Witam.
Dzisiaj wracajac do domu Gdynia => Lębork (ok 70km) zapalila mi sie na chwilke kontrolka ladowania ale po kilku sekundach zgasla.
Jak dojechalem na miejsce zgasilem silnik i poczulem taki lekki zapach spalenizny. Po ok 20 min chcialem jechac dalej w trase i tu kontrolka ciagle sie juz palila, nie na maxa ale leciutko sie swiecila. Wskaznik pokazal zamiast 14V tylko 12V. Podczas prob i sprawdzenia kontrolka ladowania w koncu zgasla ale ladowanie nie wzroslo - dalej jest 12V.
Jak myslicie co to moze byc?? Tylko szczotki juz sie skonczyly czy cos wiecej moze sie dziac?? I czy mozna wymienic szczotki bez wyciagania calego alternatora??
Z gory dzieki za pomoc
[A6 C5 2.5 TDI AFB] Problem z ladowaniem
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
no i dzisiaj sie zabralem za robote. faktycznie udalo sie wyciagnac alternator bez sciagania przodu. walniety byl regulator napiecia wiec pojechal do sklepu zyby kupic nowy. niestety nie mieli boscha wiec kupilem zamiennik (jakis polski) zamontowalem do alternatora i pokazalo na mierniku u znajomego elektryka ze teraz jest ok. zlozenie klockow zajelo ok. 1:15 h i w koncu go odpalilem.
Od razu po odpaleniu kontrolka gasnie ale po 1sek sie znowu zapala i leciutko sie swieci. wskaznik napiecia oscyluje pomiedzy 12 a 14V. jak jest klima to na chwile spada ale zazwyczaj trzymal sie ok 13V. zrobilerm ok 15km i jak sie sciemnilo to zauwazylem ze leciutko swieci sie kontrolka od swiec zarowych. I teraz jakciekawsze, ta kontrolka gasnie jak zaciagne reczny tzn w momencie zaswiecenia sie kontrolki od recznego. O CO KAMON??????
czy to wina taniej podroby regulatora czy poprostu szczotki sie jeszcze docieraja i to jest normalne po wymianie?????
Od razu po odpaleniu kontrolka gasnie ale po 1sek sie znowu zapala i leciutko sie swieci. wskaznik napiecia oscyluje pomiedzy 12 a 14V. jak jest klima to na chwile spada ale zazwyczaj trzymal sie ok 13V. zrobilerm ok 15km i jak sie sciemnilo to zauwazylem ze leciutko swieci sie kontrolka od swiec zarowych. I teraz jakciekawsze, ta kontrolka gasnie jak zaciagne reczny tzn w momencie zaswiecenia sie kontrolki od recznego. O CO KAMON??????
czy to wina taniej podroby regulatora czy poprostu szczotki sie jeszcze docieraja i to jest normalne po wymianie?????
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 gru 2008, 19:30
- Lokalizacja: gdynia chylonia
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
lepiej mnie nie denerwuj Lukasz. dzisiaj bylem u elektryka - to napewno ten a'la "regulator". teraz czekam na ori. moze w tym tygodniu bede mial. jak bedziesz potrzebowal to bede mogl Ci wyciagnac alternator bez sciagania przodu - juz mam wprawe
[ Dodano: 2009-08-29, 21:57 ]
auto gotowe :!: :!: :!: :!: :!:
wyciagnalem wczoraj po raz drugi alternator i pojechałem do wejherowa do firmy BENDIKS bo mieli juz dla mnie sciagniety regulator. okazalo sie jednak ze to nie tylko regulator ale plytka prostownicza padla. nie mieli na miejscu ale szef zakladu pojechal do gdyni i za 1,5h byla plyka. Koszty:
- plytka prostownicza => 130 zł
- regulator => 48 zł
- robota => 60 zł
ÂŁącznie 238 zł i auto działa jak powinno. Jak ktoś bedzie mial problem z zasilaniem to naprawde polecam firme BENDIKS z WEJHEROWA :!: :!: :!: :!:

[ Dodano: 2009-08-29, 21:57 ]
auto gotowe :!: :!: :!: :!: :!:
wyciagnalem wczoraj po raz drugi alternator i pojechałem do wejherowa do firmy BENDIKS bo mieli juz dla mnie sciagniety regulator. okazalo sie jednak ze to nie tylko regulator ale plytka prostownicza padla. nie mieli na miejscu ale szef zakladu pojechal do gdyni i za 1,5h byla plyka. Koszty:
- plytka prostownicza => 130 zł
- regulator => 48 zł
- robota => 60 zł
ÂŁącznie 238 zł i auto działa jak powinno. Jak ktoś bedzie mial problem z zasilaniem to naprawde polecam firme BENDIKS z WEJHEROWA :!: :!: :!: :!: