chyba muszę podjechać do jakiegoś elektryka by zmienił w komputerze by "0" to były światła wyłączone a nie te dzienne.
Zużyty odbłyśnik soczewki to raczej pewnik, ale on nie wpływa na żółty kolor świecenia, tylko mamy znacznie mniej tego światła na drodze. Możliwe, że winą jest właśnie ten tryb świateł dziennych. Dobrze by było, jak byś sprawdziła jakie napięcie podawane jest na przetwornicę, gdy włącznik świateł jest w pozycji 0. ÂŻarnik ksenonowy nie może świecić na pół gwizdka, on musi dostać na starcie 25 kV i później 85 V, jeśli twoja przetwornica jest słabej jakości (a skoro to zestaw hid, to jest to raczej pewnie) to nie była ona w stanie przy obniżonym napięciu wytworzyć tych 85 V, przez co żarnik nie osiągał zamierzonej temperatury itd. Być może to jest przyczyną tak szybkiego zużycia żarnika.

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 01 lis 2009, 14:20

Zasugerowałem żarniki, gdyż to było przyczyną żółtej poświaty u mnie (wymieniłem i jest ok). ÂŻarnik słabej jakości wypali się z pewnością szybciej niż Philips, czy Osram.

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 01 lis 2009, 14:36

krischm pisze:Zasugerowałem żarniki, gdyż to było przyczyną żółtej poświaty u mnie (wymieniłem i jest ok). ÂŻarnik słabej jakości wypali się z pewnością szybciej niż Philips, czy Osram.
Jak się ściemni, zrobię fotkę jak to wygląda i sami ocenicie. A jak to żarnik, to najpierw będę chciał się pozbyć tych świateł szwedzkich i dopiero zakupie nowe żarniki. A jakie polecacie i o jakiej mocy k? Obecnie mam taki zestaw HID 4300k.

John
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 22 sty 2009, 16:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: John » 01 lis 2009, 15:14

hoopek pisze:najpierw będę chciał się pozbyć tych świateł szwedzkich i dopiero zakupie nowe żarniki
Dobry pomysł. Wszystkie HID robione są w szopie w Chinach więc nie ma wielkiego znaczenia jakie kupisz, byle by nie przekraczać temperatury świecenia 5000K.

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 01 lis 2009, 17:14

Ciekawy temat...

Również mam założone HIDy z tym że 6000k (zamówiłem już 4300k bo 6000k są dla mnie zbyt niebieskie) Ja też u siebie zaobserwowałem zjawisko wąskiej, długiej żółtej poświaty, którą widać dokładnie na wprost auta tam gdzie się krzyżują dwie wiązki światła z prawego i lewego reflektora :roll:

W moim przypadku tak się stało po wymianie lamp tych zwykłych z lat 97-99 na te po "półlifcie" z dużą soczewką oraz dekielkami na żarówkach kierunkowskazów. Dodam ,że stare jak i nowe lampy sa firmy Hella, stare lampy świeciły już naprawdę słabiutko i światło było dosłownie niebieskie i mają już troszke jakby okopcone odblaski, natomiast nowe świecą nieporównywalnie lepiej, bielszym światłem i są po czyszczeniu... tylko dlaczego ta żółtawa poświata pojawiła się wlasnie w nowych lampach, hidy przełożyłem ze starych do nowych lamp, nigdzie paluchami nie dotknąłem za żarnik a jednak taka poświata jest :roll:

Jeśli by kończył się któryś z żarników to dawał by takie światło na calej płaszczyźnie a nie tylko przy osi symetrii pojazdu :-/

We wtorek powinny przyjść nowe żarniki 4300k wtedy je założę i się okaże czy to wina starych żarników czy może takie lampy :-?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

John
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 22 sty 2009, 16:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: John » 01 lis 2009, 17:53

eneron pisze: tylko dlaczego ta żółtawa poświata pojawiła się wlasnie w nowych lampach, hidy przełożyłem ze starych do nowych lamp, nigdzie paluchami nie dotknąłem za żarnik a jednak taka poświata jest :roll:
Ja bym jeszcze ruszył włączonym żarnikiem i sprawdził czy ta poświata nie znika. Nie można od takich żarników wymagać jakości, więc równie dobrze jest to efekt lipnego wykonania samego żarnika.

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 01 lis 2009, 18:33

John pisze:
eneron pisze: tylko dlaczego ta żółtawa poświata pojawiła się wlasnie w nowych lampach, hidy przełożyłem ze starych do nowych lamp, nigdzie paluchami nie dotknąłem za żarnik a jednak taka poświata jest :roll:
Ja bym jeszcze ruszył włączonym żarnikiem i sprawdził czy ta poświata nie znika. Nie można od takich żarników wymagać jakości, więc równie dobrze jest to efekt lipnego wykonania samego żarnika.
Tylko, że w starych lampach świecily dobrze tzn w sensie, że bez tej poświaty...

Zaczekam na nowe żarniki i się wtedy okaże....
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 01 lis 2009, 22:27

Jak pisałem wcześniej, wrzucam fotki światełek w nocy.
Oceńcie co jest przyczyną tej żółtej poświaty..
ÂŚwiatła w pozycji "I".
Fotka na dordze:
http://hoopek.neostrada.pl/HID/DSC07161.JPG

A tutaj stopniowe etapy rozgrzewania się żarnika:
http://hoopek.neostrada.pl/HID/DSC07165.JPG
http://hoopek.neostrada.pl/HID/DSC07166.JPG
http://hoopek.neostrada.pl/HID/DSC07167.JPG
http://hoopek.neostrada.pl/HID/DSC07168.JPG

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 02 lis 2009, 16:13

hoopek pisze:Jak pisałem wcześniej, wrzucam fotki światełek w nocy.
Oceńcie co jest przyczyną tej żółtej poświaty..

:shock: kurcze Twoje światełka naprawdę coś niedomagają :roll:

Wrzucam fotki swoich światełek, widać wyraźnie taką żółtą plamę w oddali, jak można jej się pozbyć? Myślę, że wymiana żarników nie wiele da pewnie to wina samych lamp <smuty>

Obrazek

Obrazek

Obrazek
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 02 lis 2009, 17:36

Przecież pisałem, że coś jest nie tak. Dziś zrobię jeszcze foteczkę z zewnątrz auta i na jakiejś ciemnej drodzę, bez lamp w oddali. A macie jakiś pomysł, co jest przyczyną takich słabych świateł?

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 02 lis 2009, 18:00

hoopek pisze:Przecież pisałem, że coś jest nie tak. Dziś zrobię jeszcze foteczkę z zewnątrz auta i na jakiejś ciemnej drodzę, bez lamp w oddali. A macie jakiś pomysł, co jest przyczyną takich słabych świateł?
Mi to raczej wygląda na żarniki. Gdy xenon się kończy to wlasnie świeci taką barwą jak u Ciebie i świeci coraz słabiej. Może warto wstawić zwykłą żarówkę H1 i zobaczyć jak reflektor rozkłada światło ze zwykłej żarówki. Przynajmniej będizeszm iałpewność czy to wina żarnika czy reflektora (obstawiam na 99,9% że zarniki masz uwalone)
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja