[A6 C5 silnik AFN] Wiatrak klimatyzacji wogóle się nie kręci
- pawulon_90
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 26 paź 2008, 13:22
- Lokalizacja: Tychy
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
w naszych modelach mocąpawulon_90 pisze:a czym sie rozni valeo od gate tylko koncowkami? czy jak?
GATE ma 300W
Valeo - sporo mniej, dokładnie nie pamiętam więc nie podaję
pewnie i tak będzie u Ciebie, prawdopodobnie różnica będzie w silniku, ON czy Pb
skoro ja w Pb mam GATE 300W, to Ty "prawdopodobnie będziesz miał tego Valeo, ale to tylko domniemania, wyciągnij i sprawdź, napis będzie na wiatraku

- pawulon_90
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 26 paź 2008, 13:22
- Lokalizacja: Tychy
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Co do mocy to akurat patrząc na Allegro bydwa typy maja dokładnie tę samą moc i wymiary. Wychodziłoby na to, że jedyna różnica to wtyczki przyłączeniowe. Zaznaczam, że to tylko z obserwacji wielu aukcji, sam nie sprawdzałem na "żywca".goly191 pisze:pawulon_90 napisał/a:
a czym sie rozni valeo od gate tylko koncowkami? czy jak?
w naszych modelach mocą
GATE ma 300W
Valeo - sporo mniej, dokładnie nie pamiętam więc nie podaję
pewnie i tak będzie u Ciebie, prawdopodobnie różnica będzie w silniku, ON czy Pb
skoro ja w Pb mam GATE 300W, to Ty "prawdopodobnie będziesz miał tego Valeo, ale to tylko domniemania, wyciągnij i sprawdź, napis będzie na wiatraku
Róznicowanie wg silnika nie miałoby sensu bo od chłodzenia silnika jest normalna chłodnica i normalny wentylator. A klima jest przecież jednakowa we wszystkich autach (tzn. niezależnie jaki silnik).
Wygląda na to, że stosowano wentylatory od 2 dostawców, różniące się wtyczkami.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
no sam jetem ciekaw, ale wydaje mi się że tak nie będzieRomanS pisze:(tzn. niezależnie jaki silnik).
Wygląda na to, że stosowano wentylatory od 2 dostawców, różniące się wtyczkami.
a poza tym, to z tego co pamiętam to diesle maja 3 chłodnice z przodu, a Pb ma dwie
wentylator od klimy również wspiera wiatrak wiska chłodzący układ wody, silnik na Pb chyba bardziej się grzeje, np u mnie przy bucie olej spokojnie ma 110stopni, w ON z rozmów z użytkownikami takiej wartości raczej nie widują, ale to tylko takie domniemania

- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Diesel ma tyle samo chłodnic co benzyna, nie zalezy to od rodzaju paliwa tylko od osprzętu silnika i auta.goly191 pisze:no sam jetem ciekaw, ale wydaje mi się że tak nie będzie
a poza tym, to z tego co pamiętam to diesle maja 3 chłodnice z przodu, a Pb ma dwie
wentylator od klimy również wspiera wiatrak wiska chłodzący układ wody, silnik na Pb chyba bardziej się grzeje, np u mnie przy bucie olej spokojnie ma 110stopni, w ON z rozmów z użytkownikami takiej wartości raczej nie widują, ale to tylko takie domniemania
a) chlodnica płynu chłodzącego (może byc zblokowana z chłodnicą oleju skrzyni biegów-przy automacie)
b) chłodnica (skraplacz) klimy
c) intercooler - jako FMIC, ZTCW jest tak w 2,5TDI 180 KM ale w 150 KM nie ma
Co do wspierania przez ten wiatrak normalnego wiatraka (wisko) to na pewno cos tam wspiera ale wisko i tak musi samo dać radę przy jeżdzie z wyłączoną klimą. Sa tez auta bez klimy i wtedy jest tylko "jeden normalny" wiatrak (w Audi pewnie rzadkość

Co do temperatury to 110 stopni C jako temp oleju to nie jest w dieslu nic dziwnego, chyba, że to u mnie układ chłodzenia oleju nie nadąża za moim stylem jazdy (teraz to sobie ale wlewam :mrgreen: )
U mnie w trakcie jazdy te 100 - 110 oleju to tak samo norma jak 90 płynu chłodzącego
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Chyba nie, bo miałby 3 kable zasilające, a ma 2.goly191 pisze:no nie takie tylko coś, bo też ma 2 biegi
Tak w ogóle to obejrzałem wtyczke u mnie, jest okragła, a wiec typ valeo. Czyli miałbym tę mniejszą moc przy 3 chłodnicach ?
Wątpię :roll: ale w sumie wisi mi to, to zden temat do dyskusji

Podejrzewam, że może w starych A6 byly okrągłe a w nowszych weszły te co wszędzie w koncernie VAG: prostokątnopółokrągłe (z jednej strony).
Części samochodowe online - Motostacja pl
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
hmm czytałem na forum, że ma dwa biegiRomanS pisze:Chyba nie, bo miałby 3 kable zasilające, a ma 2.
a jak sam zmieniałem czujnik klimy bo mi wiatrak chodził non stop, to darł się ostro, a po zmianie niby ciszej, ale może to tylko takie wrażenie
czyli faktycznie miałby tylko jeden bieg, ja mam gate 300w
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 17 maja 2008, 19:43
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2021
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podkarpackie
Jak w innym poscie pisalem...
U mnie wtentylator sie nie krecil, sprawdzilem napiecie na wejsciu na wtykach - bylo ok 13V. Zapialem akumulator do wentylatora - nie krecil.
Zadzialala metoda wczesniej opisana ze stukaniem w silniczek
:):)
Ciekawe jak dlugo sie pokreci.
No ale teraz w korku klima mrozi jak trzeba, a wentylator slychac na 15metrow
U mnie wtentylator sie nie krecil, sprawdzilem napiecie na wejsciu na wtykach - bylo ok 13V. Zapialem akumulator do wentylatora - nie krecil.
Zadzialala metoda wczesniej opisana ze stukaniem w silniczek

Ciekawe jak dlugo sie pokreci.
No ale teraz w korku klima mrozi jak trzeba, a wentylator slychac na 15metrow

cyzko
- pawulon_90
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 26 paź 2008, 13:22
- Lokalizacja: Tychy