[A6,C5 2.5 TDi] Nie wiem w czym problem???? Coś z mocą.
[A6,C5 2.5 TDi] Nie wiem w czym problem???? Coś z mocą.
Witam, moj problem jaest taki ze odpalam auto rano (lekki mrozik) troche pochodzi jak zaczynam jechac Samochod nie ma mocy do 2000 tys.obr. jest ok, jak bardziej przycisne jest tak jak by rzecholenie silnik glosniej pracuje i po chwil wszystko jest normalnie przytrafia sie to jakeis dwa razy dziennie. Problem ze przebywam teraz za granica i nie chcial bym miec wizyty w jakims waarsztacie Niemieckim. Moge obawiac sie jakis wiekszych problemow??? Auto mam od 3 miesiecy i nie wiem co bylo przy nim robione ja wymienilem tylko olej i filtr. Audi A6 2.5 TDi 150KM
Ostatnio zmieniony 21 paź 2009, 22:46 przez Boldos, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Czesc Kolego
Przedstaw się w dziale powitań i popraw temat zgodnie z regulaminem bo cię opitolo... :-D
Trza by było pod kompa podłączyć i posprawdzać -moze cos wykaze. W moim przypadku w niskim przedziale obrotów takze zamulał z takiego powodu ze poprostu od czasu do czasu nie dostał po garach. Narazie jest ok fajnie przyspiesza bo go przepalam. Moze ty takze masz zaczadzone turbo lub jakąś nieszczelność w interkulerze. Pozdrawiam
Przedstaw się w dziale powitań i popraw temat zgodnie z regulaminem bo cię opitolo... :-D
Trza by było pod kompa podłączyć i posprawdzać -moze cos wykaze. W moim przypadku w niskim przedziale obrotów takze zamulał z takiego powodu ze poprostu od czasu do czasu nie dostał po garach. Narazie jest ok fajnie przyspiesza bo go przepalam. Moze ty takze masz zaczadzone turbo lub jakąś nieszczelność w interkulerze. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
moze troche glupie, ale:
ECU, jak jest zimny silnik, dziala na innych 'mapach' niz normalnie, > 80 C (informacja zdobyta na forum).
zasady uzytkowania diesla -> nie przekraczamy 2500 rpm dokad silnik sie nie zagrzeje (to tez 'zdobylem' na forum)
czyli dochodze (zaznaczylem - dziwnego :shock: ) wniosku, ze moze tak wlasnie ma byc i jest to prawidlowy objaw ?
moj, jak jest zimny to tez zamula -> tylko ze nie przekraczam nim 2200 rpm.
ECU, jak jest zimny silnik, dziala na innych 'mapach' niz normalnie, > 80 C (informacja zdobyta na forum).
zasady uzytkowania diesla -> nie przekraczamy 2500 rpm dokad silnik sie nie zagrzeje (to tez 'zdobylem' na forum)
czyli dochodze (zaznaczylem - dziwnego :shock: ) wniosku, ze moze tak wlasnie ma byc i jest to prawidlowy objaw ?
moj, jak jest zimny to tez zamula -> tylko ze nie przekraczam nim 2200 rpm.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
W myśl takiej zasady i stosowania jej przez nas , napewno nie pogorszy a wręcz przedłuzy żywotność naszych silniczków.tx-didi pisze:zasady uzytkowania diesla -> nie przekraczamy 2500 rpm dokad silnik sie nie zagrzeje (to tez 'zdobylem' na forum)
Problemem jest zapewne kiedy mamy rozgrzany silniczek i wtedy w tym niskim przedziale obr/min zamula. Niewątpliwie cos tam sie dzieje i dobrzeby było wyeliminować tą usterkę jak najszybciej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
ok-masz racje-na zimnym zamula,ale....
jeżeli nie dajemy w palnik przy zimnym silniku, do tych 2500, to i nie możemy mówić o zamulaniu bądz nie... A właśnie w fazie gdy silnik jest zimny to możemy stwierdzić, ze powinno sie zamulać - no nie?
Tak więc myśle , ze jezeli silnik osiągnie swoje nominalne parametry pracy 90stC woda i olej ok 100 i nie zamula to chyba wszystko jest ok ?
Z drugiej strony , dajmy na to, jeżeli ktośby pokusił się przycisnać na zimnym silniku to takze nie powinno być problemów z przyspieszaniem.
- napewno nie w dużym stopniu odczuwalny.
jeżeli nie dajemy w palnik przy zimnym silniku, do tych 2500, to i nie możemy mówić o zamulaniu bądz nie... A właśnie w fazie gdy silnik jest zimny to możemy stwierdzić, ze powinno sie zamulać - no nie?
Tak więc myśle , ze jezeli silnik osiągnie swoje nominalne parametry pracy 90stC woda i olej ok 100 i nie zamula to chyba wszystko jest ok ?
Z drugiej strony , dajmy na to, jeżeli ktośby pokusił się przycisnać na zimnym silniku to takze nie powinno być problemów z przyspieszaniem.
Czy to prawidłowy objawtx-didi pisze:czyli dochodze (zaznaczylem - dziwnego ) wniosku, ze moze tak wlasnie ma byc i jest to prawidlowy objaw ?

Chcialem zaznaczy że jak kupilem auto to nie było różnicy czy silnik zimny czy ciepły ciągnął tak samo,dopiero od jakiegoś tygodnia zauważylem tą róznice. Przestraszyłem sie troche czy mi w nim nic nie pada bo jak już wspomniałem nie chciał bym mieć wizyty w Niemieckim warsztacie. A ten dzwięk kiedy silnik przechodzi ze stanu zamulenia w normalną prace (nie nie wiem jak to opisac) taka glosniejsza praca Diesla(żęcholenie) trwa jakies 3,4 sekundy a pożniej wszystko jak ręką odją.