[a6c7] webasto i wentylator...
A dlaczego chcesz wyłączyć to dogrzewanie przez webasto ?
Teoretycznie to mniejsze zuzycie paliwa...
1. Zaobserwowaliście może czy i przy jakiej temperaturze dogrzewany jest silnik ?
2. Dogrzewanie kabiny polega na ogrzaniu układu chłodzenia (małego obiegu) czy jest to odzielny układ ?
Jeśli dogrzewany jest układ silnika to zdecydowanie szybciej się rozgrzeje, co skutkuje mniejszym spalaniem, zuzyciem (praca webasto to +- 100ml ropy na 10 min pracy websto)
A oszczednosc paliwa może pójść w litrach....
Dzięki.
Teoretycznie to mniejsze zuzycie paliwa...
1. Zaobserwowaliście może czy i przy jakiej temperaturze dogrzewany jest silnik ?
2. Dogrzewanie kabiny polega na ogrzaniu układu chłodzenia (małego obiegu) czy jest to odzielny układ ?
Jeśli dogrzewany jest układ silnika to zdecydowanie szybciej się rozgrzeje, co skutkuje mniejszym spalaniem, zuzyciem (praca webasto to +- 100ml ropy na 10 min pracy websto)
A oszczednosc paliwa może pójść w litrach....
Dzięki.
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
1.standardowe webasto w c7 nie dogrzewa silnika i nie wiem czy jest takie w c7 które to robi . wtedy mówią na to piec podobno..
2. webasto "bez silnika" pewnie dogrzewa mały układ choć wydaje mi się że po uruchomieniu silnika zaczyna dogrzewać cały układ ponieważ temperatura na nawiewach spada w porównaniu do webasto z wyłączonym silnikiem a silnik bardzo szybko łapie temperaturę. mam nadzieję ze wiesz co chciałem powiedzieć
.
oczywiście mogę się mylić ale takie są moje obserwacje.
2. webasto "bez silnika" pewnie dogrzewa mały układ choć wydaje mi się że po uruchomieniu silnika zaczyna dogrzewać cały układ ponieważ temperatura na nawiewach spada w porównaniu do webasto z wyłączonym silnikiem a silnik bardzo szybko łapie temperaturę. mam nadzieję ze wiesz co chciałem powiedzieć

oczywiście mogę się mylić ale takie są moje obserwacje.
No to jeśli grzeje mały obieg, to grzeje nagrzewnice i silnik (musi działać pompa elektryczna cieczy), generalnie wszystko oprócz chłodnicy... !?
http://автоотопитель.рф/manual/AUDI/A6%20A7/2011/1317500C_EN_Audi_A6+A6_Avant+A7_2011_D_TT-Evo.pdf
Strona 17.
http://автоотопитель.рф/manual/AUDI/A6%20A7/2011/1317500C_EN_Audi_A6+A6_Avant+A7_2011_D_TT-Evo.pdf
Strona 17.
- KKgg
- Moderator
- Posty: 596
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
W fabrycznym Webasto jest elektrozawór. Nie mam 100% pewności ale podejrzewam, że działa to tak:
- gdy zapłon/silnik jest wyłączony a Webasto grzeje to EZ dzieli mały obieg tak, że piec grzeje tylko nagrzewnicę
- gdy silnik jest uruchomiony to EZ się otwiera i Webasto grzeje silnik+nagrzewnicę.
To tłumaczyłoby czemu chwilę po uruchomieniu silnika z nawiewów czuć chłodniejsze powietrze (gorący płyn z nagrzewnicy miesza się z chłodnym płynem z reszty obiegu).
To tylko moje luźne przemyślenia.
- gdy zapłon/silnik jest wyłączony a Webasto grzeje to EZ dzieli mały obieg tak, że piec grzeje tylko nagrzewnicę
- gdy silnik jest uruchomiony to EZ się otwiera i Webasto grzeje silnik+nagrzewnicę.
To tłumaczyłoby czemu chwilę po uruchomieniu silnika z nawiewów czuć chłodniejsze powietrze (gorący płyn z nagrzewnicy miesza się z chłodnym płynem z reszty obiegu).
To tylko moje luźne przemyślenia.
Być może....
Kłoci mi się to trochę z bezpieczeństwem silnika. Tzn. zakładając ze silnik ma temperaturę -10C a płyn miałby założymy z 50C, to takie gwałtowne, nierównomierne ogrzewanie, mogło by być niebezpieczne dla jednostki.
Nie ma nikt instrukcji ?
Spróbuje włączyć webasto i popatrzec które rurki robia sie cieple, a które nie.
Kłoci mi się to trochę z bezpieczeństwem silnika. Tzn. zakładając ze silnik ma temperaturę -10C a płyn miałby założymy z 50C, to takie gwałtowne, nierównomierne ogrzewanie, mogło by być niebezpieczne dla jednostki.
Nie ma nikt instrukcji ?
Spróbuje włączyć webasto i popatrzec które rurki robia sie cieple, a które nie.
Napisałeś 3 psoty wyżej, ze nie wiesz dokładnie jak to działa, wiec wymieniamy poglądy, tak mam więcej problemów, mam nadzieje że trafi się tu jakiś fachowiec i wyjasni temat w 100%.
Tęższe głowy w innych markach aut, wymysliły sobie równiez ogrzewanie silnika co ma wiekszy sens niz nie ogrzewanie bo łatwiejszy rozruch, bo mniejsze spalanie, bo mniejsze zuzycie.
Wskaż proszę kolego zasznowy, merytoryczne postawy ku temu ze motor ma byc nie ogrzewany.... ot tak, dla dyskusji.
z zagranicznego forum, coprawda dotyczy C6
"When the interior reaches your desired temperature, a bypass valve opens and begins to preheat your engine block for easier engine starting"
Tęższe głowy w innych markach aut, wymysliły sobie równiez ogrzewanie silnika co ma wiekszy sens niz nie ogrzewanie bo łatwiejszy rozruch, bo mniejsze spalanie, bo mniejsze zuzycie.
Wskaż proszę kolego zasznowy, merytoryczne postawy ku temu ze motor ma byc nie ogrzewany.... ot tak, dla dyskusji.
z zagranicznego forum, coprawda dotyczy C6
"When the interior reaches your desired temperature, a bypass valve opens and begins to preheat your engine block for easier engine starting"
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
ale zrozum.. ,mnie to nie obchodzi ni cholery jak to działa .., czy grzeje silnik czy tylko nagrzewnicę ..jest tak jak jest i tego nie zmienię ani nie mam zamiaru przerabiać.
mam webasto przypadkiem u siebie w audi , nie szukałem wozu z webasto po prostu taki się trafił . a w zasadzie zawsze się dziwiłem że ktoś chce dopłacać do takiego cuda , ale odkąd to mam to jestem zadowolony , jak mogę to używam i jest ok. ale na pewno przy kupnie następnego auta nie będę tego szukał na siłę bo bez tego też da się żyć tak samo jak i bez quattro.
pamiętaj że jeżeli nie jesteś pewien czy zasada działania webasto jest prawidłowa to zawsze możesz je wyłączyć w kompie i problem znika od razu.
być może tak samo działa w c7 jak w c6 ..masz czas to poszukaj w internecie , będziesz miał pewność , a info wklej na forum .. może ktoś będzie chciał kiedyś się też dowiedzieć.

mam webasto przypadkiem u siebie w audi , nie szukałem wozu z webasto po prostu taki się trafił . a w zasadzie zawsze się dziwiłem że ktoś chce dopłacać do takiego cuda , ale odkąd to mam to jestem zadowolony , jak mogę to używam i jest ok. ale na pewno przy kupnie następnego auta nie będę tego szukał na siłę bo bez tego też da się żyć tak samo jak i bez quattro.
pamiętaj że jeżeli nie jesteś pewien czy zasada działania webasto jest prawidłowa to zawsze możesz je wyłączyć w kompie i problem znika od razu.

być może tak samo działa w c7 jak w c6 ..masz czas to poszukaj w internecie , będziesz miał pewność , a info wklej na forum .. może ktoś będzie chciał kiedyś się też dowiedzieć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 mar 2018, 21:57
- Lokalizacja: Katowice
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
Re: [a6c7] webasto i wentylator...
brawo Damian , pierwszy post .. i od razu jaki merytoryczny.. 
