Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Wyciek płynu chłodniczego . [ BDW 177 km ]

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
crasherdestroye
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 2016, 07:39
Lokalizacja: Wielkopolska

Wyciek płynu chłodniczego . [ BDW 177 km ]

Post autor: crasherdestroye » 08 gru 2016, 21:03

Powitać .
Zlokalizowałem w końcu wyciek płynu chłodzącego/chłodniczego .
Wskażę na zdjęciu GDZIE ów defekt występuję i zwracam się z uprzejmą prośba i podpowiedzi czy wymieniać cały wąż czy tam może siedzi jakiś O-RING i wreszcie czy zdołam zrobić to SAM jak tak to w jaki sposób?

Obrazek

Na zdjęciu zaznaczyłem kółkiem gdzie ten plastikowy wąż "wchodzi" do silnika i owe połączenie cieknie niczym wały przeciwpowodziowe wiosną.

Załącze jeszcze zdjęcie z CarProg'a ale w sumie on nic konkretnego nie podpowiada :
Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 gru 2016, 23:25

Na środku tego czerwonego okręgu znajduje się połączenie rury wodnej z silnikiem, który uszczelnia specjalny pierścień (patrz zdjęcie poniżej). Ma on oznaczenie: 06E 121 119 A i w ASO kosztuje ok. 10 zł. Po drugiej (tj. lewej) stronie tej rury przy wejściu do silnika jest taki sam pierścień. Dodam, że ma on rozmiar 31,9X3,3X5,3, więc ciężko będzie Ci dobrać podobny :p. Po prawej stronie na wyjściu, które zatkane jest na zdjęciu czerwonym korkiem, przychodzi oring o numerze 4E0 121 666 i kosztuje tyle samo co pierścień. Ten z kolei ma rozmiar 38X4. Jest jeszcze jeden oring, który uszczelnia czujnik temperatury cieczy chłodzącej (po lewej stronie rury z wtyczką). Ten ma oznaczenie N 903 168 01 (19,6X3,65) i kosztuje ok. 4,5 zł. Więcej uszczelek przy tej rurze nie ma.
Lepiej zostaw szukanie części komuś innemu <cwaniak> .

Obrazek

crasherdestroye
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 2016, 07:39
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: crasherdestroye » 10 gru 2016, 00:18

mat1324,
Super! Tylko ze chyba sam tego nie dokonam?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 gru 2016, 00:48

Rura jest od przodu, więc nie powinno być problemu. W razie czego zamieszczam instrukcje z ELSY i schematy z ETKI << klik >>.

crasherdestroye
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 2016, 07:39
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: crasherdestroye » 10 gru 2016, 01:09

Wow! Nie przestajesz zadziwiać! Dziekuje bardzo serdecznie

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 gru 2016, 01:49

Jak wymienisz, to daj znać ;) .

crasherdestroye
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 2016, 07:39
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: crasherdestroye » 10 gru 2016, 02:02

mat1324, a czy bez tego urzadzeni wytwarzającego podciśnienie obejdzie się? Zdaje mi się ze będę musiał odpowietrzyc układ kilka razyi tyle! <okok> co sadzisz

Aha, ciekawy jest ten klucz do nakrętek dwuotworowych :shock: cudo

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 gru 2016, 02:34

Przy odkręconym odpowietrzniku i powolnym wlewaniu płynu nie będzie problemu. Po odpaleniu i wystudzeniu wystarczy, że tylko uzupełnisz do poziomu max. Po kilku dniach warto jeszcze skontrolować i ewentualnie dolać. Maszyna jest po to, aby układ napełnić w minutę, a nie kilka :). Dzięki takim zabawkom, jak np. ten klucz, praca idzie szybciej i łatwiej.

crasherdestroye
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 2016, 07:39
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: crasherdestroye » 10 gru 2016, 02:51

Bez niego się nie obejdzie?
Edit
Na tych nockach to człowiek ma zaćmienie. Przciez on jeat do zblokowania koła żeby aie nie kręciło przy odkrecaniu :D coś się wymyśli!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja