[C5 2.4]Problem z wysoka temp oleju
- tommmy80
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 26 lut 2008, 00:37
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: U.K. - Donny
[C5 2.4]Problem z wysoka temp oleju
Witam Wszystkich !!
Mam bardzo powazne pytanie odnosnie temp oleju mojej audiczki. Prosze powiedzcie mi jaka jest normalna temperatura oleju bo u mnie jest chyba za wysoka - dokladnie 110 stopni i dochodzi do 115 gdy ok. 10 minut jade z predkoscia 150 km/h przy rozgrzanym silniku a jak jade do 100 - 120 km/h to jest 100 stopni (30 minut w miescie i tez ma 100 stopni). Powiem ze ta temp wzrasta, bo jak jechalem do Polski w marcu dochodzilo do 100 stopni a jechalem nawet 230 :-D
Co jest nie tak z ta temperatura. Prosze powiedzcie mi co zrobic. Plyn chlodzacy mam jakis rozowy :lol: nie wiem czy mam go wymienic czy to wina czegos innego.
Mam rowniez inny problem i pewnie ma zwiazek z wysoka temp. Mianowicie bierze mi olej - nie ma zadnego dymu z tylu tylko poca sie uszczelki od klawiatury (lewa bardziej) a tak to nie ma zadnych wyciekow - pokrywa sucha. Trasa Anglia - Polska 1750km dolalem ok 1 litra oleju. Wiele mechanikow mowi ze to nic nadzwyczajnego ale ja uwazam ze cos nie tak. Leje do niego pelny syntetyk 5w/30.
Auto odpala w pierwszych sekundach - nie sprawdzalem cisnienia silnika ale chyba wskazuje na to ze jest dobre - bo jakby bylo gdzies male to bym musialbym troche krecic - powiedzcie jezeli sie myle.
Mysle nad wymiana na pol syntetyka - nie jestem pewien czy 10w/40 to pol syntetyk bo na taki chce wymienic.
Dodam jeszcze ze wymienialem pasek rozrzadu w styczniu 2008 zaraz po zakupie ale nie wiem czy to cos ma z powyzszymi problemami zwiazek.
Mam bardzo powazne pytanie odnosnie temp oleju mojej audiczki. Prosze powiedzcie mi jaka jest normalna temperatura oleju bo u mnie jest chyba za wysoka - dokladnie 110 stopni i dochodzi do 115 gdy ok. 10 minut jade z predkoscia 150 km/h przy rozgrzanym silniku a jak jade do 100 - 120 km/h to jest 100 stopni (30 minut w miescie i tez ma 100 stopni). Powiem ze ta temp wzrasta, bo jak jechalem do Polski w marcu dochodzilo do 100 stopni a jechalem nawet 230 :-D
Co jest nie tak z ta temperatura. Prosze powiedzcie mi co zrobic. Plyn chlodzacy mam jakis rozowy :lol: nie wiem czy mam go wymienic czy to wina czegos innego.
Mam rowniez inny problem i pewnie ma zwiazek z wysoka temp. Mianowicie bierze mi olej - nie ma zadnego dymu z tylu tylko poca sie uszczelki od klawiatury (lewa bardziej) a tak to nie ma zadnych wyciekow - pokrywa sucha. Trasa Anglia - Polska 1750km dolalem ok 1 litra oleju. Wiele mechanikow mowi ze to nic nadzwyczajnego ale ja uwazam ze cos nie tak. Leje do niego pelny syntetyk 5w/30.
Auto odpala w pierwszych sekundach - nie sprawdzalem cisnienia silnika ale chyba wskazuje na to ze jest dobre - bo jakby bylo gdzies male to bym musialbym troche krecic - powiedzcie jezeli sie myle.
Mysle nad wymiana na pol syntetyka - nie jestem pewien czy 10w/40 to pol syntetyk bo na taki chce wymienic.
Dodam jeszcze ze wymienialem pasek rozrzadu w styczniu 2008 zaraz po zakupie ale nie wiem czy to cos ma z powyzszymi problemami zwiazek.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2008, 07:47 przez tommmy80, łącznie zmieniany 1 raz.
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce
- arturro_A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 07 lut 2008, 20:16
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: B-stok
Ja mam temperature oleju okolo 90 - 100 stopni przy normalnej jezdzie.tommmy80 pisze:Mam bardzo powazne pytanie odnosnie temp oleju mojej audiczki. Prosze powiedzcie mi jaka jest normalna temperatura oleju bo u mnie jest chyba za wysoka - dokladnie 110 stopni i dochodzi do 115 gdy ok. 10 minut jade z predkoscia 150 km/h przy rozgrzanym silniku a jak jade do 100 - 120 km/h to jest 100 stopni (30 minut w miescie i tez ma 100 stopni). Powiem ze ta temp wzrasta, bo jak jechalem do Polski w marcu dochodzilo do 100 stopni a jechalem nawet 230
U mnie tez jest rozowy i to jest jego prawidlowy kolortommmy80 pisze:Co jest nie tak z ta temperatura. Prosze powiedzcie mi co zrobic. Plyn chlodzacy mam jakis rozowy nie wiem czy mam go wymienic czy to wina czegos innego.
Arturro mi na 1000 km zjadlo narazie mniej niz pol litra wiec chyba nie sa az tak "olejozerne"??? :mrgreen:arturro_A6 pisze:2.4 podobno slyna z tego ze zlopia olej, raczej musisz sie przyzwyczaic.
A jaki masz przebieg???tommmy80 pisze:Mysle nad wymiana na pol syntetyka - nie jestem pewien czy 10w/40 to pol syntetyk bo na taki chce wymienic.
Kolego sprawdz ciśnienie na garach a będziesz wiedział czy tempratura i zużycie oleju ma coś wspólnego z pierścieniami. Moim zdaniem to ci póściły pierścionki lub są zapieczone. Zapieczone można uratowac są płyny które czynia cuda ale trochę kosztują. pozdro. PS chciałbym się mylic. Daj znac jak będziesz coś wiedział.
- arturro_A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 07 lut 2008, 20:16
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: B-stok
- tommmy80
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 26 lut 2008, 00:37
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: U.K. - Donny
Witam WAS wszystkich.
Dzieki wielkie za odpowiedzi :!: :!: :!:
Cos wykombinuje i sprawdze to cisnienie - tak poza tym czy ktos wie jakie jest odpowiednie cisnienie dla 2.4 i V6 :?: :?:
Tak dla informacji dla kazdego - tu WAS roz***bie. Bylem dzisiaj w salonie AUDI i spytalem sie ile bedzie kosztowac wymiana uszczelniaczy zaworow i wszystkie pierscienie - zgadnijcie ile mi powiedzieli.
Czas trwania naprawy 20 godzin a koszt: :!: :!: :!: 2230.44 funty :!: :!: :!:
Dobre co nie - prawie wybuchlem smiechem jak sie dowiedzialem o cenie. Wiem ze to ASO co moglbym sie innego spodziewac :lol: :-D
Pozdrowki
Dzieki wielkie za odpowiedzi :!: :!: :!:
Moj przebieg to prawie 90.000 mil tj jakies 144.000 kmmacieja910 pisze:A jaki masz przebieg???
Jasne dam znac jak tylko cos sie dowiem - nie chce jechac do salonu AUDI bo zabole 105 funtow. A z dobrymi mechanikami - polskimi czy tez nie jest kiepsko.astma pisze:Kolego sprawdz ciśnienie na garach a będziesz wiedział czy tempratura i zużycie oleju ma coś wspólnego z pierścieniami. Moim zdaniem to ci póściły pierścionki lub są zapieczone. Zapieczone można uratowac są płyny które czynia cuda ale trochę kosztują. pozdro. PS chciałbym się mylic. Daj znac jak będziesz coś wiedział.
Cos wykombinuje i sprawdze to cisnienie - tak poza tym czy ktos wie jakie jest odpowiednie cisnienie dla 2.4 i V6 :?: :?:
Tak dla informacji dla kazdego - tu WAS roz***bie. Bylem dzisiaj w salonie AUDI i spytalem sie ile bedzie kosztowac wymiana uszczelniaczy zaworow i wszystkie pierscienie - zgadnijcie ile mi powiedzieli.
Czas trwania naprawy 20 godzin a koszt: :!: :!: :!: 2230.44 funty :!: :!: :!:
Dobre co nie - prawie wybuchlem smiechem jak sie dowiedzialem o cenie. Wiem ze to ASO co moglbym sie innego spodziewac :lol: :-D
Pozdrowki
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce
- tommmy80
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 26 lut 2008, 00:37
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: U.K. - Donny
Witam,
Pozdro dla ALL
Chce sprawdzic czy bardziej gestrzy olej pomoze z tym lykaniem oleju.macieja910 pisze:tommmy80 skoro masz tylko 144 tys. przebiegu to mysle ze u ciebie smialo jeszcze pojdzie syntetyk 5W40 Ja mam zrobione 210 tys i syntetyk mam zalany
Dzieki astmaastma pisze:stopiń sprężania 10
Pozdro dla ALL
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce
- tommmy80
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 26 lut 2008, 00:37
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: U.K. - Donny
pawel.s10 pisze:mi olej cieknie z pod korka wiec trzeba troche dolewać. mam pół syntetyk i 260tyś.
temp olej 80 przy normalnej jezdzie
trasa 150 olej 90-95 stopni
woda do 90
płyn chłodzący wiem że mam ale jaki kolor to zonk
Dzieki pawel.s10 za INFO. czyli mam cos nie tak z ta temp. oleju. Mam zamiar kupic ten miernik do cisnienia na garach i napisze jakie jest.
POZDRO
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga