Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6,C5 2.5 TDi] Nie wiem w czym problem???? Coś z mocą.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Boldos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 08 lip 2009, 21:58
Lokalizacja: lubartow

[A6,C5 2.5 TDi] Nie wiem w czym problem???? Coś z mocą.

Post autor: Boldos » 19 paź 2009, 21:45

Witam, moj problem jaest taki ze odpalam auto rano (lekki mrozik) troche pochodzi jak zaczynam jechac Samochod nie ma mocy do 2000 tys.obr. jest ok, jak bardziej przycisne jest tak jak by rzecholenie silnik glosniej pracuje i po chwil wszystko jest normalnie przytrafia sie to jakeis dwa razy dziennie. Problem ze przebywam teraz za granica i nie chcial bym miec wizyty w jakims waarsztacie Niemieckim. Moge obawiac sie jakis wiekszych problemow??? Auto mam od 3 miesiecy i nie wiem co bylo przy nim robione ja wymienilem tylko olej i filtr. Audi A6 2.5 TDi 150KM
Ostatnio zmieniony 21 paź 2009, 22:46 przez Boldos, łącznie zmieniany 1 raz.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 20 paź 2009, 10:33

Czesc Kolego
Przedstaw się w dziale powitań i popraw temat zgodnie z regulaminem bo cię opitolo... :-D

Trza by było pod kompa podłączyć i posprawdzać -moze cos wykaze. W moim przypadku w niskim przedziale obrotów takze zamulał z takiego powodu ze poprostu od czasu do czasu nie dostał po garach. Narazie jest ok fajnie przyspiesza bo go przepalam. Moze ty takze masz zaczadzone turbo lub jakąś nieszczelność w interkulerze. Pozdrawiam

Boldos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 08 lip 2009, 21:58
Lokalizacja: lubartow

Post autor: Boldos » 21 paź 2009, 22:52

Zauważyłem że dzieje sie to tylko na zimnym silniku,brak mocy po wyżej 2500 tys.obr. Po przejechaniu jekieś 4 km wraca wszystko do normy. w Sobote moze uda mi sie go podpiąc pod kompa napisze jak cos sie dowiem. Dzieki za za rady. Pozdrawiam!!!!!

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 22 paź 2009, 08:01

Boldos pisze:w Sobote moze uda mi sie go podpiąc pod kompa napisze jak cos sie dowiem.
A do soboty jak sie nudzisz to wskakuj w ubranko robocze i tak jak pisałem posprawdzaj inter oraz wężyki przy zaworkach N..18 (przy filtrze paliwa) czy nie są powypinane.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 22 paź 2009, 08:09

moze troche glupie, ale:
ECU, jak jest zimny silnik, dziala na innych 'mapach' niz normalnie, > 80 C (informacja zdobyta na forum).

zasady uzytkowania diesla -> nie przekraczamy 2500 rpm dokad silnik sie nie zagrzeje (to tez 'zdobylem' na forum)

czyli dochodze (zaznaczylem - dziwnego :shock: ) wniosku, ze moze tak wlasnie ma byc i jest to prawidlowy objaw ?

moj, jak jest zimny to tez zamula -> tylko ze nie przekraczam nim 2200 rpm.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 22 paź 2009, 12:43

tx-didi pisze:zasady uzytkowania diesla -> nie przekraczamy 2500 rpm dokad silnik sie nie zagrzeje (to tez 'zdobylem' na forum)
W myśl takiej zasady i stosowania jej przez nas , napewno nie pogorszy a wręcz przedłuzy żywotność naszych silniczków.
Problemem jest zapewne kiedy mamy rozgrzany silniczek i wtedy w tym niskim przedziale obr/min zamula. Niewątpliwie cos tam sie dzieje i dobrzeby było wyeliminować tą usterkę jak najszybciej.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 22 paź 2009, 13:44

citrin pisze: ...
Problemem jest zapewne kiedy mamy rozgrzany silniczek i wtedy w tym niskim przedziale obr/min zamula.
...
wlasnie nie, kolega napisal ze dzieje sie tak na zimnym silniku... potem jest ok.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 22 paź 2009, 14:58

ok-masz racje-na zimnym zamula,ale....
jeżeli nie dajemy w palnik przy zimnym silniku, do tych 2500, to i nie możemy mówić o zamulaniu bądz nie... A właśnie w fazie gdy silnik jest zimny to możemy stwierdzić, ze powinno sie zamulać - no nie?
Tak więc myśle , ze jezeli silnik osiągnie swoje nominalne parametry pracy 90stC woda i olej ok 100 i nie zamula to chyba wszystko jest ok ?
Z drugiej strony , dajmy na to, jeżeli ktośby pokusił się przycisnać na zimnym silniku to takze nie powinno być problemów z przyspieszaniem.
tx-didi pisze:czyli dochodze (zaznaczylem - dziwnego ) wniosku, ze moze tak wlasnie ma byc i jest to prawidlowy objaw ?
Czy to prawidłowy objaw ?? - napewno nie w dużym stopniu odczuwalny.

Awatar użytkownika
tolondo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 195
Rejestracja: 07 maja 2008, 09:56
Imię: Dawid
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: seroczyn/gdansk

Post autor: tolondo » 22 paź 2009, 16:32

paro krotnie zdarzylo mi sie pocisnac na zimnym silniku,niestety i nie zauarzylem zeby zamulal.a wrecz wydawal sie jakis troche zywszy.sasiad wsiadlmi na abmicje beta inie odpuscilem i tak do 3700 obr na kazdym biegu ale potem mialem wyrzuty sumienia

Boldos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 08 lip 2009, 21:58
Lokalizacja: lubartow

Post autor: Boldos » 22 paź 2009, 20:57

Chcialem zaznaczy że jak kupilem auto to nie było różnicy czy silnik zimny czy ciepły ciągnął tak samo,dopiero od jakiegoś tygodnia zauważylem tą róznice. Przestraszyłem sie troche czy mi w nim nic nie pada bo jak już wspomniałem nie chciał bym mieć wizyty w Niemieckim warsztacie. A ten dzwięk kiedy silnik przechodzi ze stanu zamulenia w normalną prace (nie nie wiem jak to opisac) taka glosniejsza praca Diesla(żęcholenie) trwa jakies 3,4 sekundy a pożniej wszystko jak ręką odją.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja