Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Pomoc w wyborze instalacji LPG

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 12 mar 2016, 09:21

Co do spalania na fisie vagiem można ustawić "mnożnik" spalania i będzie pokazywało w miarę realne wartości na LPG.

Gość.

Post autor: Gość. » 12 mar 2016, 09:25

Tak w miare realne ale jednak roznice bedą czy to w trasie czy w miescie czy srednia. Bawiłem sie kiedyś najbliżej mi było 112 ale wqrzało mnie te przekłamanie nadal i wrociłem do serii.

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 12 mar 2016, 13:10

Dobra Panowie... Temat dotyczy doradztwa w wyborze, a nie tego ile komu pali, itd. <dokuczacz>

Generalnie można wszystko ująć w dwóch punktach:
1. Nie ważne czy to Prins, czy BRC, czy Landi Renzo, STAG, czy jeszcze inny **** - wszystko zależy od montera - jeśli tego dobrze nie ustawi, to nawet najdroższa instalacja nie będzie poprawnie działać.
2. Nie oszczędzać na istotnych komponentach instalacji (np. na wtryskiwaczach). ...wedle przysłowia: "z goowna bata nie ukręcisz", instalacja musi swoje kosztować, aby bezawaryjnie mogła na siebie zarabiać. :)

PS.
Mnie to kosztowało 3500zł, ale działa dobrze i bezawaryjnie, więc jestem zadowolony. :)

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 12 mar 2016, 17:03

Poczytaj sobie lpg forum odnośnie instalacji. O Twoim silniku jest mnóstwo tematów <okok>

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 13 mar 2016, 03:11

Po dzisiejszym rozebraniu (tak z ciekawości) starego filtra fazy lotnej stwierdzam jeden fakt, a mianowicie filtr fazy ciekłej chyba nic nie zatrzymuje (przynajmniej ten papierowy bo pamiętam z wymiany, że była jedynie odrobina syfu), za to ten fazy lotnej zatrzymuje bardzo dużo brudnej mazi.
A jeśli chodzi o materiał filtrujący - tylko i wyłącznie włókno szklane. :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Gość.

Post autor: Gość. » 13 mar 2016, 19:22

A w niemieckim LPG nie miałem NIC po 15tyś...

kolczyk21002100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: stargard szcz

Post autor: kolczyk21002100 » 16 mar 2016, 22:39

witam ja posiadam instalacje LPI VIALLE czyli V generacja. Powiem tak mam 2.8 tip i quattro, po około 1 minuty przełącza sie na gaz a na gazie ma lepszego kopa równiej silnik pracuje, ogólnie bomba, już kupiłem z ta instalacja z Niemiec ale wiem ze u nas też taka montują tylko trzeba poszukać (gdzies kolo konina podobno jest magik) spalanie takie same jak w benzynie miasto 12-13 jak leciałem na warszawę i nie patrzyłem na nic tylko prawa noga w dół i wyszło 11,5 ale to moje ja polecam V generacje wiem tylko ze jest troszkę droższa <zalamka> :)

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 16 mar 2016, 23:16

kolczyk21002100 pisze:polecam V generacje wiem tylko ze jest troszkę droższa
Jak pierdolnie pompa w zbiorniku LPG, a zrobi to na pewno to już nie będziesz taki szczęśliwy z posiadania 5 generacji. Pompa droga, zbiornik też drogi, wtryski też i mało kto to serwisuje. Wyjątkiem jest Liquid SI Vialle, gdzie zastosowano zwykły zbiornik, co trochę obniża koszty, ale pompy i tak padają i nie są tanie. Wystarczy 1 tankowanie gównianego gazu i wszystko szlag trafia. Za cenę 5 generacji można założyć instalację 4 generacji z górnej półki na wtryskach keihina, która będzie chodziła perfekcyjnie i jeszcze sporo zostanie.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 16 mar 2016, 23:33

Pchać 5 generacje do C5.... to już trzeba być pasjonatem poziom HARD :)

Ja mam Staga u siebie, wtryski Hana, reduktor AC Czerwony + zbiornik w kole.

Instalacja zakładana we Wrocku w Alma przy Grabiszyńskiej.

Koszt 3800 zł. Żadnego spadku mocy, pełen zakres obrotów, różnicy w odczuciach czy w momencie przełączenia brak. Zaoszczędzone w pierwszym roku 12 tysięcy złotych Polskich. Ale ja sporawo jeżdżę.

W każdym razie, czy to będzie Stag, czy LPGtech czy jakikolwiek inny wymysł, to ważny jest monter. Ale nie pozwolę sobie zgodzić się tutaj z MORENO. Najważniejsze nie są same graty jako takie, w postaci wtrysków przykładowo, tylko dobrze przemyślana i wykonana zgodnie ze wszelkimi prawidłami sama instalacja. Bo sterownik czy wtryski sobie zawsze możesz zmienić... ale jak założysz nawet keihiny do zrąbanej instalacji, to nawet arcymagik, pierwszy gaziarz RP itd. nie pomogą i nie wyregulują :)

Gość.

Post autor: Gość. » 17 mar 2016, 09:54

Wtryski sa z tego co wiem te same co PB? A Vgeneracje zabija syf gazu w PL bo do pompy nie jest filtrowany :]

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 17 mar 2016, 15:10

Apophis pisze:Wtryski sa z tego co wiem te same co PB?
Nie, wtryski te same co PB są tylko w 6 generacji. W 5-tej są typowo dedykowane do gazu. Są dużo większe niż te które podają gaz w fazie lotnej.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 17 mar 2016, 16:08

Chcecie podwoić wartość auta? Kiedy by się to wróciło..

arek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 mar 2016, 14:13
Lokalizacja: opolskie

Post autor: arek69 » 18 mar 2016, 09:33

Nie demonizujcie 5 generacji vialle - regeneracja pompy po 240 kkm koszt 900 pln i żadnych przeglądów, regulacji i wymiany filtrów jak w 4, robiłem w audi remont instalacji gazowej po 80 kkm wymiana wtrysków na pojedynczy montaż - były listwy, regeneracja parownika, wymiana węży wodnych koniecznie po 5 latach kapało wszędzie bo niestety są z takiego a nie innego materiału, przy okazji gazowe - koszt 700pln i własna praca, pytałem u gazowników to 1000 do 1200 pln do tego policzmy 8 przeglądów co 10kkm z wymianą filtrów, podpięciem pod kompa po 100 pln x 8 daje ok 2000 a za to można nabyć nową pompę do 5 generacji.
A jazda na 5 gen. bajka szczególnie latem, silnik lepiej pracuje na LPG <lol> wiem bo mam Lancera 2.0 4G63 z vialle.
Tylko te koszty założenia - kosmiczne i nie do każdego silnika :(

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 18 mar 2016, 11:58

Moreno pisze:Po dzisiejszym rozebraniu (tak z ciekawości) starego filtra fazy lotnej stwierdzam jeden fakt, a mianowicie filtr fazy ciekłej chyba nic nie zatrzymuje (przynajmniej ten papierowy bo pamiętam z wymiany, że była jedynie odrobina syfu), za to ten fazy lotnej zatrzymuje bardzo dużo brudnej mazi.
A jeśli chodzi o materiał filtrujący - tylko i wyłącznie włókno szklane.
po jakim przebiegu ten filtr??bo ja ostatnio zmieniałem to po 25tys brak jakiego kolwiek brudu.jedynie w małym papierowym kilka opiłków

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 18 mar 2016, 15:01

dawid018 pisze:
Moreno pisze:Po dzisiejszym rozebraniu (tak z ciekawości) starego filtra fazy lotnej stwierdzam jeden fakt, a mianowicie filtr fazy ciekłej chyba nic nie zatrzymuje (przynajmniej ten papierowy bo pamiętam z wymiany, że była jedynie odrobina syfu), za to ten fazy lotnej zatrzymuje bardzo dużo brudnej mazi.
A jeśli chodzi o materiał filtrujący - tylko i wyłącznie włókno szklane.
po jakim przebiegu ten filtr??bo ja ostatnio zmieniałem to po 25tys brak jakiego kolwiek brudu.jedynie w małym papierowym kilka opiłków
Widać, że na beznadziejnej stacji auto tankowane. Ja wymieniam co 15tkm i są czyste.
motostacja - części samochodowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga