Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5 TDI AFB] Problem z ladowaniem

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

[A6 C5 2.5 TDI AFB] Problem z ladowaniem

Post autor: ma_pok » 23 sie 2009, 21:43

Witam.
Dzisiaj wracajac do domu Gdynia => Lębork (ok 70km) zapalila mi sie na chwilke kontrolka ladowania ale po kilku sekundach zgasla.
Jak dojechalem na miejsce zgasilem silnik i poczulem taki lekki zapach spalenizny. Po ok 20 min chcialem jechac dalej w trase i tu kontrolka ciagle sie juz palila, nie na maxa ale leciutko sie swiecila. Wskaznik pokazal zamiast 14V tylko 12V. Podczas prob i sprawdzenia kontrolka ladowania w koncu zgasla ale ladowanie nie wzroslo - dalej jest 12V.

Jak myslicie co to moze byc?? Tylko szczotki juz sie skonczyly czy cos wiecej moze sie dziac?? I czy mozna wymienic szczotki bez wyciagania calego alternatora??


Z gory dzieki za pomoc

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 23 sie 2009, 22:14

sluchaj a szczotki wymontuje bez wyciagania alternatora?? i czy ewentualnie wymontuje alternator bez sciagania przodu??

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 23 sie 2009, 22:33

wielkie dzieki. jutro wjezdzam na kanal i zobacze co w trawie piszczy

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 24 sie 2009, 23:25

no i dzisiaj sie zabralem za robote. faktycznie udalo sie wyciagnac alternator bez sciagania przodu. walniety byl regulator napiecia wiec pojechal do sklepu zyby kupic nowy. niestety nie mieli boscha wiec kupilem zamiennik (jakis polski) zamontowalem do alternatora i pokazalo na mierniku u znajomego elektryka ze teraz jest ok. zlozenie klockow zajelo ok. 1:15 h i w koncu go odpalilem.
Od razu po odpaleniu kontrolka gasnie ale po 1sek sie znowu zapala i leciutko sie swieci. wskaznik napiecia oscyluje pomiedzy 12 a 14V. jak jest klima to na chwile spada ale zazwyczaj trzymal sie ok 13V. zrobilerm ok 15km i jak sie sciemnilo to zauwazylem ze leciutko swieci sie kontrolka od swiec zarowych. I teraz jakciekawsze, ta kontrolka gasnie jak zaciagne reczny tzn w momencie zaswiecenia sie kontrolki od recznego. O CO KAMON??????

czy to wina taniej podroby regulatora czy poprostu szczotki sie jeszcze docieraja i to jest normalne po wymianie?????

łukaszgdynia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 233
Rejestracja: 28 gru 2008, 19:30
Lokalizacja: gdynia chylonia

Post autor: łukaszgdynia » 25 sie 2009, 21:58

mozna sie w t.... ugryść maciek nie
audi the best

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 25 sie 2009, 22:05

lepiej mnie nie denerwuj Lukasz. dzisiaj bylem u elektryka - to napewno ten a'la "regulator". teraz czekam na ori. moze w tym tygodniu bede mial. jak bedziesz potrzebowal to bede mogl Ci wyciagnac alternator bez sciagania przodu - juz mam wprawe <ok>

[ Dodano: 2009-08-29, 21:57 ]
auto gotowe :!: :!: :!: :!: :!:

wyciagnalem wczoraj po raz drugi alternator i pojechałem do wejherowa do firmy BENDIKS bo mieli juz dla mnie sciagniety regulator. okazalo sie jednak ze to nie tylko regulator ale plytka prostownicza padla. nie mieli na miejscu ale szef zakladu pojechal do gdyni i za 1,5h byla plyka. Koszty:
- plytka prostownicza => 130 zł
- regulator => 48 zł
- robota => 60 zł

ÂŁącznie 238 zł i auto działa jak powinno. Jak ktoś bedzie mial problem z zasilaniem to naprawde polecam firme BENDIKS z WEJHEROWA :!: :!: :!: :!:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja