Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Prośba o poradę jak przebiega napięcie we wtyczce

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Prośba o poradę jak przebiega napięcie we wtyczce

Post autor: NastyMosquito » 14 paź 2016, 10:07

Witam.
W tamtym roku zalałem klimę pianką i po włączeniu klimy leci gorące powietrze.Pisałem o tym w innym temacie.Znalazłem sposób by na lato mieć klimę.Podłożyłem gumowe krążki tak, by cylinderki miały zamknięty obieg .Wszystko fajnie ale powoli zbliża się jesień i będę potrzebował również i grzania.Wymieniłem niedawno tę elektropomopę bo uważałem, że to właśnie coś się stało podczas tego mojego debilnego piankowania klimy.Niestety nic to nie dało i nadal leci gorące powietrze.I tu prośba z tytułu by wytłumaczyć mi , jaki i kiedy przebiega prąd , którymi przewodami, jak klima jest on/off i w ogóle cały system nawiewu.Jak sprawdzić multimetrem czy dochodzi właściwy prąd...

Obrazek

Pytanko dodatkowe.Czy wszystkie te elektropompy z C6 są takie same czy np. z benzyny będą inne i z diesla inne...?
Czy jest gdzieś bezpiecznik odpowiadający za włączanie tych elektromagnesów(użyłem stetoskopu do sprawdzenia, czy w ogóle dzieje się coś z tymi cylinderkami w środku przy zmianie np. klimy na zwykły nawiew czy nawet włączenie i wyłączenie nawiewu-cisza, żadnych nawet delikatnych stuczków).

Pozdrawiam i z góry dzięki za odzew!

[ Dodano: 2016-10-14, 10:07 ]
Ktoś....?Coś.....?
To może chociaż niech ktoś podpowie, co steruje elektromagnesami-moduł komfortu?
Pogoda nie rozpieszcza a ogrzewania brak.... :(
No chyba, że odblokuję cylinderki to będę miał wtedy saunę...

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 14 paź 2016, 19:42

Wszystkie przewody z tego zaworu idą do klimatronika do wtyczki C.

Opis od zaworu przez złącza w podszybiu do klimatronika:

(1) czarno-biały z zielonym -> złącze podsz. T17h (pin 2)-> brązowo-żółty do wtyczki C na pin 15
(2) brązowy -> złącze podsz. T10a (pin 9) -> brązowy do wtyczki C na pin 9
(3) czarno-żółty -> złącze podsz. T17h (pin 3)-> niebiesko-brązowy do wtyczki C na pin 16

T17h - złącze 17-stykowe, pomarańczowe, miejsce połączeń w skrzynce elektrycznej w podszybiu, strona lewa
T10a - złącze 10-stykowe, liliowe, miejsce połączeń w skrzynce elektrycznej w podszybiu, strona lewa

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 17 paź 2016, 18:07

W mordę jeża, takiej odpowiedzi się nie spodziewałem... :)
Liczyłem bardziej na "tam masz plus a tam minus" itp. <rotfl> <rotfl>

Ale dziękuję bardzo za pomoc-spróbuję rozgryźć ten skrypt <rotfl>

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 17 paź 2016, 18:39

Problem w tym, że ten zawór (a właściwie dwa w jednym) sterowany jest poprzez klimatronik i nie da się tak wprost opisać.
Pin 2 - na 99% to masa,
pin 1 - zasilanie zaworu regulacji ogrzewania, strona lewa,
pin 3 - zasilanie zaworu regulacji ogrzewania, strona prawa.

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 17 paź 2016, 18:50

stefank pisze:Problem w tym, że ten zawór (a właściwie dwa w jednym) sterowany jest poprzez klimatronik i nie da się tak wprost opisać.
Pin 2 - na 99% to masa,
pin 1 - zasilanie zaworu regulacji ogrzewania, strona lewa,
pin 3 - zasilanie zaworu regulacji ogrzewania, strona prawa.
Zdaję sobie z tego sprawę ale wczoraj wieczorem po ciężkim weekendzie 10 razy czytałem Twoją odpowiedź i stwierdziłem, że spróbuję rozszyfrować to dziś :P

Orientujesz się może czy zaworki sterowane są modułem komfortu...?Rozebrałem auto (prawa i lewa strona pod deską) by sprawdzić czy silniczki chodzą i na szczęście lub nieszczęście nie zalałem ich tą cholerną pianką.... <wnerw> <wnerw>

Odnośnie mojego pierwszego posta to czy te zaworki są jednakowe dla C6 czy różnią się w zależności od silnika, modelu, rocznika itp..?

Pozdro

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 17 paź 2016, 20:09

Wg ETKI ten sam zawór stosowany jest we wszystkich modelach od A6 po RS6 w latach 2005-2011.
Aktualny nr zaworu to 4F1959617B
natomiast starszych to 4F1959617 i 4F1959617A

Zawór sterowany jest poprzez klimatronik a nie komfort.
stefank pisze:(1) czarno-biały z zielonym -> złącze podsz. T17h (pin 2)-> brązowo-żółty do wtyczki C na pin 15
(2) brązowy -> złącze podsz. T10a (pin 9) -> brązowy do wtyczki C na pin 9
(3) czarno-żółty -> złącze podsz. T17h (pin 3)-> niebiesko-brązowy do wtyczki C na pin 16
(1)(2)(3) to numery pinów we wtyczce zaworu a wtyczka "C" to wtyczka w klimatroniku (wtyczki są opisane na tylnej obudowie klimatronika)

Swoją drogą to ciekawe bo zawór jako element wykonawczy klimatronika powinien rzucać błędem w klimatroniku podczas skanowania (08-Auto HVAC) - masz jakieś błędy?

Jeszcze cytat z ELSY:
"Podzespoły jednostki pompowo-zaworowej są sterowane przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- &#8594; Tester VAS 5051 w trybie Poszukiwanie usterek.."

I jeszcze jedno...
zawory są opisane jako N175 i N176 - wiec ewentualne błędy przy skanowaniu klimatronika mogą wskazywać właśnie na N175 lub N176.

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 19 paź 2017, 23:11

Dzięki kolego :)

Pierwsze skanowanie po zalaniu wykazało wiele błędów, m.in. błąd silniczka.
(mój post bledy-po-zalaniu-elektryki-pianka-do-klimy-vt79162.htm)
Później pojawiły się błędy N175 i N176.Te stare zniknęły, został tylko czujnik promieniowania slonecznego.

Postanowiłem, że spróbuję wymienić cały moduł .
Padło na używkę bo nie chciałem pchać się w wielkie koszta(700zł) nie wiedząć czy to rozwiąże problem(jaka szansa na kupno modułu niedziałającego?Nikła.Ewentualnie do wypolerowania).
Nie do końca jestem pewien czy dobrałem odpowiedni moduł z zaworkami(na śmierć zapomniałem spytać sprzedawcy o rocznik dawcy).
Bardziej stawiałem na elektronikę pomiędzy klimatronikiem a zaworkami właśnie.

To cholerne czyszczenie pianką zbiegło się z awarią klimy.
Gdy owa piana już zrobiła swoje , odpaliłem klimę i leciało zimniutkie , świeżutkie powietrze.Dwa dni później miałem trasę 350km do Poznania i klima nie chciała załapać.Ciężko stwierdzić czy już wtedy leciało gorące powietrze po bokach bo temperatura na zewnątrz była w okolicach +35C w cieniu(sic!).Przed samym Poznaniem spróbowałem załączyć klimę i załapało.Znowu leciało zimne powietrze.Na drugi dzień odstawiłem furmankę na lotnisku a po tygodniu , gdy już wróciliśmy z wywczasu klima podawała gorące powietrze po bokach a zimne w środkowym nawiewie.I tak po dziś dzień :(
Tak się łudzę, że to zwykły zbieg okoliczności więc kilkukrotnie próbowałem czyścić i zaworki i całą resztę.Za każdym razem wyleciało mi trochę płynu i pomyślałem po prostu, że zalałem wtyczkę, tę dolną i pompki i że coś tam pewnie szlag trafił, stąd pomysł z wymianą...

Próbowałem się już radzić kolegów z forum USA, Australii, RPA czy Wielkiej Brytanii.Niestety bez skutku.

Dodam, iż nie chciałem zaoszczędzić na serwisie klimy, to był zbieg kilku pechów w jeden dzień....Łot głupota ludzka i wiara w internety <wnerw>

Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i raczej nie mam nic spalonego.Nie mam pojęcia jakie kroki podjąć, bo jak w lato udało mi się zaworki zablokować i mam klimę to w zimę jest bardzo niebezpieczny brak kontroli temperatury bo nie raz mocno zaparowała mi gablota gdzieś na autostradzie w tamtym roku-średnia opcja przy 150 km/h...

Najchętniej to wymieniał bym wszystko po kolei ale jaka ta kolej ma być...?
Wymienić cały klimatronic?

Ech.... :|

[ Dodano: 2017-09-19, 21:14 ]
Podbijam temat, jeśli można :>

Znowu powróciłem do swoich zmartwień z klimą, zima powoli idzie więc może w tym roku zakończę temat.

Dziś sprawdziłem czy napięcie w ogóle dochodzi do elektrozaworków.
Pozytywnie, jest napięcie po przekręceniu kluczyka.
Wcześniej sprawdzałem stetoskopem przytykając go do górniej części cylinderka, czy po przekręceniu kluczyka, ew. po włączeniu klimy jest jakiś odgłos/stuknięcie cylinderków.Wynik negatywny, w cylinderkach zero ruchów.
Mam drugi komplet owych cylinderków.Podłączyłem je na krótko i przy tej czynności wyraźnie słychać i czuć stuknięcie zaworka .Znaczy-sprawny więc nie było sensu wymieniać <lol>
Postanowiłem podłączyć na krótko jednostkę, którą mam zamontowaną w gablocie.
Ku mojemu zdziwieniu, zaworki po podłączeniu pod napięcie z aku żwawo sobie stukały.Słychać było, jak blokują się po podaniu napięcia.
O co więc chodzi?
Gdzie szukać przyczyny braku klimy w niektórych kanałach wentylacyjnych?
Cóż mogłem zalać wspomnianą pianką?Jedyne co kojarzę , to że ta chromolona pianka wyciekła trochę z kanału od strony pasażera i może wdarło się coś w bezpieczniki.Ale na każdym jest napięcie.
Czy jest jakiś moduł, sterownik ,z którego idzie jakiś sygnał na klimę?
Dlaczego przy brudnych tłoczkach klima daje i szron i ukrop?Od czego to zależy..?

Wiele pytań ale niewiele odpowiedzi :|

[ Dodano: 2017-10-19, 23:11 ]
Chciałbym tylko napisać, iż po ponad dwóch latach rozwiązałem/liśmy zagadkę i mam już sprawną klimkę.

Dziękuję Marcinie i Mateuszu!!
<okok> <okok>

bledy-po-zalaniu-elektryki-pianka-do-kl ... htm#789938

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja