Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2,5TDI AEL] Stuki w silniku

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Lokalizacja: Suwałki

[A6 C4 2,5TDI AEL] Stuki w silniku

Post autor: mariusz_wierz » 22 cze 2009, 23:04

Mam poważny problem ze swoim autkiem - A6 C4 2,5TDI AEL. Bardzo głośna i ostra praca silnika, wręcz jak gdyby stukanie. Problem pojawił się z nienacka, gdy dojeżdżałem do swego podwórka, na wolnych obrotach (na szczęście :-/ ). Od razu napiszę co już zostało zrobione - przede wszystkim sprawdzono rozrząd - jest wszystko z porządku, następnie klin na wale korbowym, czy nie został ścięty - chodzi o małe kółko na którym chodzi pasek rozrządu i które założone jest na wale korbowym, a następnie do którego przykręcone jest koło pasowe - wszystko ok. Głowica i tłoki w porządku, żadnych luzów, żadnych śladów uderzeń na górnych powierzchniach tłoków. Co to może być? Nie mam ani ja, ani znajomi mechanicy żadnych innych pomysłów. Dodam, że auto odpala bez żadnych problemów. Przy okazji demontażu koła pasowego wału korbowego okazało się, że jest ono uszkodzone - rozwarstwione (czy jak to się fachowo zwie?), rozerwana guma i koło rozpada się na dwie części. Rzecz jasna zostanie wymienione, ale czy takie objawy jak opisałem na wstępie mogą być związane właśnie z uszkodzonym kołem pasowym?
Panowie - pomocy!

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 22 cze 2009, 23:10

mariusz_wierz pisze:Przy okazji demontażu koła pasowego wału korbowego okazało się, że jest ono uszkodzone
główny problem ja miałem to od razu po wymianie było rtozwulkanizowane (nowe) :shock:

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 22 cze 2009, 23:20

Dzięki za odpowiedź. Ale czy faktycznie przez te uszkodzone koło pasowe silnik może tak głośno pracować? Na pierwszy rzut oka wygląda to tak, jakby coś waliło centralnie w silniku. Czy w Twoim przypadku też motorek tak głośno twardo pracował?

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 22 cze 2009, 23:23

tylko przy uruchomieniu napierdzielał jak by ktoś młotkiem napierdzielał aż całym rzucało :evil:
tylko mówię że było rozwulkanizowane nowe :-x (ale wymienili na nowe) <ok>

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 22 cze 2009, 23:26

A możesz mnie jeszcze oświecić jakiego rzędu to jest wydatek (takie koło pasowe)? :-)

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 22 cze 2009, 23:37

ok 400-500zł

kiernozA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 01 cze 2009, 00:51
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kiernozA6 » 23 cze 2009, 00:25

może te pukanie dochodzi gdzieś ze strony vacum-pompy?? Sprawdź czy jak wciskasz hamulec to przycichnie.

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 23 cze 2009, 07:22

kiernozA6 - vacumpompa odpada, stukała mi wcześniej i ten temat miałem już "przerobiony"
Lechu - głośna praca i to stukanie pojawiło się w czasie jazdy, nie wiem - być może nieco głośniej silnik pracował już wcześniej od jakiegoś czasu, jednak wyraźnie zauważyłem to 2 dni temu.
Czy ot tak samoczynnie może się coś zmienić w kwestii kątu wtrysku? Nasuwa mi się myśl, że może w tym jest właśnie problem i stąd taka dziwna praca silnika? Jednak do przedwczoraj wszystko było ok. :-(

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 23 cze 2009, 10:25

Lechu, paliwo ciągle z tego samego źródła, żadnych kombinacji... :-/

wąski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 cze 2009, 18:08
Lokalizacja: gdansk

Post autor: wąski » 23 cze 2009, 17:55

może wtryskiwacz sie zawiesił i stuka ??

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 26 cze 2009, 00:36

no właśnie sprawdź wtryski u mnie też waliło, strzelało itd. wymieniłem wszystkie wtryskiwacze 90pln za sztukę po wymianie silnik pracuje jak marzenie :) oczywiście to tylko jedna z wielu przyczyn głośnej pracy silnika...
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Awatar użytkownika
userPL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 23 gru 2008, 11:02
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: userPL » 28 cze 2009, 15:31

Kolego , mialem ten sam problem tydzień temu . Uszkodzone , wlasciwie rozpołowione bylo wlasnie to kółko o którym wspominałeś . Z silnika dochodziły dziwne stuki , piski etc. Z wymianą dałem 900 zl (700 kółko)
i Jak po szynach ...........

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 29 cze 2009, 09:45

No i wszystko jasne! Wymieniłem te nieszczęsne koło pasowe (299 PLN) i silniczek pracuje jak nigdy. :lol: :lol: :lol: Z tego wynika, że już od jakiegoś czasu było z nim coś nie tak, bo wcześniej była zupełnie inna praca silnika. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 29 cze 2009, 11:12

:lol: że mogłem pomóc

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 07 sty 2011, 18:49

OD jakiegoś tygodnia zacząłem słyszeć głośne i rytmiczne stuki dochodzące z silnika na biegu jałowym - dokładnie gdzieś na dole w okolicach sprezarki od klimy

mam pyt czy padło mi koło pasowe czy winna może być spręzarka ????

ewentualnie macie jakis szybki spośób jak sprawdzić koło - ale bez demontazu dolnej osłony? :-(

chłopaki pomóżcie !!!
Łan tu sri TDI :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga