grzeje na ECON po odpaleniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kielce
Koledzy i koleżanki chciałem odświeżyć temat. Usterka, czyli włączanie się nagrzewnicy elektrycznej dalej u mnie występuje. Wyłącza się wtedy kiedy silnik złapie temperaturę i włącza się bez względu na to jaka jest temp. na zewnątrz. Mam dostęp do VCDS może mi ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić, przetestować klimatronik? jak sprawdzić czujniki itd? vcds w wersji 15.7.1 EN.
Lato coraz bliżej i będzie słabo jak przy +30 na zewnątrz dodatkowo włączy się nagrzewnica.
Lato coraz bliżej i będzie słabo jak przy +30 na zewnątrz dodatkowo włączy się nagrzewnica.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Witam
Podejrzewam, że powodem braku możliwości sterowania (czyli możliwości wyłączania nagrzewnic z MMI) była akcja zmiany oprogramowania ECU w 2008 roku - bo nie wierzę, że tak było od fabryki.
Ja przestałem z tym walczyć i zamontowałem pod kierownicą ukryty wyłącznik przekaźników nagrzewnicy i włączam kiedy potrzebuję.
Podejrzewam, że powodem braku możliwości sterowania (czyli możliwości wyłączania nagrzewnic z MMI) była akcja zmiany oprogramowania ECU w 2008 roku - bo nie wierzę, że tak było od fabryki.
Ja przestałem z tym walczyć i zamontowałem pod kierownicą ukryty wyłącznik przekaźników nagrzewnicy i włączam kiedy potrzebuję.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kielce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Panowie mam to samo, dzisiaj sprawdziłem vagiem (grupa silnik 01 i kanał 16) i po załączeniu wentylacji (nie klimy) na LO zaobsrwowałem w 3 oknie tego kanału dwie jedynki co oznacza załączenie dwóch bloków grzania. Nie wiem co może być nie OK. Podczas odczytu z wyłączoną wentlyacją i silnikiem wszystko wskazuje, że jest ok
Rozwiązałeś problem?
Rozwiązałeś problem?
przemek480 pisze:zrobiłem autoscan vcds, ale błędów związanych z klimą brak, czyli wszystko teoretycznie działa. Też myślałem aby wyprowadzić jakiś przełącznik ale chyba wyciągnę bezpieczniki od nagrzewnicy i tyle.
Możecie mi podpowiedzieć, które to są bezpieczniki od nagrzewnicy elektrycznej?
pozdro
Audi A6 C6 problem z nagrzewnicą elektryczną
Witam mój problem polega na tym że nagrzewnica elektryczna grzeje gdy silnik nie ma 90 stopni nawet wtedy gdy jest w opcjach wyłączona może ktoś mi powiedzieć dlaczego tak mam skanowałem VCDS i żadnych błędów nie ma
A może ktoś z was wie gdzie jest bezpiecznik od tej nagrzewnicy albo jak to wyłączyć
A może ktoś z was wie gdzie jest bezpiecznik od tej nagrzewnicy albo jak to wyłączyć
To samo i w moim aucie, grzeje elektryczny dogrzewacz do póki temp nie osiągnie 80 stopni i to nie ważne jaka temp. jest na zewnątrz +5 czy +35 . Wszystko można ładnie zaobserwować na VCDS jak włącza i wyłącza się "farelka". Oprogramowanie MMI zauktalizowałem ale to nic nie zmieniło... może jakieś nowe pomysły?
Dotarł ktoś do tego bezpiecznik?
Dotarł ktoś do tego bezpiecznik?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Cześć,
Ja zamontowałem sobie przełącznik na plusie który załącza przekażniki od dwóch bloków grzewczych elektrycznej nagrzewnicy. Problem w naszych furkach pojawił się ponoć po akcji sewisowej OOOO dotyczącej softu silnika. Ale do rzeczy, przekaźniki znajdują się pod licznikem (po lewej stronie kolumny kierowniczej. Musisz zrobić tak:
- odkręcasz dolną połkę pod kierą
- wyciągasz same przekaźniki (2 obok siebie, nie pamiętam numerów, łatwo je znaleźć)
- jak masz wyjęte przekaźniki to musisz wyciągnąć te podstawki na przekaźniki, bodajże na górze i dole są takie klipsy, które musisz odgiąć i pchnąć podstawkę w stronę silnika, wtedy wyskoczy, z drugą robisz tak samo, przekaźniki musisz mieć wyciągnięte bo podstawka inaczej nie wyjdzie
- jak wyciągniesz podstawki to zauważysz że podstawki są połączone ze sobą jednym kabelkiem zielono liliowym albo czerwono niebieskim - jest to plus załączający cewkę przekaźnika
- musisz teraz przeciąć ten jeden kalbelek, tylko nie ten, który łączy dwie podstawki przekażnika tylko ten który dochodzi z zewnątrz do jednej z podstawek
- pomiędzy przecięcie kabla wkładasz zwykły przełącznik ZAŁ/WYŁ i po robocie.
Cieszysz się chłodnym powietrzem rano latem bez włączania klimy.
Tutaj podziękowania dla kolegi Bart_d, który podpowiedział jak to zrobić
Ja zamontowałem sobie przełącznik na plusie który załącza przekażniki od dwóch bloków grzewczych elektrycznej nagrzewnicy. Problem w naszych furkach pojawił się ponoć po akcji sewisowej OOOO dotyczącej softu silnika. Ale do rzeczy, przekaźniki znajdują się pod licznikem (po lewej stronie kolumny kierowniczej. Musisz zrobić tak:
- odkręcasz dolną połkę pod kierą
- wyciągasz same przekaźniki (2 obok siebie, nie pamiętam numerów, łatwo je znaleźć)
- jak masz wyjęte przekaźniki to musisz wyciągnąć te podstawki na przekaźniki, bodajże na górze i dole są takie klipsy, które musisz odgiąć i pchnąć podstawkę w stronę silnika, wtedy wyskoczy, z drugą robisz tak samo, przekaźniki musisz mieć wyciągnięte bo podstawka inaczej nie wyjdzie
- jak wyciągniesz podstawki to zauważysz że podstawki są połączone ze sobą jednym kabelkiem zielono liliowym albo czerwono niebieskim - jest to plus załączający cewkę przekaźnika
- musisz teraz przeciąć ten jeden kalbelek, tylko nie ten, który łączy dwie podstawki przekażnika tylko ten który dochodzi z zewnątrz do jednej z podstawek
- pomiędzy przecięcie kabla wkładasz zwykły przełącznik ZAŁ/WYŁ i po robocie.
Cieszysz się chłodnym powietrzem rano latem bez włączania klimy.
Tutaj podziękowania dla kolegi Bart_d, który podpowiedział jak to zrobić
pozdro
Witam mam pytanie czy można te grzałki wyłączyć jakoś programowo np. w adaptacji. Przeszukałem wiele stron także zagranicznych i nie spotkałem się z tym. Wiem że można sobie wyłącznik zamontować jak jest to tutaj opisane ale czy da się ten temat jakoś rozwiązać bez ingerencji. Może ktoś z Was poradził sobie tym problemem. Z góry dziękuje za odpowiedź podpowiedź. Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga