Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Problem z obrotami [ A6 C5 2.8 ]

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
groszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 23 maja 2008, 09:12
Lokalizacja: Wałbrzych

Problem z obrotami [ A6 C5 2.8 ]

Post autor: groszek » 15 maja 2009, 13:43

Witam, mam od niedawna problem z silniczkiem. Bardzo często łapie wyskokie obroty ( ok. 2000 - 3000 ) na biegu jałowymy. Podczas jazdy jest to już nie do zniesienia, autem rzuca jak żabką raz chce jechać po chwili niechce i tak co 2, 3 sekundy. W momencie kiedy zgaszę silnik o ponownym uruchomieniu w najbliszym czasie można zapomnieć ( chociarz udało mi się kilkakrotnie od palić ale po bardzo długim znęcaniu się nad rozrusznikiem ). Co najfajniejsze w tym wszytkim że przechodzą wszytkie objawy same po jakimś czasie.
- co może być przyczyną tych objawów i gdzie szukać?

Jeżeli z tematem się powtarzam to z góry przepraszam, ale forum jest coraz większe i coraz trudniej coś szybko znaleźć.

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 15 maja 2009, 21:08

kolega ma rację ja mam podobny post na ten temat pozdro <ok>

Awatar użytkownika
dziq111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
Imię: Paweł
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 19 maja 2009, 02:07

ja z kolei polecalbym odpiac przeplywke i zobaczyc co bedzie w trybie awaryjnym.
a ten objaw o ktorym piszesz to na 90% wina czujnika temp. cieczy z ecu
vag i porownaj wartosci ja przerabialem temat kilkukrotnie...... czujnik nie jest dogi. chociasz sam czujnik tez bym w spokoju narazie zostawil przczysc pozadnie wnim styki i zobaczysz co jest grane.
a8team.pl to też dobre.

groszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 23 maja 2008, 09:12
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: groszek » 19 maja 2009, 20:46

Narazie z Vag-iem mogę sobie dać spokój ( awaria pompy ABS blokuje wszelkie połączenia z komputerem ). Zaczne najpierw od przepustnicy, jeżeli niepomoże to sprawdze dalej czujnik. Mam nadzieję że niebędzie potrzebna adaptacja po czyszczeniu bo innaczej leże i płaczę. <beczy>

Awatar użytkownika
dziq111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
Imię: Paweł
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 19 maja 2009, 23:21

adaptacja to podstawa po czyszczeniu....... bo skoro juz bedzie miala blad to dalej bedzie swirowac.
a8team.pl to też dobre.

groszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 23 maja 2008, 09:12
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: groszek » 20 maja 2009, 07:22

pawelk600 pisze:groszek, Z tego co ja wiem to sterownik ABS jeżeli jest uszkodzony i nie ma z nim komunikacji to to nie ma wpływu na komunikację z innymi sterownikami.
niestety ale ma ... i to bardzo wielki wpływ na komunikację z całym autem, niejednokrotnie próbowałem się podłączyć i nic ... ( jak sterownik ABS "zaskoczył" zero problemów z komunikacją ale to się zdarza naprawdę rzadko )

Będzie próba czyszczenia bez adaptacji. A jeżeli adaptacja będzie konieczna, to niestety będzie musiała poczekać aż znajdę odpowiedni sterownik ABS-u, tak czy innaczej jestem cały czas w punkcie wyjścia.

Awatar użytkownika
dziq111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
Imię: Paweł
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 20 maja 2009, 13:34

zawsze mozesz odpiac caly sterownik abs.
a8team.pl to też dobre.

Awatar użytkownika
dziq111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
Imię: Paweł
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 20 maja 2009, 23:03

pawelk600,


a ile masz tych pinow :-P
czyżby 4 ?? + i - K i L ewentualnie linie can ale to w nowszych modelach
a8team.pl to też dobre.

Awatar użytkownika
dziq111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
Imię: Paweł
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 20 maja 2009, 23:35

heh widzialem widzialem no to pokaz ile ty masz UZYWANYCH w c5
a8team.pl to też dobre.

Awatar użytkownika
dziq111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
Imię: Paweł
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 24 maja 2009, 20:35

Własnie i kto tu nie widzial podłączenia interfejsu w Audi.
a8team.pl to też dobre.

groszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 23 maja 2008, 09:12
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: groszek » 07 cze 2009, 10:48

W tym tygodniu zrobiłem mały remoncik ( wymiana zawieszenia - przód, wymianę sterownika ABS, czyszczenie przepływki oraz przepustnicy ).
Komunikacja została przywrócona i można było odczytać błędy z VAG. Po przeprowadzeniu adaptacji już prawie wszystko wróciło do normy pozatym gdy silnik jest zimny objawy lubią się pojawić, ale już nie zawsze jak to było do tej pory. VAG pokazuje coś takiego:

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4D0 907 551 F
Component: 2.8L V6/5V MOTR HS D03
Coding: 04202
Shop #: WSC 07777
1 Fault Found:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-00 - -
Readiness: N/A

Domyślam się że to czujnik temperatury, tylko w którym miejscu jest ten G62?

ps. w spisie znalazłem błąd ale też za wiele nie mówi

"16500 P0116 4074 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT"

Awatar użytkownika
dziq111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
Imię: Paweł
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 07 cze 2009, 12:02

czujnik temp od ecu
wejdz w bloki pomiarowe na vagu wrzuc 1 i bedziesz widzial jaka masz temp na czujniku i wlacz kody klimatronika zeby porownac w skazania. czujnik bez styku pokaze - 49 stopni

wytarczy ze bedzie pokazywal 5 stopni roznicy to juz dupa bo masz jescze czujnik temp powietrza zasysanego. zle dobierac bedzie mieszanke
a8team.pl to też dobre.

groszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 23 maja 2008, 09:12
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: groszek » 10 cze 2009, 15:36

czujnik jest w porządku, temperatura się pokrywa. Po resecie błędu i dwu dniowej jeździe żaden błąd się niepojawił, a wszystkie problemy pojawiły się na nowo :cry: . Zostało umówić mi się z mechanikiem może on coś poradzi, w końcu codziennie naprawia autka ... powinien raczej się znać.

pozdrawiam i dziękuje wszystkim za pomoc w walce ze złośliwością rzeczy martwych.

<piwo>

[ Dodano: 2009-06-24, 16:12 ]
Witam, możemy uznać temat za zamknięty. Zdecydowanie był to czujnik temperatury, tylko trochę dziwne że na Vagu było wszystko ok poza oczywiście błędem. Usterkę i małe wachania temperatury wychwycił dopiero ESI Tronic. Dzięki Bardzo wszystkim za pomoc, teraz mogę się cieszyć ze 100% sprawnego autka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja