Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Pomoc w wyborze instalacji LPG

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 18 mar 2016, 15:20

Moreno pisze: Generalnie można wszystko ująć w dwóch punktach:
1. Nie ważne czy to Prins, czy BRC, czy Landi Renzo, STAG, czy jeszcze inny **** - wszystko zależy od montera - jeśli tego dobrze nie ustawi, to nawet najdroższa instalacja nie będzie poprawnie działać.
2. Nie oszczędzać na istotnych komponentach instalacji (np. na wtryskiwaczach). ...wedle przysłowia: "z goowna bata nie ukręcisz", instalacja musi swoje kosztować, aby bezawaryjnie mogła na siebie zarabiać. :)
mrporpoise pisze: W każdym razie, czy to będzie Stag, czy LPGtech czy jakikolwiek inny wymysł, to ważny jest monter. Ale nie pozwolę sobie zgodzić się tutaj z MORENO. Najważniejsze nie są same graty jako takie, w postaci wtrysków przykładowo, tylko dobrze przemyślana i wykonana zgodnie ze wszelkimi prawidłami sama instalacja.
...yyyyyyyyy... niby się nie zgadzasz, a jednak... No chyba, że ja tu czegoś nie rozumiem. Zawsze 1-szy punkt jest ważniejszy od drugiego, więc siłą rzeczy pkt.2 nie jest najważniejszy. ...ale już mniejsza o to.
Czy dobrze przemyślana instalacja, to taka, w której przewody pod podwoziem poprowadzone są np. prawą a nie lewą stroną, czy jak? A gdy monter zainstaluje najtańsze wtryskiwacze lub jakiś tani i badziewiasty reduktor to będzie to dobrze zrobiona instalacja? Według mnie, nie! ...ale jak to mówią, "róbta co chceta". <milczek>
dawid018 pisze: po jakim przebiegu ten filtr??bo ja ostatnio zmieniałem to po 25tys brak jakiego kolwiek brudu.jedynie w małym papierowym kilka opiłków
Przejechały 15 tysiączków. A gaz tankowałem zazwyczaj na stacjach Orlen. ...raz czy dwa razy zatankowałem na BP i może z raz na Shell-u.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 18 mar 2016, 15:45

Moreno pisze:Przejechały 15 tysiączków. A gaz tankowałem zazwyczaj na stacjach Orlen. ...raz czy dwa razy zatankowałem na BP i może z raz na Shell-u.
Nie wiem jakie u Ciebie są te stacje. Ja też tankuję u siebie na Orlenie (ale na orlenie, a nie na franczyzowym orlenie) i o wiele czystsze filtry mam.
motostacja - części samochodowe.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 18 mar 2016, 16:45

Moreno - objaśniam i tłumacze - Lepiej przy mniejszym budżecie iść do dobrego gazownika któremu zapłacisz 300 zł więcej za robociznę, np. kosztem zamontowania tańszych wtryskiwaczy, niż zamontować droższy sprzęt byle jak. Bo jak masz spierdzieloną całą instalacje, to nawet jak założysz najdroższe wtryski to tego nie zestroisz. A wbrew pozorom instalacja na tańszych wtryskach też będzie nieźle działać i przy dobrym zestrojeniu nie zauważysz różnicy. A wtryski wymienić to kilka ruchów w porównaniu z rwaniem instalacji i prowadzeniem wszystkiego od nowa.

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 18 mar 2016, 17:33

Zaraz zaraz... my chyba mówimy o czym innym.
Ja podałem dwa istotne warunki, których należałoby się trzymać jeśli chcemy jeździć bezawaryjnie: 1-szy (najistotniejszy) to dobry monter, a 2-gi (odrobinę mniej ważny, acz również istotny) nieoszczędzanie na komponentach.
Nie ma tu albo-albo, tylko ma być i już. ;)
Jeśli mówisz, że na najtańszych wtryskiwaczach nie zobacze różnicy, to sory, ale chyba nie wiesz o czym mówisz. :)
Ja wychodzę z założenia, że instalując gaz lepiej wydać te 500zł więcej i jeździć bezawaryjnie niż poskąpić 200zł na np. wtryskiwaczach i później co rusz jeździć do gazownika, i pieprzyć się z demontażem, wymianami, reklamacjami itp. itd. ...na co to komu?

[ Dodano: 2016-03-18, 17:33 ]
Mazdomania pisze:Nie wiem jakie u Ciebie są te stacje. Ja też tankuję u siebie na Orlenie (ale na orlenie, a nie na franczyzowym orlenie) i o wiele czystsze filtry mam.
A franczyzowe orleny skąd mają dostawy? ...chyba z PKN Orlen, no nie? :)
Tak czy siak, jak filtr jest pobrudzony to przynajmniej wiadomo, że filtruje. <figielek>

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 18 mar 2016, 18:11

Moreno pisze:A franczyzowe orleny skąd mają dostawy? ...chyba z PKN Orlen, no nie?
i tu byś się zdziwił. Nie do końca wygląda to tak jak myślisz.
Ja wcześniej tankowałem gdzie padło, gdzie taniej, ale przy pierwszej wymianie filtra miałem straszny syf, potem przerzuciłem się na shella i narazie nie narzekam, filtry czyste a cena też jakoś nie odbiega od innych stacji w rejonie.

arek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 mar 2016, 14:13
Lokalizacja: opolskie

Post autor: arek69 » 18 mar 2016, 22:10

O czystości filtrów --- gaz używam w samochodach od 20 lat i nigdy nie miałem zabrudzonego filtra fazy ciekłej, gaz skroplpony jest cieczą i pierwszy filtr wyłapuje zabrudzenia "ciała" stałe?(gałęzie cegły worki itp itd gdyby się dostały do cieczy) następną sprawą jest filracja podgrzanego gazu za parownikiem- i 20 lat temu z reduktora zagrzanego potrafiłem spuścić mały kieliszek cieczy gęstej (smoła?) niewiadomego pochodzenia,- jak nabyłem audi 80 B4 2.0 ABT na mono wtrysku coraz mniej spuszczałem tego syfu, a przez ostatnie 5 lat urzytkowania nie było nic, gaz jest produktem ubocznym rafinacji ropy naftowej(możnago wydobywć z ziemi ale w europie 70% gazu pochodzi z rafinerii) i największym problemem są rozpuszczone w gazie smoły,mazuty,parafina itp
Tankuję na statoil wcześniej był prywatny ale w okolicy wszystkie stacje zaoptruje cysterna BP, unikam stacji tylko lpg nawet jakby sprzedawaligaz za 10% ceny - tyle

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 19 mar 2016, 15:23

Moreno, No nie zauważysz różnicy. Nie mówię o najtańszym gównie z Aliexpress ale np. o wtryskach od AC. Masz na dzień dobry taniej 400 zł a instalacja też będzie działać bez problemu i większość ludzi w ogóle nie zauważy różnicy.

Jasne że lepiej dopłacić ale też nie popadajmy w skrajność. Ty zakładasz sytuację idealną a nie zawsze jest taka, szczególnie jeśli chodzi o środki. Więc moim zdaniem lepiej założyć dobrze instalacje niż mając do wyboru Zdzisia partacza za np. 3800 z dobrymi gratami zamontowanymi byle jak, lub Ryszarda profesjonalistę, który założy ci instalacje za 3650 z wtryskami od AC a za instalacje z lepszymi musisz dać już 4000. Wybierasz mniejsze zło, mieścisz się w swoim max budżecie 3800, masz dobrze założoną i zestrojoną instalacje którą możesz po roku sobie upgrejdować albo nie ruszać. Zrozum, że mi nie chodzi o ładowanie NAJTAŃSZYCH i NIEDOSTOSOWANYCH DO MOCY AUTA komponentów.

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 20 mar 2016, 21:26

dobry instalator zrobi tak ze i na czerwonych valtekach auto będzie w miarę dobrze jezdzić

Gość.

Post autor: Gość. » 20 mar 2016, 21:53

dobry instalator zrobi tak ze i na czerwonych valtekach auto będzie w miarę dobrze jezdzić
Tylko chwile :)

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 20 mar 2016, 22:48

mrporpoise pisze:Moreno, No nie zauważysz różnicy. Nie mówię o najtańszym gównie z Aliexpress ale np. o wtryskach od AC. (...)
Jasne że lepiej dopłacić ale też nie popadajmy w skrajność. Ty zakładasz sytuację idealną a nie zawsze jest taka, szczególnie jeśli chodzi o środki. Więc moim zdaniem lepiej założyć dobrze instalacje niż mając do wyboru Zdzisia partacza za np. 3800 z dobrymi gratami zamontowanymi byle jak, lub Ryszarda profesjonalistę, który założy ci instalacje za 3650 z wtryskami od AC a za instalacje z lepszymi musisz dać już 4000. Wybierasz mniejsze zło, mieścisz się w swoim max budżecie 3800, masz dobrze założoną i zestrojoną instalacje którą możesz po roku sobie upgrejdować albo nie ruszać. Zrozum, że mi nie chodzi o ładowanie NAJTAŃSZYCH i NIEDOSTOSOWANYCH DO MOCY AUTA komponentów.
Pierwsza kwestia to wtryskiwacze AC chyba nie są aż takie złe. ...przynajmniej tak mi się wydaje. ;)
A druga... Nie, nie i jeszcze raz nie. :)
Instalacja ma być zrobiona dobrze i z dobrych komponentów. Tutaj nie ma kompromisów. Jak chcesz mieć dobrą instalację to musisz zapłacić odpowiednią stawkę. Takie jest moje zdanie.

A propos kwestii środków - ja wziąłem pożyczkę gotówkową, ponieważ wykalkulowałem, że skoro wydaje na Pb około 550zł miesięcznie, to zanim nazbieram wymagany kapitał na instalację, to minie trochę czasu, a biorąc kredyt i zakładając instalację już teraz obniży mi ona koszty przejazdów, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze w zupełności wystarczą na spłatę kosztów kredytowania. :) ...ot cała folozofia. ;d

Instalację LPG powinno się zakładać raz, a dobrze.
Po co raz płacić za goowniane wtryskiwacze, a później drugi raz wydawać kasę (tym razem więcej) na zakup lepszych? Czy nie lepiej od razu kupić coś dobrego? ...nie dość, że suma sumarum mniej kasy wydasz to jeszcze będziesz miał święty spokój na dłużej. :) ...no ale ja nikogo nie zmuszam - niech każdy robi jak uważa. ;)
Ostatnio zmieniony 20 mar 2016, 22:56 przez Moreno, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość.

Post autor: Gość. » 20 mar 2016, 22:53

Moreno pisze:Instalację LPG powinno się zakładać raz, a dobrze.
Po co raz płacić za goowniane wtryskiwacze, a później drugi raz wydawać kasę (tym razem więcej) na zakup lepszych? Czy nie lepiej od razu kupić coś dobrego? ...nie dość, że suma sumarum mniej kasy wydasz to jeszcze będziesz miał święty spokój na dłużej.
<okok> <okok> <okok>

Dokładnie tak zrobiłem i spokój od 3lat.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 20 mar 2016, 23:44

Dżizas. Co do zasady to tak. Jednak nie zawsze jest tak, że ktoś ma dodatkowe +400 zł. Po prostu. Ja jak zakładałem to też od razu raz a dobrze, na wtryskach HANA, zapłaciłem 3800 zdaje się w dobrym warsztacie. Ale powtarzam - różnie bywa i jeśli MUSI się wybierać któreś zło, to należy wybrać mniejsze, które da się później poprawić.

Wtryski AC złe nie są ale to jest zazwyczaj najgorsze co ci założą w dobrym warsztacie... i oznacza to oszczędność rzędu 400 - 600 zł. I można na tym jeździć bezawaryjnie dość długo.

Pozdro ;)

adamuus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 gru 2015, 12:14
Lokalizacja: Łękińsko

Post autor: adamuus » 21 mar 2016, 08:07

Apophis pisze:
dobry instalator zrobi tak ze i na czerwonych valtekach auto będzie w miarę dobrze jezdzić
Tylko chwile :)
Otóż to.

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 21 mar 2016, 11:55

mrporpoise pisze:Dżizas. Co do zasady to tak. Jednak nie zawsze jest tak, że ktoś ma dodatkowe +400 zł. Po prostu. Ja jak zakładałem to też od razu raz a dobrze, na wtryskach HANA, zapłaciłem 3800 zdaje się w dobrym warsztacie. Ale powtarzam - różnie bywa i jeśli MUSI się wybierać któreś zło, to należy wybrać mniejsze, które da się później poprawić.

Wtryski AC złe nie są ale to jest zazwyczaj najgorsze co ci założą w dobrym warsztacie... i oznacza to oszczędność rzędu 400 - 600 zł. I można na tym jeździć bezawaryjnie dość długo.

Pozdro ;)
Jak to nie każdy ma dodatkowe +400zł? Jak to musi wybierać któreś zło? Nie rozumiem tego stwierdzenia. ...a co to ku*** jakiś wyścig kto pierwszy założy LPG?
Jak nie ma, to niech dozbiera. A jak chce już zakładać, to niech chociażby w banku pożyczy te 400 czy 1000zł i niech od razu założy porządne komponenty. Bo prowizja i odsetki mniej go wyniosą niż goowniane wtryskiwacze, które potem trza będzie wymienić na inne, lepsze=droższe. ...może podam luźny przykład.

Kowalski potrzebował wiertarki do swoich hobbistycznych zajęć we własnym warsztacie, więc poszedł do sklepu i kupił jedną z najtańszych, za 80-zł. Aż tu pewnego dnia, ta dwumiesięczna wiertarka przestaje działać. Wkurzony Kowalski poszedł do innego sklepu i kupił droższą, tym razem za 150zł - ta wytrzymała już prawie rok.
W końcu wkur**** Kowalski zacisnął zęby i kupił markową wiertarkę za 400 zł. ...służy mu ona już ładnych kilka lat.
Gdyby Kowalski sięgnął po rozum już na samym początku, wiedząc jak bardzo istotnym narzędziem w jego warsztacie jest wiertarka, to od razu kupiłby tą markową za 400zł, w sumie zaoszczędzając 230zł. :)

A przy instalowaniu LPG nie jest tak, że jakiś tam Kowalski nie ma tych 400 czy 500zł wiecej. ...on ma odłożone nawet i 2000+, tylko jest pieprzonym sknerą i chce jak najtaniej, bo przecież instalacja nie może dużo kosztować skoro ma sie szybko zwrócić. <wysmiewacz> Jednak ku jego zdziwieniu praktyka pokazuje, że szybko zwracają się tylko te droższe (dobrze założone i z dobrych elementów) instalacje LPG. <lol>

adamuus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 gru 2015, 12:14
Lokalizacja: Łękińsko

Post autor: adamuus » 21 mar 2016, 12:05

Moreno pisze:Kowalski potrzebował wiertarki do swoich hobbistycznych zajęć we własnym warsztacie, więc poszedł do sklepu i kupił jedną z najtańszych, za 80-zł. Aż tu pewnego dnia, ta dwumiesięczna wiertarka przestaje działać. Wkurzony Kowalski poszedł do innego sklepu i kupił droższą, tym razem za 150zł - ta wytrzymała już prawie rok.
W końcu wkur**** Kowalski zacisnął zęby i kupił markową wiertarkę za 400 zł. ...służy mu ona już ładnych kilka lat.
Gdyby Kowalski sięgnął po rozum już na samym początku, wiedząc jak bardzo istotnym narzędziem w jego warsztacie jest wiertarka, to od razu kupiłby tą markową za 400zł, w sumie zaoszczędzając 230zł. :)
No nie do końca się z Tobą zgodzę. W dzisiejszych czasach Kowalski tę wiertarkę za 80zł w markecie w ramach gwarancji wymieni ją na nową. Będzie nową robił aż ta znowu padnie i znowu wymieni.... itd. Aż na końcu zrobi cały remont mieszkania i znowu odda wiertarkę do marketu ale tym razem odbierając pieniądze. <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga