[a6 c5 2.8 ] usprawnienie silnika i chip
-
sikor
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
[a6 c5 2.8 ] usprawnienie silnika i chip
witam . kilka razy juz poruszalem ten temat jednak nadal sie zastanawiam jak usprawnic silnik . rozmawialem dzis z wlascicielem hamowni i powiedzial ze chiptunning moze byc nieoplacalny bo np. niedawno robil audiczke 2,4 170 konikow i na hamowni pokazalo 133 konie po chipie wzroslo do 135,7 wiec obojetnie jak wyszlo to te koniki bardzo szybko zdychaja w audiczkach , podobne opinie slyszalem o moim silniku , przejrzalem forum i jest kilka rad np. kolega dorus gdzies pisze o odizolowaniu dolotu powietrza co podobno wyeliminowalo strate mocy w upalne dni , jesli ktos ma jeszcze jakies fajne rozwiazania to napiszcie , bo chce troche pogrzebac w aucie
, no i czy ktos byl z was z silnikiem wolnossacym na hamowni albo ma jakies pewne dane jak to wyglada w przypadku nieuturbionych silnikow czy faktycznie jest taki wielki spadek mocy po kilku latach
ja juz ze strachu przed ta hamownia zaczalem szukac silnika na allegro bo moj ma 300 tys i jak sie okaze ze mam 140 koni to sie zalamie
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8
2,4 170 konikow i na hamowni pokazalo 133 czy to mozliwe???
Moze to nie byla moc silnika tylko moc na kolach???
TO BYLO QUATTRO CZY OÂŚKA???
A co do silnika 2.8 teżczytalem ze kucyki odchodza w sina dal :evil:
Ciekawe jak jest z moim :?:
Mam 250 tys!!!
A co do silnika na allegro skad bedziesz mial pewnosc ile ma koni???
moze sie okazac ze tyle co Twój albo jeszcze mniej :shock:
I co wtedy :-?
Moze to nie byla moc silnika tylko moc na kolach???
TO BYLO QUATTRO CZY OÂŚKA???
A co do silnika 2.8 teżczytalem ze kucyki odchodza w sina dal :evil:
Ciekawe jak jest z moim :?:
Mam 250 tys!!!
A co do silnika na allegro skad bedziesz mial pewnosc ile ma koni???
moze sie okazac ze tyle co Twój albo jeszcze mniej :shock:
I co wtedy :-?
-
sikor
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
najpierw musze prekonac sie ile ma moj a pozniej jesli bedzie kiepsko , znalezc z mniejszym przebiegiem , nowszy i najlepiej samemu sobie go przywiezc z jakiegos rozbitka sam nie wiem , poprostu jesli sie okaze ze jest tam cos okolo 150 koni to bede zalowal ze nie kupilem 1.8t , bo po co mi takie spalanie , oplaty , pojemnsoc silnika skoro ma mniej koni niz stare bmw 1.8 bez turbiny......................... to audi 2.4 mialo naped na przod , zreszta podal moc sumujac moc na kolach i straty wynikajace z calej reszty , dodal tez ze silniki audi 2.4 2.8 i inne wolnossace tak maja wiec nie wyssaltego z paca w koncu mi odradzil chipa bo i tak pewnie bedzie mniej mocy niz powinno byc bez niego a przeciez powinno mu zalezec na kasie za chipa ..............
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8
To jest fakt z tym spalaniem ale ostatnio próbowalem sie z vectra 2.5 170hp.Dodam ze maly przebieg i autko zadbane silnik jak nówka!!!I moje qattro ma takie samo przyspieszenie!!!Niby mam wiecej mocy ale tez wieksza mase :oops: No i naped qattro który troche zabiera mocy :!: A wiec u mnie chyba nie jest tak zle????
Ale najlepiej sprawdzic to na hamowni 8-)
Ja sie nieodwaze pojechac na hamownie bo potem by mnie mogla glowa przez miesiac boleć :mrgreen:
Ale najlepiej sprawdzic to na hamowni 8-)
Ja sie nieodwaze pojechac na hamownie bo potem by mnie mogla glowa przez miesiac boleć :mrgreen:
-
sikor
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
co do vectry - wcale nie musiala miec juz 170 koni
, ale nie wiadomo jak jest naprawde z tymi mocami duzo sie tu pisze o tym ale jeszcze nie widzialem zadnego wykresu , ja jadac do polski mialem wlaczony gps i na kompie mam 243 maxymalna predkosc z tym ze nawet nie jechalem w celu sprawdzenia poprostu tak mi sie zagalopowalo , fabryczna to 237 chyba wiec tez niepowinno byc zle ale nie wiadomo czy to nie bylo troche z gorki z wiatrem itd. a6 nie sa lekkie ale 193 to tez nie malo a uzytkownicy 110 konnych 1.9 nie nazekaja na dynamike , nie mam w tej chwili mozliwosci na zmierzenie mojego autka ale gdyby ktos sie zgodzil to nawet doloze czesc pieneidzy zeby zmierzyl jakiegos wolnossacego i pokazal wykres , no i nie wiem jak twoj ale u mnie moc czuc dopiero powyzej 3,5 tys obrotow , jesli tylko znajde tutaj tasme termiiczna to poprobuje z tym owijaniem dolotu moze to troche pomoze bo faktycznie jak goraco to jakby byl slabszy , no i mam nadzieje ze jest wiele innych pomyslow na wskrzeszenie kilku koni
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8
Ja zauwazylem ze silnik 2.8 jest wrazliwy na jakosc paliwa ostatnio bylem w Chorwacji i musze powiedziec ze jak zatankowalem tam swoja niunie 98 to czuc bylo wyrazny wzrost mocy.Jakby jej z 20 hp przybylo :shock:
PO przekroczeniu 4,5tys/obr dostawala wyraznego kopa :mrgreen:
No i srednie spalanie wynioslo mi na tym paliwie 10L/100km a dodam ze predkosci byly autostradowe :-P W pewnie dlatego ze autostrada jechalem :mrgreen:
A co do predkosci max. nie sprawdzalem
ale z wł. klima 240 spokojnie dalo rade {licznikowe} moze bylo by wiecej tylko pasazerowie zaczeli krzyczec :mrgreen:
PO przekroczeniu 4,5tys/obr dostawala wyraznego kopa :mrgreen:
No i srednie spalanie wynioslo mi na tym paliwie 10L/100km a dodam ze predkosci byly autostradowe :-P W pewnie dlatego ze autostrada jechalem :mrgreen:
A co do predkosci max. nie sprawdzalem
-
sikor
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
no to niezle zaraz zaczniemy pisac czy ob y nasze autka nie maja wiecej niz 193 konie :-D
co do paliwa masz racje ja wyjezdzam polskie 98 i tankuje prawie na pusty bak dunskie 98 - kilkanascie kilometrow i wydaje sie jakby ci ktos dopompowal kola
, jednak nadal nic nie wymyslilismy w sprawie mojego tematu ,
tak mi sie przypomnalo moja audib4 jest troche slabsz awiec bardziej czuc kazda zmiane w mocy i na dunskim paliwie przekraczala 190 km/h a na polskim nie chiala dobic do 180 , moze tez mial na to wplyw wiatr itd ale widocznie to wyjatkowy zbieg okolicznosci bo probowalem kilka razy
co do paliwa masz racje ja wyjezdzam polskie 98 i tankuje prawie na pusty bak dunskie 98 - kilkanascie kilometrow i wydaje sie jakby ci ktos dopompowal kola
tak mi sie przypomnalo moja audib4 jest troche slabsz awiec bardziej czuc kazda zmiane w mocy i na dunskim paliwie przekraczala 190 km/h a na polskim nie chiala dobic do 180 , moze tez mial na to wplyw wiatr itd ale widocznie to wyjatkowy zbieg okolicznosci bo probowalem kilka razy
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8
-
sikor
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
tak masz racje dlatego psialismy ze to licznikowe albo ze z gps-a ale moglo byc z gorki 
poprostu zeszlismy troche z tematu , jednak jest kilka rzeczy ktore by pomogly jak np . czytalem o czyszczeniu przeplywki , o tym ze kolega (chyba dorus) z forum odizolowal uklad dolotowy od cieplego powietrza i mial opisac jednak nie opisal wiec myslem ze moze tu ktos zrobi a druga sprawa to zmierzenie tej mocy na hamowniach i chociaz po czesci rozwiac wszstkie te domysly , dla mnie chip tuning ktory jest opisany na jednej ze stron www , czyli ze 193 do 210 konikow bylby satysfakcjonujacy tymbardziej ze a6 c6 ma wlasnie 210 konikow w silniku 2.8 , tyle ze skoro audiczka 2.4 legitymuje sie 133 konmi to robi sie troche nieciekawie tymbardziej ,ze koles powiedzial ze to nic nowego w silnikach audi
poprostu zeszlismy troche z tematu , jednak jest kilka rzeczy ktore by pomogly jak np . czytalem o czyszczeniu przeplywki , o tym ze kolega (chyba dorus) z forum odizolowal uklad dolotowy od cieplego powietrza i mial opisac jednak nie opisal wiec myslem ze moze tu ktos zrobi a druga sprawa to zmierzenie tej mocy na hamowniach i chociaz po czesci rozwiac wszstkie te domysly , dla mnie chip tuning ktory jest opisany na jednej ze stron www , czyli ze 193 do 210 konikow bylby satysfakcjonujacy tymbardziej ze a6 c6 ma wlasnie 210 konikow w silniku 2.8 , tyle ze skoro audiczka 2.4 legitymuje sie 133 konmi to robi sie troche nieciekawie tymbardziej ,ze koles powiedzial ze to nic nowego w silnikach audi
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8
- corel
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 346
- Rejestracja: 23 cze 2009, 14:09
- Imię: Karol
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Trójmiasto
Przylaczajac sie do tematu szczerze tez obawiam sie sprawdzania auta na hamowni
jednakze skoro osiagnalem predkosc wieksza niz maxymalna predkosc fabryczna (z tego co pamietam napisane bylo 235 km/h dla 2.8) a setke robilem w 8,5 s
wiec raczej nie jest zle. A co do tego 2.4 i 133 to by mnie to zabolalo bardzo... jestem tylko ciekaw czy ten silnik nie jest uszkodzony i czy czesci typu świece, przewody, przeplywka itd sa sprawne... :?:
-
sikor
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
tego nikt nie wie ale 2.8 podobno tez sie osłabia po kilku latach , jeśli mam 150 koni zamiast 193 to zmieniam furę na inna , ja rozumiem ze przebieg i wogole no ale bez przesady jeśli to ze silniki vw/skoda/seat/audi są tak "niedorobione " to szkoda czasu na podniecanie się ze mam 193 konie i mogę sobie trochę pofruwać , jak mam miec spalanie 12 na 100 przy 150 konikach to wole kupić 136 konna opla astre i robic kolesi w a6 2.8 ....................................................................przykra sprawa ale trochę się zawiodłem na swojej niunce
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8
-
sikor
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
nie nie mam , u mnie jest wszystko seryjnie , myslaem o wydechu bo moj mi sie nie podoba (nie widac nawet koncowek a jak kupowalem to liczylem na dwie po bokach ) , musze przejechac sie na hamownie i sprawdzic co jest ale silnik naprawde jakos mi nie wyglada na prawie 200 koni niby predkosc max duza i powyzej 100 jakos ciagnie ale mimo to srednio, wymienie jeszcze raz filtr powietrza , swiece , kable , i wtedy pojade na hamownie zobacze ak jest naprawde jesli moc bedzie ponizej 180 koni to bede szukal przyczyny , spalanie jest male jak na ten silnik bo mieszcze sie zawsze w 10/100 juz mialem taki problem ale wymiana filtra paliwa pomogla , zmierzylem jednak cisnienie na pompie paliwa i jest o chyba 2-3 bary nizsze niz powinno byc nominalnie , czy myslicie ze to tez moze byc przyczyna ? (chyba ze spadku mocy nie ma a bardziej moj niedosyt po roku jezdzenia )
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8
Może ta strona będzie pomocna w temacie,ja też myślę jak tu dorzucić pare kucy. http://www.44tuning.pl/audi/chip-tuning ... 93-km.html
-
sikor
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
hmm ciekawe tylko pisalem o tym z tunerem , o ktorym jerst wczesniej i odpowiedzial ze to sie tyczy tylko nowego silnika(jakby takie byly) , a stary moze miec na tyle malo koni ze po tuningu nie bedzie mial tyle ile seria , 17 konikow i 30 nm to nie tak malo no ale jesli juz sie ma te 193 a nie np 150-160 , byla zreszta seria 2.8 210 km ale nie wiem czym sie roznila od 193
wlasnie w innym temacie znalazlem linka http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_A6 , i tu jest napsiane ze 2.4 mialy tez 136 koni wiec moze on mierzyl taki silnik i dlatego uwazal ze tyle brakuje do serii a brakowalo tylko 3 koni bo wlasciciel tez byl w bledzie co do mocy sowjego autka
wlasnie w innym temacie znalazlem linka http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_A6 , i tu jest napsiane ze 2.4 mialy tez 136 koni wiec moze on mierzyl taki silnik i dlatego uwazal ze tyle brakuje do serii a brakowalo tylko 3 koni bo wlasciciel tez byl w bledzie co do mocy sowjego autka
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8









