[ All ] Jak często powinno się nabijać nowy gaz?
[ All ] Jak często powinno się nabijać nowy gaz?
Jak często powinno się nabijać nowy gaz?
Czy jeżeli wszystko jest ok to lepiej nic nie ruszać?
Od ok 3 lat nic nie było u mnie ruszane i tak ostatnio się zastanawiam
Tylko czyszczenie i nowy filtr wystarczy?
Czy jeżeli wszystko jest ok to lepiej nic nie ruszać?
Od ok 3 lat nic nie było u mnie ruszane i tak ostatnio się zastanawiam
Tylko czyszczenie i nowy filtr wystarczy?
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
tak, piszę o gazie R134a który ze stanu ciekłego przechodzi w gazowy i wtedy chłodzi0x4B25A pisze:BartG60, o jakim gazie mówisz?
Jeśli o tym w układzie klimatyzacji, to czynnik + olej powinien być zmieniany co rok
tylko dlaczego należy go wymieniać co rok?
jest to gdzieś zapisane? np. w jakiejś książce obsługi itp.?
jak byłem w serwisie klimy to koleś sprawdził ciśnienia oraz temperaturę i powiedział że jest ok.
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
a jeżeli wszystko działa jak trzeba, temp mogę osiągnąć 2.5 stopnia, to muszę jechać i zmieniać olej?zchrobot pisze:uzupełnij ubytek odgrzyb klimatyzację i ciesz się chłodem w gorące dni
Czy jest gdzieś napisane że np. co rok lub dwa trzeba to robić?
czy to tylko taki chwyt, żeby serwisy klimy mogły więcej zarobić?
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów
niski poziom czynnika chłodzącego prowadzi do podwyższonego ciśnienia w układzie chłodzenia co powoduje nadwyrężoną pracę sprężarki co skutkuje jej dużo szybszym zużyciem i później się dziwić, że sprężarki padają u niektórych osóbBartG60 pisze:a jeżeli wszystko działa jak trzeba, temp mogę osiągnąć 2.5 stopnia, to muszę jechać i zmieniać olej?zchrobot pisze:uzupełnij ubytek odgrzyb klimatyzację i ciesz się chłodem w gorące dni
Czy jest gdzieś napisane że np. co rok lub dwa trzeba to robić?
czy to tylko taki chwyt, żeby serwisy klimy mogły więcej zarobić?
Może trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem... chodziło mi o uzupełnienie stanu czynnika i wymianę olejuzchrobot pisze:wymieniany bez przesady co najwyżej uzupełniany ubytek
Osobiście uważam, że warto to zrobić... koszt jest niewielki, a pożytek napewno duży... do tego jednocześnie odgrzybianie i jest Poza tym, ze szczelnością tych układów bywa różnie, a coroczny serwis pomoże wykryć ew. usterkę...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
nowoczesne stacje nie pozwalają na dobicie .wysysają czynnik. ważą go. filtrują usuwająć stary olej ,wodę ,czynnik uv napełniają w ilości odpowiedniej dla danego modelu auta dodająć olej i uv .serwis taki przeprowadza sie min raz na 2 lata .
chodzi o to by uzupełnić ubytek czynnika i odfiltrować z niego wodę .ubytek rzędu 30 % na 2 lata jest zupełnie normalny i dopuszczalny .układ klimy wykonany z alu nie jest w 100% szczelny wynika to ze struktury alu .stąd ubytki i woda w układzie (czynnik123a jest silnie hygroskopijny)
chodzi o to by uzupełnić ubytek czynnika i odfiltrować z niego wodę .ubytek rzędu 30 % na 2 lata jest zupełnie normalny i dopuszczalny .układ klimy wykonany z alu nie jest w 100% szczelny wynika to ze struktury alu .stąd ubytki i woda w układzie (czynnik123a jest silnie hygroskopijny)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 482
- Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
- Imię: Wiktor
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
Moja klima była nie ruszana przez pana Helmuta nie wiem ile i przeze mnie przez 2 lata.
Chłodziła przyzwoicie (chociaż mi się tak wydawało) ale po włączeniu było przez chwilę takie świszczenie jakby rolka napinacza.
Pojechałem na odgrzybienie i przy okazji zrobiłem dobicie czynnika, sprawdzenie szczelności i wymianę oleju.
Brakowało 650g czynnika. Teraz klima mrozi i zniknęło to świszczenie przy odpalaniu klimy.
Przy kasie (kosztowało to 150PLN) miły pan serwisant zaprosił mnie za rok na ozonowanie i za dwa lata na czynnik i olej.
Pozdrawiam
Chłodziła przyzwoicie (chociaż mi się tak wydawało) ale po włączeniu było przez chwilę takie świszczenie jakby rolka napinacza.
Pojechałem na odgrzybienie i przy okazji zrobiłem dobicie czynnika, sprawdzenie szczelności i wymianę oleju.
Brakowało 650g czynnika. Teraz klima mrozi i zniknęło to świszczenie przy odpalaniu klimy.
Przy kasie (kosztowało to 150PLN) miły pan serwisant zaprosił mnie za rok na ozonowanie i za dwa lata na czynnik i olej.
Pozdrawiam
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
Klimę trzeba serwisować conajmniej raz na 2 lata. A najlepiej co roku po zimie. Odgrzybianie, olej i dobicie odczynnika. Co z tego, że komuś działa 5 lat bez przeglądu? To niech mu działa, ale niech potem nie zakłada tematów na forum, że skoĂączyła się sprężarka, że śmierdzi i nie da się tego smrodu pozbyć mimo miliarda odgrzybiaĂą.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
- Imię: Dominik
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieluń
Jak Ktos jest z okolic Wielunia to zapraszam do siebie.Zajmuje się u siebie w warsztacie serwisem klimatyzacji od paru lat.Wszystko robie stacją Delphi (cały serwis). Co do samego serwisowania układów klimatyzacji zasada jest prosta.Nie żadziej niz co dwa lata.Dlaczego? A no dlatego ,ze wraz z czynnikiem R134a w calym układzie krąży olej ,ktory podczas obsługi odsysamy z czynnikiem i wpuszczamy nowy.Aby było smieszniej to w ciagu roku moze ubyc do 15% gazu i to calkiem normalne zjawisko.Teraz sobie policzcie ile macie gazu po 2 latach eksploatacji klimatyzacji,a co za tym idzie ile oleju który smaroje dysze rozprężna ,spreżarke itp. Koszt nie drogi, a klima zwiększa swoja wydajność po takiej obsludze.Miedzy innymi dlatego iz więcej gazu więcej ciśnienia w ukladzie.Jak ktoś się zna na czynnikach chłodniczych to wie ,że przy sprężaniu tego czynnika wytwarza się ciepło itp. Nie mam zamiaru sie reklamować ale byc może co niektórych oświeciłem troche.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga