Problem z obrotami [ A6 C5 2.8 ]
Problem z obrotami [ A6 C5 2.8 ]
Witam, mam od niedawna problem z silniczkiem. Bardzo często łapie wyskokie obroty ( ok. 2000 - 3000 ) na biegu jałowymy. Podczas jazdy jest to już nie do zniesienia, autem rzuca jak żabką raz chce jechać po chwili niechce i tak co 2, 3 sekundy. W momencie kiedy zgaszę silnik o ponownym uruchomieniu w najbliszym czasie można zapomnieć ( chociarz udało mi się kilkakrotnie od palić ale po bardzo długim znęcaniu się nad rozrusznikiem ). Co najfajniejsze w tym wszytkim że przechodzą wszytkie objawy same po jakimś czasie.
- co może być przyczyną tych objawów i gdzie szukać?
Jeżeli z tematem się powtarzam to z góry przepraszam, ale forum jest coraz większe i coraz trudniej coś szybko znaleźć.
- co może być przyczyną tych objawów i gdzie szukać?
Jeżeli z tematem się powtarzam to z góry przepraszam, ale forum jest coraz większe i coraz trudniej coś szybko znaleźć.
- dziq111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bieruń
ja z kolei polecalbym odpiac przeplywke i zobaczyc co bedzie w trybie awaryjnym.
a ten objaw o ktorym piszesz to na 90% wina czujnika temp. cieczy z ecu
vag i porownaj wartosci ja przerabialem temat kilkukrotnie...... czujnik nie jest dogi. chociasz sam czujnik tez bym w spokoju narazie zostawil przczysc pozadnie wnim styki i zobaczysz co jest grane.
a ten objaw o ktorym piszesz to na 90% wina czujnika temp. cieczy z ecu
vag i porownaj wartosci ja przerabialem temat kilkukrotnie...... czujnik nie jest dogi. chociasz sam czujnik tez bym w spokoju narazie zostawil przczysc pozadnie wnim styki i zobaczysz co jest grane.
a8team.pl to też dobre.
niestety ale ma ... i to bardzo wielki wpływ na komunikację z całym autem, niejednokrotnie próbowałem się podłączyć i nic ... ( jak sterownik ABS "zaskoczył" zero problemów z komunikacją ale to się zdarza naprawdę rzadko )pawelk600 pisze:groszek, Z tego co ja wiem to sterownik ABS jeżeli jest uszkodzony i nie ma z nim komunikacji to to nie ma wpływu na komunikację z innymi sterownikami.
Będzie próba czyszczenia bez adaptacji. A jeżeli adaptacja będzie konieczna, to niestety będzie musiała poczekać aż znajdę odpowiedni sterownik ABS-u, tak czy innaczej jestem cały czas w punkcie wyjścia.
W tym tygodniu zrobiłem mały remoncik ( wymiana zawieszenia - przód, wymianę sterownika ABS, czyszczenie przepływki oraz przepustnicy ).
Komunikacja została przywrócona i można było odczytać błędy z VAG. Po przeprowadzeniu adaptacji już prawie wszystko wróciło do normy pozatym gdy silnik jest zimny objawy lubią się pojawić, ale już nie zawsze jak to było do tej pory. VAG pokazuje coś takiego:
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4D0 907 551 F
Component: 2.8L V6/5V MOTR HS D03
Coding: 04202
Shop #: WSC 07777
1 Fault Found:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-00 - -
Readiness: N/A
Domyślam się że to czujnik temperatury, tylko w którym miejscu jest ten G62?
ps. w spisie znalazłem błąd ale też za wiele nie mówi
"16500 P0116 4074 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT"
Komunikacja została przywrócona i można było odczytać błędy z VAG. Po przeprowadzeniu adaptacji już prawie wszystko wróciło do normy pozatym gdy silnik jest zimny objawy lubią się pojawić, ale już nie zawsze jak to było do tej pory. VAG pokazuje coś takiego:
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4D0 907 551 F
Component: 2.8L V6/5V MOTR HS D03
Coding: 04202
Shop #: WSC 07777
1 Fault Found:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-00 - -
Readiness: N/A
Domyślam się że to czujnik temperatury, tylko w którym miejscu jest ten G62?
ps. w spisie znalazłem błąd ale też za wiele nie mówi
"16500 P0116 4074 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT"
- dziq111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bieruń
czujnik temp od ecu
wejdz w bloki pomiarowe na vagu wrzuc 1 i bedziesz widzial jaka masz temp na czujniku i wlacz kody klimatronika zeby porownac w skazania. czujnik bez styku pokaze - 49 stopni
wytarczy ze bedzie pokazywal 5 stopni roznicy to juz dupa bo masz jescze czujnik temp powietrza zasysanego. zle dobierac bedzie mieszanke
wejdz w bloki pomiarowe na vagu wrzuc 1 i bedziesz widzial jaka masz temp na czujniku i wlacz kody klimatronika zeby porownac w skazania. czujnik bez styku pokaze - 49 stopni
wytarczy ze bedzie pokazywal 5 stopni roznicy to juz dupa bo masz jescze czujnik temp powietrza zasysanego. zle dobierac bedzie mieszanke
a8team.pl to też dobre.
czujnik jest w porządku, temperatura się pokrywa. Po resecie błędu i dwu dniowej jeździe żaden błąd się niepojawił, a wszystkie problemy pojawiły się na nowo
. Zostało umówić mi się z mechanikiem może on coś poradzi, w końcu codziennie naprawia autka ... powinien raczej się znać.
pozdrawiam i dziękuje wszystkim za pomoc w walce ze złośliwością rzeczy martwych.
[ Dodano: 2009-06-24, 16:12 ]
Witam, możemy uznać temat za zamknięty. Zdecydowanie był to czujnik temperatury, tylko trochę dziwne że na Vagu było wszystko ok poza oczywiście błędem. Usterkę i małe wachania temperatury wychwycił dopiero ESI Tronic. Dzięki Bardzo wszystkim za pomoc, teraz mogę się cieszyć ze 100% sprawnego autka.
pozdrawiam i dziękuje wszystkim za pomoc w walce ze złośliwością rzeczy martwych.

[ Dodano: 2009-06-24, 16:12 ]
Witam, możemy uznać temat za zamknięty. Zdecydowanie był to czujnik temperatury, tylko trochę dziwne że na Vagu było wszystko ok poza oczywiście błędem. Usterkę i małe wachania temperatury wychwycił dopiero ESI Tronic. Dzięki Bardzo wszystkim za pomoc, teraz mogę się cieszyć ze 100% sprawnego autka.