[ALL] Mapa LPG Zenit
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
nie mialem neta przez pare dni ale takie sa wyniki mojej pracy:
link do loga z odczytów http://rapidshare.com/files/263219936/1a.vfl.html
link do filmiku robionego na kompie od podłączenia kabla (silnik zimny auto stalo od wczoraj) do nagrzania. Kilka razy mu dałem gaz do dech zeby zobaczyc jakie sa ciśnienia itp. Martwi mnie ze przez cały czas czas wtrysku gazu i beznzyny różnią się od siebie o okolo 2ms
link do filmu
Jak bede teraz w aucie wyłącze ta kompensacje i włacze poprawke na cisnienie. Ciśnienie 1.25 było raczej po rozgrzaniu. Z reszta sciągnij log to bedziesz wszysystko widzieć. Co do wtrysków ze są jakie są to wiem (teraz) jak kupowałem auto to sie myślało ze jak jest sekwencja to bedzie ok i raczej badziewia nie robią no ale cóż...jak to mowią "mądry po szkodzie..."
Ponadto nie wiem co mają oznaczac odczyty na sondzie przeciez wartość napięcia powinny oscylowac w jakims zakresie a nie byc stałe prawda?
link do loga z odczytów http://rapidshare.com/files/263219936/1a.vfl.html
link do filmiku robionego na kompie od podłączenia kabla (silnik zimny auto stalo od wczoraj) do nagrzania. Kilka razy mu dałem gaz do dech zeby zobaczyc jakie sa ciśnienia itp. Martwi mnie ze przez cały czas czas wtrysku gazu i beznzyny różnią się od siebie o okolo 2ms

link do filmu
Jak bede teraz w aucie wyłącze ta kompensacje i włacze poprawke na cisnienie. Ciśnienie 1.25 było raczej po rozgrzaniu. Z reszta sciągnij log to bedziesz wszysystko widzieć. Co do wtrysków ze są jakie są to wiem (teraz) jak kupowałem auto to sie myślało ze jak jest sekwencja to bedzie ok i raczej badziewia nie robią no ale cóż...jak to mowią "mądry po szkodzie..."
Ponadto nie wiem co mają oznaczac odczyty na sondzie przeciez wartość napięcia powinny oscylowac w jakims zakresie a nie byc stałe prawda?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Walteki nie lubią wysokiego ciśnienia a moim zdaniem jest troche za wysokie. Na waltekach dał bym max 1.1 i wtedy dobierał dysze we wtryskach. Jakie masz dysze we wtryskach, na jaką średnice przewiercone? Zauważyłem że masz straszne przerosty ciśnienia po Cut Off rzędu 2bar a to jest masakra, po takim cut offie to te wtryski mają się ciężko otworzyć.
ÂŹle wybrałeś sondę lambda w ustawieniach dlatego ciągle taki wykres. Wybierz 0..0.8.
Zauważyłem że masz włączoną opcję dotrysków benzyny. Wyłącz tą opcję. Mapy niby się pokrywają, ale benzynowa jest tylko zrobiona do 0.7 Map bar. Mapa benzynowa powinna też być zebrana dla całej osi Map bar. Widziałem że chciałeś przesuwać pierwszy punkt na osi modelu ten który jest na osi pionowej czasów wtrysków benzyny, tego punktu pojedynczo nie przesuniesz. Czasy jakie musisz porównywać to czasy benzyny jak auto chodzi na benzynie i czasy benzyny jak auto chodzi na gazie, nie czasy wtrysków benzynowych i czasy wtrysków gazowych bo one nie muszą być równe, a w większości są one różne i to jest normalne.
ÂŹle wybrałeś sondę lambda w ustawieniach dlatego ciągle taki wykres. Wybierz 0..0.8.
Zauważyłem że masz włączoną opcję dotrysków benzyny. Wyłącz tą opcję. Mapy niby się pokrywają, ale benzynowa jest tylko zrobiona do 0.7 Map bar. Mapa benzynowa powinna też być zebrana dla całej osi Map bar. Widziałem że chciałeś przesuwać pierwszy punkt na osi modelu ten który jest na osi pionowej czasów wtrysków benzyny, tego punktu pojedynczo nie przesuniesz. Czasy jakie musisz porównywać to czasy benzyny jak auto chodzi na benzynie i czasy benzyny jak auto chodzi na gazie, nie czasy wtrysków benzynowych i czasy wtrysków gazowych bo one nie muszą być równe, a w większości są one różne i to jest normalne.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Pewne silniki posiadają funkcję dotrysku benzyny, tzn. między głównymi wtryśnięciami pojawiają się szybkie dotryski benzyny, układy wtrysku gazu raczej nie potrafią tego robić i mają taką funkcję jak właśnie jest w Zenicie ale nie robią dokładnie tak samo ale np. dokładają ten krótki dotrysk do głównego wtryśnięcia paliwa. Szukałem i nic nie analazłem na temat dotrysków benzyny w 1.8T, ten silnik nie posiada takiej funkcji, więc i nie powinna być zaznaczona w Zenicie. Czasem gaziarze nie umiejąc sobie poradzić z instalką chwytają się już wszystkiego i załączają tą funkcję z myślą że pomoże
, tak jak i to u mnie zrobili a 2.4 też nie ma dotrysków. 
Dysze powinny być ok. Ja bym zmniejszył ciśnienie na reduktorze do 1.1 i jeszcze raz od nowa kalibracja i mapy. Zrób raz a pożądnie mapę benzyny ze sporą ilością punktów i już jej nie kasuj.


Dysze powinny być ok. Ja bym zmniejszył ciśnienie na reduktorze do 1.1 i jeszcze raz od nowa kalibracja i mapy. Zrób raz a pożądnie mapę benzyny ze sporą ilością punktów i już jej nie kasuj.
Właczyłem kompensację temp i ciśnienia. Silnikiem tak nie rzuca juz. Mam pytanie. Jeśli sonda lamda bedzie wskazywac zbyt bogata mieszanke na jeszcze nie wpełni dogrzanym silniku to rozumiem ze mam zmniejszyc ilosc podawanego cisnienia i gazu ale jak np przy 45 stopniach nadal bedzie mieszanka zbyt bogata? Co zrobic?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ciśnienie raz ustawiasz i nie ruszasz. Potem robisz mapy a temp. 45stopni to odpowiednia temp. gazu do kalibrowania, zbierania map i ustawiania modelu. Przy 45stopniach należy tak regulować modelem żeby mapy pokryły się idealnie, można też użyć korekt od RPM. Nie rusza się już ciśnienia. Ta odpowiednia temp. to 40-50stopni. Raz ustawionego modelu przy którym pokrywają się mapy już się nie rusza. Poniżej 40stopni i powyżej 50stopni należy tak dobierać korekty na temp. gazu żeby auto dostawało odpowiednią mieszankę. Na zimnym radzę nie obserwować czasów wtrysków bo zenit plecie głupoty. Możesz obserwować sondę ale musisz umieć ją czytać ( w dziale download masz na temat czytania sondy ), przy temp. powyżej czasy powinny się zgadzać czyli mapy nadal powinny się pokrywać.coach pisze:Właczyłem kompensację temp i ciśnienia. Silnikiem tak nie rzuca juz. Mam pytanie. Jeśli sonda lamda bedzie wskazywac zbyt bogata mieszanke na jeszcze nie wpełni dogrzanym silniku to rozumiem ze mam zmniejszyc ilosc podawanego cisnienia i gazu ale jak np przy 45 stopniach nadal bedzie mieszanka zbyt bogata? Co zrobic?

Odczyty robione po 40 km jazdy i 10 min postoju (poszedlem po laptopa i kabel)
Pozostawiam to dla Twojej oceny.
4 rzeczy ktore mnie martwia:
1. Ciśnienie gazu skacze miedzy wartościami 1,15-1,18 czy to dopuszczalne?
2. Temp gazu to 63 stopnie - nie za duzo? Mówiłeś ze optymalna temp to 45-50 stopni
3. Błąd sondy lambda ze mieszanka jest zbyt bogata
4. Z wydechu idą lekkie strzały jakby wiekszego cisnienia spalin.

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Takimi wahaniami ciśnienia się nie przejmuj.
Nadal nie masz zrobionej mapy benzyny. Masz tylko kilka żółtych punktów a od groma niebieskich gazowych. W tym temacie są wklejone moje mapy więc zerknij, punkty są w całym zakresie ciśnienia czyli do 1 bo nie mam turba. U Ciebie jest większy zakres bo turbina dmucha. Nie ma sie na czym oprzeć bo nie widać czy mapy się pokrywają w całym zakresie jak u mnie. Laptop do auta. Kasuj gaz, kasuj benzynę, przełączasz auto na benzynę, klikasz auto odczyty i te inne ustawienia co pisałem wcześniej i zbierasz punkty benzyny i musisz ich mieć tyle co teraz masz niebieskich, żeby układały się w linię. Jak już punktów benzyny masz sporo to tylko przełącz auto na gaz i dalej w trasę i zaczną się zbierać niebieski punkty gazu.
Potem patrzysz czy się pokrywają, jak nie to przelicz model i trzeba trochę poprzesuwać krzywą modelu. Potem przełączasz się na mapy i kasuj tylko gaz i jeszcze raz zbierz punkty gazu żeby sprawdzić czy po regulacji modelu punkty już sie pokrywają.
Jak już się pokrywają to potem bieg jałowy ale to już pisałem.
Co do sondy to nie kumam. Czy czasem nie masz podłączonej złej sondy tej za katalizatorem, której odczyty są właśnie stałe. Podłączona powinna być sonda z przed katalizatora ta zaraz za kolektorem dolotowym, sam u siebie podłączałem.
Co do temp. gazu to się nie przejmuj. Czujnik temp. masz wbudowany w kruciec wychodzący z listwy wtryskowej walteka a to jest poprostu czujnik, który nie podaje prawdziwej temp. gazu a nagrzewającej się listwy wtryskowej od piekielnej temperatury pod maską więc odczyty są lekko zawyżone niż rzeczywista temp. gazu.
Na razie olej tą sondę i zrób porządnie mapy i sprawdź czy sie pokrywają. Jak stoisz na postoju to porównuj czasy benzyny jak auto chodzi na benzynie a potem przełącz na gaz i znów obserwój czasy wtrysków benzyny, powinny być te same. Nie patrz na czasy wtrysków gazowych. No nie wiem jak to jeszcze wytłumaczyć. <smuty>
Nadal nie masz zrobionej mapy benzyny. Masz tylko kilka żółtych punktów a od groma niebieskich gazowych. W tym temacie są wklejone moje mapy więc zerknij, punkty są w całym zakresie ciśnienia czyli do 1 bo nie mam turba. U Ciebie jest większy zakres bo turbina dmucha. Nie ma sie na czym oprzeć bo nie widać czy mapy się pokrywają w całym zakresie jak u mnie. Laptop do auta. Kasuj gaz, kasuj benzynę, przełączasz auto na benzynę, klikasz auto odczyty i te inne ustawienia co pisałem wcześniej i zbierasz punkty benzyny i musisz ich mieć tyle co teraz masz niebieskich, żeby układały się w linię. Jak już punktów benzyny masz sporo to tylko przełącz auto na gaz i dalej w trasę i zaczną się zbierać niebieski punkty gazu.
Potem patrzysz czy się pokrywają, jak nie to przelicz model i trzeba trochę poprzesuwać krzywą modelu. Potem przełączasz się na mapy i kasuj tylko gaz i jeszcze raz zbierz punkty gazu żeby sprawdzić czy po regulacji modelu punkty już sie pokrywają.
Jak już się pokrywają to potem bieg jałowy ale to już pisałem.
Co do sondy to nie kumam. Czy czasem nie masz podłączonej złej sondy tej za katalizatorem, której odczyty są właśnie stałe. Podłączona powinna być sonda z przed katalizatora ta zaraz za kolektorem dolotowym, sam u siebie podłączałem.
Co do temp. gazu to się nie przejmuj. Czujnik temp. masz wbudowany w kruciec wychodzący z listwy wtryskowej walteka a to jest poprostu czujnik, który nie podaje prawdziwej temp. gazu a nagrzewającej się listwy wtryskowej od piekielnej temperatury pod maską więc odczyty są lekko zawyżone niż rzeczywista temp. gazu.
Na razie olej tą sondę i zrób porządnie mapy i sprawdź czy sie pokrywają. Jak stoisz na postoju to porównuj czasy benzyny jak auto chodzi na benzynie a potem przełącz na gaz i znów obserwój czasy wtrysków benzyny, powinny być te same. Nie patrz na czasy wtrysków gazowych. No nie wiem jak to jeszcze wytłumaczyć. <smuty>
- pawel1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 691
- Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: PODKARPACIE
fajnie koledzy ze tak piszecie ja pociagnalem posta ale sie nic nie odzywam ale mi koledzy juz audika nie za bardzo chodzi na benzynie przez ten posrany gaz. Mam zamiar zrobic to co wy kupic laptopa, sciagnac program i kupic Interface'a. I bede probowal robic to co wy, bo nie mam zamiaru ciagle jezdzic do gaziarzy, ktorzy na niczym sie nie znaja. Dziekuje za informacje.
Fassi1 widze ze dobrze sie na tym znasz
Pozdro dla was
[ Dodano: 2009-08-10, 10:47 ]
koledzy prosze was jak możecie to żuczcie mi program do sterownika zenit z maja lub kwietnia bo nie mogę mogę znaleść gdyż nie jestem biegły w necie interfejs już zamówiłem i laptpopa też skołuje tylko program mnie trzyma pozdro
:roll:
Fassi1 widze ze dobrze sie na tym znasz

[ Dodano: 2009-08-10, 10:47 ]
koledzy prosze was jak możecie to żuczcie mi program do sterownika zenit z maja lub kwietnia bo nie mogę mogę znaleść gdyż nie jestem biegły w necie interfejs już zamówiłem i laptpopa też skołuje tylko program mnie trzyma pozdro
Ja nadal walcze. Ciśnienie gazu ustawilem na 1.1 zrobilem ponowną kalibracje. Wyskoczyl offset 1.4 czyli dysze dobrane prawidłowo z zaleceniem na zmiane na mniejsze. Zrobiłem mape na benzynie potem na gazie. Mapy sie schodzą. Teraz bieg jałowy po załaczeniu kompensacji regulowalem tak zeby nie szarpało silnikiem (widoczne i odczuwalne drgania silnika i auta tylko na biegu jałowym) w koncu udalo sie ustawic ze prawie nie szarpie na jałowym. Czas benzyny na benzynie i czas benzyny na gazie pokrywają sie ale! Czasy niby sie zgadzaja ale chwile na benzynie jest np okolo 3.2 3.3 wrzucam na gaz jest np 3.4 reguluje 1 punktem w modelu tak zeby bylo okolo 3.2 za chwile wrzucam na benzyne jest 3.1 na gaz jest 3.2 i badz mądry
jutro postaram sie zamiescic filmik dla zobrazowania sprawy. Ponadto na benzynie nadal wystepują lekkie strzały spalin. Zauwazylem ze w zaleznosci jak dobrze pokrywaja sie czasy beznyzy na benzynie i na gazie strzały wystepują np co 4 5 sek a nie co np 1 sek. Raz udalo mi sie ustawic zeby nie robił tak ale temeratura sie zwiekszyła i dupa 
Mam tez pytanie jak wymienic i gdzie znajduje sie filtr dla instalacji bo ma juz przejechane z 15 tys (ja zrobiłem 10 tys juz autem od kiedy go mam)
Ps. Czy moge jakoś inaczej podłaczyć czujnik sondy lambda bo ciągle jest zbyt bogata mieszanka.


Mam tez pytanie jak wymienic i gdzie znajduje sie filtr dla instalacji bo ma juz przejechane z 15 tys (ja zrobiłem 10 tys juz autem od kiedy go mam)
Ps. Czy moge jakoś inaczej podłaczyć czujnik sondy lambda bo ciągle jest zbyt bogata mieszanka.