Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 2.4]Problem z wysoka temp oleju

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
tommmy80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 26 lut 2008, 00:37
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: U.K. - Donny

[C5 2.4]Problem z wysoka temp oleju

Post autor: tommmy80 » 16 cze 2008, 22:17

Witam Wszystkich !!!!

Mam bardzo powazne pytanie odnosnie temp oleju mojej audiczki. Prosze powiedzcie mi jaka jest normalna temperatura oleju bo u mnie jest chyba za wysoka - dokladnie 110 stopni i dochodzi do 115 gdy ok. 10 minut jade z predkoscia 150 km/h przy rozgrzanym silniku a jak jade do 100 - 120 km/h to jest 100 stopni (30 minut w miescie i tez ma 100 stopni). Powiem ze ta temp wzrasta, bo jak jechalem do Polski w marcu dochodzilo do 100 stopni a jechalem nawet 230 :-D

Co jest nie tak z ta temperatura. Prosze powiedzcie mi co zrobic. Plyn chlodzacy mam jakis rozowy :lol: nie wiem czy mam go wymienic czy to wina czegos innego.

Mam rowniez inny problem i pewnie ma zwiazek z wysoka temp. Mianowicie bierze mi olej - nie ma zadnego dymu z tylu tylko poca sie uszczelki od klawiatury (lewa bardziej) a tak to nie ma zadnych wyciekow - pokrywa sucha. Trasa Anglia - Polska 1750km dolalem ok 1 litra oleju. Wiele mechanikow mowi ze to nic nadzwyczajnego ale ja uwazam ze cos nie tak. Leje do niego pelny syntetyk 5w/30.
Auto odpala w pierwszych sekundach - nie sprawdzalem cisnienia silnika ale chyba wskazuje na to ze jest dobre - bo jakby bylo gdzies male to bym musialbym troche krecic - powiedzcie jezeli sie myle.



Mysle nad wymiana na pol syntetyka - nie jestem pewien czy 10w/40 to pol syntetyk bo na taki chce wymienic.


Dodam jeszcze ze wymienialem pasek rozrzadu w styczniu 2008 zaraz po zakupie ale nie wiem czy to cos ma z powyzszymi problemami zwiazek.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2008, 07:47 przez tommmy80, łącznie zmieniany 1 raz.
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 16 cze 2008, 22:52

u mnie chyba temp oleju jest w granicach 70-80st ,a temp cieczy 80-90st
a temp plynu nigdy niewyszla po za polowe,wentylator ja hamuje
a ja jadac do polski 1940 km oleju nic niewzielo i sie dziwie czego :roll:
bo wy tak dolewacie :roll:

Awatar użytkownika
arturro_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 07 lut 2008, 20:16
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: B-stok

Post autor: arturro_A6 » 16 cze 2008, 23:02

temperatura oleju powinna byc w granicach 100 stopni, sprawdz czujnik.
2.4 podobno slyna z tego ze zlopia olej, raczej musisz sie przyzwyczaic.
plyn chlodzacy powinien byc rozowy, taki jego kolor

macieja910

Post autor: macieja910 » 17 cze 2008, 11:04

tommmy80 pisze:Mam bardzo powazne pytanie odnosnie temp oleju mojej audiczki. Prosze powiedzcie mi jaka jest normalna temperatura oleju bo u mnie jest chyba za wysoka - dokladnie 110 stopni i dochodzi do 115 gdy ok. 10 minut jade z predkoscia 150 km/h przy rozgrzanym silniku a jak jade do 100 - 120 km/h to jest 100 stopni (30 minut w miescie i tez ma 100 stopni). Powiem ze ta temp wzrasta, bo jak jechalem do Polski w marcu dochodzilo do 100 stopni a jechalem nawet 230
Ja mam temperature oleju okolo 90 - 100 stopni przy normalnej jezdzie.
tommmy80 pisze:Co jest nie tak z ta temperatura. Prosze powiedzcie mi co zrobic. Plyn chlodzacy mam jakis rozowy nie wiem czy mam go wymienic czy to wina czegos innego.
U mnie tez jest rozowy i to jest jego prawidlowy kolor ;-)
arturro_A6 pisze:2.4 podobno slyna z tego ze zlopia olej, raczej musisz sie przyzwyczaic.
Arturro mi na 1000 km zjadlo narazie mniej niz pol litra wiec chyba nie sa az tak "olejozerne"??? :mrgreen:
tommmy80 pisze:Mysle nad wymiana na pol syntetyka - nie jestem pewien czy 10w/40 to pol syntetyk bo na taki chce wymienic.
A jaki masz przebieg???

macieja910

Post autor: macieja910 » 17 cze 2008, 11:05

kylo99 hehe troszke malo miarodajna twoja temperatura bo masz diesla :mrgreen: A poza tym masz 4 cylindrowca a my V6 ;-)

astma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 maja 2008, 12:10
Lokalizacja: OleSnica

Post autor: astma » 17 cze 2008, 11:10

Kolego sprawdz ciśnienie na garach a będziesz wiedział czy tempratura i zużycie oleju ma coś wspólnego z pierścieniami. Moim zdaniem to ci póściły pierścionki lub są zapieczone. Zapieczone można uratowac są płyny które czynia cuda ale trochę kosztują. pozdro. PS chciałbym się mylic. Daj znac jak będziesz coś wiedział.

Awatar użytkownika
arturro_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 07 lut 2008, 20:16
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: B-stok

Post autor: arturro_A6 » 17 cze 2008, 12:10

macieja910 pisze:Arturro mi na 1000 km zjadlo narazie mniej niz pol litra wiec chyba nie sa az tak "olejozerne"???
mi tyle siorbie na 10000 km (diesel) ale tak jak pisalem 2.4 sa znane z tego ze lubia lyknac olej.

Awatar użytkownika
tommmy80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 26 lut 2008, 00:37
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: U.K. - Donny

Post autor: tommmy80 » 17 cze 2008, 23:21

Witam WAS wszystkich.

Dzieki wielkie za odpowiedzi :!: :!: :!:
macieja910 pisze:A jaki masz przebieg???
Moj przebieg to prawie 90.000 mil tj jakies 144.000 km


astma pisze:Kolego sprawdz ciśnienie na garach a będziesz wiedział czy tempratura i zużycie oleju ma coś wspólnego z pierścieniami. Moim zdaniem to ci póściły pierścionki lub są zapieczone. Zapieczone można uratowac są płyny które czynia cuda ale trochę kosztują. pozdro. PS chciałbym się mylic. Daj znac jak będziesz coś wiedział.
Jasne dam znac jak tylko cos sie dowiem - nie chce jechac do salonu AUDI bo zabole 105 funtow. A z dobrymi mechanikami - polskimi czy tez nie jest kiepsko.
Cos wykombinuje i sprawdze to cisnienie - tak poza tym czy ktos wie jakie jest odpowiednie cisnienie dla 2.4 i V6 :?: :?:





Tak dla informacji dla kazdego - tu WAS roz***bie. Bylem dzisiaj w salonie AUDI i spytalem sie ile bedzie kosztowac wymiana uszczelniaczy zaworow i wszystkie pierscienie - zgadnijcie ile mi powiedzieli.

Czas trwania naprawy 20 godzin a koszt: :!: :!: :!: 2230.44 funty :!: :!: :!:


Dobre co nie - prawie wybuchlem smiechem jak sie dowiedzialem o cenie. Wiem ze to ASO co moglbym sie innego spodziewac :lol: :-D


Pozdrowki
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce

macieja910

Post autor: macieja910 » 18 cze 2008, 09:10

tommmy80 skoro masz tylko 144 tys. przebiegu to mysle ze u ciebie smialo jeszcze pojdzie syntetyk 5W40 ;-) Ja mam zrobione 210 tys i syntetyk mam zalany ;-)

astma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 maja 2008, 12:10
Lokalizacja: OleSnica

Post autor: astma » 18 cze 2008, 19:54

stopiń sprężania 10

Awatar użytkownika
tommmy80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 26 lut 2008, 00:37
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: U.K. - Donny

Post autor: tommmy80 » 18 cze 2008, 21:04

Witam,

macieja910 pisze:tommmy80 skoro masz tylko 144 tys. przebiegu to mysle ze u ciebie smialo jeszcze pojdzie syntetyk 5W40 ;-) Ja mam zrobione 210 tys i syntetyk mam zalany ;-)
Chce sprawdzic czy bardziej gestrzy olej pomoze z tym lykaniem oleju.
astma pisze:stopiń sprężania 10
Dzieki astma




Pozdro dla ALL
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce

Awatar użytkownika
pawel.s10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 05 maja 2008, 17:58
Lokalizacja: weymouth UK

Post autor: pawel.s10 » 21 cze 2008, 00:11

mi olej cieknie z pod korka wiec trzeba troche dolewać. mam pół syntetyk i 260tyś.
temp olej 80 przy normalnej jezdzie
trasa 150 olej 90-95 stopni
woda do 90
płyn chłodzący wiem że mam ale jaki kolor to zonk :-/

Awatar użytkownika
tommmy80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 26 lut 2008, 00:37
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: U.K. - Donny

Post autor: tommmy80 » 21 cze 2008, 23:22

pawel.s10 pisze:mi olej cieknie z pod korka wiec trzeba troche dolewać. mam pół syntetyk i 260tyś.
temp olej 80 przy normalnej jezdzie
trasa 150 olej 90-95 stopni
woda do 90
płyn chłodzący wiem że mam ale jaki kolor to zonk :-/


Dzieki pawel.s10 za INFO. czyli mam cos nie tak z ta temp. oleju. Mam zamiar kupic ten miernik do cisnienia na garach i napisze jakie jest.


POZDRO
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce

astma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 maja 2008, 12:10
Lokalizacja: OleSnica

Post autor: astma » 22 cze 2008, 13:18

Czekamy, czekamy.

macieja910

Post autor: macieja910 » 22 cze 2008, 13:30

tommmy80 no to czekamy na wyniki. A co do sprezania to musi byc dokladnie 10,5 : 1 ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga