Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 silnik AFN] Wiatrak klimatyzacji wogóle się nie kręci

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pawulon_90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 26 paź 2008, 13:22
Lokalizacja: Tychy

Post autor: pawulon_90 » 27 cze 2009, 23:55

ja koncowke mam okrągłom a w poniedziałek wyszarpie go z samochodu i dokłądnie sprawdze co to za wentylator a czym sie rozni valeo od gate tylko koncowkami? czy jak?

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 28 cze 2009, 10:24

pawulon_90 pisze:a czym sie rozni valeo od gate tylko koncowkami? czy jak?
w naszych modelach mocą
GATE ma 300W
Valeo - sporo mniej, dokładnie nie pamiętam więc nie podaję
pewnie i tak będzie u Ciebie, prawdopodobnie różnica będzie w silniku, ON czy Pb
skoro ja w Pb mam GATE 300W, to Ty "prawdopodobnie będziesz miał tego Valeo, ale to tylko domniemania, wyciągnij i sprawdź, napis będzie na wiatraku :->

Awatar użytkownika
pawulon_90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 26 paź 2008, 13:22
Lokalizacja: Tychy

Post autor: pawulon_90 » 28 cze 2009, 11:47

goly191, dzieki za pomooc jutro go wyszarpie i napisze co i jak :-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 28 cze 2009, 12:15

goly191 pisze:pawulon_90 napisał/a:
a czym sie rozni valeo od gate tylko koncowkami? czy jak?

w naszych modelach mocą
GATE ma 300W
Valeo - sporo mniej, dokładnie nie pamiętam więc nie podaję
pewnie i tak będzie u Ciebie, prawdopodobnie różnica będzie w silniku, ON czy Pb
skoro ja w Pb mam GATE 300W, to Ty "prawdopodobnie będziesz miał tego Valeo, ale to tylko domniemania, wyciągnij i sprawdź, napis będzie na wiatraku
Co do mocy to akurat patrząc na Allegro bydwa typy maja dokładnie tę samą moc i wymiary. Wychodziłoby na to, że jedyna różnica to wtyczki przyłączeniowe. Zaznaczam, że to tylko z obserwacji wielu aukcji, sam nie sprawdzałem na "żywca".

Róznicowanie wg silnika nie miałoby sensu bo od chłodzenia silnika jest normalna chłodnica i normalny wentylator. A klima jest przecież jednakowa we wszystkich autach (tzn. niezależnie jaki silnik).
Wygląda na to, że stosowano wentylatory od 2 dostawców, różniące się wtyczkami.
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 28 cze 2009, 12:40

RomanS pisze:(tzn. niezależnie jaki silnik).
Wygląda na to, że stosowano wentylatory od 2 dostawców, różniące się wtyczkami.
no sam jetem ciekaw, ale wydaje mi się że tak nie będzie
a poza tym, to z tego co pamiętam to diesle maja 3 chłodnice z przodu, a Pb ma dwie
wentylator od klimy również wspiera wiatrak wiska chłodzący układ wody, silnik na Pb chyba bardziej się grzeje, np u mnie przy bucie olej spokojnie ma 110stopni, w ON z rozmów z użytkownikami takiej wartości raczej nie widują, ale to tylko takie domniemania :->

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 28 cze 2009, 14:00

goly191 pisze:no sam jetem ciekaw, ale wydaje mi się że tak nie będzie
a poza tym, to z tego co pamiętam to diesle maja 3 chłodnice z przodu, a Pb ma dwie
wentylator od klimy również wspiera wiatrak wiska chłodzący układ wody, silnik na Pb chyba bardziej się grzeje, np u mnie przy bucie olej spokojnie ma 110stopni, w ON z rozmów z użytkownikami takiej wartości raczej nie widują, ale to tylko takie domniemania
Diesel ma tyle samo chłodnic co benzyna, nie zalezy to od rodzaju paliwa tylko od osprzętu silnika i auta.
a) chlodnica płynu chłodzącego (może byc zblokowana z chłodnicą oleju skrzyni biegów-przy automacie)
b) chłodnica (skraplacz) klimy
c) intercooler - jako FMIC, ZTCW jest tak w 2,5TDI 180 KM ale w 150 KM nie ma

Co do wspierania przez ten wiatrak normalnego wiatraka (wisko) to na pewno cos tam wspiera ale wisko i tak musi samo dać radę przy jeżdzie z wyłączoną klimą. Sa tez auta bez klimy i wtedy jest tylko "jeden normalny" wiatrak (w Audi pewnie rzadkość ;-) )

Co do temperatury to 110 stopni C jako temp oleju to nie jest w dieslu nic dziwnego, chyba, że to u mnie układ chłodzenia oleju nie nadąża za moim stylem jazdy (teraz to sobie ale wlewam :mrgreen: )
U mnie w trakcie jazdy te 100 - 110 oleju to tak samo norma jak 90 płynu chłodzącego
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 29 cze 2009, 18:52

RomanS pisze:Diesel ma tyle samo chłodnic co benzyna
RomanS pisze:w 2,5TDI 180 KM ale w 150 KM nie ma
w 163 też jest z tego co pamiętam
więc są te 3 chłodnice
RomanS pisze:to na pewno cos tam wspiera
no nie takie tylko coś, bo też ma 2 biegi

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 29 cze 2009, 19:20

goly191 pisze:no nie takie tylko coś, bo też ma 2 biegi
Chyba nie, bo miałby 3 kable zasilające, a ma 2.
Tak w ogóle to obejrzałem wtyczke u mnie, jest okragła, a wiec typ valeo. Czyli miałbym tę mniejszą moc przy 3 chłodnicach ?

Wątpię :roll: ale w sumie wisi mi to, to zden temat do dyskusji <ok>

Podejrzewam, że może w starych A6 byly okrągłe a w nowszych weszły te co wszędzie w koncernie VAG: prostokątnopółokrągłe (z jednej strony).
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 29 cze 2009, 21:54

RomanS pisze:Chyba nie, bo miałby 3 kable zasilające, a ma 2.
hmm czytałem na forum, że ma dwa biegi
a jak sam zmieniałem czujnik klimy bo mi wiatrak chodził non stop, to darł się ostro, a po zmianie niby ciszej, ale może to tylko takie wrażenie
czyli faktycznie miałby tylko jeden bieg, ja mam gate 300w

Awatar użytkownika
MDKraków
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 27 cze 2009, 18:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MDKraków » 01 lip 2009, 18:05

Panowie, który bezpiecznik odpowiada za wentylek klimy? Dziś odkryłem że mój też się nie rusza. :)
usunieto pkt regulaminu 29
Akcesoria

Awatar użytkownika
MDKraków
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 27 cze 2009, 18:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MDKraków » 01 lip 2009, 18:32

Sprawdzę, może cudownie zmartwychwstanie? :)
usunieto pkt regulaminu 29
Akcesoria

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 01 lip 2009, 19:24

MDKraków pisze:może cudownie zmartwychwstanie
I wstał?
MDKraków, Te twoje auto to pasmo nieszczęść

Awatar użytkownika
MDKraków
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 27 cze 2009, 18:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MDKraków » 01 lip 2009, 19:40

KMS, nie wstał ;)
Poza tym, każde autko wymaga "czułości" :)
usunieto pkt regulaminu 29
Akcesoria

cyzko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 17 maja 2008, 19:43
Imię: Piotr
Rocznik: 2021
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: cyzko » 02 lip 2009, 22:40

Jak w innym poscie pisalem...
U mnie wtentylator sie nie krecil, sprawdzilem napiecie na wejsciu na wtykach - bylo ok 13V. Zapialem akumulator do wentylatora - nie krecil.
Zadzialala metoda wczesniej opisana ze stukaniem w silniczek :):):)
Ciekawe jak dlugo sie pokreci.
No ale teraz w korku klima mrozi jak trzeba, a wentylator slychac na 15metrow :-o
cyzko

Awatar użytkownika
pawulon_90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 26 paź 2008, 13:22
Lokalizacja: Tychy

Post autor: pawulon_90 » 03 lip 2009, 15:54

wczoraj własnie przyszedł mi wentylator :mrgreen: zamontowałem i wysztko działa jak nalezy:) Dziekuje wysztkim za pomoc <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja