Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,4] wymiana filtrów w instalacji Tartarini

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
marcin87m4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2009, 23:51
Lokalizacja: płock

[100 c4] schemat reduktora tartarini

Post autor: marcin87m4 » 01 lip 2009, 18:51

moze ma ktos schemat pdf. lub instrukcje do wymiany zestawu naprawczego reduktora (parownika) TARTARINIego ?
Zeby sztywna byla furka,
w furce musi byc rozpórka

klesk1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork

Post autor: klesk1986 » 01 lip 2009, 21:10

Schemat niestety nie mam, ale już regenerowałem 2 parowniki w Fordzie i powiem tak, żadnej instrukcji nie potrzebowałem, jedynie co to logicznie myśleć co się robi :mrgreen:

marcin87m4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2009, 23:51
Lokalizacja: płock

Post autor: marcin87m4 » 01 lip 2009, 22:56

no tak ale czy jest jakas kolejnosc,bo tam te uszczeleczki trzba powymieniac,kanały przeczyscic,no a masz moze jakes uwagi co do regeneracji tego parownika?mam jeszcze problem ze srubami,sa tam srubki na klucz imbus i juz dwa kluczyki zepsułem;(
Zeby sztywna byla furka,
w furce musi byc rozpórka

klesk1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork

Post autor: klesk1986 » 01 lip 2009, 23:45

Niestety kolego nie określiłeś jaki dokładnie masz model, to nawet nie mam jak podejrzeć w necie. Przed chwilką znalazłem coś takiego, może się przyda:
http://gregzimny.webpark.pl/regeneracja_parownika.html

Na dole strony masz linki, też warto przeczytać, a nuż się coś dowiesz. Co do kolejności to robisz to na czuja, byle nic nie uszkodzić :) Mi się udało, tobie zapewne też. Zwróć tylko szczególną uwagę na dźwigienkę od membrany, żeby jej nie wyrwać.

Odnośnie kluczy to nie wiem czy używasz zwykłych imbusów (tzn. takie fajki), ja używałem średniej klasy bitów/nasadek do śrubokręta i szło bez problemu. Grunt to dobrać odpowiedni rozmiar, żeby śrub nie uwalić. A jak dalej będziesz miał problemy ze śrubami to spróbować jakichś penetratorów do śrub (choćby WD40) i ewentualnie lekko śruby opukać, muszą puścić.

U mnie procedura wyglądała tak:
1) zdemontowanie parownika
2) zgrubsza przemycie obudowy
3) rozebranie na części pierwsze, najlepiej sobie wszystko od razu układać partiami, żeby wiedzieć co do czego, obok jest dobrze mieć rozłożony komplet naprawczy, żeby od razu podpasowywać co do wymiany
4) czyszczenie w benzynie elementów niewymienialnych, przydatny jest pędzelek, stara szczoteczka do zębów, duuuuużo ręczników papierowych, szmatki. Pamiętaj aby nie oddziaływać agresywnymi rozpuszczalnikami na gumy i plastiki!
5) składanie w kolejności odwrotnej do rozbierania już z nowymi elementami, warto od razu sprawdzać czy elementy ruchome pracują jak trzeba (choćby taka regulacja dźwigienki membrany).

Reasumując: myśleć i patrzeć co się robi, to wystarczy aby operację dobrze przeprowadzić.

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 02 lip 2009, 09:33

Polecam kupić cały nowy parownik, to jest raptem paredziesiąt złotych wiecej niż kupno dobrych membran, robiłem regeneracje parownika w paru autach i tylko w jednym było dobrze, niby tam nic skąplikowanego nie ma ale i tak reduktor nie działa jak nowy, po regeneracji zwykle dosc ciezko go wyregulować pozniej.

Uwzgledniając czas stracony na rozebranie starego parownika, śmiem stwierdzić że TANIEJ jest kupić nowy parownik za 150-200zl i zmienić go w 20-30min niż tracić godziny na rozbieranie i czyszczenie starego i do tego efekt MOÂŻE byc słaby.

marcin87m4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2009, 23:51
Lokalizacja: płock

Post autor: marcin87m4 » 03 lip 2009, 12:02

kolego ale jesli ja mam instalacje tartariniego z 2002r ,serowniki jakes silniczki rotacyjne wiec innej firmy parownik bedzie pasował??
Zeby sztywna byla furka,
w furce musi byc rozpórka

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 03 lip 2009, 12:25

zobacz dokładnie jaki masz model parownika i kup dokładnie taki sam - wtedy bedziesz miał najprościej - montaż praktycznie plug&play :) wyciagasz stary wkładasz nowy i do gazownika na regulacje podjechać i tyle.

marcin87m4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2009, 23:51
Lokalizacja: płock

Post autor: marcin87m4 » 03 lip 2009, 18:03

zgadzam sie tylko ze jest pewien problem...gdzie go kupic? umnie w płocku w zadnej hurtowni gazowej mi nie zamowia takiego parownika..na alegro sa 4 aukcje ale dotychace zestawu naprawczego do tartariniego..

[ Dodano: 2009-07-03, 18:15 ]
i teraz sam juz nie wiem,nowy parownik czy zestaw naprawczy,niby regeneracja jest tańsza,ale co mi będzie z tego jak nie zda egzaminu,tak jak kolega wyżej podpowiedział,a muszę coś z tym zrobic bo tragicznie się jezdzi na gazie,muli go,ma momenty zaniku mocy itd,poprostu katastrofa...

jeszcze jedno pytanie,przy przełączniku benz-gaz mam 5 diód które pokazuja stan gazu w butli,i wskazuje mi ciagle rezerwę (1 dioda sie swieci) nawet jak mam pełna butle,gdzie szukac tej usterki??dodam ze przełacznik,butla, nawet przewody wszystko jest tej samej firmy TARTARINI
Zeby sztywna byla furka,
w furce musi byc rozpórka

klesk1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork

Post autor: klesk1986 » 03 lip 2009, 23:47

Co do wskaźnika poziomu gazu nie napisałeś jaki masz rodzaj czujnika. Zgaduję, że jest to nowszy, bodajże rezystancyjny. Czujnik ten wpięty jest w sterownik i on zarządza tym ile diód ma Ci się świecić przy danym poziomie.

marcin87m4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2009, 23:51
Lokalizacja: płock

Post autor: marcin87m4 » 03 lip 2009, 23:56

rodzaj parownika i sterownika opisze w niedziele bo auto pozyczyłem koledze na wesele,ale co do czujnika poziomu gazu to moim zdaniem powinno byc cos wpiete w butle..a tam tylko jest zegar wskazowkowy..

[ Dodano: 2009-07-06, 19:46 ]
witam ponownie,przepraszam ze nie dodałem wczoraj fotek ale nie mniałem czasu numer parownika to APP.DGM N' 47021 GPL,co do sterownika (komputer tartarini) to zauwazyłem ze mam wpieta jedna szeroka wtyczke,i jest obok mniejsza pusta,moze to do podłanczania programu..niewiem,niewiem jak zrobic ten czujnik poziomu gazu,załanczam fotki

[ Dodano: 2009-07-10, 11:07 ]
wie moze ktos gdzie znajduje sie ten czujnik stanu poziomu gazu??i jaki krok zzrobic,sprawdzic by go naprawic?pozdrawiam
Zeby sztywna byla furka,
w furce musi byc rozpórka

marcin87m4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2009, 23:51
Lokalizacja: płock

[audi 100c4 2.0] diodowy wskaznik poziomu gazu

Post autor: marcin87m4 » 13 lip 2009, 18:54

zna może ktoś dobrze instalacje gazowa TARTARINI-ego? mam problem z wskaznikiem,a mianowicie ciągle pali się tylko 1 dioda,kolega wcześniej pisał ze może czujnik jest wbudowany w sterownik,ale jak się za to zabrac? jeszcze jedno pyt. do sterownika wpięta jest jedna szeroka kostka,a są dwie,druga mniejsza jest pusta..nie wiem do czego służy..
załączam zdiecia mojego sterownika
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zeby sztywna byla furka,
w furce musi byc rozpórka

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[A6 C5 2,4] wymiana filtrów w instalacji Tartarini

Post autor: Petroniusz566 » 14 lip 2009, 12:09

Kupiłem sobie a6 instalacją firmy Tartarini założoną przez poprzedniego właściciela w Olsztynie.. instalacja działa bez zarzutu.. no ale zbliża się termin wymiany filtrów i mam problem bo mieszkam w Rzeszowie i absolutnie nikt nie chce tutaj się tego podjąć.. Autoryzowana servis Tartarini mieszczący się w ASO Fiata wypiął się mówiąc, że owszem zrobi to ale tylko w samochodach marki Fiat.. Co robić panowie? Czy to aż takie trudne, że nikt się nie podejmie? Gdzie szukać fachowca w mojej okolicy? Może ktoś ma taki problem lub go rozwiązał?

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 14 lip 2009, 14:07

slavi16 pisze:Petroniusz566, nie wiem jak jest w przypadku Twojej instalacji, ale ogólnie wymiana filtrów nie jest taka skomplikowana, być może dla nich bardziej nieopłacalna niż trudna.
Mogę również podsunąć pomysł, aby zajrzeć na to forum: http://lpg-forum.pl/index.php gdzie znajdziesz chyba wszystkie informacje dotyczące lpg ;-)
dzięki;) w takim razie popytam na podanym forum.. wymieniłbym to sam gdybym miał pewność, że zrobię to właściwie :roll: znalazłem już taką "puszkę" z tym filtrem na przewodzie od reduktora do listwy wtryskiwaczy - to jest logicznie rzecz biorąc filtrek fazy lotnej...wygląda to tak:
Obrazek


nie mam pojęcia czy posiadam też jakiś drugi filterek fazy ciekłej, gdzieś na drodze do reduktora.. nie mogę się doszukać..

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 16 lip 2009, 07:44

Filtr fazy lotnej wymieniasz bez obaw. Po prostu odkręcasz opaski i ściągasz węże. Trochę gazu uleci co jest w wężu gumowym i po sprawie więc bez żadnych obaw. Co do filtra fazy ciekłej to już gdzieś opisywałem parę postów wcześniej Auto chodzi na gazie, zakręcasz butlę w bagażniku i czekasz aż skończy się gaz w rurce miedzianej idącej ze zbiornika do reduktora pod maską. Jak buzer zasygnalizuje brak gazu wyłączasz silnik i wymieniasz filtr fazy ciekłej (gdziekolwiek on jest). Odkręcasz butlę i cieszysz się nowymi filtrami. <ok>

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 16 lip 2009, 16:41

Petroniusz566 pisze:Czy to aż takie trudne, że nikt się nie podejmie?
trudnego w tym nie ma nic, mam też Tartariniego, nie wiem jaką masz ty, ale ten filtr z góry to mam taką samą obudowę
nawet nie musisz używać narzędzi, ta puszka się skręca w jedną stronę i po wszystkim, usłyszysz tylko "pss" zamkną się zawory i wymieniasz
przy parowniku mam na klucz 13 jedną śrubę, odkręcam i wymieniam drugi filterek
po zabawie :->
p.s. jak dasz sobie wymienić komuś, to nie daj sobie wstawić tej "jednorazowej" puszki, bo kroją za to, a tak masz obudowę wieczną tylko filterek za parę złotych , mnie tak cwaniaki chcieli zrobić

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga