Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Uszkodzenie chłodnicy klimatyzacji itd

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
bredzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 maja 2015, 14:00
Lokalizacja: Gizycko

Uszkodzenie chłodnicy klimatyzacji itd

Post autor: bredzi » 01 maja 2015, 14:33

Witam wszystkich

Dziś udało mi sie kupić nie drogo Audi A6 2005 4F2, C6 3.0 TDI quattro które jest trochę uszkodzone. Teraz zastanawiam sie czy je naprawiać lub odsprzedać drożej. Oto zdjęcia:

http://zapodaj.net/27218cb7c11f3.jpg.html

http://zapodaj.net/2253ebe25b6e5.jpg.html

http://zapodaj.net/63a36628544a3.jpg.html


Robię kosztorys naprawy i mam parę pytań:


Skraplacz osuszacz jest urwany. Czy przez to trzeba naładować klimę?

Chłodnica klimatyzacji jest troszchę wgnieciona oraz rura aluminiowa którą widać na fotkach (nie wiem jak ta rura sie nazywa). Czy po takiej szkodzie nadają się te części do użytku? Da rade to jakoś sprawdzić?

Wszystkie te elementy zlał jakiś płyn gdzie sie go uzupełnia? Prosił bym o porady bo będę chciał sam te uszkodzenie naprawić.

Czy jest coś tym miejscu uszkodzone co nakazywało by nie jeździć autem?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 01 maja 2015, 14:36

bredzi pisze:Skraplacz osuszacz jest urwany. Czy przez to trzeba naładować klimę?

Chłodnica klimatyzacji jest troszchę wgnieciona oraz rura aluminiowa którą widać na fotkach (nie wiem jak ta rura sie nazywa). Czy po takiej szkodzie nadają się te części do użytku? Da rade to jakoś sprawdzić?
A jak myślisz? Jeśli układ został rozszczelniony, to....?
Ten płyn to pewnie olej ze sprężarki.

bredzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 maja 2015, 14:00
Lokalizacja: Gizycko

Post autor: bredzi » 01 maja 2015, 14:41

metyoo pisze:
bredzi pisze:Skraplacz osuszacz jest urwany. Czy przez to trzeba naładować klimę?

Chłodnica klimatyzacji jest troszchę wgnieciona oraz rura aluminiowa którą widać na fotkach (nie wiem jak ta rura sie nazywa). Czy po takiej szkodzie nadają się te części do użytku? Da rade to jakoś sprawdzić?
A jak myślisz? Jeśli układ został rozszczelniony, to....?
Ten płyn to pewnie olej ze sprężarki.

Te płyn wypłyną pewnie przez to ze przewód skraplacza - osuszacz się urwał. Ale może sie mylę.

Jak sie ten płyn napełnia?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 01 maja 2015, 16:05

Bez wiedzy i sprzętu nie zabieraj się za układ klimatyzacji. Jest bardziej skomplikowany, niż ci się wydaje.
Olej w kompresorze wymieniany jest podczas np.nabijania klimy.

bredzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 maja 2015, 14:00
Lokalizacja: Gizycko

Post autor: bredzi » 01 maja 2015, 18:12

metyoo pisze:Bez wiedzy i sprzętu nie zabieraj się za układ klimatyzacji. Jest bardziej skomplikowany, niż ci się wydaje.
Olej w kompresorze wymieniany jest podczas np.nabijania klimy.
Mogę tak jeździć ? nic sie nie stanie? czy lepiej kupić przewód od Skraplacz osuszacz i jakoś to na razie skręcić? Jestem na razie za granicą i taniej wyjdzie mi nabijanie lub naprawa w PL.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 01 maja 2015, 19:38

bredzi pisze:kupić przewód od Skraplacz osuszacz i jakoś to na razie skręcić?
To nic nie pomoże i nic nie da.
bredzi pisze:Mogę tak jeździć ? nic sie nie stanie
Jazda bez czynnika powoduje kruszenie gumowych uszczelniaczy w całym układzie a w szczególności w kompresorze.
Czyli najtaniej wyjdzie Cię naprawienie tego od razu na miejscu.
Warsztat, naprawy Audi A6.

bredzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 maja 2015, 14:00
Lokalizacja: Gizycko

Post autor: bredzi » 05 maja 2015, 15:40

szalony pisze:
bredzi pisze:kupić przewód od Skraplacz osuszacz i jakoś to na razie skręcić?
To nic nie pomoże i nic nie da.
bredzi pisze:Mogę tak jeździć ? nic sie nie stanie
Jazda bez czynnika powoduje kruszenie gumowych uszczelniaczy w całym układzie a w szczególności w kompresorze.
Czyli najtaniej wyjdzie Cię naprawienie tego od razu na miejscu.
OK dzięki za pomoc. Poprzedni właściciel jeździł tak z miesiąc ciekawe czy nie jest już za późno. Wystarczy naprawić te uszkodzone i tylko naładować klime czy jeszcze jakieś płyny do np chłodnicy ?


Czy możesz mi powiedzieć jak nazywa sie ta gruba aluminiowa rura która jest przy chłodnicy klimatyzacji: http://zapodaj.net/27218cb7c11f3.jpg.html

Czy da rade sprawdzić jakoś czy chłodnica klimatyzacji która jest troszkę tylko wgięta nadaje sie do użytku?

Muszę wszystko wiedzieć bo tutaj mechanicy sa bardzo drodzy.

[ Dodano: 2015-05-05, 15:40 ]
Już nalazłem wszystkie części.

Czy ktoś może napisać gdzie idą te wszytki przewody: http://allegro.pl/osuszacz-klimatyzacji ... 22204.html

Czy gdzie eś do góry śilnika i czy ciężko je zamontować?

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 05 maja 2015, 16:57

Kolego, po pierwsze filtr osuszacz kupuje się NOWY i nieużywany. Nie montujemy z demontażu, bo możesz się srogo zdziwić jak zabijesz tym sprężarkę. Nowy filtr osuszacz nie jest kosmicznym kosztem, to element eksploatacyjny.

Tak, możesz sprawdzić skraplacz (popularnie i niepoprawnie stosowana nazwa to "chłodnica klimy") w odpowiednim warsztacie lub u dowolnego speca od klimatyzacji. Robi się próbę ciśnieniową azotem. Wpuszcza się odpowiednie ciśnienie i sprawdza czy na manometrze nie 'schodzi'. Generalnie to próbę azotem należy również zrobić koniecznie po złożeniu całego układu, przed wpuszczeniem czynnika.

Uszczelnienia ci się nie posypią jeśli przejedziesz sobie autostradą bez naprawionego układu do PL. I tak masz cały układ do naprawy i kontroli :)

Aha samo wgięcie "chłodnicy klimy" jej nie dyskwalifikuje. Dyskwalifikuje ją dziura... choć w zasadzie i wtedy można bawić się w łatanie - choć często jest to niemożliwe.

Rurki z demontażu, łączniki i takie pierdoły możesz wziąć, ale uszczelnienia, zaworki i filtr-osuszacz muszą być koniecznie nowe. Aha i jeszcze koniecznie do wymiany filterek. Zaworki i filterek to jakieś groszowe sprawy.

bredzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 maja 2015, 14:00
Lokalizacja: Gizycko

Post autor: bredzi » 05 maja 2015, 20:37

mrporpoise pisze:Kolego, po pierwsze filtr osuszacz kupuje się NOWY i nieużywany. Nie montujemy z demontażu, bo możesz się srogo zdziwić jak zabijesz tym sprężarkę. Nowy filtr osuszacz nie jest kosmicznym kosztem, to element eksploatacyjny.

Tak, możesz sprawdzić skraplacz (popularnie i niepoprawnie stosowana nazwa to "chłodnica klimy") w odpowiednim warsztacie lub u dowolnego speca od klimatyzacji. Robi się próbę ciśnieniową azotem. Wpuszcza się odpowiednie ciśnienie i sprawdza czy na manometrze nie 'schodzi'. Generalnie to próbę azotem należy również zrobić koniecznie po złożeniu całego układu, przed wpuszczeniem czynnika.

Uszczelnienia ci się nie posypią jeśli przejedziesz sobie autostradą bez naprawionego układu do PL. I tak masz cały układ do naprawy i kontroli :)

Aha samo wgięcie "chłodnicy klimy" jej nie dyskwalifikuje. Dyskwalifikuje ją dziura... choć w zasadzie i wtedy można bawić się w łatanie - choć często jest to niemożliwe.

Rurki z demontażu, łączniki i takie pierdoły możesz wziąć, ale uszczelnienia, zaworki i filtr-osuszacz muszą być koniecznie nowe. Aha i jeszcze koniecznie do wymiany filterek. Zaworki i filterek to jakieś groszowe sprawy.


Ciężko znaleźć oryginalny od audi osuszacz. Czy ten zamiennik też będzie trwały:

http://allegro.pl/nrf-osuszacz-klimatyz ... 10950.html

Możesz mi proszę podesłać jakieś linik do tych zaworków filtrów bo nie mogę ich zanieść w necie:

Zaworki i filterek to jakieś groszowe sprawy

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 06 maja 2015, 07:38

Sam tego i tak nie powinieneś wymieniać. W zakładzie zajmującym się klimą będą to mieli i będą wiedzieli gdzie i jak się to wymienia.

Co do Filtr-osuszacza - Będzie OK. To nie jest kosmiczna technologia i śmiało kupuj zamiennik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja