[ a6 C5 1.8t ]jaki tuning
- fenix185
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 21 cze 2008, 18:13
- Lokalizacja: Gorzow Wielkopolski
Witam panowie moze i macie racje z tymi silnikami 2,7 2,8v6 itd. ale kazdy bedzie zawsze zachwalal silnik jaki ma u siebie lub z jakim ma doswiadcznie kolega w temacie napisal czy mozecie mu jakos pomoc a wy piszecie o dupie marynie lacznie z tym cwaniakiem co zlutowal ciobie karton chipow i mial ponad 200ps Ja chialbym tez sie czegos dowiedziec jak kolega ktory zaczol ten temat jak podkrecic nasze 1.8T bo takie wlasnie silniki mamy i chcemy z nich cos wydobyc a nie dowiedziec sie co jest lepsze czy gorsze :-D jestescie tacy oczytani i wiecie duzo zeczy wiec napiszcie jak podkrecic 1.8T na starcie nie wydaja na to duzej sterty kasy bo chyba o to nam wszyskim chodzi miec duzo pod maska ale i z rozsadna kaska 

ZAPRASZAM WSZYSKICH Z WOJ.LUBUSKIEGO NA ZLOTY I SPOTY W GORZOWIE WLKP WIECEJ INFO. viewtopic.php?t=6718
- posti
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 387
- Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
- Imię: Robert
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Fenix185 mysle ze mógłbys zrobic nastepujące kroki:
1. jezeli koszty chcesz miec małe to na poczatek nei wymieniaj turba
2. wymień sobie instalacje IC czyli zastąp seryjny intercooler czymś wiekszym co bedzie bardziej wydajne, a tym samym obniży ci temp na dolocie do turba i tym samym zwiekszy wydajnosc turba.
3. znodyfikuj wydech zeby był wiekszy przelot
4. znajdz sobie firmę która zrobi ci profesjonalny CHIP i schamuje auto
no i ja bym na ty pozostał jezeli koszty maja byc male. mysle ze koszt tych operacji które ci podałem to: instalacja IC ok 1000zł, wydech ok 1000zł i CHIP ok 1000zł. Jezeli to przekracza budżet to mozesz ewentualnie zrezydnowac z wydechu. Ale z doświadczenia ci powiem ze za 1-2 miesiące od skończenia prac znowu bedzie ci mało <LOL>
1. jezeli koszty chcesz miec małe to na poczatek nei wymieniaj turba
2. wymień sobie instalacje IC czyli zastąp seryjny intercooler czymś wiekszym co bedzie bardziej wydajne, a tym samym obniży ci temp na dolocie do turba i tym samym zwiekszy wydajnosc turba.
3. znodyfikuj wydech zeby był wiekszy przelot
4. znajdz sobie firmę która zrobi ci profesjonalny CHIP i schamuje auto

no i ja bym na ty pozostał jezeli koszty maja byc male. mysle ze koszt tych operacji które ci podałem to: instalacja IC ok 1000zł, wydech ok 1000zł i CHIP ok 1000zł. Jezeli to przekracza budżet to mozesz ewentualnie zrezydnowac z wydechu. Ale z doświadczenia ci powiem ze za 1-2 miesiące od skończenia prac znowu bedzie ci mało <LOL>
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
- szerszeń
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 cze 2008, 20:28
- Imię: Radek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bełchatów
Witam jak napisał Mad Max najszybciej i najtaniej jest poprzez chip (zmiana oprogramowania). Ja byłem z fordem w Zastec'u w łodzi ze 147 KM/257 Nm wyszło 186 KM/342 Nm (wykres jak ktoś chce mogę wrzucić) pytałem o swoją a4 i powiedział że można uzyskać podobny wynik, całość wyniosła 1400 zł. Hamowanie przed i po i profesjonalnie wg. Mnie, pozdro
Jest : Audi A6 2.4 177 KM
było Audi A4 1.8 T. 95 r.
było Audi A4 1.8 T. 95 r.
Gdzie można dostać te części i jaka firmę polecaszposti pisze:Fenix185 mysle ze mógłbys zrobic nastepujące kroki:
1. jezeli koszty chcesz miec małe to na poczatek nei wymieniaj turba
2. wymień sobie instalacje IC czyli zastąp seryjny intercooler czymś wiekszym co bedzie bardziej wydajne, a tym samym obniży ci temp na dolocie do turba i tym samym zwiekszy wydajnosc turba.
3. znodyfikuj wydech zeby był wiekszy przelot
4. znajdz sobie firmę która zrobi ci profesjonalny CHIP i schamuje auto
no i ja bym na ty pozostał jezeli koszty maja byc male. mysle ze koszt tych operacji które ci podałem to: instalacja IC ok 1000zł, wydech ok 1000zł i CHIP ok 1000zł. Jezeli to przekracza budżet to mozesz ewentualnie zrezydnowac z wydechu. Ale z doświadczenia ci powiem ze za 1-2 miesiące od skończenia prac znowu bedzie ci mało <LOL>

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 lip 2009, 22:33
- Lokalizacja: Lublin
- posti
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 387
- Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
- Imię: Robert
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
nie wiem jakie tam są turbiny w 150 i 180KM ale obawiam sie ze moze byc to dalej K03 wiec zysku wielkiego raczej nei bedzie... ja bym proponował wstawic turbo K04 z audi TT lub S3 gdzie seryjnie jest 225KM z 1,8T. Wtedy zrobic program i mocy na 100% przybedzie i to znacznieKamil_LbN_ pisze:Witam
Mam pytanie
Mam Audi a6 1.8T 150km AEB
Mam założoną turbinę od wersji 1.8T 180Km podobno ma trochę większy wirnik
Podobno trzeba przestawić na komputerze dawkę powietrza
Czy będzie różnica na taj turbinie z 180km od turbiny z 150km????
Z góry dzięki

/pozdrawiam
Kluczowe jest w tym modelu sprzęgło, które wg moich informacji wytrzymuje w wersji 150 koni około 180-190koni. Przerobienie silnika na moc powyżej 200 koni wymaga w tym modelu również zmian w sprzęgle. Wtryski, turbina, intercooler, sprzęgło i zdaje się pompa paliwa... To tyle z informacji jakie ja zdobyłem przed modyfikacją mojego 1,8T, której ostatecznie nie przeprowadziłem.
A6 mam i ja 

- posti
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 387
- Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
- Imię: Robert
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
silnik 150KM mozna ingerencji w sprzegło, wtryski pompe paliwa itp itd podciągnac do ok 200KM. Jezeli tkos chce robić grube mody to sie zaczyna zabawa w takie rzeczy jak: sprzegło, intercooler, wtryski, pompa paliwa, orurowanie instalacji nad i podciśnienia, wydech, hamulce, zawieszenie, czasami skrzynia biegów, nie mówiąc juz o standartach takich jak wskaźniki boost, egt, (przynajmniej te 2) zeby kontrolować to co sie dzieje, pożądne strojenie i program 
wiec reasumując rozsądne mody są dosc oplacalne bo mamy wyraźny wzrost mocy i momentu obrotowego, natomiast mocne mody pozostaja dla ludzi z grubym portfelem i wielkich fanów konretnego modelu samochodu, bo jezeli ktos nie pała wielką miłoscia do np audi a6 to nei ma sensu robic z tego samochodu auta sportowego bo i tak nigdy takim nei ebdzie bo jest za ciezkie i poprostu nigdy nie zrobi sie z niego auta typowo sportowego jak np IMPREZA, LANCER EVO itp itd
[ Dodano: 2009-08-24, 23:40 ]
czyli generalnei mozna powiedziec ze gustaff, ma racje w tym co pisze, bo utrzymujemy granice 200KM i powiedzmy +/- 30KM w zaleznosci od tego w jakim stanie jest auto przed modami

wiec reasumując rozsądne mody są dosc oplacalne bo mamy wyraźny wzrost mocy i momentu obrotowego, natomiast mocne mody pozostaja dla ludzi z grubym portfelem i wielkich fanów konretnego modelu samochodu, bo jezeli ktos nie pała wielką miłoscia do np audi a6 to nei ma sensu robic z tego samochodu auta sportowego bo i tak nigdy takim nei ebdzie bo jest za ciezkie i poprostu nigdy nie zrobi sie z niego auta typowo sportowego jak np IMPREZA, LANCER EVO itp itd
[ Dodano: 2009-08-24, 23:40 ]
czyli generalnei mozna powiedziec ze gustaff, ma racje w tym co pisze, bo utrzymujemy granice 200KM i powiedzmy +/- 30KM w zaleznosci od tego w jakim stanie jest auto przed modami
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
:?: .....ze co?? gdzie obnizy temp.? na dolocie do "turba" :?:posti pisze:Fenix185 mysle ze mógłbys zrobic nastepujące kroki:
.
.
.
2. wymień sobie instalacje IC czyli zastąp seryjny intercooler czymś wiekszym co bedzie bardziej wydajne, a tym samym obniży ci temp na dolocie do turba i tym samym zwiekszy wydajnosc turba........
.
chyba do kolektora dolotowego kolego.

- posti
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 387
- Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
- Imię: Robert
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
tak masz racje...wystąpiła pomyłka klawiaturowa miało był "od" a widze ze napisałem "do"... rzeczą naturalna jest ze dążymy to jak najniższej temperatury na dolocie do silnika ponieważ im nizsza temp powietrza tym wiecej tlenu, a im wiecej tlenu tym wiecj ognia :D:D:D
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
powracajac do silnika 1.8T 150KM i podniesienie mocy to
wczoraj moj szwagier odebral auto z DYNOSOFTU i ma 205KM,
nie pamietam dokladnie ale ok 320Nm,
(naprawde duzo mu wyszlo, jak w dieslu, tylko ciagnie do 6 tys. obr.)
ma zrobiony wydech 3" oraz katalizator sportowy, nowy soft,
a turbina ustawiona na 0.8 bara (nieduze cisnienie na seryjnej T)
PZDR///
EDIT:
turbina zostala zmieniona na K03s (od 180KM)
wczoraj moj szwagier odebral auto z DYNOSOFTU i ma 205KM,
nie pamietam dokladnie ale ok 320Nm,
(naprawde duzo mu wyszlo, jak w dieslu, tylko ciagnie do 6 tys. obr.)

ma zrobiony wydech 3" oraz katalizator sportowy, nowy soft,
a turbina ustawiona na 0.8 bara (nieduze cisnienie na seryjnej T)
PZDR///
EDIT:
turbina zostala zmieniona na K03s (od 180KM)
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2009, 23:46 przez BartG60, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam...
Pozwolicie ze sie wtrace do dyskusji z pytaniem...Posiadam taki sam silnik jak zalozyciel tego tematu...A moje pytanie brzmi : Wszyscy pisza o wiekszych obciazeniacha jakie przenosi sprzeglo po chipowaniu...A jak to wyglada w automacie?Ja wlasnie taka skrzynie posiadam i nie wiem czy sprzeglo w ogole da sie tu ruszyc i jak odczuwa ono zwiekszenie mocy?
Pozdrawiam
Pozwolicie ze sie wtrace do dyskusji z pytaniem...Posiadam taki sam silnik jak zalozyciel tego tematu...A moje pytanie brzmi : Wszyscy pisza o wiekszych obciazeniacha jakie przenosi sprzeglo po chipowaniu...A jak to wyglada w automacie?Ja wlasnie taka skrzynie posiadam i nie wiem czy sprzeglo w ogole da sie tu ruszyc i jak odczuwa ono zwiekszenie mocy?
Pozdrawiam
Witam, jezeli na 100% masz turbine od 180KM to roznica jest takaKamil_LbN_ pisze:Witam
Mam pytanie
Mam Audi a6 1.8T 150km AEB
Mam założoną turbinę od wersji 1.8T 180Km podobno ma trochę większy wirnik
Podobno trzeba przestawić na komputerze dawkę powietrza
Czy będzie różnica na taj turbinie z 180km od turbiny z 150km????
Z góry dzięki
ze strona "zimna" turbiny, czyli ta co "wali w cylindry" ma wieksza srednice.
Po zmianie softu 200KM to zaden problem.
PZDR///
[ Dodano: 2009-10-22, 05:33 ]
dla zainteresowanych 1.8T wklejam wykres z hamowni,
porownanie A6 z seryjnym silnikiem 180KM
z A4 1.8T w seri 150KM w ktorym
zalozono turbine K03s i zostal zmieniony uklad wydechowy.
Calosc na lajtowym doladowaniu zeby silnik nie dostawal w dupe
