Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ All ] Jak często powinno się nabijać nowy gaz?

Wszystko co dotyczy ogólnie ogrzewania w tym postojowego, chłodzenia i klimatyzacji nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

[ All ] Jak często powinno się nabijać nowy gaz?

Post autor: BartG60 » 26 cze 2012, 20:59

Jak często powinno się nabijać nowy gaz?
Czy jeżeli wszystko jest ok to lepiej nic nie ruszać?
Od ok 3 lat nic nie było u mnie ruszane i tak ostatnio się zastanawiam <mysli>
Tylko czyszczenie i nowy filtr wystarczy?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 26 cze 2012, 21:02

BartG60, o jakim gazie mówisz? <mysli>

Jeśli o tym w układzie klimatyzacji, to czynnik + olej powinien być zmieniany co rok <okok>

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 26 cze 2012, 21:52

0x4B25A pisze:BartG60, o jakim gazie mówisz? <mysli>

Jeśli o tym w układzie klimatyzacji, to czynnik + olej powinien być zmieniany co rok <okok>
wymieniany bez przesady co najwyżej uzupełniany ubytek

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 26 cze 2012, 22:05

0x4B25A pisze:BartG60, o jakim gazie mówisz? <mysli>

Jeśli o tym w układzie klimatyzacji, to czynnik + olej powinien być zmieniany co rok <okok>
tak, piszę o gazie R134a który ze stanu ciekłego przechodzi w gazowy i wtedy chłodzi <okok>
tylko dlaczego należy go wymieniać co rok?
jest to gdzieś zapisane? np. w jakiejś książce obsługi itp.?
jak byłem w serwisie klimy to koleś sprawdził ciśnienia oraz temperaturę i powiedział że jest ok.

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 26 cze 2012, 22:08

uzupełnij ubytek odgrzyb klimatyzację i ciesz się chłodem w gorące dni

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 26 cze 2012, 22:20

zchrobot pisze:uzupełnij ubytek odgrzyb klimatyzację i ciesz się chłodem w gorące dni
a jeżeli wszystko działa jak trzeba, temp mogę osiągnąć 2.5 stopnia, to muszę jechać i zmieniać olej?
Czy jest gdzieś napisane że np. co rok lub dwa trzeba to robić?
czy to tylko taki chwyt, żeby serwisy klimy mogły więcej zarobić?

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 26 cze 2012, 22:25

BartG60, pięć lat temu sprowadzilismy z kolega c5 i do dnia dzisiejszego nie odwiedzał servisu klimy wszystko działa ja złoto.Wiem, że to zły przykład ale dla niego to tylko samochód ale klima działa <okok>

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 26 cze 2012, 22:48

BartG60 pisze:
zchrobot pisze:uzupełnij ubytek odgrzyb klimatyzację i ciesz się chłodem w gorące dni
a jeżeli wszystko działa jak trzeba, temp mogę osiągnąć 2.5 stopnia, to muszę jechać i zmieniać olej?
Czy jest gdzieś napisane że np. co rok lub dwa trzeba to robić?
czy to tylko taki chwyt, żeby serwisy klimy mogły więcej zarobić?
niski poziom czynnika chłodzącego prowadzi do podwyższonego ciśnienia w układzie chłodzenia co powoduje nadwyrężoną pracę sprężarki co skutkuje jej dużo szybszym zużyciem i później się dziwić, że sprężarki padają u niektórych osób :)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 27 cze 2012, 07:39

zchrobot pisze:wymieniany bez przesady co najwyżej uzupełniany ubytek
Może trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem... chodziło mi o uzupełnienie stanu czynnika i wymianę oleju <okok>

Osobiście uważam, że warto to zrobić... koszt jest niewielki, a pożytek napewno duży... do tego jednocześnie odgrzybianie i jest <okok> Poza tym, ze szczelnością tych układów bywa różnie, a coroczny serwis pomoże wykryć ew. usterkę...

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 27 cze 2012, 09:31

nowoczesne stacje nie pozwalają na dobicie .wysysają czynnik. ważą go. filtrują usuwająć stary olej ,wodę ,czynnik uv napełniają w ilości odpowiedniej dla danego modelu auta dodająć olej i uv .serwis taki przeprowadza sie min raz na 2 lata .
chodzi o to by uzupełnić ubytek czynnika i odfiltrować z niego wodę .ubytek rzędu 30 % na 2 lata jest zupełnie normalny i dopuszczalny .układ klimy wykonany z alu nie jest w 100% szczelny wynika to ze struktury alu .stąd ubytki i woda w układzie (czynnik123a jest silnie hygroskopijny)

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 482
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Moje auto: Q7
Rocznik: 2009
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 27 cze 2012, 16:00

Moja klima była nie ruszana przez pana Helmuta nie wiem ile i przeze mnie przez 2 lata.

Chłodziła przyzwoicie (chociaż mi się tak wydawało) ale po włączeniu było przez chwilę takie świszczenie jakby rolka napinacza.

Pojechałem na odgrzybienie i przy okazji zrobiłem dobicie czynnika, sprawdzenie szczelności i wymianę oleju.

Brakowało 650g czynnika. Teraz klima mrozi i zniknęło to świszczenie przy odpalaniu klimy.

Przy kasie (kosztowało to 150PLN) miły pan serwisant zaprosił mnie za rok na ozonowanie i za dwa lata na czynnik i olej.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 27 cze 2012, 17:00

Klimę trzeba serwisować conajmniej raz na 2 lata. A najlepiej co roku po zimie. Odgrzybianie, olej i dobicie odczynnika. Co z tego, że komuś działa 5 lat bez przeglądu? To niech mu działa, ale niech potem nie zakłada tematów na forum, że skoĂączyła się sprężarka, że śmierdzi i nie da się tego smrodu pozbyć mimo miliarda odgrzybiaĂą.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 27 cze 2012, 17:27

Podsumowując... nie ma sensu żałować tych paru groszy... chodzi o Twoje (i Twoich najbliższych) zdrowie <okok>

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2015
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 27 cze 2012, 18:26

Jak Ktos jest z okolic Wielunia to zapraszam do siebie.Zajmuje się u siebie w warsztacie serwisem klimatyzacji od paru lat.Wszystko robie stacją Delphi (cały serwis). Co do samego serwisowania układów klimatyzacji zasada jest prosta.Nie żadziej niz co dwa lata.Dlaczego? A no dlatego ,ze wraz z czynnikiem R134a w calym układzie krąży olej ,ktory podczas obsługi odsysamy z czynnikiem i wpuszczamy nowy.Aby było smieszniej to w ciagu roku moze ubyc do 15% gazu i to calkiem normalne zjawisko.Teraz sobie policzcie ile macie gazu po 2 latach eksploatacji klimatyzacji,a co za tym idzie ile oleju który smaroje dysze rozprężna ,spreżarke itp. Koszt nie drogi, a klima zwiększa swoja wydajność po takiej obsludze.Miedzy innymi dlatego iz więcej gazu więcej ciśnienia w ukladzie.Jak ktoś się zna na czynnikach chłodniczych to wie ,że przy sprężaniu tego czynnika wytwarza się ciepło itp. Nie mam zamiaru sie reklamować ale byc może co niektórych oświeciłem troche.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 27 cze 2012, 18:44

vikus pisze:Brakowało 650g czynnika.
To bardzo dużo... o ile się nie pomyliłeś... jakiej pojemnosci masz układ? Bo u mnie jest niewiele większy, niż Twoje braki ;|

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga