Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

KLIMATRONIC 4-STREFOWY

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
Maggicc666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 17 mar 2018, 20:25
Lokalizacja: Lubuskie

KLIMATRONIC 4-STREFOWY

Post autor: Maggicc666 » 25 cze 2018, 19:22

Witam serdecznie,

Jak w temacie: napotkał się ktoś z błędem 0033? Już oddawana zauważyłem ze z tylu „wije” słabo...
Jak ktoś spotkał się z tym problemem to proszę o podpowiedz.

Serdecznie dziękuje;)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 cze 2018, 20:46

A mógłbyś wrzucić opis błędu?

Maggicc666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 17 mar 2018, 20:25
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Maggicc666 » 25 cze 2018, 21:28

Znaleziono błąd
0033 - Silnik nastawczy tylnego prawego nawiewu na tułów
B10D4 22 [009] - Amplituda sygnału zbyt duża
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 229
Przebieg: 172176 km
Data: 2018.06.25

Napięcie zacisku 30: 11,97V....
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Maggicc666, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 cze 2018, 22:31

Próbowałeś wykonać test tego silnika? Przy nawiewie na tył są dwa silniczki i przy teście będzie je słychać. Wygląda to mniej więcej tak:

Obrazek

Maggicc666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 17 mar 2018, 20:25
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Maggicc666 » 25 cze 2018, 22:42

Nie próbowałem, ale już wcześniej zauważyłem, ze jedna strona słabo dmucha. Test,
Masz na myśli włączyć nawiew z tylu i posłuchać czy zdemontować i włączyć na krótko?
Masz jakiś opis jak to zdemontować?

Z góry dzięki za pomoc

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 cze 2018, 22:49

W VCDSie możesz wykonać test :p.

Maggicc666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 17 mar 2018, 20:25
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Maggicc666 » 26 cze 2018, 19:57

No tak, nie pomyślałem. Dziś coś pokombinuje:)

dzięki za podpowiedź.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2018-06-26, 19:57 ]
Cały czas błąd:
Adres 28: Klimatyzacja -tył Plik etykiet: 4G0-919-158.clb
Oznaczenie elementu: 4G0 919 158 J HW: 4G0 919 158 J
Komponent i/lub wersja: KLIMA FOND H07 0087
Kodowanie: 20
Kod serwisu: WSC 02391 785 00200
Zbiór danych ASAM: EV_ClimaContrUnitRearUDS 002019 (AU57)
ROD: EV_ClimaContrUnitRearUDS_002.rod
VCID: 36621E4489477CF103-8062
Znaleziono 1 błąd:

0033 - Silnik nastawczy tylnego prawego nawiewu na tułów
B10D4 22 [009] - Amplituda sygnału zbyt duża
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 229
Przebieg: 172176 km
Data: 2018.06.26
Czas: 19:39:26

Napięcie zacisku 30: 11.89 V
Temperatura zewnętrzna: 23.0 °C
Silnik nastawczy tylnego prawego nawiewu na tułów-Wart.rzeczyw.: 12023
Silnik nastawczy tylnego prawego nawiewu na tułów-Wartość wymagana: 12023
Silnik nastawczy tylnego prawego nawiewu na tułów-Położenie krańcowe: otwarte: 11422
Silnik nastawczy tylnego prawego nawiewu na tułów-Położenie krańcowe: zamknięte: 10000

Podczas testów wykonawczych, czuć że lewy wentylator wieje, natomiast prawy nic.
Masz instrukcję jak to zdemontować?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 cze 2018, 23:08

Jeśli nie wieje z prawego to znaczy, że silnik zaciął się w jednej pozycji (zamkniętej). Dlatego jest błąd o wysokiej amplitudzie, ponieważ klimatronik próbuje nim ruszyć, ale nie może i wyrzuca błąd. Możliwe, że wystarczy go albo klapkę trochę rozruszać :). Wygenerowałem chyba wszystkie potrzebne instrukcje. Według nich trzeba zdemontować całą konsolę środkową, ale wydaje mi się, że wystarczy rozebrać tylko tylną część wokół nawiewów.

https://www.dropbox.com/s/vqve5qbv1t6oq ... 6%20C7.rar

Oba silniczki są takie same, więc możesz nawet je zamienić miejscami. Wyglądają tak:

Obrazek

Maggicc666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 17 mar 2018, 20:25
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Maggicc666 » 27 cze 2018, 22:01

Dzięki za instrukcje.

Aby dostać się do tylnych przesłon nawiewów wystarczy ściągnąć tylko tylne kratki i część tapicerki z panelem tylnej klimatyzacji. Okazało się, że jedna z klapek jest uszkodzona. Lekko ja podkleiłem i włożyłem aby sprawdzić czy działa. Oba silniczki działają TYLKO: zastanawiam się czy jest jakaś reguła ustawienia wpustu w silniczku do napędu przesłony tzn. czy trzeba zachować określone położenie. Po zamontowaniu i testach obie przesłony chodzą tylko jakoś dziwnie, trochę się otworzą, trochę zamkną a jak wyłączę klimatyzację OFF to jedna z klapek obraca się w górę i w dół. W jednym momencie tak się otworzyła, że znowu pękła przesłona jakby sinik dociskał ją do oporu.

Z góry dzięki za podpowiedź.

Dodam tylko, że teraz mam dwa błedy:) L+P:)

[ Dodano: 2018-06-27, 22:01 ]
Dodam tylko, że mam wrażenia jakby oba silniczki po podłączeniu zaczynaja kręcić sie w przeciwnych kierunkach np. Podłączając pod jedna wiązkę dwa silniczki, każdy z nich zaczyna sie kręcić w przeciwnym do siebie kierunku. Oznacza to, ze nie można ich zamienić gdyż ustawiając przesłony w pozycji zamkniętej jedną otworzy a druga domknie i zniszczy...jutro to potwierdzę dla Świetego spokoju..... KLIMATRONIC tylnej kanapy ustawiam na off. W tym ustawieniu silniczki cały czas się kręcą w jedna i druga stronę.

mirefire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
Imię: mirefire
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: mirefire » 27 cze 2018, 23:04

a u mnie jest jeszcze inaczej...
Jak jest włączona klima 4 strefy to to z tyłu z jednej kratki przy panelu potrafi lecieć zimne powietrze a z drugiej ciepłe...
i nie ma żadnej zasady kiedy to nastąpi. Brak błędów w VCDS
Trudne do zdiagnozowania.. <nerwus>

Maggicc666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 17 mar 2018, 20:25
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Maggicc666 » 28 cze 2018, 14:16

Mat1324,

mam prośbę, w fragmencie instrukcji wymontowania i zamontowania prowadnicy powietrza nawiewu tył jest uwaga:
...
- Jeśli wymieniana jest prowadnica powietrza, w przypadku układu klimatyzacji w wersji "Komfort" należy wymontować silniki nastawcze: silnik nastawczy - V315 -> ROZDZIAŁ, silnik nastawczy V316 -> ROZDZIAŁ."

Czy możesz podesłać mi treść tych rozdziałów?

pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 cze 2018, 15:23

Podeślę tylko jeden, ponieważ drugi zawiera to samo, ale dla drugiego silniczka :).

https://www.dropbox.com/s/q1dl61xdq3onk ... -V315-.pdf

Robiłeś w ogóle nastawy podstawowe tych silniczków?

Maggicc666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 17 mar 2018, 20:25
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Maggicc666 » 29 cze 2018, 12:01

Tak, właśnie przed chwilą robiłem. Klimatronic z tyłu zaczyna migać przez chwilę a później przechodzi w normalny tryb. Na VCDS po chwili wyskakuje mi komunikat "nieznane"....
Jest jakaś procedura nastawy podstawowej? tzn. trzeba coś włączyć, wcisnąć....
W tej chwili są 3 błedy, 2 dotyczą silniczków nastawy, 1 braku nastawy podstawowej...

Dodam, że obracałem ręcznie wypustem w silniczkach, czy mogło to spowodować ich uszkodzenie?

pozdrawiam

[ Dodano: 2018-06-29, 12:01 ]
Witam,

Ma ktoś inf jak przeprowadzić nastawy podstawowe tylnego klimatronica?

ink100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 09 paź 2015, 15:50
Lokalizacja: Góra

Post autor: ink100 » 05 lip 2018, 08:59

mam ten sam problem, z tym, że u mnie nawiewy niby działają ok. lecz przy otwarciu klapy nawiewu na 100% słychać jak silnik nie pracuje cały czas tylko "przerywa". tyczy się to lewej jak i prawej strony dla nawiewu tułowia.. jakies propozycje? tak silnik ma pracowac czy rownomiernie caly czas?

Maggicc666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 17 mar 2018, 20:25
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Maggicc666 » 10 lip 2018, 18:59

Witam,

Silowniczki nastawy wymienione. Brak błędów, nastawy podstawowe wykonane.
Widocznie silniczki były uszkodzone.

Temat zamykam:)

PS. Nie obracajcie silniczkiem nastawy sami. Jeden chyba sam uszkodziłem...;)

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga